Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎Bestalde, bada datu esanguratsu eta parekoren bat: gazteetarik batek ere ez du euskara batuaren eraginik izan sintaxian (beharbada, alde horretatik bi herriak estandarretik oso hurbil daudelako) eta, hortik at, eraginik txikiena bietan izen morfologiak jaso du. Horretan eta lexikoan, Ataungoak duen eraginaren bikoitza jasan du tolosarrak.
‎117). Bestalde, historizismoa izango litzateke «aldi berean egindako hainbat arkitektura mota, eta mota batek ere ez du nahikoa botere lehiakideei lekua kentzeko edo lehenago eraiki zen arkitektura gainditzeko» (Collins, 1998: 57).
‎Ohiko azterketa akademiko baten emaitzak balira 8 grafikoak azaltzen dituenak, erraz asko ikusiko genuke ezen Euskal Herriko ia eskola gazte bakar batek ere ez zukeela gaindituko froga. Izan ere, inkestatutako eskola gazteen hamar gazteen artetik bederatzik baino gehiagok ez baitu lortu atera zitzakeen puntuen erdia, bostetik behera geratu baita.
2012
‎Parte hartzen duten emakumeetatik% 14ak besterik ez ditu hamabi urte baino gutxiagoko seme alabak; gizonezkoen artean, berriz,% 22ra iristen dira adin horretako haurren aita direnak. Gizonezko batek ere ez du aitortzen etxeko lanak egiten dituenik; emakumezkoen artean, berriz kopuru esanguratsuagoak adierazten du egiten dituela(% 17,3). Prestakuntzari dagokionez, gizonek baino emakume gehiagok dauzkate unibertsitate ikasketak (Amurrio, Larrinaga, Mateos, 2007a).
2015
‎– adituen taldean, aztergai ziren 24 itemetatik 5etan, kide guztiek hautatu dute atzerakarga txikieneko ordena (itemen% 21ean; ikus 2 koadroa); ikasleen artean item bakar batek ere ez du jaso horrelako ahobatezkotasunik, urrutitik ere;
2019
‎«moldatzen ahal zara» (A13), «laguntzen ahal diozu» (A15). Corpuseko testuetatik batek ere ez ditu «baliteke», «dirudienez», «litekeena da», «ez nago ziur» eta tankerako moldeak baliatzen.
2021
‎% 92,2k baloratu du zaila edo oso zaila suertatuko litzaiekeela ikasleen arreta, taldean daudelarik, mantentzea, eta zailtasun bera sumatu du% 89,1ek banakako arretari dagokionez. Azpimarratzekoa da I5 itemean ikasleen erdiak baino gehiagok(% 53,1)" oso zaila" gisa baloratu dutela, bakar batek ere ez duelarik puntuaziorik baxuena hautatu. Ikasleen arteko komunikazioa bideratzean ere zailtasun maila handia edo oso handia adierazi du inkestatuen% 75ek.
‎% 87,5ek deritzo formakuntza gehiago edo askoz gehiago behar lukeela ikasleen arreta mantentzeko taldean direlarik (I5) (horietarik% 46,9k 4tik 4ko balioa zehaztu du), eta, aldiz, ikasleen arreta mantentzeko banaka direlarik (I4),% 82,8k behar luke formakuntza gehiago edo askoz gehiago. I5ean ikasle bakar batek ere ez du gutxieneko baliorik eman.
2022
‎Hasiera batean izokinaren sesgoaren hipotesia osasun fisikoarekin bakarrik ikertu bazen ere, ondorengo ikerketek erakutsi zuten osasun mentalarekin (Daz, Koning eta Martmez Conate, 2017) eta hautemandako osasun neurri orokorrekin (Lu eta Qin 2014) ere hipotesia baieztatzen zela. Hala ere, ikerketa bakar batek ere ez du oraindik izokinaren sesgoaren hipotesiaren aldeko ebidentzia nabarmenik aurkitu. Adibidez, Aguila, Escarce, Leng eta Morales-en (2013) ikerketak, Estatu Batuetako eta Mexikoko datu baseekin eta 10.000 pertsonatik goragoko lagin batekin egin zenak, ezin izan zuen baieztatu jatorrira itzulitakoek osasun okerragoa zutenik Estatu Batuetan geratu zirenek edo inoiz emigratu ez zutenek baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia