2009
|
|
Baina galdera xume horrek uste baino soka luzeagoa dakar. Izan ere. Txarok ahotsa apaldu zuen?, zergatik gizon
|
batek
emakume bati adarrak jartzen dizkionean ez da ezer gertatzen, eta emakumeak jartzen dizkionean, aldiz, putatzat eta degeneratutzat hartzen dute?
|
|
Harik eta, beste egun batean. Ernestinak haurra bere gain hartu zuèn zazpigarren egunean doi?, atorra eta kortsea lasaitu eta bere bularretan ipini zuen arte; eta hantxe edukitzen zuen haurra, bai biberoia emateko, eta bai gero ere, bere bularren aurka estutzeko; egun batean, gainera, haurraren ezpainek Ernestinaren titi puntak aurkitu, eta hantxe ibili zitzaion haurra jolasten eta endredatzen, emakumeak, beldur eta nazka guztien gainetik, plazeraren antzeko zerbait sentitzen zuela lehen aldiz: plazer hura ez zen, jakina, gizon
|
batek
emakume bati haragizko hartu emanetan eskain diezaiokeenaren pareko, beste zerbait baizik, hagitzez ere xamurragoa eta airezkoagoa, Ernestina haragiaren atarian uzten zuena, haragia zeharkatu gabe. Eta orduan, ordura arte ulertu ez zuèn guztia ulertu balu bezala, eskerrak eman zizkion Jainkoari behin eta berriro, egin bedi zure nahia zeruan bezala lurrean ere.
|
|
Baina galdera xume horrek uste baino soka luzeagoa dakar. Izan ere –Txarok ahotsa apaldu zuen–, zergatik gizon
|
batek
emakume bati adarrak jartzen dizkionean ez da ezer gertatzen, eta emakumeak jartzen dizkionean, aldiz, putatzat eta degeneratutzat hartzen dute?
|
|
Harik eta, beste egun batean –Ernestinak haurra bere gain hartu zuèn zazpigarren egunean doi–, atorra eta kortsea lasaitu eta bere bularretan ipini zuen arte; eta hantxe edukitzen zuen haurra, bai biberoia emateko, eta bai gero ere, bere bularren aurka estutzeko; egun batean, gainera, haurraren ezpainek Ernestinaren titi puntak aurkitu, eta hantxe ibili zitzaion haurra jolasten eta endredatzen, emakumeak, beldur eta nazka guztien gainetik, plazeraren antzeko zerbait sentitzen zuela lehen aldiz: plazer hura ez zen, jakina, gizon
|
batek
emakume bati haragizko hartu emanetan eskain diezaiokeenaren pareko, beste zerbait baizik, hagitzez ere xamurragoa eta airezkoagoa, Ernestina haragiaren atarian uzten zuena, haragia zeharkatu gabe... Eta orduan, ordura arte ulertu ez zuèn guztia ulertu balu bezala, eskerrak eman zizkion Jainkoari behin eta berriro, egin bedi zure nahia zeruan bezala lurrean ere.
|
2012
|
|
egoaren eta denboraren ausentzia. Bi hauek dira gizakiok dugun sexu gose, grina eta sexu sen ikaragarria esplikatzen duten osagarriak, eta ez, inondik inora, Oshok azpimarratzen duenez, gizon
|
batek
emakume baten gorputzarekiko izan dezakeen irrika, edo emakume batek gizon batekiko duen lera. Sexua ez da, bere horretan, sexura doan nahia, beste zerbaiten irritsa baizik:
|
2018
|
|
Maitasunik gabeko sexuaren aldekoek eta garai batean maitasun libre esaten zitzaion horren aldekoek beti pentsatzen zuten halako harreman batean gizon batek eta emakume batek elkarrenganako sexu erakarpena sentitzen zutela eta, beraz, elkarren premia fisikoak gogobetetzean zetzala kontua, baina maitasun librea eta prostituzioa elkarren guztiz kontrakoak dira. Prostituzioa, izan ere, gizon
|
batek
emakume baten gorputza erabiltzea da, bere burua gogobetetzeko; prostitutak, aldiz, ez du ez desirarik, ez satisfaziorik. Prostituzioa ez da elkarren gorputzak erabiltzeko truke atsegin bat, baizik eta gizon batek aldebakarrez emakume baten gorputza erabiltzea, trukean dirua emanda.
|
|
Panpinak emakumeen bene benetako ordezko izateko eginak daude, ez ordezko funtzional izateko, langilearen partez ezartzen diren makinak bezala. Gizon
|
batek
emakume baten plastikozko ordezko batekin ere senti dezake ugazaba patriarkal bat dela. Prostituzio kontratuaren funtsa, izan ere, hauxe da:
|
|
Langilea gizonezkoa da, eta gizonek elkarri aitortu behar diote berdintasun zibila eta anaitasuna (bestela, ezin diote eutsi kontratu sozialari); aldi berean, ordea, mendekotasun harremanak sortzen dituzte. Prostituzio kontratuak hain gutxi irauten duenez, ez dago sotiltasunerako abagune handirik, baina agian ez da hain beharrezkoa ere; azken batean, gizonen eta emakumeen arteko harremanetan ez dago halako anbiguotasunen beharrik, eta are gutxiago gizon
|
batek
emakume baten gorputza erosten duenean beste edozein produktu balitz bezala erabiltzeko. Halako egoeretan, sexu jarduna bera da eskubide patriarkalaren aitortza.
|
|
Zeinahi dela ere gizon
|
batek
emakume baten gain duen eskubidea, emakumea haren berdina den heinean, eskubide hori kontsentimenduaren bitartez segurtatu da, edo bidezko gerra baten bitartez. Hala ere, asmo onez ezkontzea denez gauzarik naturalena, lehen metodoa egokiagoa da emazteak segurtatzeko, eta bigarrena, berriz, neskameak segurtatzeko.
|
2019
|
|
Pablo Helgueraren Artoons bildumaren umorezko tira bat da. Bertan artista (gizonezko)
|
batek
emakume bati (arte kritikoa?, adiskidea?) erakusketa batean ikusgai dagoela dirudien bere margoaz hitz egiten dio: –Ya sé que se ha hecho antes, pero no por mí?.
|
|
Zuzendari literarioa isildu zen, zuzentzaileak bere etorkizuneko asmoei buruzko aldarrikapena egin zain, asmo kontzienteei buruz bederen, zeren bestelako asmorik baldin bazen, inkontzientearen eremukoa izango baitzen, asmatu ezina. ...hitzak hitza behar duela, horregatik esaten da Hitzak hitzari tira egiten dio, baina egia da, baita ere, Batek nahi ez duenean bik ez dutela eztabaidatzen, irudika dezagun Romeirok erantzunik gabe uzten zuela Telmo Ezkutariaren jakin min zorigaiztokoa, seguru asko, hala izatera, gauzak konponduko ziren eta ez zen gatazkarik, dramarik, heriotzarik, zoritxar orokorrik izango, edo eman dezagun gizon
|
batek
emakume bati galdetzen diola, Maite al nauzu, eta emakumea isiltzen dela, begiratu besterik egiten ez diola, urrun, esfinge baten moduan, gizona suntsituko lukeen Ez esateari, edo biak suntsituko lituzkeen Bai esateari uko eginik, atera dezagun ondorioa, beraz, mundua askoz hobeki lihoake norbera esan ohi duenarekin konformatuko balitz, erantzunik espero gabe, eta are, erantzun diezaioten eskatu ... Baina Raimundo Silvak honako hau esan behar du, Ulergarria da argitaletxeak bere neurriak hartzea, ni ez naiz inor egingo dutenarengatik haserretzeko, barkamena eskatzen dizuet, hitz batez, eta agintzen dizuet neure onean nagoen bitartean ez dela berriro gertatuko, hemen etenaldi bat egin zuen, bere buruari galdetuko balio bezala aurrera segitu behar ote zuen, baina gero pentsatu zuen dena esana zegoela eta isildu egin zen.
|