Emaitzak: 6
2007 | ||
Mintzamenaren garapenari buruz, Vygotsky ren arabera, lehenik, 3 urterekin, aro sozial batetik pasatzen da (gizarte mintzamena zein kanpoko mintzamena). Arohorretan, mintzamena | batez ere komunikatzeko erabiltzen da, eta beste pertsonenjokabidea kontrolatzeko eta sentimendu eta pentsamendu sinpleak adierazteko osotresna baliagarria da. Gero, 3 urtetik 7 urtera bitartean, mintzamen pribatuaagertzen da. | |
2012 | ||
Kontua da ez dagoela literatura interpretatzeko helburu jakin bakar bat, baizik eta hainbat. Ez dugu bilatzen autoreak komunikatzen duena bakarrik, | batez ere komunikatu nahi duen hori bilatzen dugu, esan ez baina esan nahi zuena, esplizituki eta inplizituki dioena. Beste artelan batzuekin gertatzen den gisara, literaturan ere ez gara horrekin asetzen, harago joan eta interpretazio gehiago bilatzen ditugu, lan batetik balio osagarriak ondorioztatzeko asmoz. | |
2013 | ||
Mintzamenaren garapena Vygotskyren arabera, lehenik aro sozial batetik pasatzen da (gizarte mintzamena zein kanpoko mintzamena). Aro horretan, mintzamena | batez ere komunikatzeko erabiltzen da, eta beste pertsonen jokabidea kontrolatzeko eta sentimendu eta pentsamendu sinpleak adierazteko oso tresna baliagarria da. Gero, 3 urtetik 7 urtera bitartean, mintzamen pribatua agertzen da. | |
Iturbek azaldu zuenez, “euskara euskaldun guztion ondarea da, baina | batez ere komunikatzeko baliabidea da eta ikusgarriago egiteko asmoa dugu eta baita gizarte getxotarrean bere erabilera sustatzeko ere. Garrantzitsua da orain arte burututako ibilbidea balorean jartzea, Getxo euskaldunago egiten bere fruituak eman dituelako, oraindik asko egiteko falta dela onartzea justua izan arren”. | |
Iturbek azaldu zuenez, “euskara euskaldun guztion ondarea da, baina | batez ere komunikatzeko baliabidea da eta ikusgarriago egiteko asmoa dugu eta baita gizarte getxotarrean bere erabilera sustatzeko ere. Garrantzitsua da orain arte burututako ibilbidea balorean jartzea, Getxo euskaldunago egiten bere fruituak eman dituelako, oraindik asko egiteko falta dela onartzea justua izan arren”. | |
2014 | ||
Zarata antropogenikoak (gizakiek eragindakoa) izaki bizidunei eragiten dien ingurumen inpaktua eragiten du. Zenbait animaliak, | batez ere komunikatzeko, ugaltzeko eta bizirauteko soinuaren menpe daudenek, zarata duten eremuetara egokitu behar dute beren portaera. Naturgune babestuek, beraz, lasaitasun egoerak eman behar lituzkete bizi diren espezieentzat. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 6 (0,04) |
Lehen forma
batez | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bat ere | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
bat ere komunikatu | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |