Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Egiaztaturik dago ikastetxean 6 urtetik 18ra bitartean astean hiru orduz atzerriko hizkuntza bat ikasi duen pertsonak hutsune handiak izaten dituela hizkuntza horretan moldatzeko, batez ere ahozko espresioan.
‎Ulermen estrategiak garatzea, batez ere ahozkoaren ulermena. Erabiltzendiren testuek erreferentzia kontestual mugatua dutenez, bestelakoestrategiez baliatu behar dute, ideia nagusiak eta xehetasunak erauzteko.
2008
‎Euskaraz bizi dena, sarri sarri topatuko da euskalkiarekin, baldin euskaraz bizi bada, dela prentsan, dela irratian, dela, batez ere ahozkoan. Horregaz esan gura dut, bai euskara batua zein euskalkia aldaera biziak direla.
‎Nagusiki euskara estandarra (batua). Haur Hezkuntza osoan eta Lehen Hezkuntzako 1 eta 2 mailetan bizkaiera erabiltzen dugu, batez ere ahozko komunikazioan. Andereño bakoitzak menperatzen duen aldaera erabiltzen du (Arratikoa, Mungia aldekoa, Berrizkoa, Bermeokoa?).
2009
‎Horrek berarekin darama hizkuntzaren adierazpide ugaritasuna, beti ere, jakina, hizkuntzaren batasunari eutsiz. Hori horrela baldin bada edozein hizkuntza biziren kasuan, euskarari dagokionez are nabarmenagoa da ugaritasun hori, hain zuzen ere, beste hizkuntza bizi asko ez bezala, idatzizko erabilera apala eta batez ere ahozko erabilera dituen hizkuntza izan delako historia osoan zehar.
2010
‎Hizkuntza, batez ere ahozko jarduna izanik, eta ondorioz bere bizia eta indarra erabileran egonik, kezka handia sortzen digu zenbait egoera berrik, esaterako, gure ume eta gaztetxoek geroago eta denbora gehiago ordenagailu eta antzerako tresna, mutuen, aurrean egiteak, hizkuntza ezin delako hitz egin gabe bizi.
2012
‎1,8 1,8 Haur Hezkuntzan umeei laguntzeko jolasak Haurrentzako jolasek haurren autonomia eta komunikatzeko gaitasuna garatu behar dute 1,8 Haurren zikloan lortu nahi diren helburuen artean, honako hauek nabarmentzen dira: norberaren irudia eraikitzea, autonomia gaitasuna eta komunikazioaren garapena, batez ere ahozko hizkuntzaren bidez, hizkuntza, arte, ikus entzunezko eta teknologia eta matematikari buruzko hizkuntza ahaztu gabe. Alderdi horietan oinarrituko dira haurrei proposatzen zaizkien lehen jolasak.
2013
‎Tematizazioan eragiten duen adibiderik ere badugu, batez ere ahozko solasaldietan edo, zehatzago esanda, ahozko solasaldi gisa idatzitako pasarteetan. Beheko adibidean markatzaileak aurreko enuntziatutik urrundu eta gaia aldatzea ahalbidetzen du:
‎Hipotesi moduan pentsa dezakegu laguntza (SOS) eskatzen duten pertsona guztiek antzeko mekanismo psikolinguistikoek bultzatuta antolatuko dituztela berbak munduan barrena, komunikazio eraginkorra lortu ezean, porrot eginez gero, heriotza letorkiekeelako laguntza deia modu ez komunikatiboan igorriz gero. Beraz, komunikaziorako eragile edo eragingarri ez diren hurrenkerak hizkuntzetatik berez desagertuz joango dira( batez ere ahozkotik, idatzizkoan komunikazioa lortzea beti ez delako lege nagusia, bestelako helburu batzuk ere izaten direlako, esate baterako, estetikoak). Aipatu unibertsal horiek euskarari ere ez zaizkio arrotz, eta linguistikak onartzen duenaren arabera, hiru motatakoak izan daitezke:
‎Horren arrazoia da bidelagunei lan eskerga handirik ez ematea batetik; eta bestetik komunikazioa erraztea. . Kontuan hartu behar da Internet bidez komunikatzeko errekurtso gutxi daudela, komunikazioa batez ere ahozkoa delako. Ezin zaie keinu eta bestelakoei antzeman.
2015
‎76 Kike Amonarriz eta Andoni Egaña, esate baterako. da ikastola eta eskoletako eredua ez dela nahikoa euskaldun osoak sortzeko, eta handik irteten diren euskaldun askok komunikazio gabezia nabarmenak dituztela, batez ere ahozkoan, zeinak hain justu bizitasun eta grazia horrekin loturik dauden. Bada, ikusten dugunez, horiek guztiak kezkagai inportante ziren 80an jada Oh!
2016
‎Eguneroko kale giro zabalean indartu egin behar da euskarazko jardun arrunta: batez ere ahozkoa, baina baita elektronikoa ere.
‎Eguneroko kale giro zabalean indartu egin behar da euskarazko jardun arrunta: batez ere ahozkoa, baina baita elektronikoa ere. Herritar euskaldunen arteko harreman sare informalak bizirik mantentzeko neurriak hartu behar dira horretarako, lehenik eta behin.
2017
‎–Ari gara, guztion artean, euskararen batasuna egiten adierazi du Urrutiak, behar beharrezkoa duguna. Herritik bertatik datorkiguna ezin dugu baztertu, batez ere ahozko tradiziotik jasotakoa, baina ahozkotik harago joan behar dugu?.
2019
‎Iazko ekainean Hezkuntzaren aldeko akordioa aurkeztu zuen. Horretan zioen irakasle asko ez dagoela eroso bere euskara mailarekin, eta laguntza emango ziela, batez ere ahozkoan, C1+ maila lor zezaten. Hizkuntzez ari zela, hauxe ere bazioen:
2021
‎gehiago balio duela osasunak aberastasunak baino; Horretan biltzen da guztia; askoz gehiago dela ez dakiguna dakiguna baino. Dena den, baliabide hau berezia da; batez ere ahozko mintzairan erabiltzen ditugu horrelako aurrekariak.
‎535). Galoa batez ere ahozkoa den arren, unibertsitateko ikasketak eta estandarizazio ahaleginak egiten dira, eta galozko lanak argitaratzen dira. 2007 eta 2014 urteen artean, 43 titulu argitaratu ziren, galoaz edo zati batean (Reutner 2017:
2022
‎Hizkuntza erraztasun handirik ez duten ikasleen artean ohikoa da, batez ere ahozkoan hizkuntza batetik bestera jauzi egitea, are gehiago esamoldeak erabiltzerakoan. Ez da hala gertatzen berton urte gutxi daramaten ikasleen kasuan, agian bere hizkuntza ez delako gaztelania eta ez daudelako ohituta era ez formalean gaztelaniaz aritzen.
2023
‎Nenqayni ch’ih batez ere ahozko hizkuntza izan arren, 60ko hamarkadan hizkuntza dokumentatzeko lehenengo ahaleginak egin ziren, eta alfabetoa sortu zen; hurrengo 20 urteetan, ortografia eta gramatika sortu ziren, eta grabaketak, transkripzioak eta itzulpenak ere egiten aritu ziren, hizkuntza ikasteko curriculuma eta baliabideak sortzeko. Gaur egun, umeek eskolan hizkuntza ikastea lortu da, eta hizkuntza irakasleak trebatzeko unibertsitateko ikastaroak eskaintzen dira.
‎Alegia, aukera ematen du ikasleak bertsolari baten edo bestearen lekuan jartzeko, eta, bide batez, bestela jarriko ez liratekeen roletan kokatzeko. Behin bertsoaldia aztertu eta hautaketa egitean gorago deskribatutako metodologia erabili da, baina, batez ere ahozkoan jarri da garrantzia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia