Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2002
‎Dena dela, halako baieztapenak poetei baino ez zaizkie entzuten: inor ere ez da asaldatzen idazle batek dioenean ez duela jadanik nobelarik irakurtzen, saiakerak edo poesia baizik (gero eta ohikoagoa dena, bestalde, batez ere adin batetik gorako idazleengan); halakoetan inori ez zaio bururatzen esa  tea: " nobelak (edo antzerki lanak, edo komikiak...) irakur  tzen ez dituen idazlea ez da behar bezalako idazle".
2009
‎Herritarrek aitortua dute Euskadi osoko edozein tokitan euskarazko irakaskuntza jasotzeko eskubidea, eta, eskubide horren babesean, gizartean euskarazko irakaskuntzaren alde zorionez piztu eta zabaldu den eskaera gero eta handiagoari erantzun nahi eta behar izan zaio; askotan, ordea, behar adina baliabide osatzeko behar beste denborarik gabe. Horren guztiorren ondorioz, irakasle askok berealdiko ahalegin txalogarria egin behar izan dute oso denbora laburrean, baina zenbait irakasleri, batez ere adinean aurreratuen zeudenei, kontrako eztarrira joan zaie euskara, eta, normala denez, euskara gaitasun maila mugatua bereganatu ahal izan dute. Horrek eragina izan du ikasleen euskara gaitasunean, hain elebidunak ez diren eta kale giro erdalduna duten inguruneetan batez ere.
2023
‎Zergatik ibili, beraz, horrenbesteko tentuz autoestimuarekin batez ere adin tarte honetan. Autoestimu txikia edo baxua izatearen ondorioak oso ezkorrak direlako, adin horretan batik bat; izan ere, etapa horretan sortzen dugun autokontzeptuak eta bizipenak izango dira, neurri handi batean, heldutasunean bidelagun izango ditugunak, bidelagun edo etsai.
‎Lo ondo egitea, uste baino garrantzitsuagoa da, batez ere adin horietan. Ez da soilik beharrezkoa gure alderdi fisikoaren errekuperazioan, gure garunaren berrantolaketan eta gure ongizatean ere funtsezko pieza dugu:
‎Eta horrek antsietatea eta depresioa sortzen laguntzen du nerabeengan. Espek  tatiba horiek betetzera iritsi ezin denean sortzen zaion ezinegona dela-eta, hau da, berak horrenbeste maite dituen pertsonak harro eta zoriontsu sentiarazteko gai ez izatearen sentimendu mingarria, zeinak autokontzeptua eta autoestimua zigortzen baitu bortizki, batez ere adin horietan. Eta, bestetik, berezko nortasunarekin bat ez datorrena egin beharrak sortzen duen inpotentziaren eta egoera desatseginaren ondorioz dator beste albo ondorioa.136
‎Gure ume eta nerabeek ez dute beharrik horrelako gailu bat erabiltzeko eta bere erabilera goiztar eta desegokiaren ondorio lazgarriak bizitzeko; ez eta beraien buruak sare sozialek bultzatu ohi duten nartzisismoaren eta balio zein autoestimu eta identitate desitxuraketa horretan barrena joatekoa. Guztiz kontrakoa, beraien arteko eta inguruarekiko benetako harremanak eta gorabehera naturalak, positiboak zein negatiboak, ahalik eta aberasgarrien izatea behar du pertsona orok, batez ere adin tarte horretan. Eta paradoxikoki, tresna horren erabilera sutsuak horretatik urruntzen ditu, sare sozial horiek asozial bihurtzen dira, benetako harreman humano horietatik urruntzen ditu, apurka apurka isolatzen laguntzen die, gure emozioak anestesiatuz eta ondorio lazgarriak dituen bakardade sentimendu horretan murgiltzen lagunduz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia