2010
|
|
Errepublika modernoan, herritarren usteak desberdinak izan daitezkeenez gero, bakoitzaren irizpidea izan behar da argibidea. Autodeterminazio eskubidea999 ez da leku
|
batekoa
ez momentu batekoa. Ohikoa izan luke.
|
2015
|
|
EAJren barruan, Joseba Egibar, Juan Mari Ollora324 eta Gorka Agirre burukideek ordezkatzen zuten sektoreak, Ajuria Eneako Itunari uko egin gabe ere, alderdi batzuk egindako haren erabilera eta" irakurketa frentista" 325 zuzendu beharra ikusten zuen: euskal gatazka politikoa izaki Ajuria Eneako Itunak onartzen zuen legez— soilik alde
|
batekoa
ez zen irtenbide politikoa behar zuen, eta hori lortzeko HB eta ETA berarekin ere hitz egin beharra zegoen, bakea lortu eta Ezker Abertzalea barnean hartuko zuen kontsentsu berri bat eraiki ahal izateko; 1990ean Eusko Legebiltzarrak autodeterminazio eskubidearen inguruan onartutako ebazpena baliagarria gerta zitekeen kontsentsu berri horren oinarri bezala. Ajuria Eneako Itunaren jardunbidearekin oraindik kritikoago azaltzen zen Itunaren bileretara joan gabe bi urte zeramatzan EA.
|
|
Euskararen aldeko mugimenduak alferrik galdutako energiaren eta denboraren kontabilitate liburuaren atal hori amaitutzat eman zen. Hala ere, erantsi behar da, zeingehiagoka gogorrean ari zirenez aparte, botere boteretsuagoa ere bazegoela botere borroka hari begira, ez baitzen ez bat
|
batekoa
ez ustekabekoa izan handik urte batzuetara Estatuak AEK erakundeko arduradunak ‘terrorismoagatik’ auziperatzea.27
|
2021
|
|
gustuko ez dudan errealitatea eta ezinezkoa dirudien geroa. Kasu honetan ere mugaren gainean nabil, ez bainaiz mundu
|
batekoa
ez bestekoa. Egungo errealitatea ez dut gustuko, ez dut nirea den ezer topatzen hor, ez dut mundu edo kultura horretakoa izan nahi.
|
|
Moduren batean, bi kulturetakoa naizen arren, ez naiz ez
|
batekoa
ez bestekoa. Beti mugan lan egin dudala pentsatzen dut[...].
|
|
Lehenengoa, Rozada Martinezek aipatzen zuen moduan, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo askoren funts gabeziak sorrarazitakoa da. Izan ere, mugan bizitzearekin hori adierazi nahi nuen nagusiki, batetik, paradigma modernoaren baitan izan nintzela prestatua irakasle benetan" ezberdinak" eta onak izan nituen arren— eta, bestetik, paradigma postmodernoaren ildotik egin behar dudala lan; hots, bi munduren artean nabilela, bietatik bat bera ere ez baitut gustuko, ez naizelako ez
|
batekoa
ez bestekoa. Paradigma modernoaren alde ilunak gustuko ez ditudan arren, susmoa dut nagusitzen ari den paradigma berriak ere badituela bere alde ilun ilun propioak, gehienak ezkutuan dauden arren.
|
|
Ikastolan hezia izan nintzen eta ikastolan eman nituen lehendabiziko urratsak irakasle gisa; azken urteetan, ordea, institutu publikoetan nabil irakasle. Urteak igaro ahala, eta esperientzia ezberdinak tarteko, zentzu honetan ere mugan bizi naizela esan beharra daukat, hots, ez naizela ez
|
batekoa
ez bestekoa sentitzen erabat, mundu biei gauza onak aitortzen dizkiedan arren, noski.
|