Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2004
‎Hortaz, bere iritzirako, eskolaren ingurune soziolinguistikoa determinatzen duten ezaugarriak aintzat hartu gabeko heziketa elebidunak ezin du atarramentu onik izan haurraren hezkuntza garabidean. Gorago aipatu dugun amildegiaren irudia berrituz, Lasaren kezka iturriak, nolabait ere, batetik eskolaren eta bestetik errealitate soziolinguistikoaren arteko doikuntzarik ezean idoro genituzke.
2006
‎• Tutoretza beharrak, alde batetik eskolaren eta gizartearen eremuan integratzeko prozesuaren, eta bestetik familiako arau eta ohituren eta ikastetxean edo ingurunean proposatutakoen artean dauden desberdintasunen ondoriozkoak, eta gainera ikasle batzuek baldintza sozial eta familiar baztertuengatik dituzten zailtasunetatik eratorriak ere bai.
2007
‎Barnetegiak alde batetik eskola denboraren trinkotzea bilatzen zuen, epe labur baten ikas prozesuan sakon murgiltzea, baina beste alde batetik, erabileran ere murgiltzea bilatzen zuen, bi arlotatik: eskola denboratik hara euskara erabili behar den gunea barnetegian bertan eratuta, eta bestetik, ikastaldea euskararen berezko inguru baten kokatuta.
‎• Barnetegien loraldia ere sasoi honetakoa da. Barnetegiak alde batetik eskola denboraren trinkotzea bilatzen zuen, epe labur baten ikas prozesuan sakon murgiltzea, baina beste alde batetik, erabileran ere murgiltzea bilatzen zuen, bi arlotatik: eskola denboratik hara euskara erabili behar den gunea barnetegian bertan eratuta, eta bestetik, ikastaldea euskararen berezko inguru baten kokatuta.
2011
‎ALIZIAk arropak ateratzen jarraituko du. Beste poltsa batetik eskolarako koadernoak aterako ditu eta KANDIDOk galdegile begiratuko du.
2014
‎Irakasleak ikasle, lankide eta familiekin komunikatzen jakin behar du, eta lehenesan bezala, gutxien landu izan den komunikazio motari heldu diogu KomunikazioGaitasunaren Garapena II irakasgaian, gurasoekin egiten diren elkarrizketa edobilerena, hain zuzen. Horrelako ahozko diskurtso profesional batean interakzioaketa erlaziozko aldeak dute trukatzen den informazioak baino pisu handiagoa, egoerakomunikatiboa ez delako simetrikoa ezta erosoa ere, alde batetik eskolaren etafamiliaren ordezkarien artean botere harremana dagoelako, eta bestetik, solaskideekmintzagaiarekiko duten lotura afektiboaren ondoriozko emozioek komunikazioaegokia izatea baldintzatu dezaketelako (seme alabak izan ditzakeen arazoak beregarapenean edo eskolako egunerokotasunean gertatzen zaizkionak gai sentikorrakizan daitezke). Horren aurrean aurrerago sakonduko ditugun trebetasun sozialenlanketa egingo dugu irakasgaian, hala nola enpatia, asertibotasuna, eta entzuketaaktiboa (Albaladejo, 2010).
2015
‎Delako arraildurak zeren gatik izan ziren iduriz ondo hartan berean akulatu obra batzuen ondorioz afera auzitegirat pusatua izan zen eta zernahi ixtorio izan da asurantza etxe batzuekin. Herriak eskuratu nahi bixtan da xahutu duen sos guzia, alde batetik eskola berriaren egiteko gastatu duena, bestetik arte hortan haurrak Zokoako eskola xahar batean aterbetzeko behartu zaiona. Esperten arabera, herriak gisa hortan behar zuen hunki miliun bat euro baino gehixago.
2020
‎Ikaslearen ikuspegitik ikusita, formazioa leku bitan jorratzen da. Alde batetik eskolan, ikasleak bere ohiko formaziorekin jarraitzen du bere klasekideekin eta, beste alde batetik, formazio hori asko hobetzen du enpresan ikasten duenarekin. Ezin dugu ahaztu, Formazio Duala, bai enpresan eta bai eskolan formazio prosezuan daudela.
2021
‎Horregatik eskola idealaren profetek eta pedanteek jarraitzen dute eskola berrantolatu (berrasmatu, birdiseinatu...) nahian, aldaketak oraindik ere kosmetikoak baitira nagusiki. Hala ere, ez dute esaten nola pasa gaitezkeen praktikan eskola eredu batetik eskola ideal horretara. Marinak dioen bezala, hutsetik abiatu behar badugu, ez badugu onartzen egungo eskola dela eraldatu beharrekoa eta irakasleriaren esku uzten badugu aldaketa, mirarizko aldaketa ez da sekula gertatuko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia