2005
|
|
Bilera honen existentzia bertan egon zen
|
batek
Alarde ofizialaren Juntako kide bati kontatuzion, izandako solasaldi pribatu batean. Beraz, bi pertsona horien izenak ez dira emango.
|
|
Funtsezko eskubideenegikaritzak ez du gehiengoez eta gutxiengoez ulertzen, ez baitzaie beren unibertsaltasuna unean uneko eta tokian tokiko interesen arabera erabiliak izateko aitortu, alderantziz. Emakumezko bakar
|
batek
Alardean gizonezkoekin batera berdintasunezko egoera batean parte hartzeko nahia azalduko balu ere, bere nahiak beharrezkobabes juridikoa jaso luke.
|
|
Hiritarren jarreran eta injustizien aurreko erantzun moldeetan baino ez zuen sinisten ideologo errusiarrak. Eta neurri batean gutxienez ez zitzaion arrazoirik falta; izan ere, zer gertatzen da emakumezko
|
batek
Alardean parte hartzeko eskubideaaldarrikatzen duenean eta eskaria Administrazio Publikoari zuzendu beharrean (Alardeak pribatizatu zirenetik Udalek ez baitute jada Alardea antolatzen, pertsonapribatuek baizik) pertsona edota elkarte pribatuei zuzentzen zaienean?
|
|
hori; asko jota bizitzan behin disfrutatuko dute Alardeaz bere gorentasunean, gainerako urteetan festa espaloitik jarraituko baitute. Adibide hauen bidez argigelditzen da Bidasoako emakumeen gehiengo
|
batek
Alarde tradizionalaren jarreraonartzen duela, eta era berean, bigarren mailako paper hori onartu eta guztiz barneratuta duela. Gizonezkoak identitate kolektiboaren eraikitzaile aktibo bihurtzendiren bitartean, emakumezkoak aktore pasiboak dira konstrukto kultural honetan.Azken ideia hau kontuan hartu behar da oso, gizona baita festan parte hartzenduena eta identitatea (guztiena) zehazten duena.
|
2016
|
|
1) Zer iruditzen zaizu kanpotar
|
batek
alardean parte hartzea?
|
2018
|
|
Denon artean eta lasaitasun osoz, guztiok gustuko dugun alarde bakar batera iritsi behar gara, gure ohitura zaharrari diogun maitasunagatik, inolako bazterketarik gabe. Hondarribiko emakume bakar
|
batek
alardean ateratzeko nahia badu, eskubide osoa dauka?.
|
|
Erakutsi zuen, berriro ere, sarri zeinen ezberdin ikusten diren gauzak Irunen eta Hondarribian, eta handik kanpora. 2013an hasi zen gatazka, zinegotzi
|
batek
alarde tradizionalean ateratzeko asmoa azaldu zuenean. Alaba kantinera irtetekoa zen, eta haren ondoan desfilatu nahi zuen gizonak.
|
|
Beltz australiar batek parte hartzeak ere erritua desnaturalizatuko luke; edo frantses batek desfilatzeak, kontuan izanda herri gipuzkoarren etsaia dela tradizioz; edo kantineraren figura sartzeak, folklorizazio prozesuaren ondorio baita. Orduan, zergatik ezin du emakume
|
batek
alardean parte hartu. Galdera horri ez zioten erantzun.
|
2023
|
|
Bigarrenak dio andreen eskubideak bermatu gabe ez dela lortuko inoiz auzia bideratzea: «Hondarribiko emakume bakar
|
batek
alardean modu batean zein bestean parte hartzeko nahia badu, eskubide osoa dauka». Hirugarrenean, eskatu dute bazter uzteko jaiaren antolaketa pribatua:
|
|
Bigarrenak dio andreen eskubideak bermatu gabe ez dela lortuko inoiz auzia bideratzea: «Hondarribiko emakume bakar
|
batek
alardean modu batean zein bestean parte hartzeko nahia badu, eskubide osoa dauka». Hirugarrenak eskatzen du jaiaren antolaketa pribatuak bazter uzteko:
|
|
Emakume talde
|
batek
alardearen inguruko «misoginia» salatu du
|