2015
|
|
Gozotasunak, ordea, goi isurizko esperientziak dira, ez lortuak ezta berezko esperientzien antzekoak ere. . Barreiatu hitzak une hartako gogoetaren haritik irtetea esan nahi du, pentsamendua eta irudimena
|
batetik
bestera ibiltzea.
|
|
15 Nik nuen engainua, nire iritziz, ez zen horrenbesteraino iritsi; Jesu Kristo gure Jaunagan pentsatzea hain atsegin ez izatea ekarri zidan, eta murgiltze hartan sarturik gozotasun haren zain egotea. Eta argi eta garbi ikusi nuen gaizki nindoala; izan ere, gozotasunik beti ezin izan nuenez gero, pentsamendua
|
batetik
bestera zebilen, eta arima, uste dut, non pausaturik ez duen hegazti bat bezala hegaka, eta denbora asko alferrik ematen, eta bertuteetan eta otoitzean aurrerapenik egin gabe. Eta ez nuen ulertzen zergatik zen, eta ez nuen ulertu ere egingo, hura egokia zela uste bainuen, harik eta, neure otoitz era Jainkoaren zerbitzari bati agertuz, konturarazi ninduen arte.
|
|
Eta ez du esaten bera joan zenik. Bere Maitearen bila
|
batetik
bestera ibili zela ere badio. Hauxe dela uste dut Jaunak, berak nahi duenean eta nahi duen eran, sarrarazi nahi gaituen ardandegia; baina, guk egin ditzagun ahaleginak gorabehera, ezin gara sartu.
|
|
diot, indarrik ez dutelako eta modu berean ez direlako gelditzen. Berak irudikatzen dion hartan adimenak batere laguntzen ez dionez gero, ez da gelditzen ezertan ere, baizik eta
|
batetik
bestera dabil, gauetako tximeletatxo gogaikarri eta urduri hauetako bat baizik ez dirudiela: horrela dabil batetik bestera.
|
|
Kontaketaren agertoki honetatik era askotako pertsonak igarotzen dira:
|
batetik
bestera dabiltzanak, merkatariak, elizgizonak, mandazainak, bentariak. Unean uneko irudi eta deskripzio bizi biziak ere ageri dira kontaketan barrena, esaterako Guadalquivir zalgurdi estalian igarotzea, edota Kordoban sartzerakoan izan zuten itomena, hango jende oldearen zalapartak zezenak sartu zirela baitzirudien.
|
|
3 Orain gure on nahiz gaitz guztia, Jainkoaren hurrengo, nuntzioaren eskuetan dago, eta gure bekatuengatik, oihaldunek hala holako informazioa eman eta berak itsu itsuan sinetsi baitie, ez dakit zertan amaituko den. Nitaz esan diote
|
batetik
bestera nabilena eta geldiezina naizela, eta egin ditudan monasterioak Aita Santuaren eta jeneralaren baimenik gabe eginak izan direla. Ikus beza berorrek zer galbide handiagorik eta kristautasun kaskarragorik izan daitekeen.
|
|
3 Askotan gogora etortzen zait berorren aitatasuna: eta ez dakit zer tentaldi duen
|
batetik
bestera ibiltzeko, benetan min eman baitidate berorren aurka airatu dituzten belzkeriak. Jainkoak gorde dezala, ene aita; baina garai hauek hain arriskutsuak izanik, nahiko ausarkeria da batetik bestera ibiltzea, alde guztietan daudelako arimak.
|
|
eta ez dakit zer tentaldi duen batetik bestera ibiltzeko, benetan min eman baitidate berorren aurka airatu dituzten belzkeriak. Jainkoak gorde dezala, ene aita; baina garai hauek hain arriskutsuak izanik, nahiko ausarkeria da
|
batetik
bestera ibiltzea, alde guztietan daudelako arimak. Jainkoak nahi beza, on egiteko gar bizia dirudiena ez dadila izan garesti ordainduko dugun tentaldia, toki horretan aski baitzen katu bat eta domingotarrak eta frantziskotarrak ere badaudela uste dut.
|
|
Orduan fundaturik zituen hiru edo lau etxeetatik nahi nuenera etor nendila; hala ere, berak poz handiagoa izango zukeela Ávilara etorriko banintz abitu hartzera, lehenen egin zuen fundazioa zelako eta gainera bera une hartan bertako ama priorea zelako; fundazioetan
|
batetik
bestera ibili arren, hona itzuliko zela, Ávilara.
|