Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Aipatu ditugun ikuspegi guztiak baliagarriak izanik ere, bakar batek ere ez dituaukera guztiak agortzen. Joera hauek, ordea, argi adierazten digute norabidea.
2001
‎Izanere, neurri handi batez, edukia sailkatzeko saioak baitira testu motetan oinarrituzegindako sailkapenak. Nolanahi dela, sailkapen guztiak helburu jakin baten araberaegin dituztenez, bakar batek ere ez gintuen erabat asetzen; eta, ondorioz, geurebeharren araberako hautaketa egin dugu, arestian aipatutako ezaugarriak betetzeko, hots, ulergarritasuna, neurgarritasuna eta betegarritasuna.
2002
‎Aldaketak egiten direnean adibideak eguneratuko dira, eta fitxategi biak erabiliko dira analizatzailearekin ondoko emaitza lortzeko: batean hitz guztiek eduki behar dute analisia, eta bestean batek ere ez.
2004
‎azkarren gobemu moldea timarkiadela dio; aberatsena, oligarkia; pobreena, demokrazia eta, azkenik, hastapenean tiraniadator. Baina horietariko batek ere ez du erregetzarako balio; (ii) poesiari dagokionez, artistak errealitatearen hirugarren mailan duela bere egoitza dio Sokratesek. Demagun maila batdugula:
2006
‎3 Erlijio batek ere ez du izango estatu izaerarik. Botere publikoek kontuan hartukodituzte Espainiako gizartearen erlijio sinesmenak, eta Eliza katolikoarekin etabeste erlijioekin lankidetza harremanak izango dituzte.
2007
‎Beraz, eskubideentalka bat dago hor. Gosaria ordu erdirako deitu genuen, eta ordubete egon ginen.Kazetari batek ere ez zuen alde egin, eta gero Antena en eta Tele n atera zuten.Zure gaiak, beraz, modu didaktiko eta original batean saltzen saiatu behar duzu.
‎Eta ez da burutuespazio publiko horren kultur sekularizazioa: kultur aniztasuna ez da eremu publiko estatalen ezaugarri argia eta den apurrean ere ez da onartzen elkartze librea.Estatu batek ere ez dio inongo talde kultural edo soziali estatutik bereizteko eskubidea aitortzen. Zeren izenean egon behar dugu, jarraitu behar dugu elkarrekin. Nazioaren izenean:
‎Begiekin ikusi uste duguna bera, irudimenarekin ikusten dugu, hau da, sentsazio edo inpresioen anizkun ezberdina, berak itzultzen du irudi bat batua, hots, hautemapena. «Psikologo bakar batek ere ez du orain artean pentsatu izan, puzten da Kant pixka bat, irudimena hautemapenaren beharrezko osagaia dela»287, hori bere aurkikuntzatzat erakutsiz.
‎Printzipioz, hizkuntza denak dira dena adierazteko trebeak646; de facto, kultur zapalda berdintsuan dauden hizkuntzek, denek dituzte bakoitzak bere abantailak, horietako ezein ez daiteke esan abantailatuagoa besteak baino. Eta hizkuntza betegabeago batek ere ez du erakusten nazioa ere inperfektuagoa denik, baizik eta bakarrik haren dohain intelektualak ez direla doi doi hizkuntza betegin baten sorkuntza eta eiteketan hain gogotik zentratu, bestelako mila onura intelektual izan
2009
‎Hala ere, Bizkaiko egunkari bakar batek ere ez zituen albistearen nondiknorakoak azaldu (Bezunartea, 1990: 164).
‎Euskal Herrian errepublika berehala erori zen, nahiz eta frankismoak geroapologia egiteko erabili zituen topikoetatik (iraultza sozial komunista, erlijioarensuntsipena edo Espainiarekiko zatiketa) batek ere ez zuen birtualtasunik edukigatazka hasi aurreko hiletan. 1936ko udaberrian gatazka maila gutxituz joan zen, erlijio kontuei zegokienez, bai alderdi politikoen arteko desadostasunei zegokienezeta bai eta aldarrikapen sozialei zegokienez.
‎Diktadurarekin edo kolpe militarrarekin lotura izandako Nafarroako erakundeetatikbakar batek ere ez ditu sekula onartu ekintza larri haiek, ez eta jendaurreanbarkamenik eskatu ere.
‎Hori argi eta garbi geratzen da, esate baterako, Xabier Aranburuk 1977an Euskaltzaindiarentzat apailaturiko «Euskara erdal egunkarietan» txostentxoan. Beste datu deigarri batzuk ere ageri dira bertan; adibidez, Hegoaldeko egunkarietan beharrean ziharduten 178 kazetarietatik zazpik baino ez zekitela euskaraz (egunkari horietako zuzendariei dagokienez, berriz, bakar batek ere ez zekien hizkuntza hori).
2010
‎Beraz herrialde batek finantzazioa eskuratuahal izateko NDFrekin austeritate programa bat adostu du eta hasieranmaileguaren zati bat bakarrik eskuratzen duenez, mailegu guztia lortu aurretik politikak benetan aplikatzen dituen ala ez begiratzen da. Horrek azaltzen du herrieknormalean NDFra jotzen dutela beste finantzazio iturririk ez dutenean, eta horregatik, adibidez 1980tik gaurko krisia arte, herrialde garatu batek ere ez duelaNDFren finantza zerbitzurik eskatu eta, beraz, hauen politika ekonomikoa ezin izandu baldintzatu, aholkuak eman bai baina aholkuak ematea, esaten den moduan, debaldekoa da. Gaurko atzeraldian eta konkretuki 2008an, aspaldiko partez, herriaberats bati, Islandiari, 2.100 milioi dolarreko mailegua emango ziola iragarri zueneta horretarako bi baldintza jarri zizkion:
‎Merkatu zehatz bateko enpresa batek ere ez badu adierazgarria den merkatu ahalmenik, enpresen arteko hitzarmenen bitartez («kartelak») lortu ohi dira orduan lehiaren aurkako jokabideak.
2011
‎Ignacio Maria Etxaide(), Jose Maria Lojendio (19631964), biak integristak, eta Manuel Lekuona apaiz abertzalea(). Arrazoi desberdinengatik hiruretatik batek ere ez zuen hartu bere gain euskararen batasunaren erronka. Akademiaren hileroko bilera akademiko gehienak Donostian egiten ziren, Diputazioaren jauregian.
2012
‎Eskumenen banaketa mugatzen duen beste alderdi bat da oinarrizko bi arauhorietako bakar batek ere ez duela lurralde antolamenduaren gaineko definizioedo zedarritze kontzeptualik ematen, gaien araberako desagregazio bat baizik eta, horrek ez du argi uzten lurralde antolamendua lokuzio konstituzionalari zein edukiegokitu dakiokeen eta, beraz, eskumen horren irismen zehatza zein den.
‎atentatu bat egon da, ongi edogaizki dago? Afera etiko horren aurrean gaur egungo gizartean ematen diren 3 soluzioerakutsiko dizkigu Azurmendik, eta erakutsi ere, hiruetatik batek ere ez digula balioirizpide ziur eta absolutu gisa ongi edo gaizki dagoenaren artean deliberatzeko.Lehen irizpidea, atentatu baten aurrean, sentimendu moralarena da. Berak ez duzalantzan jartzen sentimenduaren zilegitasuna:
‎atentatu bat egon da, ongi edogaizki dago? Afera etiko horren aurrean gaur egungo gizartean ematen diren 3 soluzioerakutsiko dizkigu Azurmendik, eta erakutsi ere, hiruetatik batek ere ez digula balioirizpide ziur eta absolutu gisa ongi edo gaizki dagoenaren artean deliberatzeko.Lehen irizpidea, atentatu baten aurrean, sentimendu moralarena da. Berak ez duzalantzan jartzen sentimenduaren zilegitasuna:
2014
‎Hala ere, pentsamendu ildo horrek ez du asetzen gure hasierako galdera, alegia, emakumeen gorputzena historian. Generoa kontuan hartzen duen soziologiahistoriko batek ere ez luke ulertuko eta barnean hartuko. Adibidez, gai izangoginateke irudikatzeko nolakoa izango litzatekeen gizonen gorputzaren kontakizunbat, honako gai hauek batuko lituzke:
‎Ez dago modu bakarrik «gizatasun»aren aberastasun eta irregulartasunguztiak errepresentatuko dituenik. Gorputz «mota» posibleen eremu askotariko batsortu behar da, non gorputz batek ere ez duen jardungo gainontzekoen ordezkarigisa; gorputz moten «eremu» bat, zaharrak eta gazteak, beltzak eta zuriak, arraketa emeak, animaliak eta gizakiak, bizidunak eta bizigabeak?, non, gorputz motek, bakoitzak bere espezifikotasuna onartua izango duenez, duten norma bakareta idealaren rol hertsagarria hartu gainontzeko gorputz guztien gainetik. Gisakoeredu askotarikoak baliatu behar dira osasunaren eta sasoiaren idealak ezartzeko, baita desira eta edertasun idealak ezartzeko ere22 Gorputz moten eremu batproposatzeaz dihardudanean ez dut adierazi nahi eremu homogeneo bakar batdagoenik non gorputz guztiak barnera daitezkeen, indarkeriarik eta transkripziorikgabe, modu bidezko eta berdintasunezkoan baloratuak izateko.
‎Azken zatian, hizkuntzaren garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai: ikaskuntzaren teoria, portaera bat ikasten den bezala hizkuntza ere ikasi egiten dela dioena; teoria natibista, adin jakin batean hizkuntzarekiko erraztasuna lortzen dela aldezten duena, eta, azkenik, teoria interakzionista, aurreko bi teoriek nolabaiteko baliagarritasuna dutela dioena, baina aldi berean dioena bietako batek ere ez duela hizkuntzaren jabekuntza eta garapena erabat azaltzen. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
2015
‎Aurretik ikusitako metodo guztien artean, batek ere ez du maldaren egonkortasunari buruzkoinformaziorik ematen segurtasun faktorearen terminoetan. Halako informazioa ondorioztatzekomaldaren egonkortasun modelo fisikoak, edo modelo deterministikoak, beharrezkoak dira.
‎Hirugarren zikloko proposamenetan, forma laukizuzenak proposatzen dituzten haurrek azalerari ematen diote perimetroaren balio bera (24c irudia): bigarren zikloan haur batek ere ez du P= A identifikazioa egin; aldiz, hirugarren zikloan, tasa hori% 13koa da. Esan den modura, bigarren eta hirugarren zikloko haurren artean dagoen ezberdintasun nagusia zera da, hirugarrenekoek prozedura gisa lantzen dutela azaleraren eta perimetroaren kalkulua, eta, horrela, zantzuak daude ondoko aierua esateko, hau da, prozesu horiek ondoko oztopo didaktikoa sortzen dute:
2017
‎Euskaraz ekoizten duten idazle guztiak elebidunak edo eleanitzak dira, baita hartzaileak ere; biek ala biek ez dute euskarazko literatur sistematik soilik edaten, eta erdarazko sistemaeskurago dutela esanen genuke (ekoizpen kopuru eta aniztasunari erreparatuta). Itamar EvenZoharrek (1990) proposatutako literatura sistemaren eskema kontuan hartuta, eta literatur (poli) sisteman eragina duten faktoreak (erakundeak, errepertorioa, kontsumitzailea, merkatuaeta produktua) banan banan aztertuz gero, ikusiko dugu elementu bakar batek ere ez duela moduautonomoan funtzionatzen gurean, eta, batera edo bestera, beti dagoela mendekotasunharremanen bat hizkuntza/ sistema hegemonikoarekiko. Horrek, noski, etxeko ekoizpenabaldintzatuko du, baita aztergai dugun autoitzulpengintza ere.
‎2 Hala ere, aztertutako aldagai batek ere ez zuen esperotako subsidio estres modukoeskema jarraitu.
‎Aurretiaz erakutsitako emaitza denek aldeen arteko konparaketa bat egitea baino ez zutenhelburu. Aitzitik, neurtutako erantzun biologikoak kutsadura gradientearen arabera aztertzerakoorduan, aldagai batek ere ez zuen esperotako subsidio estresaren eskema edo patroia jarraitu (6.irudia).
2019
‎Mota honetako erremintak, non herritarrari gai baten inguruan zuzenean galdetzen zaion, joera dutenakgero eta ohikoagoak izateko hiri planeatzean, bereziki erabilgarriak dira biztanlearen zuzeneko parte hartzeaaldagai garrantzitsua izanik, ingurunea eraldatzeko gaitasuna dutenean eta, beraz, ingurune hori, harreman hori, enpatia hori berreraikitzeko gaitasuna dutenean. Erabilgarriak dira gero eta protagonismo gehiago hartzen dutenauzoen parte hartze prozesuetan, nahiz eta alde batetik, ebazpen tekniko baten beharrizanetara mugatzen direnLegeen eskakizunengatik kasu gehienetan, subjektibotasunaren kutxatilara desplazatuak direnak, ustezkora, umezurtz dagoen gaia balitz bezala, jakintza arlo batek ere ez heldu balio bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia