2008
|
|
Horregatik, ez dago euskal identitatearen esentzia gorderik inon, lozorroan. Herri
|
baten
identitatea gauza aldakorra eta dinamikoa da, historikoa, eguneroko bizitzaren gurpilari atxikia. Bizitzari berari dariona.
|
|
Erlijioaren nagusitasun hori osotasunaren testuinguruan baitatza. Nazio egituraren barruko osagarrien elkarreraginaren emaitza da herri
|
baten
identitatea, horietako batzuk gailenduz eta beste batzuk mendeko bihurtuz.
|
|
Demokraziaz mintzo zitzaigun Otegi herri honen lurralde batasuna pizteko asmoz. Demokrazia ondo dago, baina nazio
|
baten
identitate egitura ez da eraikitzen demokraziari esker bakarrik. Nazioak era askotara eratu dira, eta gehienak ez dira oso era demokratikoan eraiki.
|
|
Ez ote zaigu ari mamuaren aldeko hizkuntza politika bultzatzen? Herri euskaldunak hizkuntza komunitate erreal
|
baten
identitatea balu, ulertzekoa litzateke kanpotik, beste hizkuntza komunitate ahaltsuago batetik alegia, babes ideologikoak eta politikoak jasotzea. Haatik, herri euskaldunari kanpotik eman dakiokeen laguntza ideologikoak, politikoak eta legalak ez du ezertan aldatuko komunitate soziolinguistiko horren atarramentua, baldin eta aldi berean barruko barne kemenak bizkortzen eta indartzen ez badu.
|
2011
|
|
–Herder-ek berak ohartarazi zuen hizkuntza ez dela dena nazio
|
baten
identitatean; badira beste faktore batzuk, beharbada sakonagoak eta zailagoak direnak zedarritzeko. Eta enpirikoki badakigu etnia edo nazio batek bere bilakaeran bere hizkuntza gal dezakeela erabat edo ia erabat, eta, hala ere, bere etnia identitatea gorde (juduak, irlandarrak eta ijitoak adibide garbiak dira)?
|
|
Egin dezagun kontu, adibidez, bi gizatalde dauzkala begitan hartuak nazio anitzez osaturiko estatuaren nazionalismo etnozentrikoak: alde batetik, bere mendeko lurraldean bertan bizi den gizataldea, hizkuntzaz eta kulturaz arrotz zaiona, eta, beste aldetik, kanpoko gizataldea, basati edo barbarotzat jota daukana edo zeukana, hots, beste estatu nazional
|
baten
identitate arrotza. Estatu hegemonikoentzat barruko nahiz kanpoko diferentziak etsai izan dira azken mendeotako historian.
|
|
–Hauxe da borroka funtsezkoena, herri
|
baten
identitatea hizkuntzaren aldeko borrokak markatzen du. Hizkuntza galduz gero, identitatearen aldeko borrokaren zati handia galtzen da?.
|
2015
|
|
Sistemak nola funtzionatzen duen ezagutzea da kontua. Funtzioek esaten digute zein den sistema
|
baten
identitatea. Egoera mentalak, horren arabera, egoera funtzionalak dira.
|
2017
|
|
Izena ere ezin dugu adostu? (Izena baino sinbolo inportanteagorik ez dago komunitate
|
baten
identitatean). Modernitateaz gero gure identitatearen kontzeptuaketa berez nahiko lardaskatua zegoen, ez genuke enpeinatu behar gehiago lardasten.
|
2018
|
|
Gaur taldeko kidea izanagatik, Euskal Eskolako beste ordezkarien hain diferentea zelako? Bere lana ez delako erabili herri
|
baten
identitatea irudikatzeko, talde horretako besteena erabili den bezala?
|
2021
|
|
Nola parekatu eta tratamendu berbera ezarri hain bestelakoak diren tristurei, giza bizipenei, biografiei? Nerabe
|
baten
identitate krisia, galdutako aitaren inguruko dolua, langabezian dagoen pertsonaren beherakada animikoa... Homogeneizazioa ezinezkoa da, kasuak bateraezinak eta singularrak baitira.
|
|
Hau da, identitate orok iturburu amankomun bat du edota amankomuna duen egituratze bat, edo biak batera. Komunitate
|
baten
identitateari dagokionean, ordea, gizakiek jaiotzetik edo iturburutik dakarten antzekotasunean oinarritzen da; identitatearen aitorpenaren aurretiko batasuna defendatzen du. Eta ezaugarri hau beharrezkoa izango da komunitate batekoa izateko edo ez.
|
|
" Tradizioa herri
|
baten
identitatea da"
|
|
Eta ohitura eta egiteko modu horiek guztiek, denboran zehar onduz joango direnek, oinarri sendo bat eratu dute tradizio luze bat osatu arte. Tradizioa, azken finean, herri
|
baten
identitatea da, herri horren izana".
|
|
Elena Arzak: Tradizioa herri
|
baten
identitatea da.
|