2010
|
|
Bestalde, bada datu esanguratsu eta parekoren bat: gazteetarik
|
batek
ere ez du euskara batuaren eraginik izan sintaxian (beharbada, alde horretatik bi herriak estandarretik oso hurbil daudelako) eta, hortik at, eraginik txikiena bietan izen morfologiak jaso du. Horretan eta lexikoan, Ataungoak duen eraginaren bikoitza jasan du tolosarrak.
|
|
117). Bestalde, historizismoa izango litzateke «aldi berean egindako hainbat arkitektura mota, eta mota
|
batek
ere ez du nahikoa botere lehiakideei lekua kentzeko edo lehenago eraiki zen arkitektura gainditzeko» (Collins, 1998: 57).
|
|
Ohiko azterketa akademiko baten emaitzak balira 8 grafikoak azaltzen dituenak, erraz asko ikusiko genuke ezen Euskal Herriko ia eskola gazte bakar
|
batek
ere ez zukeela gaindituko froga. Izan ere, inkestatutako eskola gazteen hamar gazteen artetik bederatzik baino gehiagok ez baitu lortu atera zitzakeen puntuen erdia, bostetik behera geratu baita.
|
2012
|
|
Parte hartzen duten emakumeetatik% 14ak besterik ez ditu hamabi urte baino gutxiagoko seme alabak; gizonezkoen artean, berriz,% 22ra iristen dira adin horretako haurren aita direnak. Gizonezko
|
batek
ere ez du aitortzen etxeko lanak egiten dituenik; emakumezkoen artean, berriz kopuru esanguratsuagoak adierazten du egiten dituela(% 17,3). Prestakuntzari dagokionez, gizonek baino emakume gehiagok dauzkate unibertsitate ikasketak (Amurrio, Larrinaga, Mateos, 2007a).
|
2015
|
|
– adituen taldean, aztergai ziren 24 itemetatik 5etan, kide guztiek hautatu dute atzerakarga txikieneko ordena (itemen% 21ean; ikus 2 koadroa); ikasleen artean item bakar
|
batek
ere ez du jaso horrelako ahobatezkotasunik, urrutitik ere;
|
2019
|
|
«moldatzen ahal zara» (A13), «laguntzen ahal diozu» (A15). Corpuseko testuetatik
|
batek
ere ez ditu «baliteke», «dirudienez», «litekeena da», «ez nago ziur» eta tankerako moldeak baliatzen.
|
2021
|
|
% 92,2k baloratu du zaila edo oso zaila suertatuko litzaiekeela ikasleen arreta, taldean daudelarik, mantentzea, eta zailtasun bera sumatu du% 89,1ek banakako arretari dagokionez. Azpimarratzekoa da I5 itemean ikasleen erdiak baino gehiagok(% 53,1)" oso zaila" gisa baloratu dutela, bakar
|
batek
ere ez duelarik puntuaziorik baxuena hautatu. Ikasleen arteko komunikazioa bideratzean ere zailtasun maila handia edo oso handia adierazi du inkestatuen% 75ek.
|
|
% 87,5ek deritzo formakuntza gehiago edo askoz gehiago behar lukeela ikasleen arreta mantentzeko taldean direlarik (I5) (horietarik% 46,9k 4tik 4ko balioa zehaztu du), eta, aldiz, ikasleen arreta mantentzeko banaka direlarik (I4),% 82,8k behar luke formakuntza gehiago edo askoz gehiago. I5ean ikasle bakar
|
batek
ere ez du gutxieneko baliorik eman.
|
2022
|
|
Hasiera batean izokinaren sesgoaren hipotesia osasun fisikoarekin bakarrik ikertu bazen ere, ondorengo ikerketek erakutsi zuten osasun mentalarekin (Daz, Koning eta Martmez Conate, 2017) eta hautemandako osasun neurri orokorrekin (Lu eta Qin 2014) ere hipotesia baieztatzen zela. Hala ere, ikerketa bakar
|
batek
ere ez du oraindik izokinaren sesgoaren hipotesiaren aldeko ebidentzia nabarmenik aurkitu. Adibidez, Aguila, Escarce, Leng eta Morales-en (2013) ikerketak, Estatu Batuetako eta Mexikoko datu baseekin eta 10.000 pertsonatik goragoko lagin batekin egin zenak, ezin izan zuen baieztatu jatorrira itzulitakoek osasun okerragoa zutenik Estatu Batuetan geratu zirenek edo inoiz emigratu ez zutenek baino.
|