2001
|
|
Egiaztaturik dago ikastetxean 6 urtetik 18ra bitartean astean hiru orduz atzerriko hizkuntza bat ikasi duen pertsonak hutsune handiak izaten dituela hizkuntza horretan moldatzeko,
|
batez
ere ahozko espresioan.
|
|
Ulermen estrategiak garatzea,
|
batez
ere ahozkoaren ulermena. Erabiltzendiren testuek erreferentzia kontestual mugatua dutenez, bestelakoestrategiez baliatu behar dute, ideia nagusiak eta xehetasunak erauzteko.
|
2008
|
|
Euskaraz bizi dena, sarri sarri topatuko da euskalkiarekin, baldin euskaraz bizi bada, dela prentsan, dela irratian, dela,
|
batez
ere ahozkoan. Horregaz esan gura dut, bai euskara batua zein euskalkia aldaera biziak direla.
|
|
Nagusiki euskara estandarra (batua). Haur Hezkuntza osoan eta Lehen Hezkuntzako 1 eta 2 mailetan bizkaiera erabiltzen dugu,
|
batez
ere ahozko komunikazioan. Andereño bakoitzak menperatzen duen aldaera erabiltzen du (Arratikoa, Mungia aldekoa, Berrizkoa, Bermeokoa?).
|
2009
|
|
Horrek berarekin darama hizkuntzaren adierazpide ugaritasuna, beti ere, jakina, hizkuntzaren batasunari eutsiz. Hori horrela baldin bada edozein hizkuntza biziren kasuan, euskarari dagokionez are nabarmenagoa da ugaritasun hori, hain zuzen ere, beste hizkuntza bizi asko ez bezala, idatzizko erabilera apala eta
|
batez
ere ahozko erabilera dituen hizkuntza izan delako historia osoan zehar.
|
2010
|
|
Hizkuntza,
|
batez
ere ahozko jarduna izanik, eta ondorioz bere bizia eta indarra erabileran egonik, kezka handia sortzen digu zenbait egoera berrik, esaterako, gure ume eta gaztetxoek geroago eta denbora gehiago ordenagailu eta antzerako tresna, mutuen, aurrean egiteak, hizkuntza ezin delako hitz egin gabe bizi.
|
2012
|
|
1,8 1,8 Haur Hezkuntzan umeei laguntzeko jolasak Haurrentzako jolasek haurren autonomia eta komunikatzeko gaitasuna garatu behar dute 1,8 Haurren zikloan lortu nahi diren helburuen artean, honako hauek nabarmentzen dira: norberaren irudia eraikitzea, autonomia gaitasuna eta komunikazioaren garapena,
|
batez
ere ahozko hizkuntzaren bidez, hizkuntza, arte, ikus entzunezko eta teknologia eta matematikari buruzko hizkuntza ahaztu gabe. Alderdi horietan oinarrituko dira haurrei proposatzen zaizkien lehen jolasak.
|
2013
|
|
Tematizazioan eragiten duen adibiderik ere badugu,
|
batez
ere ahozko solasaldietan edo, zehatzago esanda, ahozko solasaldi gisa idatzitako pasarteetan. Beheko adibidean markatzaileak aurreko enuntziatutik urrundu eta gaia aldatzea ahalbidetzen du:
|
|
Hipotesi moduan pentsa dezakegu laguntza (SOS) eskatzen duten pertsona guztiek antzeko mekanismo psikolinguistikoek bultzatuta antolatuko dituztela berbak munduan barrena, komunikazio eraginkorra lortu ezean, porrot eginez gero, heriotza letorkiekeelako laguntza deia modu ez komunikatiboan igorriz gero. Beraz, komunikaziorako eragile edo eragingarri ez diren hurrenkerak hizkuntzetatik berez desagertuz joango dira(
|
batez
ere ahozkotik, idatzizkoan komunikazioa lortzea beti ez delako lege nagusia, bestelako helburu batzuk ere izaten direlako, esate baterako, estetikoak). Aipatu unibertsal horiek euskarari ere ez zaizkio arrotz, eta linguistikak onartzen duenaren arabera, hiru motatakoak izan daitezke:
|
|
Horren arrazoia da bidelagunei lan eskerga handirik ez ematea batetik; eta bestetik komunikazioa erraztea. . Kontuan hartu behar da Internet bidez komunikatzeko errekurtso gutxi daudela, komunikazioa
|
batez
ere ahozkoa delako. Ezin zaie keinu eta bestelakoei antzeman.
|
2015
|
|
76 Kike Amonarriz eta Andoni Egaña, esate baterako. da ikastola eta eskoletako eredua ez dela nahikoa euskaldun osoak sortzeko, eta handik irteten diren euskaldun askok komunikazio gabezia nabarmenak dituztela,
|
batez
ere ahozkoan, zeinak hain justu bizitasun eta grazia horrekin loturik dauden. Bada, ikusten dugunez, horiek guztiak kezkagai inportante ziren 80an jada Oh!
|
2016
|
|
Eguneroko kale giro zabalean indartu egin behar da euskarazko jardun arrunta:
|
batez
ere ahozkoa, baina baita elektronikoa ere.
|
|
Eguneroko kale giro zabalean indartu egin behar da euskarazko jardun arrunta:
|
batez
ere ahozkoa, baina baita elektronikoa ere. Herritar euskaldunen arteko harreman sare informalak bizirik mantentzeko neurriak hartu behar dira horretarako, lehenik eta behin.
|
2017
|
|
–Ari gara, guztion artean, euskararen batasuna egiten adierazi du Urrutiak, behar beharrezkoa duguna. Herritik bertatik datorkiguna ezin dugu baztertu,
|
batez
ere ahozko tradiziotik jasotakoa, baina ahozkotik harago joan behar dugu?.
|
2019
|
|
Iazko ekainean Hezkuntzaren aldeko akordioa aurkeztu zuen. Horretan zioen irakasle asko ez dagoela eroso bere euskara mailarekin, eta laguntza emango ziela,
|
batez
ere ahozkoan, C1+ maila lor zezaten. Hizkuntzez ari zela, hauxe ere bazioen:
|
2021
|
|
gehiago balio duela osasunak aberastasunak baino; Horretan biltzen da guztia; askoz gehiago dela ez dakiguna dakiguna baino. Dena den, baliabide hau berezia da;
|
batez
ere ahozko mintzairan erabiltzen ditugu horrelako aurrekariak.
|
|
535). Galoa
|
batez
ere ahozkoa den arren, unibertsitateko ikasketak eta estandarizazio ahaleginak egiten dira, eta galozko lanak argitaratzen dira. 2007 eta 2014 urteen artean, 43 titulu argitaratu ziren, galoaz edo zati batean (Reutner 2017:
|
2022
|
|
Hizkuntza erraztasun handirik ez duten ikasleen artean ohikoa da,
|
batez
ere ahozkoan hizkuntza batetik bestera jauzi egitea, are gehiago esamoldeak erabiltzerakoan. Ez da hala gertatzen berton urte gutxi daramaten ikasleen kasuan, agian bere hizkuntza ez delako gaztelania eta ez daudelako ohituta era ez formalean gaztelaniaz aritzen.
|
2023
|
|
Nenqayni ch’ih
|
batez
ere ahozko hizkuntza izan arren, 60ko hamarkadan hizkuntza dokumentatzeko lehenengo ahaleginak egin ziren, eta alfabetoa sortu zen; hurrengo 20 urteetan, ortografia eta gramatika sortu ziren, eta grabaketak, transkripzioak eta itzulpenak ere egiten aritu ziren, hizkuntza ikasteko curriculuma eta baliabideak sortzeko. Gaur egun, umeek eskolan hizkuntza ikastea lortu da, eta hizkuntza irakasleak trebatzeko unibertsitateko ikastaroak eskaintzen dira.
|
|
Alegia, aukera ematen du ikasleak bertsolari baten edo bestearen lekuan jartzeko, eta, bide batez, bestela jarriko ez liratekeen roletan kokatzeko. Behin bertsoaldia aztertu eta hautaketa egitean gorago deskribatutako metodologia erabili da, baina,
|
batez
ere ahozkoan jarri da garrantzia.
|