Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 133

2001
‎Ez dut uste, ezta ere, abantailak ditugunik. Hau da, oso garbidaukat, argitaletxe batek emakume baten liburua kaleratzea erabakitzen badu, benetako balio literarioa eta kalitate minimoa badituelako dela. Zentzu horretan, gizonezkoak eta emakumezkoak nahiko parean gaudela uste dut.
‎Diabetea tratatzeko botika batek emakume batzuen antzutasunari aurre egiten lagun dezake
2002
‎Ecoren aburuz, jokabide posmodernoa honako hau izango litzateke: demagun gizonezko batek emakume oso jantzi bat (ikasia, alegia) maite duela. Bere maitasuna aitortzeko, badaki ezin diola" izugarri maite zaitut" esan, Corín Telladok esan zuelako lehenago.
‎Hauek dira gaur egun publizitatearen munduan emakumeari esleitzen zaizkion rol nagusiak. Estatuko Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Konfederazioak (CECU) urtero egiten duen azterlan batek emakumeak publizitatean duen garrantzia aztertzen du, bai hartzaile gisa, bai iragarkien protagonista gisa. Ondorio horiek atera dira prentsan eta Interneten 150 iragarki baino gehiago aztertu ondoren.
‎Honatx nik jasotako azken bi gertakari: Gran Canarian pitbull batek emakumea hil zuen. Can Picafort en, Mallorcan, Francisco Miguel Hiraldo, 4 urteko umeak argentinar dogo baten ahutzetan izan zuen bere azkena.
2003
‎Teknika berri batek emakumearen erabateko esterilizazioa bermatzen du, kirurgiarik gabe.
2005
‎Emakumeen gaineko mugapen legalak ere leundu egin ziren, SFk hori lortzen lagundu zuelarik. Nolabait, gizarte berriak emakume berri bat sorrarazi zuen; haurtzaindegien agerpenak eta formakuntza orokor hobe batek emakumeen rola aldatuz joatea eragin zuen.
2006
‎Bakardadeak areagotu egiten du elikadura txarraren arriskua beste aldagai batzuekin elkarreraginean ari denean. 80 urteko gizon batek emakume batek ez bezala kudeatzen du bere bakardadea. Bakarrik egonez gero eta baliabide ekonomikorik ez badago, egoera larriagotu egiten da.
‎Beste behin, azaldu zigun zelten artean gizon batek emakume bat maite bazuen edo, alderantziz ere modu bertsuan, emakume batek gizon bat maite izanez gero, horrela adierazten ziola. Eta bien arteko elkartasuna ez zela inolako tradizio zurrunean oinarritzen.
‎Orain urte batzuk, Milango kale garbitzaile batek emakume baten gorpua aurkitu zian Duomotik hurbil. Hildakoak zintzurra ebakita zeukaan eta diapasoi bat ahoan.
2007
‎zuen izena diskoak, eta gitarra hutsaren laguntzaz eta bere ahotsaren indarrez abesten zituen Silviok bertako kantuak, denak ere emakumeei eta maitasunari buruzkoak. Bazen bat, gainera, mutil gaxte batek emakume helduago batekin izandako harremanaren gainekoa, eta hura entzuten nuen bakoitzean, atzera begira, Inma etortzen zitzaidan niri burura, nahiz eta gure artekoak abestiko istorioarekin zerikusirik izan ez.
2008
‎Lehen unean beste zeozer uste izan bazuen ere, gizon batek emakume perfume gozoa erabiltzeak zer pen tsatua eman zion, eta perfumearenari esanahia bilatu nahi izan zion Macarenak. Alde batetik oso erromantikoa izan zitekeen gutunari ukitu hura ematea, baina modaz pasatako ukitua zela iritzi zion, berehala.
‎Herenegun ere izan zen beste atxiloketa bat, gizonezko batek emakumeen aurkako indarkeria delitua egin zuela eta. Belostikale kaleko etxebizitzatik atxilotuta eraman zuten udaltzainek.
‎Ustekabea eta isiltasuna nagusi ziren herrian. Gazteak biltzen dituen Ibondo kultur elkartearen sarreran, hala ere, lakio beltz batek emakume baten heriotza bortitza salatzen zuen.
‎Tabernan entzuna: " tipo batek emakume bihurtu nahi dik eta deretxoak zeuzkak, eta landare bihurtu nahi dik, eta zoro-etxera!". Arrazoia dauka?
2009
‎Nire ezjakintasunaz berehala ohartuta," Estudios de genero" idatzita zuen apalategi batera eraman ninduen Preciadok. Artean, ez nuen" genero" hitzaren adiera hura ezagutzen(" Genero indarkeria" terminoa asmatu aurretik, nola esaten zitzaion putaseme batek emakume bat hiltzeari?). Nik, gaizki ulertutako jendetasunak aginduta, eta alemanekin batera, euskaldunok garelako errua orotarikoa barneratuen daramagun herria, bere liburua hartu, orriztatu, patrikak haztatu eta erosi egin nuen.
‎Lehenengo kasuan, Ertzaintza etxebizitza batera hurbildu da auzokide batek emakume baten oihuak entzuten zirela salatzerakoan.
‎Baina galdera xume horrek uste baino soka luzeagoa dakar. Izan ere. Txarok ahotsa apaldu zuen?, zergatik gizon batek emakume bati adarrak jartzen dizkionean ez da ezer gertatzen, eta emakumeak jartzen dizkionean, aldiz, putatzat eta degeneratutzat hartzen dute?
‎Harik eta, beste egun batean. Ernestinak haurra bere gain hartu zuèn zazpigarren egunean doi?, atorra eta kortsea lasaitu eta bere bularretan ipini zuen arte; eta hantxe edukitzen zuen haurra, bai biberoia emateko, eta bai gero ere, bere bularren aurka estutzeko; egun batean, gainera, haurraren ezpainek Ernestinaren titi puntak aurkitu, eta hantxe ibili zitzaion haurra jolasten eta endredatzen, emakumeak, beldur eta nazka guztien gainetik, plazeraren antzeko zerbait sentitzen zuela lehen aldiz: plazer hura ez zen, jakina, gizon batek emakume bati haragizko hartu emanetan eskain diezaiokeenaren pareko, beste zerbait baizik, hagitzez ere xamurragoa eta airezkoagoa, Ernestina haragiaren atarian uzten zuena, haragia zeharkatu gabe. Eta orduan, ordura arte ulertu ez zuèn guztia ulertu balu bezala, eskerrak eman zizkion Jainkoari behin eta berriro, egin bedi zure nahia zeruan bezala lurrean ere.
‎Tromsoe (Norvegia). Polizia batek emakume bat tiroka hil zuen atzo Norvegia iparraldeko Tromsoe hirian. Ondoren, bere buruaz beste egiten saiatu zen.
‎Aurreko astean ustez etorkin adingabe batek emakume bati sexu erasoa egiten ahalegindu ondotik hasi zituzten auzotarrek protestak. Egunero, iluntzean, etorkinen hainbat saltokiren aurrean elkarretaratzeak egin dituzte.
‎Apaiz budista bat, aizkolari bat eta erromes bat eroritako Rashomon tenpluaren aterpean biltzen dira ekaitzaren babesean, XII. mendeko Kioton. Gizon batek emakume bat bortxatu eta harekin zihoan senar samuraia hil du basoaren erdian. Gertaera horren berri dute hirurek, eta bertan daudela horretaz arituko dira hizketan.
‎Hori erakutsi eta irudikatzeko asmoz, Medeak ek askotan egiten ditu, adibidez, transformismo tailerrak. Mediku batek emakumea zarela esan dizulako ukatu zaizkizun diskurtso ugari zeureganatzen dituzu horri esker. Hala, maskulinitateak eta feminitateak gauza on asko dituztela gogorarazi dute:
‎Baina galdera xume horrek uste baino soka luzeagoa dakar. Izan ere –Txarok ahotsa apaldu zuen–, zergatik gizon batek emakume bati adarrak jartzen dizkionean ez da ezer gertatzen, eta emakumeak jartzen dizkionean, aldiz, putatzat eta degeneratutzat hartzen dute?
‎Harik eta, beste egun batean –Ernestinak haurra bere gain hartu zuèn zazpigarren egunean doi–, atorra eta kortsea lasaitu eta bere bularretan ipini zuen arte; eta hantxe edukitzen zuen haurra, bai biberoia emateko, eta bai gero ere, bere bularren aurka estutzeko; egun batean, gainera, haurraren ezpainek Ernestinaren titi puntak aurkitu, eta hantxe ibili zitzaion haurra jolasten eta endredatzen, emakumeak, beldur eta nazka guztien gainetik, plazeraren antzeko zerbait sentitzen zuela lehen aldiz: plazer hura ez zen, jakina, gizon batek emakume bati haragizko hartu emanetan eskain diezaiokeenaren pareko, beste zerbait baizik, hagitzez ere xamurragoa eta airezkoagoa, Ernestina haragiaren atarian uzten zuena, haragia zeharkatu gabe... Eta orduan, ordura arte ulertu ez zuèn guztia ulertu balu bezala, eskerrak eman zizkion Jainkoari behin eta berriro, egin bedi zure nahia zeruan bezala lurrean ere.
‎Izan ere, lan prekarietatearen alboan, ondoko taulan, enpresen etekin izugarriak ditugu. Apaiz heterosexual batek emakume harem batean senti dezakeena ote den hori; edo antimilitarista batek gerra modernoaren lehen lerroan; edo alkoholiko ohiak herriko festetako txosnetan. Angustia, alegia.
‎Fontanarrosa idazle eta marrazkigile argentinar hil berriaren marrazki bat datorkit gogora. Artista itxurako tipo bohemio batek emakume literatur zale bati: " Jakizu, Marisa, ni naizela egungo literaturako figurarik preziatuena".
2010
‎Bestalde, gizon batek emakume bati sexu erasoa egiten saiatu zen atalondo batean, arma zuri batekin mehatxatzen zuen bitartean.
‎Hala ere, hasieran esan dugun bezala, galdetutakoen ehuneko handi batek emakumeen aurkako indarkeria erasotzailearen ezaugarri indibidualetara murrizteko joera du: nortasun nahasteak edo psikopatologiak, autoestimu baxua, droga eta alkoholaren kontsumoa, zelo patologikoak eta erasotzailearen jatorrizko familian indarkeria eman izana.
‎Bazuen xarmarik, dena aitortu behar badut. Istorioan gizon euskaldun batek emakume espainiar bat seduzitzea lortzen zuen, testu erotiko labur bat idatziz. " C’est quoi votre problème, les basques?", hori zen Eugenia izeneko madrildarrak protagonista euskaldunari etengabe egiten zion galdera eta, egia esan, ez nuen zailtasun gehiegirik Eugenia horrekin identifikatzeko.
2011
‎Hori da genero ikuspegia txertatuta duten GKE guztiek egin behar luketena. Eskuliburu pila bat daude proiektu jakin batek emakumeen beharrizanak asetzen dituen ala ez, emakumeen parte hartzea bermatu duen ala ez eta haien zuzendaritza bermatu duen ala ez jakiteko adierazleak zeintzuk diren azaltzen dituztenak. Hori da kooperazio proiektuetan genero ikuspegia kontuan hartzeak esan nahi duena.
‎Gizon bat eta emakume bat kale erdian eztabaidan ari zirela adierazi omen du pertsona batek. Ondoren, beste batek deitu du, gizonezko batek emakumeari labanaz eraso diola kontatuz.
‎Bera ere bere hartan gelditu eta bide erdian jartzekotan dago. Noizbait, esku batek eskuineko makila kendu eta bertze batek emakumearena atxiki du eskuzorroaren gainetik. Bokoren tirakoa eztia da, eta aldi berean irmoa.
‎Abentura arriskutsu baten sentipen bilaketak gidatutako thriller a. Abokatu arrakastatsu (Michael Douglas) batek emakume bat (Glenn Close) ezagutuko du festa batean eta, ezkondua egonik ere, pasioz beteriko asteburua pasatuko du emakume horrekin. Abokatuak bere emazte eta alabaren babesera itzuli nahiko du abentura amaitutakoan, baina emakumeak ez du harremana eten nahi eta hor hasiko da abokatuaren amesgaiztoa.
‎Alemaniako altxor bilatzaile talde batek emakume baten gorpua topatu zuen atzo Deutschneudorf etik gertu dagoen leize batean. Kobazuloak ia laurogei metroko sakonera du, eta Txekiar Errepublikako mugatik oso hurbil dago.
‎Irabaziko ez duen arren (bortxaketa kasuak epaitegian irabaztea, testigurik gabe, ia ezinezkoa da), agian benetako gaia ekarriko du mahai gainera: instituzio garrantzitsuenetan esku duen gizon batek emakumeekiko duen harreman gaixoa. Izan al daiteke frantziar lehendakari emakume batengan abentura baten aukera besterik ikusten ez duen pertsona, edozein testuinguru eta momentu aproposa ikusten duena maitakeriatan ibiltzeko, bere inguruko emakumezko langileak deseroso sentiarazten dituena?
‎Monterroso ospakizun batean dago, ondoren jende dotore, aberatsa eta ez oso liburuzalea duela. Halako batean gizon batek emakume bati esan dio: " Hau Monterroso da, Dinosauroren ipuin ezagunaren egilea".
2012
‎Biktima bat da biktima bat. Gizon batek emakume bat bortxatu duenean, biktima beti da biktima. Ados, denok gara gizartearen produktu.
‎egoaren eta denboraren ausentzia. Bi hauek dira gizakiok dugun sexu gose, grina eta sexu sen ikaragarria esplikatzen duten osagarriak, eta ez, inondik inora, Oshok azpimarratzen duenez, gizon batek emakume baten gorputzarekiko izan dezakeen irrika, edo emakume batek gizon batekiko duen lera. Sexua ez da, bere horretan, sexura doan nahia, beste zerbaiten irritsa baizik:
‎–Zeren, zioen botikariak?, ez da naturala gizon batek emakumerik gabe pasatzea! Ikusi izan dira krimenak...
‎Prozedura egoera bitan martxan jarriko da. Alde batetik, bikote edo bikote ohi batek emakume bat erasotzen duenean, eta eraso fisiko larriaren ondorioz, Ertzaintza, Osakidetza edota Udaltzaingoak parte hartu behar izan duenean; eta beste aldetik, emakume bat sexu eraso baten bidez erasotua izaten denean. Prozeduraren arabera, Sopelako Udal Gobernuak emakume baten kontrako eraso bat gertatu dela jakin bezain laster, udalerriko gainontzeko talde politikoei gertutakoaren berri emango die.
‎" Egia esan, idazle batek emakumeak abandonatutako tipo bat behar luke izan, maitaleak engainatua, seme alabek iruzurtua, aitak erreka joarazia, eta, halatan ere, irrika ekonomikorik gabe idatziko lukeena; bere lumaren fruituekin konpondu ezin diren gatazkak dituena". (Juan Benet)
‎Frankismo denboran" por pelotas" egin behar ziren gauzak[...] ETAn sartzeko behar zirenak ez genituenok, ba horixe, zikiratuak ginen.65 Zizekek erakusten duen bezala66 kastrazioaren poesia faltsu hau guztia" faloa" eta" zikiratze" nozioen erreferentzia metaforiko zentzu arruntean datza. Zinemari buruzko ikasketa feministetan, demagun, gizonen batek emakume batekiko nagusigoa oldarraren oldarrez baieztatzen duen bakoitzean ekintza hau falikotzat izendatuko da; edo bestela, emakume baten esperientzia" zikiratzailea" izango da harrapatuta eta babesgabe aurkitzen den sekuentzia bakoitzean. Modu berdinean, orduan, Zulaikak bere belaunaldiaren galmen intelektualari eta porrot politikoaren zentzuari aurre egin beharrean, belaunaldi horren bizitza intelektualaren ibilbidea amaituta dagoela onartu beharrean, damututa dago, aldiz, koadro bat pintatu, euskal kantak abestu, nobela bat idatzi, eskolak eratu, museoa bisitatzeko lanetan eta abarretan ibili nahiagatik," zikiratuak" izan zirelako ekintza" barrabildunak" pre miatzen zituztenen eskutik.67 Bidezko izan nahi dudalarik, hala ere, onartu beharra dago:
2013
‎Finantzek eztanda egin eta zorraren iruzurra nabarmendu aurretik, emakumeok bide luzea genuen egiteko, eskubide guztiak geureganatu eta lortzeko. Alabaina, une honetan atzera egiten ari gara, diskurtso atzerakoi batek emakumeok berriz ere adingabe moduan tratatu nahi gaituelako, erabakitzeko gaitasunik gabe eta bizimodu prekario batera kondenatuta.Atzerakada horren adierazgarri ditugu, batetik, abortuaren legearen erreforma iragartzen ari direla, erreforma ultrakontserbadorea eta eliza katolikoaren agintarien eskutik datorrena, eta, bestetik, inoren laguntza behar duten pertsonak zaintzeko laguntzetarako egund... Urtero urtero, martxoaren 8an emakumeok borroka feminista eguneratzen dugu, mundu berri bat sortzeko bidean.
‎ari gara, diskurtso atzerakoi batek emakumeok berriz ere adingabe moduan
‎ehunka emakume sutan erreta, harri azpian zapalduak. El Salvadorren bururik gabeko umeki batek emakume baten bizitzak baino balio gehiago izatea, gurean gertatzen diren erailketak, tratu txarrak...
‎Gainera, ez dute kendu ordena indarrei ematen dien babesa sexu eraso bat egiten badute. Horietako batek emakume bati eraso egiten badio, ez dute lege arruntekin epaitzen. Era berean, eztabaidagai da ea kargu politikoak dituztenek auzitegietan pribilegioak eduki lituzketen ala ez.
‎Hona orekatzeko beste aholku batzuk: txokolate pusketa batek emakume heldu batek egunero hartu behar dituen kalorien %2 soilik ematen du (egunero 2.000 kcal inguru hartu lituzke).
‎Ekoizpen frantziar kanadar horrek transexualitateari buruzko istorioa du hizpide: literaturari buruz eskolak ematen dituen irakasle batek emakume bihurtzeko erabakia hartu du. Epaimahaikideen arabera, estereotipoak gaindituta, edertasun handiko testuinguru oniriko batean, obra artistikoa sortzeko gai izan?
‎Zer egiten du Manos Unidasek Perun? Manos Unidas, ESCESES erakundeak babesten dituen GKEetako batek emakume nekazari andeei irakurtzen eta idazten irakasten die. Bizi aldaketa batean parte hartzen du, eta, horren bidez, ezagutza eskuratzea ez ezik, emakumeei autoestimua ere ematen die.
‎Adierazpen instituzionalak honakoa ohartarazten du: " Atzera egiten ari gara, diskurtso atzerakoi batek emakumeok berriz ere adingabe moduan tratatu nahi gaituelako, erabakitzeko gaitasunik gabe eta bizimodu prekario batera kondenatuta". Adierazpenak dio" mundu berria sortzeko bidean" funtsezkoa dela erakundeek berdintasunerako politika publikoak lortzeko baliabideak jartzean.
2014
‎Eta airean utzitako zalantza berak erantzun du. " Ofizio batek emakume aurpegia hartzen duenean balioa galtzen duelako".
‎Eszenaratze gogor eta garratza darabil, errealismo zikin bati bide emanez, hauetan. Horren adibide ditugu Ritual (2000), logela baten intimotasunean gizonezko batek emakume bati emaniko jipoi latza erakusten duena, azkenean, emakumea lasaitu eta zaintzen saiatzen da gizona, ondo jo eta gero?, edota La Piñata (2003) izenekoa. Ciudad Juarezen hil eta desagertutako emakumeei erreferentzia egiten diena?, zeinean gizon batek panpina bat txikitzen duen, modu bortitzean. Bestalde, Mía (1998), lau telebista pantailatan ikusgai aldi berean aretoan, posesioaren zentzu matxistaren adibide dugu, biolentzia sotil eta ikusezinaren eredu, baina indarkeria funtsean?.
‎XX. mendeko laurogeiko hamarkadan, aldaketa erabakigarria egin zen hurbilpenteoriko feministetan, zeren, generoa bezalako kontzeptu berrien eskutik, feminismoaren sektore zabal batek emakumeen eta gizonen arteko diferentzien deskribapenaalde batera utzi eta, arreta, ezberdintasunen eraikuntzaren analisian jarri baitzuten, balizko aldeei, bestalde, begirada neurritsuagoa eginez. Gizarte antropologian, urratshori, hirurogeiko hamarkadan gertatu zen «prozesu soziokulturalen analisi estatikoeta sinkronikoetatik analisi dinamikoetarako» (Del Valle et al., 2001:
‎Gure gizartean, populazioaren zati garrantzitsu batek emakumeen eta gizonenartean berdintasuna edo parekotasuna oraindik ez dela lortu sinesten du, eta aldehorretatik, bat egiten du aldarrikapen feministekin. Hori horrela dela onartutaere, esan behar da populazioren parte handiago batek gizonak eta emakumeakezberdinak direla irmo defendatzen duela.
‎Oraingoan Atxagak ez du asmatu(...) pertsonaia osatzeko trebeziarekin(...) Atxagaklehen orrialdeetan ematen dio emakume protagonistari eman diezaiokeen jipoirikhandiena. Izan ere, Atxagak Irenerekin egiten du emakume batek emakumea denetiksekulan egoera horretan egingo ez lukeena: kartzelatik atera berri dela arrotz batekinmaindire zikinetan kiribilkatzea.
‎haurtxoarentzat onurak Badakigu oso garrantzitsua dela haurdunaldian azido folikoaren maila onak izatea; izan ere, fetuaren hodi neuralean arazoak sortzen dira, eta arantza bifidoa izateko arrisku handiagoa. Ernalketaren aurreko lau asteetan eta haurdunaldiko lehen zortzietan gomendatzen dira azido folikoaren gehigarriak Baina orain, ikerketa batek emakume haurdunek irentsitako azido folikoaren kantitatearen eta etorkizunean haurren arazo emozionalen arteko elkarteak aurkitu ditu. «Arazo emozionalen arrisku handiagoa aurkitu dugu hiru urteko haurrengan azido folikoaren osagarriak modu desegokian erabili zituzten amen seme alaben kasuan», esan dute lanaren egileek, Erasmus Zentro Medikoko (Rotterdameko) zientzialariak.
‎ACNUren txosten baten arabera, 145.000 familiak emakume bat dute buruan Egipton, Libanon, Iraken eta Jordanian. Horrek esan nahi du errefuxiatutako lau familiatik batek emakume bakar bat duela, «bakarka bizirauteko borroka bati aurre egiten diona, pobreziaz, isolamenduz eta beldurrez betea». António Guterres Errefuxiatuentzako NBEko Goi komisarioak azaldu duenez, emakume horiek «eskasia eta sufrimenduaz beteriko bidaia» bizi dute, «dirurik gabe geratzen dira, beren segurtasunaren aurkako eguneroko mehatxuei aurre egin behar diete eta paria gisa tratatzen ari dira».
‎Estatu batek emakumeen gorputzak arautzera bideratuta daudenak
‎Klingsorren erreinuak Nietzschek Wagnerri buruz zuen nozioarekin bat egiten du: hipnosia egiten zuen maisu beldurgarri batek emakumeak eta, beraz, publikoa seduzitzen zituen; eta, erreinu horren eta bere musikaren itxuraren kontra (kromatismoaren, berezko formarik edo barneko formarik gabeko fluxu infinitu batean murgiltzearen kontra), errurik gabeko heroiak gidatzen du Grialaren komunitatea, martxa erritmo irmo bat berresten du eta harreman hierarkiko heroikoak... Nietzschek Wagnerri egin zion kritikan, beraz," markoak markoaren barneko edukiarekin bat egiten du":
‎Alde batetik, scientia sexualisaren ondorengoa den nortasun biologikoa topa dezakegu. Honen arabera, erakarpen sexuala berezko inpultsoaren ondorioa baino ez da; gauzak horrela, ohikoena eta normalena gizonezko batek emakumeak izatea gustoko eta alderantziz. Bisexualen kasuan, inpultsoa zentzu bikoitzean gertatzen da.
‎Bai, baina hau posible deneko munduan bizi nahi dut, gizon batek emakume bat gortea dezakeen munduan.
2015
‎tradizioz emakumeei edo gizonei lotzen zaizkien objektuen izenak bilatu zituen Ereduzko Prosa Gaur datu basean. Takoi hitza sartuta, literatur testuei zegozkien 236 adibideetatik, puska handi batek emakumeen takoi zorrotzei egiten zion erreferentzia, eta adibide horietan azpimarratu egiten zen emakumeak zer ziren sexiak, takoiak soinean zituztela. Literaturan, hortaz, takoiak emakumeei eta horiek kitzikatutako sexu desirari lotuta agertzen zaizkigu, eta ez, esate baterako, herrenka dabilen norbaiten ortopedia oinetakoei.
‎Gizon batek emakume bat behar du, Neil.
‎Emakume batek emakumeen sarbidea erabili behar du.
2016
‎Ezer baino lehen, azpimarratu behar da Bilbo bezalako hiri batek emakumeen etxe bat baino gehiago izan lituzkeela. Bestalde, ondoko zerbitzu hauek izan lituzke:
‎PACDek hainbat irizpide ezarri ditu: aurreikusitako gastu kopurua ehuneko handi batean gainditzen duten proiektuak ilegitimotzat jo daitezke haien esanetan, baita garraio publikoa beharrean autoaren erabilera sustatzen duten proiektuak edo enpresa batek emakume eta gizonen arteko desberdintasunak areagotzen dituenean. ere Edonola, lantaldeek badituzte haiek ezarritako irizpideak.
‎Esan dugu lehen ere: Gerra Zibil osoan ez zen halako kasurik salatu, bat bera ere ez; ez zen salatu esklabo batek emakume zuri bat bortxatu zuenik. Hegoaldeko ia gizon zuri guztiak gudu zelaian zeuden bitartean, ez zen bortxaketa bat bera ere salatu.
‎Emakume beltz hura izan zen herrialdean bertan jaio eta gizon emakumez osatutako publiko bati hitz egin zion lehen emakumea. 1827an, emakume beltz batek emakumeen eskubideei buruzko gutun bat argitaratu zuen Freedom, s Journal egunkarian, herrialdeko lehen egunkari beltza?. –Matildak?, halaxe izendatu baitzuen bere burua, emakume beltzen hezkuntzaren alde egin zuen, eta gogoan izan behar dugu garai hartan polemiko samarra zela emakumeen eskolatzearen gaia, eta ez oso estimatua.
‎Seguru asko, emakumeek betidanik desio izan dute jaiotzak kontrolatzeko neurri hutsezinak lortzea; hala ere, ugaltze eskubideen eskakizuna ez zen zilegitzat jo harik eta mugimendu antolatu batek emakumeen eskubideen gaiari orokorrean heldu arte. 1850eko hamarkadan, Sarah Grimkek ezkontzari buruzko saiakera bat idatzi zuen eta honako honen alde egin zuen:
2017
‎Jarduera medikoaren maskulinizazioa islatzen da Ingalaterrako diseinu honetan: aingeru batek emakume sendalari bat urruntzen du gaixorik dagoen gizonezko baten ohetik. Pankartan, emakumearen gaitasunik eza salatzen da.
‎Beste batek eskatutakoa baino gutxiago ordaindu zion zapata parearen truke; handik gutxira hil zen. Jaun batek emakumeari gazurik ez emateko esan zion zerbitzariari; aurrerantzean, ezin izan zuten gurinik edo gaztarik egin (Thomas 1971: 556).
‎Bera ere bere hartan gelditu eta bide erdian jartzekotan dago. Orduan, esku batek eskuineko bastoia kendu eta beste batek emakumearena atxiki du eskuzorroaren gainetik. Bokoren tirakoa eztia da, eta aldi berean irmoa.
‎Bilera hartan laurok egon ginen, senarra eta biok, Imanol Goiarrola eta Iñaki Cires. Honek eraman zuen elkarrizketaren haria, eta esan zigun normala iruditzen zitzaiola irakasle batek emakume biluzien argazkiak erakustea garapen sexuala erakusteko.
‎Elgoibarko emakume ezkertiar eta euskaldun talde batek emakume ezkertiarren “argazki erraldoia” ateratzeko deialdia egin du gaurko. “Euskaratik, emakumetasunetik, ezkerretik... hiru borroka horiek elkartzen gaituztelakoan, emakumeok antolatu eta urratsak egin behar ditugu, eta hau lehen pausoa izan daiteke”, azaldu dute.
2018
‎Maitasunik gabeko sexuaren aldekoek eta garai batean maitasun libre esaten zitzaion horren aldekoek beti pentsatzen zuten halako harreman batean gizon batek eta emakume batek elkarrenganako sexu erakarpena sentitzen zutela eta, beraz, elkarren premia fisikoak gogobetetzean zetzala kontua, baina maitasun librea eta prostituzioa elkarren guztiz kontrakoak dira. Prostituzioa, izan ere, gizon batek emakume baten gorputza erabiltzea da, bere burua gogobetetzeko; prostitutak, aldiz, ez du ez desirarik, ez satisfaziorik. Prostituzioa ez da elkarren gorputzak erabiltzeko truke atsegin bat, baizik eta gizon batek aldebakarrez emakume baten gorputza erabiltzea, trukean dirua emanda.
‎Ezkontza eta prostituzio kontratuek (non aldeetako batek emakumea izan behar baitu) beti izan dute esklabotza kutsu bat, eta, jatorri bortitz baten, oroigarri deserosoak dira.
‎Panpinak emakumeen bene benetako ordezko izateko eginak daude, ez ordezko funtzional izateko, langilearen partez ezartzen diren makinak bezala. Gizon batek emakume baten plastikozko ordezko batekin ere senti dezake ugazaba patriarkal bat dela. Prostituzio kontratuaren funtsa, izan ere, hauxe da:
‎Langilea gizonezkoa da, eta gizonek elkarri aitortu behar diote berdintasun zibila eta anaitasuna (bestela, ezin diote eutsi kontratu sozialari); aldi berean, ordea, mendekotasun harremanak sortzen dituzte. Prostituzio kontratuak hain gutxi irauten duenez, ez dago sotiltasunerako abagune handirik, baina agian ez da hain beharrezkoa ere; azken batean, gizonen eta emakumeen arteko harremanetan ez dago halako anbiguotasunen beharrik, eta are gutxiago gizon batek emakume baten gorputza erosten duenean beste edozein produktu balitz bezala erabiltzeko. Halako egoeretan, sexu jarduna bera da eskubide patriarkalaren aitortza.
‎Zeinahi dela ere gizon batek emakume baten gain duen eskubidea, emakumea haren berdina den heinean, eskubide hori kontsentimenduaren bitartez segurtatu da, edo bidezko gerra baten bitartez. Hala ere, asmo onez ezkontzea denez gauzarik naturalena, lehen metodoa egokiagoa da emazteak segurtatzeko, eta bigarrena, berriz, neskameak segurtatzeko.
‎Irunen bi alarde daude: batek emakumeak baztertzen ditu, eta bestea parekidea da. Azken urteetan, desfile bakoitzak bere bidea egin du, bi alarde egotea, normaltzat?
‎Edonola ere, sintomatikoa da bi alarde egotea, arazo bat adierazten du: alardeetako batek emakumeak diskriminatzen dituela?. Mertxe Tranchek erantsi du, erresistentzia modu gisara?
‎Ez. Beste gizon batek emakume batekin izandako haur
‎Hil ala bizi egon omen nintzen astebete luzez. Apaizak egunero egiten zidan bisita eta goardiek ere sartu irten bat egin omen zuten etxean, bakarren batek emakume sugeak miztoa sartu zidala salaturik. Titiriterorik ez zuten atxilotu, baina haien bidez etxean jakin ahal izan zuten karpapera ordaindu gabe sartu nintzela eta zauria burdinazko puska herdoilduren batekin egina izan nezakeela.
2019
‎Ironiak kasu honetan, protagonista nagusiaren gizontasunaren zalantzak adierazteko zeharkako bidea dirudi. Bere inguruneak eskatzen dion gizontasunik ez duela adierazten diola esango litzateke, batetik sexualki ongi funtzionatu ez duelako amorantearekin; eta bestetik, bere emakumeak adarrak jartzen dizkion bitartean" macho" baten irudiak gogorarazten diolako bera ez dela haiek bezain" macho" a, beste batek emakumea kendu diolako.
‎Pablo Helgueraren Artoons bildumaren umorezko tira bat da. Bertan artista (gizonezko) batek emakume bati (arte kritikoa?, adiskidea?) erakusketa batean ikusgai dagoela dirudien bere margoaz hitz egiten dio: –Ya sé que se ha hecho antes, pero no por mí?.
‎Kondizio batetik besterako, igaroaldi? orori dagozkion larriminek bat egiten dute sexu iniziazio zakar samar batek emakumeari ekarri ohi dizkion nahasmenduekin.
‎Gizonek, ordea, oso maiteak dituzte emakumeen akatsak baldin misterioa sortzeko balio badute. . Emakumeak kapritxoak izan behar ditu?, esaten zion, autoritatez, gizon batek emakume zentzudun bati. Kapritxoa aurretik ezin asmatuzkoa da, eta uraren uhinen grazia ematen dio emakumeari; gezurrak distira liluragarriz janzten du; pinpirinkeriak eta are maltzurkeriak lurrin hordigarri bat ematen diote.
‎Zuzendari literarioa isildu zen, zuzentzaileak bere etorkizuneko asmoei buruzko aldarrikapena egin zain, asmo kontzienteei buruz bederen, zeren bestelako asmorik baldin bazen, inkontzientearen eremukoa izango baitzen, asmatu ezina. ...hitzak hitza behar duela, horregatik esaten da Hitzak hitzari tira egiten dio, baina egia da, baita ere, Batek nahi ez duenean bik ez dutela eztabaidatzen, irudika dezagun Romeirok erantzunik gabe uzten zuela Telmo Ezkutariaren jakin min zorigaiztokoa, seguru asko, hala izatera, gauzak konponduko ziren eta ez zen gatazkarik, dramarik, heriotzarik, zoritxar orokorrik izango, edo eman dezagun gizon batek emakume bati galdetzen diola, Maite al nauzu, eta emakumea isiltzen dela, begiratu besterik egiten ez diola, urrun, esfinge baten moduan, gizona suntsituko lukeen Ez esateari, edo biak suntsituko lituzkeen Bai esateari uko eginik, atera dezagun ondorioa, beraz, mundua askoz hobeki lihoake norbera esan ohi duenarekin konformatuko balitz, erantzunik espero gabe, eta are, erantzun diezaioten eskatu ... Baina Raimundo Silvak honako hau esan behar du, Ulergarria da argitaletxeak bere neurriak hartzea, ni ez naiz inor egingo dutenarengatik haserretzeko, barkamena eskatzen dizuet, hitz batez, eta agintzen dizuet neure onean nagoen bitartean ez dela berriro gertatuko, hemen etenaldi bat egin zuen, bere buruari galdetuko balio bezala aurrera segitu behar ote zuen, baina gero pentsatu zuen dena esana zegoela eta isildu egin zen.
‎Laleren iritziko, emakume guztiak ederrak ziren, eta uste zuen ezer txarrik ez zegoela haiei hori esatean. Amak eta arrebak erakutsi zioten, modu subliminalean bada ere, gizon batek emakume bat nahi duenean, zer eta nolakoa nahi duen hura izatea. Eta, harrezkero, ikasgai haien arabera bizi izan zen.
‎Ezinezkoa da korrika egitea. Lalek ikusi du nola txakur batek emakume bati hanketan kozka egin dion eta erorarazi duen. Laguna hurreratu zaio jaikitzen laguntzera, baina txakurra lotuta daraman SSak pistola atera eta tiro egin dio lurrean datzan emakumeari.
‎Zamoran preso gengozela, gure eskuetara iristea lortzen zuten gutun ondo zentsuratuen artean, behin, lagun batek emakume batena hartu zuen, non gutxi gora behera zioen, erdaraz, noski: " Zuek, gizajook, hor zagoze mundua zetan dan ez dakizuela, baina hemen zuen abade lagunak aidean dabiz.
2020
‎Gizasemeak etortzen hasiak ziran: horietatik batek emakume lerden eder kirru bat agurtu zuen sartzean, eta atzeko mahain izkutu batera eraman zuen, xanpaña botilla osoa zerbitzaraziz.
‎Donostiako taldean gustura dauden emakume asko ikusten dut. Alde horretatik, gure diskurtsoaren zati handi batek emakumeei bideratua izan behar du. Atzo esan nion [Gipuzkoako Ahaldun Nagusiari] Gipuzkoan 107.000 pentsiodunek 1.080 euro baino gutxiago kobratzen dituztela, eta horietatik 76.000 emakumezkoak direla.
‎Errealitatea zer den edo zer izan daitekeen badakigu. Baina fikzio batek zergatik iritsi behar du, efektiboa izan dadin, artearen halako mailara, non film batean, adibidez, gizon batek emakume bat larrutzen duen, bi laurdenkatzen eta hiru erretzen, zehaztasun eta xehetasun guztiekin. Arte hori ez da zabor artea bakarrik, gustu txarragatik gustatu ahal zaizuna.
‎Zuzentasun politikoa noraino irits daitekeen agertzen da liburuan: gizon batek emakume bat ezagutu du. Etxera joan dira.
‎Gizonezko batek emakume bat atxikituta eduki du Amasako baserri batean
‎Pentsatu zenbat aldiz bortxatu du pedofilo homosexual batek emakume heldu bat?
‎Gizon batek emakume bati dena ematen dionean, bere izenaren babesa ematen dionean, eta trukean, errespetua besterik ez badio eskatzen krudelkeria deitzen diozu?
2021
‎Baina frantsesera neronek itzuli berri dut" (178 or.). Antsok testua hotelean daukala-eta hara abiatzen dira biak, eta bertan irakurrarazten dio Antsok berak egindako Rosettiren obsesioa obraren L’Obsession de Rosetti frantsesezko bertsioa (182 or.): " Istorioan gizon euskaldun batek emakume espainiar bat seduzitzea lortzen zuen, testu erotiko labur bat idatziz(...) Ez dakit Antso ohartua zen nouvelle aren egoera eta gurearen arteko antzekotasunaz" (idem). Apalategiren ipuinean antzeraturik dira nola Saizarbitoriaren kontakizuna, hala euskal literatur kritikariak euskal lanak munduan kokatzeko izan dezakeen erantzukizuna eta bide horretan itzulpenak duen ezinbesteko papera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 35 (0,23)
Berria 16 (0,11)
Alberdania 11 (0,07)
Argia 9 (0,06)
Consumer 8 (0,05)
Open Data Euskadi 7 (0,05)
UEU 5 (0,03)
EITB - Sarea 4 (0,03)
goiena.eus 4 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
Jakin 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat emakume bat 53 (0,35)
bat emakume heldu 4 (0,03)
bat emakume berriz 3 (0,02)
bat emakume bihurtu 3 (0,02)
bat emakume atxiki 2 (0,01)
bat emakume eskubide 2 (0,01)
bat emakume espainiar 2 (0,01)
bat emakume hil 2 (0,01)
bat emakume indarkeria 2 (0,01)
bat emakume zuri 2 (0,01)
bat emakume abandonatu 1 (0,01)
bat emakume ahaldundu 1 (0,01)
bat emakume aurpegi 1 (0,01)
bat emakume baino 1 (0,01)
bat emakume bakar 1 (0,01)
bat emakume batzuk 1 (0,01)
bat emakume baztertu 1 (0,01)
bat emakume beharrizan 1 (0,01)
bat emakume bideratu 1 (0,01)
bat emakume biluzi 1 (0,01)
bat emakume diskriminatu 1 (0,01)
bat emakume ekarri 1 (0,01)
bat emakume erabateko 1 (0,01)
bat emakume erdi 1 (0,01)
bat emakume etxe 1 (0,01)
bat emakume ez 1 (0,01)
bat emakume ezkertiar 1 (0,01)
bat emakume gazte 1 (0,01)
bat emakume gazur 1 (0,01)
bat emakume gorputz 1 (0,01)
bat emakume harem 1 (0,01)
bat emakume haurdun 1 (0,01)
bat emakume horiek 1 (0,01)
bat emakume hura 1 (0,01)
bat emakume idatzi 1 (0,01)
bat emakume italiar 1 (0,01)
bat emakume itxura 1 (0,01)
bat emakume jipoitu 1 (0,01)
bat emakume joan 1 (0,01)
bat emakume kendu 1 (0,01)
bat emakume kurdu 1 (0,01)
bat emakume labana 1 (0,01)
bat emakume lerden 1 (0,01)
bat emakume literatura 1 (0,01)
bat emakume marroi 1 (0,01)
bat emakume nekazari 1 (0,01)
bat emakume oso 1 (0,01)
bat emakume pasatu 1 (0,01)
bat emakume perfume 1 (0,01)
bat emakume publizitate 1 (0,01)
bat emakume putz 1 (0,01)
bat emakume rol 1 (0,01)
bat emakume sarbide 1 (0,01)
bat emakume sendalari 1 (0,01)
bat emakume suge 1 (0,01)
bat emakume takoi 1 (0,01)
bat emakume ukan 1 (0,01)
bat emakume zentzudun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia