2004
|
|
Hortaz, bere iritzirako, eskolaren ingurune soziolinguistikoa determinatzen duten ezaugarriak aintzat hartu gabeko heziketa elebidunak ezin du atarramentu onik izan haurraren hezkuntza garabidean. Gorago aipatu dugun amildegiaren irudia berrituz, Lasaren kezka iturriak, nolabait ere,
|
batetik
eskolaren eta bestetik errealitate soziolinguistikoaren arteko doikuntzarik ezean idoro genituzke.
|
2006
|
|
• Tutoretza beharrak, alde
|
batetik
eskolaren eta gizartearen eremuan integratzeko prozesuaren, eta bestetik familiako arau eta ohituren eta ikastetxean edo ingurunean proposatutakoen artean dauden desberdintasunen ondoriozkoak, eta gainera ikasle batzuek baldintza sozial eta familiar baztertuengatik dituzten zailtasunetatik eratorriak ere bai.
|
2007
|
|
Barnetegiak alde
|
batetik
eskola denboraren trinkotzea bilatzen zuen, epe labur baten ikas prozesuan sakon murgiltzea, baina beste alde batetik, erabileran ere murgiltzea bilatzen zuen, bi arlotatik: eskola denboratik hara euskara erabili behar den gunea barnetegian bertan eratuta, eta bestetik, ikastaldea euskararen berezko inguru baten kokatuta.
|
|
• Barnetegien loraldia ere sasoi honetakoa da. Barnetegiak alde
|
batetik
eskola denboraren trinkotzea bilatzen zuen, epe labur baten ikas prozesuan sakon murgiltzea, baina beste alde batetik, erabileran ere murgiltzea bilatzen zuen, bi arlotatik: eskola denboratik hara euskara erabili behar den gunea barnetegian bertan eratuta, eta bestetik, ikastaldea euskararen berezko inguru baten kokatuta.
|
2011
|
|
ALIZIAk arropak ateratzen jarraituko du. Beste poltsa
|
batetik
eskolarako koadernoak aterako ditu eta KANDIDOk galdegile begiratuko du.
|
2014
|
|
Irakasleak ikasle, lankide eta familiekin komunikatzen jakin behar du, eta lehenesan bezala, gutxien landu izan den komunikazio motari heldu diogu KomunikazioGaitasunaren Garapena II irakasgaian, gurasoekin egiten diren elkarrizketa edobilerena, hain zuzen. Horrelako ahozko diskurtso profesional batean interakzioaketa erlaziozko aldeak dute trukatzen den informazioak baino pisu handiagoa, egoerakomunikatiboa ez delako simetrikoa ezta erosoa ere, alde
|
batetik
eskolaren etafamiliaren ordezkarien artean botere harremana dagoelako, eta bestetik, solaskideekmintzagaiarekiko duten lotura afektiboaren ondoriozko emozioek komunikazioaegokia izatea baldintzatu dezaketelako (seme alabak izan ditzakeen arazoak beregarapenean edo eskolako egunerokotasunean gertatzen zaizkionak gai sentikorrakizan daitezke). Horren aurrean aurrerago sakonduko ditugun trebetasun sozialenlanketa egingo dugu irakasgaian, hala nola enpatia, asertibotasuna, eta entzuketaaktiboa (Albaladejo, 2010).
|
2015
|
|
Delako arraildurak zeren gatik izan ziren iduriz ondo hartan berean akulatu obra batzuen ondorioz afera auzitegirat pusatua izan zen eta zernahi ixtorio izan da asurantza etxe batzuekin. Herriak eskuratu nahi bixtan da xahutu duen sos guzia, alde
|
batetik
eskola berriaren egiteko gastatu duena, bestetik arte hortan haurrak Zokoako eskola xahar batean aterbetzeko behartu zaiona. Esperten arabera, herriak gisa hortan behar zuen hunki miliun bat euro baino gehixago.
|
2020
|
|
Ikaslearen ikuspegitik ikusita, formazioa leku bitan jorratzen da. Alde
|
batetik
eskolan, ikasleak bere ohiko formaziorekin jarraitzen du bere klasekideekin eta, beste alde batetik, formazio hori asko hobetzen du enpresan ikasten duenarekin. Ezin dugu ahaztu, Formazio Duala, bai enpresan eta bai eskolan formazio prosezuan daudela.
|
2021
|
|
Horregatik eskola idealaren profetek eta pedanteek jarraitzen dute eskola berrantolatu (berrasmatu, birdiseinatu...) nahian, aldaketak oraindik ere kosmetikoak baitira nagusiki. Hala ere, ez dute esaten nola pasa gaitezkeen praktikan eskola eredu
|
batetik
eskola ideal horretara. Marinak dioen bezala, hutsetik abiatu behar badugu, ez badugu onartzen egungo eskola dela eraldatu beharrekoa eta irakasleriaren esku uzten badugu aldaketa, mirarizko aldaketa ez da sekula gertatuko.
|