2000
|
|
Beraz, orrialde labur honetan goiko galderari behar bezain sakonki erantzuteko gauza ez naizela aitortu behar dut. Auzo bateko liburutegi
|
batek
ez du ia zerikusirik unibertsitate batekoarekin, ezta azken honek Washington' Biblioteka goLibra ry of Congress ospetsuarekin. Ezer gutxi... eta halere asko:
|
2003
|
|
Inozokeria da pentsatzea euskararen arazoak zuzenketa legal hutsetik etorriko direnik, eta hizkuntza politika berri eta egokirik ezean edo hizkuntza komunitatearen barne indartzerik ezean ofizialtasuna onartze hutsak eta lege berria egite hutsak euskararen egoera konponduko dutenik. Baina inozokeria ere da, hizkuntzen berdintasunean eta hizkuntza eskubideetan oinarritzen ez den estatus legal asimetriko, desorekatu eta atzerakoi
|
batek
ez duela inolako eraginik euskararen normalizazioan. Gaur egun, duela 15 urte bezalaxe, euskarak ofizialtasuna behar du eta, orduan bezalaxe, oso bestelako hizkuntza politika ere behar du.
|
2007
|
|
Bere lurraldean dozenaka bankurekin lehian diharduen Kutxa
|
batek
ez badu juramendu publikorik aurkezten ez duela beste Kutxekin prezio akordurik egin, merkatuaren neurri sakratuen aurka ari omen da. Askatasunaren izenean non/ zelan jardun ez jardun askatasuna ukatzen diete, agindu absurdoak eman nahian.
|
|
Ekonomiarekiko lotura hori dela-eta, gogoan dut museoaren proiektua plazaratu zen garaian euskal kulturan zebiltzan talde eta mugimenduentzako dirulaguntzak nabarmen gutxitu zirela, eta Guggenheim eraiki beharra eman zitzaiela horretarako arrazoitzat (jende asko haren kontra jartzeko arrazoia horixe izan zen). Oraintsu, berriz, honetaz eztabaidatzen ari ziren foro batean, gobernutik hurbil zegoen batek bota zuen museoaren aurrekontuak ez zirela kulturako diru partidetatik atera, askoz handiagoak zirelako, eta gauza
|
batek
ez zuela zerikusirik bestearekin; hori horrela bada, kulturgintzako agenteak eskale izatera kondenatzea norbaitek nahita eta berariaz hartutako erabakia izan zela ondorioztatu behar. Pertsona bati leporatu diogu errua?
|
2008
|
|
Neuroirudiaren eremua soilik aipatzearren, erresonantzia magnetiko funtzionalak, positroi kamerak eta abar, posible egin dute gure esperientzia mental subjektiboekin, pentsamendu eta sentimenduekin, garunean gertatzen diren aldaketa fisiologikoak aztertzea. Arimaren prozesuak ez dira jadanik behaketa eta neurketa objektibotik guztiz aparte; bere korrelatu neurofisiologikoak bederen zientziaren eskura daude, nahiz eta gogoan izan behar den korrelazio
|
batek
ez duela kausa efektuaren norabidea argitzen, eta erredukzionismoa tentuz erabili beharreko prozedura dela, tautologian ez erortzeko. Ez du beraz aparteko harridurarik sortu, duela gutxi zendutako Francis Crick Nobel sariak, bere lan ospetsuenetako bati," Arimaren bilaketa zientifikoa" deitu izanak.
|
2009
|
|
Adituek gogorarazten dute media
|
batek
ez duela bestea nahitaez hiltzen, kontrara baizik, biziberritzeko balio dezakeela, sortu berriak premia berriei erantzuten badie behintzat. Horrela gertatu omen zen kolorezko argazkiarekin, horrela irrati eta telebistarekin.
|
|
• Asko hobetu da hainbat adierazleetan, argitaratutako artikuluen edo eskatutako patenteen kopuruan, baina asko hobetu beharra dago. Azpimarratzekoa da EHUko irakasleen proportzio oso adierazgarri
|
batek
ez duela publikatzen, hots, ez duela I+G jarduerarik burutzen.
|
2013
|
|
Literatura irakasle punki batekin, ahal dela. Beharbada azalduko litzaieke emakume
|
batek
ez duela Alfa Arraren beharrik, eta ez duela maitasun erromantiko goraipatu horren beharrik ere. Maitasuna beste gauza bat dela azaldu lieke gure punkiak, bizitza beste gauza bat dela... eta amaitzen den arte, ez dela amaitzen.
|
|
• Kultura hartu emanak finkatu aurretik, funtsezkoa da herritar guztiak eroso sentitzea. Pertsona
|
batek
ez baditu bere oinarrizko eskubideak bermatuta, besteak beste ezin badu ogibiderik aurkitu eta etxebizitza eta osasun zerbitzuak mugatuta izanez gero, nekez aurreratuko da elkarbizitzan. Hortaz, lehen urratsa premiazko beharrak identifikatu eta asetzea da.
|
2017
|
|
Baina, hara non, itxura guztien arabera euskal kolektibo nazionalarentzat iraingarria eta arbuiagarria lukeen diskurtso moldeak izugarrizko arrakasta duen euskal gizartean, eta bereziki Hegoaldekoon kasuan. Izan ere, umoreari buruzko teoria soziologiko orokorrek diotenaren aurka, Euskal Herrian egiten den umore etnikoaren parte handi
|
batek
ez du bere auzoa parodiatzen (Espainia edo Frantzia), baizik eta bere taldeari buruzko erreferentziak baliatzen ditu umorerako; hainbesteraino, ezen euskaldunek" gure buruaz barre egiten" dugula oso zabaldua dagoen ustea den.
|
|
Baina, paradigma aldaketa batean bizi garenez, arrazoizkoa bezain jakina da esatea ia berrogei urteko edukia eta eskema ez dela aplikagarria gaur egun," galderak aldatuz bakarrik lortuko dugu gakoa datekeen erantzun putakumea": elite politiko
|
batek
ez luke eta ezin lezake herri hau hamarkadetan baldintzatuko duen testu berri bat gela itxi batean idatzi.
|
2018
|
|
Kontua ez da gaur ez lekuak ugaritu direla, Marc Augek terminoa asmatu eta definitu zuenean bezala. Kontua da gaur ez dagoela lekurik,
|
batek
ez duela lekurik egiten, ez duela bere lekua aurkitzen, lekuz kanpo sentitzen dela bazter orotan (Zuloa, 68 or.).
|
2023
|
|
Ez urtaro
|
batek
ez du eguraldi iragarpenik.
|