Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 109

2000
‎gure identitate sozialaren zatirik handiena gure partaidetza taldeetan errotzen da, eta identitate sozial positiboadesiratzeko joera dugu, eta motibaturik aurkitzen gara talde positiboen kideak izateko. Era honetan, gutxiengo egoeran dagoen talde baten identitatea bi eratakoaizan daiteke, gehiengo egoeran dagoen taldearen identitatearen aurrean: Tajfel en (1978) araberako identitate ziurra edo identitate ez ziurra.
2001
‎Hirugarren aldagai latentea aldagai psikosozialek osatzen dute (F1). Aldagailatente horretan hasiera batean identitate euskalduna vasco, euskara eta euskaldunekiko jarrerak, orientazio integratzailea eta euskara nahiz gaztelaniarekiko bizitasun etnolinguistikoari dagozkion aldagaiak sartu genituen. Programak proposaturiko aldaketen arabera, identitate euskalduna vasco (X12), euskaldunekikojarrera positiboak (X15), eta orientazio motibazional integratzailea (X18) mantentzen dira, eta beste aldagaiak kendu egin ditugu, esanguratsuak ez direlako.
‎Bi laginen arteko konparaketa eginez: ...de batera utzita, izan ere lagin horretan bakarrik erabili dugu eta, beraz, ez da beste populazioarekiko konparagarria), taldeen arteko ezberdintasunakhobekien adierazten dituzten aldagai psikosozialak euskararekiko eta euskaldunekiko jarrerak, subjektuaren sarean egiten diren erabilpen mota guztiak eta identitatea dira, eta aldiz transmisio kanpainako populazioan taldearteko ezberdintasunak batik bat identitateari eta subjektuaren inguruko sareak duen euskara ezagutzari zor zaizkio eta askozaz neurri txikiagoan sarean egiten den erabilpenari; 2) gainera, aipagarria da, guk espero bezala, lagin orokorrean polo negatiboenean kokatzen den tipoa instrumentala dela eta beste muturrean, aldiz, inte gratzailea+ irabazi pertsonalekoa eta integratzailea kokatzen direla; baina alderantziz, transmisio k... continuumaren mutur positiboenean instrumentala+ transmisiozkoa eta instrumentalakokatzen dira, erdialdean tipo integratzailea+ irabazi pertsonalekoa, eta polorik negatiboenean, berriz, irabazi pertsonaleko tipoa+ instrumentala, irabazi pertsonalekotipoa+ transmisiozkoa eta irabazi pertsonalekoa.
2002
‎Multinazional korear batek sistema iraultzaile bat merkaturatu du norbanako baten identitatea fidagarritasun osoz berresteko begiaren irisa irakurtzen. Iris Acces 3000 izeneko aparatuak segundo bat behar du horretarako.
‎Erre fe rentzia eta alternatiba bihurtu nahian, laizismoan oinarritutako zenbait eredu demokratiko eta progresista baztertzea lortu du zenbait esparrutan. Logikoa denez, laikoen akats handienetariko bat identitatearen ahultze ekimenetan zehaztu da. Azaleko edo keinu mailako multikulturalismoak eragin zuzena izan du.
2003
‎Iragana ahantzi nahi lukete. Baina mundua mundu denetik, beti izan da talde bat identitateari eutsi diona. Askotan, errekonozimendu modua da.
‎Nortasuna, identitatea, bizimodua, borrokatzekoadorea, engainatua ez izatea, Ama Lurrarekiko engaiamendua, euskaldunaeta zornotzarra izatea,.. Mugimendu Ekologistak, eta areago EMEk, betimantendu du konexio bat identitate lokalekin eta herriaren jakinduria babestu du. ZBen gai bilduman agerpenen %19, 21a honi dagokio.
‎Eta, agindu bezala, Castellesekin batera identitatearen kontura heltzen garaberriz ere. Horrek dioskunez,, bakarrik azalean kontraesankorra den honetanekologistak lokalistak eta globalistak dira, biak batera:
2004
‎24 urteko gazte estatubatuar batek, Jason Smathers izenekoak, Interneteko AOL erraldoiari (“e mail” zerrenda nagusia, 92 milioi helbide dituena) lapurtu zion, eta zabor posta edo “spam” zabaltzeko enpresei saldu zien. Asteazkenean, Smathers eta haren bazkidea atxilotu zituen poliziak.' Kasuaren fiskaltzaren arabera, gazteak ez zuen zerrendara sartzerik, baizik eta beste langile baten identitatea ordeztu zuen hura lapurtzeko. 92 milioi helbideak, 32 milioi bezerokoak, Sean Dunaway konplizearen esku geratu ziren; hark apustu iragarkiak bidaltzeko erabili zituen, eta, ondoren, “spam” konpainiei saldu zizkien.
‎askatasun pertsonal eta indibiduala ren zentzu errotua dugula, kolektibitate baten partaide izatearen sentimendu muturrekoarekin konbinatua. Norbanakoa eta taldea, biak ala biak herri baten identitate zantzu gisa elkarlotuta. Eta ezaugarri horiek etengabe azalarazten dira gure eguneroko bizimoduan:
2005
‎ezin duzulako, nahi ez duzulako eta proiektuan zaudelako. Orain hau aplikatu herri bati, herri baten identitateari, eta berdin gizatasunari, zer da gizakia zer da morala?
‎Gainera, ikusi da eskizofrenia, Tourette ren sindromea eta dislexia bezalako gaixotasunak zirkuitu neurologikoen zenbait konexioren ondorioz sortzen direla umetokiko fetuaren garapenean. Halaber, loreen garapena hasten duen seinale baten identitatea identifikatu da, eta tresna berriei esker, sakonki begiratu ahal izan dira neutroi izarren portaera bortitzak; Eguzki Sistemako oinarrizko materialaren antzeko arrokak eta meteoritoak aztertu dira, eta ikusi da haien atomoak oso desberdinak zirela; eta orain arte, irudi molekular zehatzena lortu da, tentsioaren mendeko potasio kanal batetik. 2005ean, giza ekintzaren ondorioz, klima aldaketaren frogak pilatzen jarraitu da, hala nola ozeanoko ur sakonak berotzea, zikloi tropikal biziagoak areagotzea, Artikoko izotzestalkia etengabe murriztea eta hegaztien migrazio ereduak aldatzea.
2007
‎Nik gogokoago dut ezker eskuin eremua, identitatearenak ez dit askorik esaten. Floren Aoizekin, adibidez, ez naiz etorriko bat identitate kontuetan, baina agian bai gizarte gaietan, biok gure buruak ezkerrekotzat ditugulako.
‎Bidaiari segmentu berrietako edozeinentzat, funtsezkoa izango da bidaiari aplikatutako teknologia Soluzio teknologikoak Zer estrategia erabiliko dute konpainiek" tipo" bezero berriak eskatzen dituen zerbitzu egokiak aparteko kosturik gabe eskaintzeko? Irtenbideetako bat identitate pertsonal digitalean dago, ordenagailu baten IParen antzekoa, baina, kasu horietan, formatu digitalean biltegiratutako bezeroaren informazioa izango du, zerbitzu edo bidaia jakin bat eskaintzeko orduan espero den pertsonalizazioa egiteko. Epe laburrean, SIM txartel baten bidez egin ahal izango da, eta, epe luzera, memoria digitalei eta azken belaunaldiko teknika biometrikoei esker.
‎Errentamendu kontratua Lehenik eta behin, jabearen eta, gutxienez, errentari baten identitatea sartu behar da alokairu kontratuan. Puntu honetan, errentamendu kontratuak hiru eredu izan ditzake.
‎Leinu baten identitatea ez da inoiz ziur frogatzen uzten bere hizkuntzaren identitatetik harantz, eta ikerketak zalantza eta ezbairik gabe onartu behar du euskaldun guztiek nazio bat osatzen dutela.201
2008
‎Horregatik, ez dago euskal identitatearen esentzia gorderik inon, lozorroan. Herri baten identitatea gauza aldakorra eta dinamikoa da, historikoa, eguneroko bizitzaren gurpilari atxikia. Bizitzari berari dariona.
‎Erlijioaren nagusitasun hori osotasunaren testuinguruan baitatza. Nazio egituraren barruko osagarrien elkarreraginaren emaitza da herri baten identitatea, horietako batzuk gailenduz eta beste batzuk mendeko bihurtuz.
‎Demokraziaz mintzo zitzaigun Otegi herri honen lurralde batasuna pizteko asmoz. Demokrazia ondo dago, baina nazio baten identitate egitura ez da eraikitzen demokraziari esker bakarrik. Nazioak era askotara eratu dira, eta gehienak ez dira oso era demokratikoan eraiki.
‎Ez ote zaigu ari mamuaren aldeko hizkuntza politika bultzatzen? Herri euskaldunak hizkuntza komunitate erreal baten identitatea balu, ulertzekoa litzateke kanpotik, beste hizkuntza komunitate ahaltsuago batetik alegia, babes ideologikoak eta politikoak jasotzea. Haatik, herri euskaldunari kanpotik eman dakiokeen laguntza ideologikoak, politikoak eta legalak ez du ezertan aldatuko komunitate soziolinguistiko horren atarramentua, baldin eta aldi berean barruko barne kemenak bizkortzen eta indartzen ez badu.
‎Nik gogokoago dut ezker eskuin eremua, identitatearenak ez dit askorik esaten. Floren Aoizekin, adibidez, ez naiz etorriko bat identitate kontuetan, baina agian bai gizarte gaietan, biok gure buruak ezkerrekotzat ditugulako?.
‎Izan ere talde sozial guztiak biltzen ziren zeremonia katoliko horren inguruan387 Prozesioei bestelako erritu eta espainiar katolizismoaren agerpen bereziak gehi dakizkioke (fede milagreroa, santuzalea, etab.). Eta izatez Errestaurazio garaian nazionalkatolizismoak erlijioa bihurtu nahi izan zuen Espainiaren nortasun zeinu nagusi, aldi berean patroi, amabirjina eta santu espezifikoki aberkoiak bultzatuz: Pilarica, Santa Teresa Jesusekoa, Santo Domingo de la Calzada, Santiago «matamoros», Espainian erreinatuko zuen Jesusen Bihotza, San Fernando, etab. Edonola ere zail da fede unibertsalista bat identitate nazional baten zeinu bereizgarri bihurtzea, bereziki identitate erlijioso hori munduan milioika pertsonekin konpartitzen denean: gauza bat da ideologia batentzat «egiazko» espainiar izateko funtsezkotzat jotzea katoliko ere izan beharra, eta beste bat katoliko izate soilak espainiartasuna adieraztea.
‎Horregatik, Azkuek, sezesio ideiak baztertuz, «trabazon vital con otras nacionalidades» mantentzea proposatzen zuen; euskal nazionalitatea errespeta zezakeen konfederazio zabal eta sendo baten baitan identitate eta interes propioak bakarkako estatu txiki batean baino hobeto babestu eta bermatuko ziren ustean.
‎Berkodetze prozesuaren beharrik ez dago irudikapen semantikora sartzeko. Metodo ortografikoak eraginkorra dirudi haurra hizkuntza idatziarekin harremanetan jartzeko, hitz multzo baten identitatea ezagutzeko, irudi hiztegi garrantzitsuaren jabe egiteko, irakurketaren alderdi funtzionalak eta hizkuntza idatziaren funtzioak irakasteko. Irakaskuntza fonetikoak, berriz, eraginkorragoa dirudi kode fonemikoa eta grafemikoa ulertzeko, zati grafikoen eta fonikoen arteko egokitzapen sakonagoa lortzeko.
‎«Ahaztu egiten dena, antideskriptibismoaren bertsio estandarrean gutxienik, zera da: objektu baten identitatearen bermea, identitate hori gertaerek ukatzen duten egoera guztietan, ezaugarri deskriptibo guztiak aldatu direnetan, izendatzearen atzeraeragina da:
‎“nuestros aitas sí eran vascos (euskaraz zekitelako), pero nosotros ya no somos vascos (ez dakitelakoz euskaraz) ”. Politizatu gabeko adinekoek argi dute hizkuntza dela pertsona eta herri baten identitatea markatzen duena.
2009
‎Els Joglars taldeko sortzaile Albert Boadellak zuzenduta, eta eszenografia oso soilarekin, bederatzi aktore igoko dira taula gainera, 30 pertsonaiari bizia emateko. 50 urtez eszenatokietan ibili izan den antzerki talde ezagun baten identitatearekin bat egiten duten ezaugarriak mantentzen ditu lan honek ere.
‎Antzinatean prokreazioaren kultu erlijioso mitologikoa zen zezen eta behiarena aldare goian; eta beste zeren kultua da gaur errege eta erreginena tronu altuan, oinordetza biologiko abere hutsezkoarena baino? Garai bateko identitate dogmatikoak, hala nola, frantses ona berdin monarkikoa berdin munduko katolikoena berdin Eliza Amaren lehen semea, erlijiosoak omen ziren. Orduan ez dakizu zergatik horien zuzen zuzeneko jarraipenak ez diren erlijiosoak halaber, eta mitikoak ere:
‎aitorpena betetzetik ateratzen den zenbatekoa ordaintzea, ezarritako jarraibideei jarraituz, eta isuna. Diru kopuru handiak ez izateagatik garrantzi gutxi ematen zaienei dirusarrerak ez aitortzea, beste pertsona baten identitatea ordezkatzea, ondasunak edo ondareak beste pertsona bati esleitzea eta Aitorpena betetzean datuak ezkutatzea edo faltsutzea dira, besteak beste, fiskalari dagokion guztia ez ordaintzeko amarrurik ohikoenak. Iruzur eta iruzur ugari egiten zaizkio Ogasunari, eta horietako askok arau hauslearen aurkako zigor handiak jartzen dituzte.
‎“Emaitzek zuzeneko eragina dute gaixotasunaren animalia formaren tratamenduan (BSE) nahiz gizakiarengan (CJG) ”, azaldu du Hooper ek. “Gaixotasunaren garapenean giltzarri den molekula baten identitatea ezagutzen dugunez, etorkizunean hura tratatzeko botikak diseinatzeko gai izan gaitezke”, dio. Ikertzaileek proteina prionikoz infektatutako zeluletara zuzendu dute esperimentua, baina litekeena da 1 glipikanoa nerbio sistemako beste gaixotasun batzuetan nahasita egotea.
‎Egiaztapen hori lanaren organizazioaren mutazio handiaren, eta proletalgoak bere buruaz zuen irudiaren lausotzearen gain oinarritzen da. Klase baten identitatea ez da esentzia aldaezina, esperientzia historikoen, borroka eta lorpenen emaitza baizik. Kontzientziaren eta organizazioaren gainbehera (eta horren erantzukizuna lehen lehenik zapalduen ordezkari omen ziren politikariena da), herri eta klaseen komunitateak gizadi hautsaldi kontsumitzaile eta so egilean atomizatzen dituen merkatuaren eta irudiaren eztanda dela medio, handiagotu egin da.
2010
‎Eta berriro ere aipatu behar, orain are argiago, Castelles ekin batera identitatearen kontura heltzen garela berriz ere. Horrek zioskunez, «bakarrik azaleankontraesankorra den honetan ekologistak lokalistak eta globalistak dira, biakbatera:
‎Eta, agindu bezala, Castelles ekin batera identitatearen kontura heltzen garaberriz ere. Horrek dioskunez, «bakarrik azalean kontraesankorra den honetanekologistak lokalistak eta globalistak dira, biak batera:
2011
‎Hantxe atxilotu ninduten, torturatu, eta Buchenwarld eko exterminio esparrura urkatzera eraman. Egun handiaren bezperan, alta, geunden esparruan tifusak hil berri zuen frantses baten identitatea neureganatzea lortu nuen, urkamendia saihestuz. Handik, nire izen abizen berriekin, Rottleberodeko kontzentrazio eremura deportatu ninduten, eta ihes egiteko saiakera batean berriz atxilotu ostean, gogorrenetan gogorrena kontsideratzen zuten Dorako esparruan eduki ninduten.
‎hasi familiaren bihotzetik eta gizateriaren zirkulurik zabalduenera irits daiteke gutako bakoitzaren identitatea. Are gehiago, gizarte libre batean identitate hauetako zenbait, azken buruan, izatez sinbolikoak eta hautazkoak baizik ez dira. Baina, jakina, identitate kolektiboen auzia horrela planteatzea, gizabanakoaren eta subjektuaren ikuspegitik behatzea da.
‎–Herder-ek berak ohartarazi zuen hizkuntza ez dela dena nazio baten identitatean; badira beste faktore batzuk, beharbada sakonagoak eta zailagoak direnak zedarritzeko. Eta enpirikoki badakigu etnia edo nazio batek bere bilakaeran bere hizkuntza gal dezakeela erabat edo ia erabat, eta, hala ere, bere etnia identitatea gorde (juduak, irlandarrak eta ijitoak adibide garbiak dira)?
‎Egin dezagun kontu, adibidez, bi gizatalde dauzkala begitan hartuak nazio anitzez osaturiko estatuaren nazionalismo etnozentrikoak: alde batetik, bere mendeko lurraldean bertan bizi den gizataldea, hizkuntzaz eta kulturaz arrotz zaiona, eta, beste aldetik, kanpoko gizataldea, basati edo barbarotzat jota daukana edo zeukana, hots, beste estatu nazional baten identitate arrotza. Estatu hegemonikoentzat barruko nahiz kanpoko diferentziak etsai izan dira azken mendeotako historian.
‎–Hauxe da borroka funtsezkoena, herri baten identitatea hizkuntzaren aldeko borrokak markatzen du. Hizkuntza galduz gero, identitatearen aldeko borrokaren zati handia galtzen da?.
‎Norbere etxe etxeko oihartzunek ere beren usain bere berea baitute. Oihartzunekin batera, usainek ere garrantzi handia dute etxe baten identitatea eraikitzerakoan. Argizariaren usaina hartzen diet nik etxe honetako oihartzunei, nahiz zuk, argizaria emateaz aspertuta, orain bost bat urte moketa jarri zenuen egurraren gainean.
2012
‎Eta ausartuko nintzateke esatera gure eskema horiek oinarri bizkaitar eta foralista batez eraiki direla, eta oinarri horrek akulturazio prozesu batean dituela erroak, Garibai Felipe II.aren kronistaren garaitik botere espainolaren iturrietatik edan baitu. Edward Saidek zioenez, historiaren irakurketa da herri baten identitatea nabarmentzeko sistemarik onena gatazka egoeretan. Hemen, erregea baino erregetiarragoak garenez gero, gure buruari akulturazioan eusteko, kontrako jarrera defendatzen dugu.
‎ukatzea, nazioa baino. Haiek esentzia arbuiatzen zuten tokian (erridikulua egiten zutela ohartu baitziren), orain ghost writer progreagoren batek identitatea ukatzeraino progresatu du. Ez du asko ematen, atzo esentzialismoaren kritikoak esentzialismoarenaz baino, gure hau informatuagoa dabilenik identitateari buruzko egungo literatura ez soziologiko eta ez filosofikoaz.
‎Orain, zuzenbidezko estatu sozialaren krisigarai honetan, estatuaren eta nazioaren arteko loturak eduki berriak hartu ditu.Izan ere, komunitate nazionalak ahalbidetzen duen elkartasuna, eta estatu sozialakziurtatu lukeen baliabideen banaketa orekatua erabat kateatuta daude.Miller ek ongi azaldu du ongizate estatuak nazioa komenigarria duela. Nazio txiki etakudeagarri bat2 Tuzididesek berak zioen bezala, estatu aske txiki baten asanbladakbakarrik hitz egin baitezake «gu» batez, ongizatea ziurtatuko duen elkartasunaz.Era berean, beste aldetik begiratuta, nazio baten identitate kulturala eta justiziasentimendua garatzeko tresna eraginkorra, ia hil edo bizikoa, izan daiteke estatuaeta bere tresneria juridikoa.
‎Euskal mugimendu independentistak hiru eredu horien arabera jokatu du beresorreratik. ...ile desberdinen ardura gisa, edo eragileberberaren jarduera historikoaren baitan, unean uneko egoera politikoaren arabera.Indarrean egon diren botere arrotzen aurrean legitimitate demokratiko alternatiboaaldarrikatu du, tresna arautu gabeak hartuta (botere politika), indarrean egon dirensistema politikoetan eragiten saiatu da (eragin politika), bide arautuak erabilita, eta, aldi berean, komunitate baten identitatea birsortzen saiatu da (identitate politika). Etaibilbide konplexu horretan bere identitatea aldatuz joan da, inguruabarra eraldatzekogaitasuna izan duen neurrian12.
‎euskal pop musika, alegia. Musikaz ari garenean, kulturari buruz dihardugu eta kultura azkenean gizarte baten sistema sinbolikoa da, baliabide kolektibo bat identitatea adierazi eta birsortzeko. Baina zer lotura daudeelementu hauen artean?
‎euskal pop musika, alegia. Musikaz ari garenean, kulturari buruz dihardugu eta kultura azkenean gizarte baten sistema sinbolikoa da, baliabide kolektibo bat identitatea adierazi eta birsortzeko. Baina zer lotura daudeelementu hauen artean?
‎Gainera, nahiz eta ideiarik zabalduena izan identitateek eragiten dituztela hizkuntzak eta hizkuntzek eta identitateek testuak, Greziako kasuak alderantzizko kausalitatea erakusten duela dio Even Zoharrek (id. 364), alegia, testuek eragin zutela modu zehatz bateko identitatea. Ildo horretan, gogorarazten du Espainiaren kasua izan zela kohesio soziokultural hori lortzen lehenengoetarikoa, denak bat etorri behar ziren sinesmenak zabaldu baitzituen testuen bidez Mundu Berriaren konkistan.
2013
‎–Ibai, zuk uste duzu egunen batean identitatea galtzen dela?
2014
‎Oro har, artikulu honetan ikergai izan ditugun adibideetan galdegaiak eragindakodesanbiguazio prozesuak ikusi ditugu. Galdegaiaren funtzio horrek inplikaziogarrantzitsuak ditu esanahiaren teoria eta forma logikoaren ikerketarako; izan ere, ikusten duguna da perpaus batzuetan galdegaiak berbaldian ezezaguntzat jotzenden aldagai baten identitatea definitzen duela, (22) ko galde erantzunetan kasu, etabeste batzuetan (funtzio hartaz gain) irakurketaren zehaztapen funtzio bat ere izandezakeela, artikulu honetan ikergai izan ditugun kasuetan, adibidez.
2015
‎Aurrekontuak ez dira ugarituko, besteak beste hizkuntza gutxitu batek, automatikoki, helburu estrategikoa izateari uzten diolako". Herri baten identitatea eraiki edo deseraikitzeko botereak daukan armarik ahaltsuena hizkuntza da.
‎Euskaldun hitzaren atzean arazo bat dago. Gehiengo handi batek identitate bati buruz hitz egiteko erabiltzen du, ez euskaraz dakienari oihartzun egiteko. Horregatik, agian euskaldun hitza jendeak darabilen adieran erabili behar genuke, vasco ez ari garela onartu eta kito.
‎Sistemak nola funtzionatzen duen ezagutzea da kontua. Funtzioek esaten digute zein den sistema baten identitatea. Egoera mentalak, horren arabera, egoera funtzionalak dira.
‎Datu telematikoak transmititzeko eta dokumentu elektronikoak kudeatzeko erabiltzen da.Ziurtagiri digitala. Dokumentu digitalak dira, non baimendutako entitate batek pertsona edo entitate baten identitatea bermatzen baitu.
‎Identitatearen Batekoak anomalia anizkun eta askotarikoa izan dadila nahi du, horrela anomalia ez baita estatus hartatik irtengo, ez baitu bestelako identitaterik sortuko, horrela, agian, betiko sakabanatuko da anomalien segizioa. Azken finean, berenezko izatea dela ukatuz, kolusio anomaloari eta bere baitan artikulatu dituen praktikei ukatzen zaiena identitate potentzia da, hau da, identitate egitura eta beste egitura baten identitatea izateko ahalmena. Anomaliak anizkun eta anitzekoa behar du, Identitateak bakun eta batekoa.
‎Zehatzago esan, badu desira propioen jarioa sortu beharra, Identitatearen lezioak eta desioak alde batera utzita. Hori baita anomalia batek Identitateari joko eta gozo eremua inposatzeko duen bidea. Diferentzien pornoak Beste Handiaren onespena edo gaitzespena bilatzen du, areago, Beste Handia narritatu eta asaldatu nahi du.
‎Gaur gero, oso daitekeena da" identifikazio zibil edo administratibo" batera mugatzea" identitate ofiziala". Ikuspuntu antropologiko edo soziologiko batetik identitate haren populazioa anizkuna, askotarikoa, koskatsua, dimentsio ugarikoa eta abar izango da, baina, oroz gain, globalizatutako eta estatalizatutako populazio kasu bat baino ez da izango: mendebaldarra, espainiarra edo frantsesa.
‎Anomaliak, ordea, aniztasunari kalte egiten dio diferentzia baliagarria izatearekin konformatzen ez bada. Kate horretan, duda barik, ikusi genuen nola egin zion aurre anomalia batek Identitateari maila berean. Artikulazio horiek dira, izatez, Euskal Herria.
‎Baina, interesak interes, ekimen horien ondorioak ez dira guztiak norabide berekoak. Neurri handi batean identitate praktiken aktoreak, arizale eta jardule, identitate kode gramatikal eta pragmatiko berri, erreflexibo eta sentiberetan alfabeta daitezela lortu dute. Berriak, kritikoki bere egin dituztelako identitateen dinamika psikosozial eta soziologikoen gaineko ezagutzak, arreta handiagoa jarri dietelako haustura historikoei, aldaera geografikoei eta aniztasun kulturalei; erreflexiboak, identitate kode, praktika eta materialak testuinguru makroetan sortzeko, berritzeko eta gauzatzeko posibilitateak tentuz aztertzen dituztelako; eta sentiberagoak, euskal Zera ekoitzi eta bizitzen duten sare aktoreen eragintzaren ahalmenaz berebiziko kezka dutelako.
‎—Hamazazpirekin atxilotu ninduten, hau da, adingabe izaki. Baina alferez batek identitateko zedula kendu eta apurtu zidan, nik nire adina justifikatu ahal ez izateko. Gero epaileak adin nagusikoa banintz bezala kondenatu ninduen.
‎Saizarbitoriaren protagonisten alde ilunetako bat identitateari dagokio, norberaren eraikuntzari. Nobelagileak ia guztia kuestionatu izan du beti, batik bat herentzian jaso duena:
‎Astea igandean bururatuko da, Aberri Eguna ospatzearekin, baina ekitaldiak iragan astelehenean hasi ziren, euskara ikasle kubatarrek euskara ospatzeko eginiko elkarretaratze batekin. Astearte eta asteazkenean, Euskal Etxeko areto futbol ekipa partaide den futbol norgehiagoka antolatu da eta ortziralean, berriz, hitzaldia emanen du aspaldi Kuban bizi den aita Txema apez euskaldunak" Euskara, Herri baten Identitate" gai harturik (erran dezagun, izan ere, euskara hartu dutela Habanan kultur aste huntako ardatz). Ebiakoitzean mus txapelketa eginen da eta gauez herri afaria.
2016
‎Askotan, imajinatzen dut badakizula, idazleok bat besterik ez gara, guk eta gure liburuek herrialde bat, eskualde bat, motaren bateko identitate bat ordezkatu dezakegulakoan, eta, agian, ordezkatzera behartuta gaudelakoan?.
2017
‎Gaur taldeko kidea izanagatik, Euskal Eskolako beste ordezkarien hain diferentea zelako? Bere lana ez delako erabili herri baten identitatea irudikatzeko, talde horretako beste batzuena erabili den bezala?
‎Hainbeste urteko jardunaren ostean, ordea, artista bikotetzat hartzen gaituzte. Azken batean identitate finko bat da hori ere. Beste batzuekin lan egiteko moduen bila jarraitzen dugu, hala ere.
‎Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak hortaz gain, hizkuntza portaera azaltzeko, identitatearen garrantzia jaso da beste hainbat lanetan (giles, 1977; bourhis, 1979, giles eta Johnson, 1971, 1987; Sachdev eta bourhis, 1990; Clément eta noels, 1996; liebkind, 1999, azurmendi, 1999 in garcia, 2001; iztueta, 2016). iñaki garciak (2004), euskararen erabilera azaltzeko eredu psikosozialean, bi faktore nagusi bereizi ditu: ...oen artean, ezagutza, jarrera eta horien arteko zubi den identitatea. arratibelek enpirikoki baieztatutako ikerketan, ukipen egoeran dauden hizkuntzen jabekuntzaren eta erabileraren eremua aztertu du. gurasoen lehen hizkuntzak, jaioterriak, inguruko sareak duen ezagutza mailak, besteak beste, dira subjektu baten sare soziala ahalbidetzen dutenak. horrela bada, sare honek eragina izango du pertsona baten identitatearen eraketan, jarreretan eta motibazioetan. horregatik, subjektu baten sarean euskararen ezagutza eta erabilpena zenbat eta handiagoa izan, orduan eta jarrera positiboagoa eta motibazio integratzaileagoa izango du subjektu horrek euskararekiko. horrenbestez, identitatea continuum batean koka daiteke, talde identitatea eta identitate pertsonalaren artean (garcia, 2001).
‎Alde batekoek identitatea omen dute ikur nagusi, joan nahi dutenek alegia, joan nahi duten guztiek izaten dutena. Ingelesek euren burua Europatik at nahi dute non praktikan beti egon diren, irlak emandako bakartzea medio, baina eskoziar eta gainerakoak eurekin nahi dituzte.
‎Giza duintasunaren auzia identitateari dagozkion gizakiaren oinarrizko giza eskubideekin lotua dago. Giza askapenaren giltzarri bat identitatearen zer nolakoan datza101 Ez dezagun ahantzi, ildo horretan, norberaren identitatearen muineko eskubide eta balioak direla hizkuntzaren egoeratik datozkigunak, eta gutako bakoitzaren nortasunaren muinari dagozkiola102 Beraz, euskalduntasunak gutxieneko baldintza soziolinguistiko batzuk bete behar ditu euskaldunok herritar normal eta askeak izateko. Ezin dugu amore eman, euskararen arazoari nola halako sasi irtenbide bat emanda, euskaldun etnikoak horretarako joera duen arren.
‎Izena ere ezin dugu adostu? (Izena baino sinbolo inportanteagorik ez dago komunitate baten identitatean). Modernitateaz gero gure identitatearen kontzeptuaketa berez nahiko lardaskatua zegoen, ez genuke enpeinatu behar gehiago lardasten.
‎Soinuak irudietatik at garamatza, mundua hurbilagokoa eginez; horrela, ingurumenaz baliozko informazioa ematen digu eta inguruan ibiltzea errazten digu. Soinuak, paisaia guztietako ezaugarri iraunkor eta dinamiko horiek (Pijan owski et al., 20 l l), toki bateko lurreko erreferentziak bezain espezifikoak izan daitezke (Schafer, 1994). Dena dela, ikusizkoan hain zentratua den gure kulturan, soinua oraindik aztertu gabeko informazio geruza bat da, leku baten identitateaz asko argi liezagukeena eta horrekin batera arte eta hiriko diseinu praktiketan inspirazioa ekar lezakeena. Hiriko diseinatzaileentzat soinuaren ahalezko rola ulertzeko, proiektu artistiko zenbaitetan aritu naiz, zeinek naturak eta kulturak ehundutako hiriaren eremua aztertzen duten, eta eremu horren ezagutzatik berari dagozkion diseinu interbentzioak atondu ditut.
‎Leinu baten identitatea ez da inoiz ziur frogatzen uzten bere hizkuntzaren identitatetik harantz eta, egiaz, ikerketak zalantza eta ezbairik gabe onartu behar duen gauza bakarra zera da: euskaldun guztiek nazio bat osatzen dutela (XIII, 181).
‎3 Alegia, talde baten identitatearen osaketan eta identitate eraldatzailearen osaketan kategoria anitz gurutzatzen dira. Beraz, berdintasunaren bidean (politiketan) identitatearen kontzepzio konplexuago batetik abiatu behar da.
‎“Guri berdin zaigu marika hitza, gay hitza edo dena delakoa. Baina guretzat oso garrantzitsua da izen baten inguruan identitatea sortzea. Identitatea –errepikatu zuen, besteei begiratuz tarte teatral bat eginez, zeina zio Josebari bururatu baitzitzaion buruzagiek, zela Txatok, zela Markelek, zela Pedro de Cadik, zela Eduardek, antzerkiaren tekniketan sakondurik sendotzen zutela boterea–, identitatea sortu behar dugu.
2018
‎Are gehiago: norbanakoaren eta herri baten identitatea ukatzen du. Ez du erakundearen lerro estrategikoekin bat egiten, ez du gure jarduera arautzen duen kode deontologikoa errespetatzen, gure izaera zein irudi korporatiboari kalte egiten die eta ez du legea betetzen.
‎Generoa da inoiz bere osotasunera iristen ez den konplexutasun bat, sekula ez da une batez ere bere osoan gertatzen. Beraz, koalizio ireki batean identitateak eratu eta bertan behera utziko dira, une bakoitzeko xedeen arabera; elkartze ireki bat izango da, adostasun eta desadostasun ugari onartuko dituena, men egin barik definizioz itxia den telos normatibo bati.
‎Gaur taldeko kidea izanagatik, Euskal Eskolako beste ordezkarien hain diferentea zelako? Bere lana ez delako erabili herri baten identitatea irudikatzeko, talde horretako besteena erabili den bezala?
‎Israelek basamortu bihurtu zituen palestinarren garai bateko zuhaiztiak, eta lurrak bereganatu zituen bere koloniak handitzeko. Zuhaitza sinbolo garrantzitsua da herri baten identitatean; Palestinako olibondoak kendu eta beste batzuk landatzearekin zetorren identitate palestinarra israeldarraren bidez ordezkatzea, lur palestinarrean. Israelek koloniak eraiki ditu, kolonien arteko kanalak eta errepide sare zabal bat, palestinarren lurra puska anitzetan zatitzeko eta, beraz, palestinarren arteko harremanak mozteko.
‎Garbi dago, beraz, euskaldunei eskubide linguistikoak ukatzea eta lurraldetasuna hertsiki lotuak direla. Ekonomia lurraldearen antolaketarako lokarri estrategikoa da, eta hala izateko, ekonomia horrek hizkuntza nagusi bat behar du, Etheringtonen arabera.369 Ekonomiaren hizkuntzak ematen dio lurralde bati identitate komun bat. Euskaldunek ez badute eskubiderik euskal hiztun gisa, Euskal Herria ezin da artikulatu lurralde gisa:
‎Futbola estrategikoa da herri baten identitatearen eraikuntzan.420 Herri bat ez da existitzen, nazioarteko kirol txapelketetan ez badu lekurik. Espainia izanen ote zen Munduko txapelduna, 2010eko Futboleko Munduko Kopan, Katalunia estatu independente izan balitz eta bere selekzioa izan balu?
‎Herri baten identitatearen euskarriak hiru dira: hizkuntza kultura, literatura eta historia propioak.
‎1950ean lortu zuen argitaratzea baina ordurako Euskal Herria aldatuta zegoen guztiz. Orixe bera 1956an itzuli zenean bere joera klasikoekin zerikusi gutxi zuten joera berritzaileak ziren nagusi, poemak ez zuen oihartzunik lortu, besteak beste baserri giroko Euskal Herri baten identitatea goratzen zuelako baserriz landako Euskal Herria ahantzita. Bertso moldean osaturik bazegoen ere, garaiko bertsokeratik urrun zegoen Euskaldunak, bertsolaritzaren orduko arimatik.
2019
‎Pertsona baten identitatearen puzzlean transexuala izatea beste pieza bat gehiago besterik ez denean, seinale ona da. Hori da Mikele Granderen istorio xumea bezain indartsua.
‎Aurten, errate baterako, eraikuntza eredu jasangarriaren aldeko ekinbide bati buruz bozkatu dute, gehiengoak ez zuen onartu?, baita pentsioen erreformaren atal bati buruz eta armak kontrolatzeko legea EBren arauetara egokitzeari buruz, biak onartu zituzten?. Federalismoak, berriz, gaur egun garrantzi handia du Suitzaren identitate nazionala definitzerakoan. Izan ere, Europako estatu independente gehien gehienak ez bezala, Suitza ez da etnia nagusi baten identitatean oinarrituta dagoen estatu nazio bat; hau da, ez dago ez suitzar etniarik, ez suitzera hizkuntzarik. Lau hizkuntza komunitatek osatzen dute suitzar nazioa, alemaniera hiztunek, frantses hiztunek, italiar hiztunek eta erromantxera hiztunek?, eta banaketa eta oreka argia ezarrita dute estatuaren instituzioetan eta geografian; horregatik, hizkuntza komunitate batek ez du bertzea zapaltzen.Hala ere, nahiz eta berezitasun nabarmenak dituen herrialdea izan, Paolo Dardanelli ikerlariak dio, kontu handia?
‎3 Ziurtagiri digitala erabiltzea Baldin badugu NAN elektronikoa edo ziurtagiri digitala Beraz, aurreko metodoak ahaztu ditzakegu. 2018ko Errentaren atarira sartu besterik ez dugu egin behar, eta, zirriborroa izapidetzeko zerbitzuan klik egitean, identifikazioa aukeratu, ziurtagiri elektronikoaren bidez. Ziurtagiri digitala pertsona baten identitatea Internet bidez identifikatzeko modu bat besterik ez da, eta zergadunari urrutiko kudeaketak egiteko aukera ematen dio, besteak beste, errentaren zirriborroa kontsultatzeko. Zerga Agentziak sinadura digitala NAN elektronikoa edo Industria Ministerioak baimendutako hornitzaileek emandako ziurtagiri elektronikoak.
‎Baina hitz honen erranahia deabruarekin bilkurak edo sorgin gaiztoen bestatik urrun da. Akelarre edo Zugarramurdiko Lezeari buruz mintzatzea besta, kultura, herri baten identitatea edo folkloreari buruz solastatzea da. Horregatik, Lezeen Egunaren X. ediziorako giro hau berreskuratuko dugu.
‎Amazonian bizi izan ez banintz ez nuke horrelako pasioa izango naturarekin, mendialdean bizi ez banintz kitxua hizkuntzarekin ez nuke harremanik izango, arreta ematen didana eta aurrera egitea bultzatu, Madrilen bizi izan ez banintz ez nuke jakingo zein ederra den Euskal Herrian bizitzea. Identitatea ez da zerbait estatikoa, egunero harremana izaten dudan pertsonek garatzen dute nire identitatea, Amazonian hainbat bizipen izan nituen, bertan ikasi nuen hitz egiten, gauza zoragarriak bizi izan nituen, animalia ederrak ezagutu, mendialdean ez nituenak bizi, baina guztia nirekin dator. Bai badago nire identitatearen zati bat identitate hori partekatzen duten pertsonekin harremantzen dena, baina gauza horiek guztiek batera osatzen dute nire identitatea, bakarra dena.
2020
‎Sistema gai da bezeroen eskuaren ahurraren hainbat ezaugarri atzemateko, gainazalaren lerroetatik hasi eta larruazalpeko ezaugarrietara arte, hala nola zainen patroiak. Amazon en arabera, sistema horren alde egiteko arrazoietako bat da beste sinadura biometriko batzuek baino intrusiboagoa dela uste dutela, “ezin delako pertsona baten identitatea zehaztu bere palmako irudi bati begira”. Zure bankuak dituen eta agian ezagutzen ez dituzun 7 teknologia 5 Eskuan jarritako mikrotxip batekin ordaintzea Ez da zientzia fikzioa; izan ere, hainbat herrialdetan probatu da.
‎Gazte denboran izan nuen ingurune euskaldun trinkorik ez dute, eta espainola eta edo amerikanoa zabalagoa: lagunek, youtuberrek, hedabide erdaldunek sekulako eragina dute, eta mundu globalizatu honetan identitate estatala aiseago hedatzen da, eta horrekin batean identitate autonomiko diglosikoa.
‎komunitatearen, gizartearen zati bat den heinean, kolektibitatearen irudimenean integratua; eta 4) parte hartzea: partekatuz transmititzen dena, eta norbanakoaren nahiz komunitate baten identitate kulturalaren ondare bihurtzen dena.
‎...ileak eta esanguratsuak proposa genitzake, haurrek hurbileko kultura ondarearekin loturiko elementuak landu ditzaten, ahalik eta gehien irten daitezen kanpora, informazio iturriak erabil ditzaten (lehen mailakoek ere bai), eta sentsibilizazioa eta balioa pizteko ahaleginak eginez gai izan daitezen ingurune soziohistoriko eta kultural batekin bat egiteko, baita komunitateko edo tokiko kolektibitate bateko identitatearekin ere, horretan eraikuntza sozialari ekinez.
‎ekonomikoak, teknologikoak, artistikoak, intelektualak, soziopolitikoak, paisaiarekin loturikoak... Guztiak ere herri baten sormenaren adierazpen eta balioak, zeinak denboraren poderioz herriaren kulturaadierazpen bihurtu baitziren, gizabanakoen nahiz kolektibitate baten identitatearen parte bilakatzeraino; alegia, herriaren kultura ondasun material nahiz immaterialak osatzeraino: hizkuntza, usadio ohiturak, sinesmenak, toki eta monumentu historikoak, artelanak, artxiboak, paisaia.
2021
‎Literaturaren didaktikarekin antzeko zerbait gertatzen dela esan daiteke, hedaduraz, baita orain arte adierazitakoa aintzat hartzen bada ere. Literaturari ematen zaion funtzioetako bat identitatearen eraikuntzan eta pertsonaren garapenean eragitea dela esan bada arestian, arloaren irakaskuntza eta didaktika modu egokian gauzatu ezean, helburu garrantzitsuak lortzen ari ez direla ondoriozta genezake. Elkarrizketatu gehienek norabide horretan hitz egin dute literaturaren irakaskuntzaren egoera aztertzerakoan.
‎Nola parekatu eta tratamendu berbera ezarri hain bestelakoak diren tristurei, giza bizipenei, biografiei? Nerabe baten identitate krisia, galdutako aitaren inguruko dolua, langabezian dagoen pertsonaren beherakada animikoa... Homogeneizazioa ezinezkoa da, kasuak bateraezinak eta singularrak baitira.
‎Hau da, identitate orok iturburu amankomun bat du edota amankomuna duen egituratze bat, edo biak batera. Komunitate baten identitateari dagokionean, ordea, gizakiek jaiotzetik edo iturburutik dakarten antzekotasunean oinarritzen da; identitatearen aitorpenaren aurretiko batasuna defendatzen du. Eta ezaugarri hau beharrezkoa izango da komunitate batekoa izateko edo ez.
‎" Tradizioa herri baten identitatea da"
‎Eta ohitura eta egiteko modu horiek guztiek, denboran zehar onduz joango direnek, oinarri sendo bat eratu dute tradizio luze bat osatu arte. Tradizioa, azken finean, herri baten identitatea da, herri horren izana".
‎Elena Arzak: Tradizioa herri baten identitatea da.
‎Argazki horrekin bat datorren errealitatea bizi dugu egunerokotasunean liburugintzatik hezkuntzarekiko harremanean: eskola liburutegiak ez dira kasik hornitzen, eta, sarritan, beste zereginetarako gela bilakatu dira, inondik ere ez erreferentziazko eta asebetegarri den gune; ikastetxe askotan irakurketa planik ez dago, edo planak egin ahal izateko baBeren jarduna herri baten identitatean eta garapenean ezinbestekoa delako, sortzaileei estatus berezi bat aitortzea eta abantaila fiskalak eta liabideak eskas dira, eta sarriegitan irakurketa erreferentzia zaharkituak erabiltzen dira. Finean, ikasleak ez dira irakurketan ez trebatzen eta ezta zaletzen ere.
‎Beren jarduna herri baten identitatean eta garapenean ezinbestekoa delako, sortzaileei estatus berezi bat aitortzea eta abantaila fiskalak eta bestelakoak ematea, liburugintzako sektoretik bertatik eskatutako neurriak izan dira. Aspaldiko aldarria, izurritearen eraginez ozenagotu dena.
‎Hilabete guztiz, hileko lehen egunean, Bilbotik Durangora heltzen ziren funtzionarioak, Udaleko bulego batean identitate dokumentuen tramiteak egiteko.
‎Poliziaren arabera, dokumentu horietan baziren errefuxiatuen zerrenda orokor bat eta jendea gordetzeko 40 bat helbide. Oro har, 700 bat identitate.
‎Hasteko, Interpolek onartu zituen Auzitegi espainiarren manuak, eta gero polizia frantsesak atxilotu zituen militanteak. Ehun bat eskari egin ziren, baina Gobernuak lotu zion beste zerrenda bat, non itzultzen ahal ziren beste 200 baten identitateak aipatzen zituen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baten 67 (0,44)
bat 16 (0,11)
batean 8 (0,05)
batek 6 (0,04)
bateko 4 (0,03)
batera 3 (0,02)
batekoek 1 (0,01)
baten baitan 1 (0,01)
baten inguruan 1 (0,01)
batetik 1 (0,01)
bati 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 24 (0,16)
UEU 13 (0,09)
Consumer 12 (0,08)
Pamiela 9 (0,06)
Argia 8 (0,05)
Jakin 6 (0,04)
Uztaro 6 (0,04)
Susa 5 (0,03)
Berria 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat identitate bat 3 (0,02)
bat identitate ez 3 (0,02)
bat identitate kontura 3 (0,02)
bat identitate ordeztu 3 (0,02)
bat identitate adierazi 2 (0,01)
bat identitate egon 2 (0,01)
bat identitate eraiki 2 (0,01)
bat identitate ezagutu 2 (0,01)
bat identitate irudikatu 2 (0,01)
bat identitate kontu 2 (0,01)
bat identitate kultural 2 (0,01)
bat identitate ordezkatu 2 (0,01)
bat identitate ukatu 2 (0,01)
bat identitate ahuldu 1 (0,01)
bat identitate aipatu 1 (0,01)
bat identitate aldatu 1 (0,01)
bat identitate arrotz 1 (0,01)
bat identitate asko 1 (0,01)
bat identitate autonomiko 1 (0,01)
bat identitate bermatu 1 (0,01)
bat identitate berme 1 (0,01)
bat identitate bi 1 (0,01)
bat identitate bidesari 1 (0,01)
bat identitate birsortu 1 (0,01)
bat identitate definitu 1 (0,01)
bat identitate dogma 1 (0,01)
bat identitate dokumentu 1 (0,01)
bat identitate egitura 1 (0,01)
bat identitate elikatu 1 (0,01)
bat identitate eraikuntza 1 (0,01)
bat identitate eraketa 1 (0,01)
bat identitate eratu 1 (0,01)
bat identitate ere 1 (0,01)
bat identitate euskaldun 1 (0,01)
bat identitate euskarri 1 (0,01)
bat identitate eutsi 1 (0,01)
bat identitate fidagarritasun 1 (0,01)
bat identitate finko 1 (0,01)
bat identitate galdu 1 (0,01)
bat identitate gauza 1 (0,01)
bat identitate goratu 1 (0,01)
bat identitate hauek 1 (0,01)
bat identitate hizkuntza 1 (0,01)
bat identitate hori 1 (0,01)
bat identitate hura 1 (0,01)
bat identitate identifikatu 1 (0,01)
bat identitate Internet 1 (0,01)
bat identitate jo 1 (0,01)
bat identitate komun 1 (0,01)
bat identitate krisi 1 (0,01)
bat identitate lokal 1 (0,01)
bat identitate maila 1 (0,01)
bat identitate markatu 1 (0,01)
bat identitate nabarmendu 1 (0,01)
bat identitate nazional 1 (0,01)
bat identitate neureganatu 1 (0,01)
bat identitate oinarritu 1 (0,01)
bat identitate omen 1 (0,01)
bat identitate osaketa 1 (0,01)
bat identitate parte 1 (0,01)
bat identitate pertsonal 1 (0,01)
bat identitate praktika 1 (0,01)
bat identitate puzzle 1 (0,01)
bat identitate sartu 1 (0,01)
bat identitate sortu 1 (0,01)
bat identitate ukan 1 (0,01)
bat identitate X 1 (0,01)
bat identitate zantzu 1 (0,01)
bat identitate zedula 1 (0,01)
bat identitate zehaztu 1 (0,01)
bat identitate zer 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia