Emaitzak: 7
2018 | ||
H1: Analizatzeko ditugun pertsonen laginetan agertuko da | batez bertzeko joera nagusi bat zertako eta ikergai diren itemen atzerakarga maila handitzeko, eta beraz maiz ez dira onartuko zuzentzeko aurkezten diren hurrenkerak, atzerakarga txikikoak baitira. Bertzalde, joera honen balizko indarraz ere bildu nahi dira datuak. | |
H2: Goi mailako adituek, | batez bertze, joera txikiagoa erakutsiko dute atzerakarga handitzeko, bertze laginetako kideek baino. | |
Ikergai izan den hirugarren taldea batxilergoko 88 irakaslek osatua da (haien | batez bertzeko adina, ikasturtean, 47 urte) 10 EAEko 21 ikastegitako irakasleak dira, 14 sare publikokoak eta 7 bertzelakoak (azken hauetatik 6, ikastolak). Lagina osatzeko, 30 ikastetxe hautatu nahi ziren11, batxilergoa eskaintzen zutenak, titulartasuna kontuan hartuz (publikoa/ pribatua). | |
Atal honetan, lehenbiziko, kontra adibideen eta arreta neurtzeko itemen datuak erakutsiko ditugu (3.1); gero, gainerako itemen | batez bertzeko emaitzak (3.2); eta azkenik, inkestatuen profilari dagozkion datuak (3.3). | |
Itemen | batez bertzeko datu partikularrak aski erranahitsuak eta adierazgarriak begitantzen zaizkigu bere bakarrean hartuta ere, baina horretaz gainera, item bakoitzari buruz ateratako emaitzetan nolabaiteko koherentzia ageri da hiru laginen arteko erlazioan: atzerakarga handitzeko joerarik nabariena ikasleen artean ageri da, gero dator batxilergoko irakasleen lagina, eta, azkenik, adituen taldeak erakusten du jaidura handiena atzerakarga txikiko ordenamenduak onartzeko. | |
Eta 39 itemeko sorta analizatuta ere, norabide bera nabari da (ikus 5 koadroa): adituek oso ongi onartzen dituzte item horiek(% 3,7k bertzerik ez dute zuzentzen), batxilergoko irakasleek | batez bertze% 40,1 zuzentzen dute, eta graduko ikasleek, berriz,% 51,3 (ikus 5 koadroaren azken lerroa). | |
Datu orokorrak eta | batez bertzekoak emanda, interesgarria da halaber ikustea zuzentzaile bakoitzak nolako joerak erakutsi dituen itemen aurrean, horrela jakiteko nolako profila duten inkestatuek gure aztergaiaz. Horri dagokionez, muturreko balio batzuk azpimarratuko ditugu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 7 (0,05) |
Lehen forma
batez | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
bat bertze | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bat bertze % | 1 (0,01) |
bat bertze adin | 1 (0,01) |
bat bertze datu | 1 (0,01) |
bat bertze emaitza | 1 (0,01) |
bat bertze eman | 1 (0,01) |
bat bertze joera | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |