2000
|
|
Nobela honetan gehien interesatu izan zaidana pertsonaien eboluzioa izan da, nola pertsonak ez diren iragazkaitzak, nola
|
batak
bestean eragiten duen, askotan itxura eman arren ez dagoela eraginik eta bakoitza bere ideiekin eta bere munduan dagoela. (Argia 1739)
|
2004
|
|
Harreman dialektikoa dagoen neurrian bi alderdiakdira erantzule,
|
batak
bestearengan eragina baitu. Azken batean, hiztunok moldatzen dugu sistema denboran zehar eta aldakortasun horretan datza hizkera ez sexista erabiltzeko gomendioak ematea.
|
2005
|
|
Eskuliburu askotan, idazketa eta lokuzioa, bakoitza bere bidetik doaz, baina guk elkar uztartuta ikusten ditugu, ezinbestekotzat jotzen ditugu bat bestearekin lotuta egotea,
|
batak
besteari eraginez, gainera. Halaber, nahiago izan du egile honek osotasunean elkartu aipatu ditugun zatiok, ikus entzunezko lengoaia, idazketa eta lokuzioa.
|
2008
|
|
–Espetxeetako egoera lazgarriak bildu gaitu, espetxe berrien eraikuntza planek eta, batez ere, arazoaz jabetu izanak?, adierazi dute plataformako kideek. Egun?
|
batak
besteari eragiten dizkiogun kalteak nola konpondu, galdetzean gehienetan, espetxera sartuz?
|
2009
|
|
Dominoko fitxak bezala,
|
batak
besteari eraginez sistema osoa hankaz gora jartzea lortuko dugu, indarkeriarekin amaituko dugu.
|
2011
|
|
–Hizkuntza, kultura eta kosmobisioaren arteko harremana ez da unilaterala, unibokoa eta norabide bakarrekoa. Fishmanek eta diotenez?: hizkuntzak bakarrik ez ditu baldintzatzen edo suposatzen hizkuntza taldeko hiztunen kosmobisioa eta kultura, baizik eta
|
batak
besteari eragiten dio. Hizkuntzak eragina baldin badu kosmobisioan, kosmobisioak berak hizkuntzan eragina dauka?.
|
2013
|
|
Framing moduko kontzeptualizazioek bi ikuspuntuak lotzeko balio digute. Gurpil bat osatzen da jarrera eta ekintzaren artean, zeinean
|
batak
bestean eragina duen. Framing horren osaeran, komunikabideen eta agenda politikoaren eragina handia da.
|
2014
|
|
1 Jasangarritasun zientziek gizarte eta naturaren hartu emanak elkarlotzeko beharretik sortu da sozio ekosistema terminoa. Sozio ekosistema batean gizarte sistema eta natur sistema elkarturik ulertzen dira,
|
batak
besteagan eragina izanez. Giza banakoen zein giza taldeen akzioek eragina dute natur sisteman eta modu berdinean natur sistemak kulturalki definitzen gaituzte eta bertan gertatzen diren aldaketek gure bizimoduan eragin zuzena dute.
|
2015
|
|
Hiruki bat imajinatzen badugu, hiruki horren erpinean kokatukolirateke Lurralde Antolamendurako Gidalerroak, haren azpitik bigarren maila batean Lurralde PlanPartzial eta Sektorialak, eta piramide horren oinarrian Herri Antolamenduko Plan Orokorrak. Beraz, beraien artean lotura bat, eta
|
batak
bestean eragiteko ahalmen bat daukate.
|
|
Lehen kalean eta atari zabalean egiten ziren ikustaldiak bakoitzarentzat sorturiko eraikinean bahitzen dira, adibidez: frontoiak, futbol zelaiak, belodromoak, azokak, etab. Espazio publiko berean egiten ziren ekitaldiak, bakoitzak zuen bere programatze tartea,
|
batak
bestean eraginik izan ez zezan, hau da, espazio publikoa erabilera anitzeko espazioa zen2.
|
2017
|
|
beti esan izan zidaten nire ama haurdun gelditu berritan sartu zutela Karmen desintoxikazio zentroan, eta Valentziako Cortijo de Santa Elenan ingresatuta zegoela jaio nintzela ni 1982ko martxoan. Nire jaiotza eta izebaren desintoxikazioa bat eginda egon ziren familiaren errelatoan,
|
batak
bestea eragin zuela ere iradoki izan zidaten...
|
2019
|
|
egokitzea, bariazioa eta alterazioa. Prozesuhauek era berean ari dira beti lanean giro jakin batetan, baina
|
batak
bestea eragiteko gaitasuna aldakorra da girobetetik bestera, giro batzuk eraldatze hau hobeto onartzen dutelarik, inprobisazioa etabariazioa hobeto onartuz. Testuinguruaren irekidura edo itxidura handiago edo txikiago baten kontua da hau, edobeste era batera esanda, giza jardueren bizi indarra integratu, areagotu edo neutralizatzeko giroak duen gaitasunerlatiboa.
|
|
Pedagogiatik arkitekturara eta arkitekturatik pedagogiara,
|
batak
bestearengan eragin nahian edota bata bestearen menpe jarriz, norabide bakarreko begiradaren ondorio izan dira hezkuntza espazio gehientsuenak. Helburu higienista eta funtzionalen araberako programen definiziotik sortutako edukiontzien barruan, espazioa oztopo bihurtu da praktika pedagogiko berritzaileenetan.
|
2020
|
|
islen jolasa, urruntasunean igartzen den figura, teknikaren bitartez eraldatutako ingurua... Alabaina, ezinezkoa da
|
batak
bestearen eragina izatea, Anozen zein Maierren argazkiak ez baitira azkeneko hamarkadara arte jendaurrean aurkeztu.
|
2021
|
|
Emozioak eta euskara dira Pulunparen ardatz. Emozioek eta hizkuntzek harreman zuzena dute, eskutik baitoaz,
|
batak
besteari eragiten. Sentitzen dugun emozioaren arabera idatziko dugu, hitz egingo dugu eta komunikatuko gara.
|
|
Emozioak eta euskara dira Pulunparen ardatz; emozioek eta hizkuntzek harreman zuzena baitute, eskutik baitoaz,
|
batak
besteari eragiten baitio. Sentitzen dugun emozioaren arabera idatziko dugu, hitz egingo dugu eta komunikatuko gara.
|
|
Hain zuzen ere, hori izaten da kezka handienetako bat literaturaren irakaskuntzan: nola uztartu idazle eta testu kanonikoen irakurketa nahiz lanketa eta literaturzaletasuna/ irakurzaletasuna nerabeen artean,
|
batak
bestearengan eragin negatiboa izan gabe. Edota, problema alderantziz planteatuta:
|
|
Azkenean, ez da bakar batek garrantzia duela:
|
batak
besteari eragiten dio, eta dietaren eta bizi ohituren arteko asoziazioa ikusi izan dugu.
|
|
Arriskua modulatzen du. Ez dauka bakar batek garrantzia;
|
batak
besteari eragiten dio.
|
2023
|
|
Goi Erdi Aroan Britainia Handira mendebaleko hizkuntza germaniko bat heldu zen,, bertan mintzo ziren hizkuntza zeltak (eta balizko latina) leku askotatik uxatu zituena. Egia esan, hizkuntza bat ez, zenbat gizatalde hainbat aldaera baizik, gerora ere noiz bakoitza bere aldetik, noiz
|
batak
bestea eraginik aldatuz segitu zutenak. Ingelesaren Historia omen hau guztiau, baina gaurko erraldoiaren alturatik begiratu beharrean behe behetik begiratuko bagenio:
|