2000
|
|
Albistea oso luzea baldin bada, lead a laburtuta errepika daiteke. Lead a albiste baten hasiera edo sarreratxoa da, informazio
|
baten
daturik garrantzitsuenek osatzen dutena.
|
|
Definizio orokorra eta baliagarria, kazetaritza ikertzen dugunontzat. Bide beretik, López Zuazo-k (1985) notizia
|
baten
datu etorki modura definitzen du informazio iturria. Definizio zabal honetan, gertakariaren protagonistatik hasi eta ospitale edo aireporturaino, hainbat informazio iturri sartzen dira, ikerketak egiteko orduan kasuistika larregizkoan jaus gaitezkeelarik.
|
2002
|
|
Lagin baten gainean egindako ikerketa
|
baten
datuen estrapolazio teknika da iritzi sondeo deitutakoa; datuak gizarte osoarenak balira bezala aurkeztu ohi dira. Sondeoek, kalean dagoen iritziaren berri emateaz gain, kaleko iritzia, iritzi publikoa?
|
2008
|
|
Fitxategi
|
baten
datuak lerroz lerro sailkatzeko: sort sort fitx
|
|
Fitxategien atzipena azkartzea. Fitxategi
|
baten
datuak ez ohi dira jarraian idazten, beraz, informazioa partizioan sakabanaturik egongo denez, partizioa txikiagoa bada, sakabanaketa mugatzen da, eta fitxategia irakurtzeko dispositiboak duen buruaren mugimendua murrizten da.
|
2009
|
|
Laburrak dira, lerrokada bat gehienetan?, informazio tituluadaramate eta bere testu egitura iraulitako piramidean oinarritzen da. Azken ordukoalbistearen helburua ez da gertaera
|
baten
datu gehienak ematea, horretarako bestetestu luzeago batzuk eskegiko dira hedabidearen web gunean egunean zehar. Horidela eta, albiste hauek oso bizitza motza dute, hainbat kasutan minutu batzukbesterik ez.
|
|
· Informazioa aldatzea. Aldatutako informazioa publikoa izan daiteke (web zerbitzari batek argitaratzen duena, adibidez) edo ez (enpresa
|
baten
datu basea, adibidez). Berriz, erasoaren helburua izan daiteke informazioaren aldaketa begi bistakoa izatea (web orriaren kasua), eta orduan errazak dira atzemateko, edo guztiz kontrakoa (kontu korronte baten saldoa edo ikasle baten nota aldatzea, adibidez).
|
2014
|
|
Pertsona
|
baten
datuen berehalako oroitzapena (h)
|
|
Pertsona
|
baten
datuen oroitzapen atzeratua (j)
|
2015
|
|
Monitorizazio sistematik jasotako datuak erabiltzen dira zuzenean jardueraereduak sortzeko, ikasketa automatikoa erabiliz. Horrela, jarduera eredu pertsonalizatuak lortzen dira, pertsona konkretu
|
baten
datuetan oinarritzen baitira. Beste aldetik, ezagutzan oinarritutako ereduakdaude.
|
|
Konkretuki, ezagutzan oinarritutako eredu orokorrak hartuko dira oinarritzat, hots, edozein erabiltzaileren jarduerakdeskribatzeko gai diren ereduak. Ondoren, pertsona konkretu
|
baten
datuak bilduz, datuetan oinarritutakoikasketa algoritmoak garatuko dira, haserako eredu orokorrak osatuz informazio pertsonalarekin. Emaitzagisa, jarduera eredu prozesu berri bat lortuko da, non eredu orokorrak, pertsonalizatuak, dinamikoak etaulergarriak konbinatuko diren.
|
|
Orokorrean, datuetan oinarritutako modelatze prozesuek oso ondo maneiatzen dituzte denbora (jardueren iraupena, ekintzen arteko tartea edo jarduera noiz exekutatzen den) eta ziurgabetsuna (sentsoreenerroreen ondorioz informazioa ez da ziurra), eredu estatistiko eta probabilistikoak erabiltzen baitituzte.Gainera, pertsona
|
baten
datuetan oinarritzen direnez, sortzen diren ereduak pertsonalizatuak eta dinamikoak dira, edozein aldaketa jardueren exekuzioan modelatzeko gai direlarik. Baina desabantailakere nabarmenak dira:
|
|
Bertan, ezagutzan oinarritutako ereduak hartzen dituzte oinarritzat. Baina pertsona
|
baten
datuetan oinarrituta, haserako jarduera horien profil pertsonalizatuak ikasten dituzte. Profil horietan jarduera noiz exekutatzenden, erabiltzen diren objektu konkretuak eta jardueraren iraupena bezalako parametroak agertzen dira.Horiek guztiak ikasketa bidez lortzen dituzte eredu orokorrak eta datuak nahastuz.
|
|
Lan honetan lortu nahi den helburua: haserako jarduera eredu orokor bat izanda eta pertsonakonkretu
|
baten
datuak jasota, ikasi jarduera horren eredu oso eta espezializatuak.
|
|
– Artikulu hau 2014an Baionako Eusko Ikaskuntzak lagundu zuen gure ikerlanargitaragabe
|
baten
datuetan oinarritzen da.
|
2017
|
|
Lerro hauetan, doktorego tesi bateko ikerketa galdera
|
baten
datu kuantitatiboak eskaini dira. Amaiera fasean dagoen ikerketa horretan, artikulu honetan jasotzen diren emaitza kuantitatiboak datu kualitatiboekin osatuko dira.
|
2019
|
|
Bigarrenik, eredu dinamikoa balioztatzeari ekin zaio, hau da, datuesperimentalez eraiki eta identifikatutako eredua balidatzeari. Horretarako, aztergai den sistemarenirudikapena egiaztatu da; hots, identifikaziorako erabili ez den beste esperimentu
|
baten
datuak erabiliz, konparatu egin dira neurtu diren irteerak eta estimatu direnak. Hala egiaztatu da doitasun nahikoarekinirudikatzen ote duen ereduak sistema mekanikoa.
|