Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Nobela honetan gehien interesatu izan zaidana pertsonaien eboluzioa izan da, nola pertsonak ez diren iragazkaitzak, nola batak bestean eragiten duen, askotan itxura eman arren ez dagoela eraginik eta bakoitza bere ideiekin eta bere munduan dagoela. (Argia 1739)
2004
‎Harreman dialektikoa dagoen neurrian bi alderdiakdira erantzule, batak bestearengan eragina baitu. Azken batean, hiztunok moldatzen dugu sistema denboran zehar eta aldakortasun horretan datza hizkera ez sexista erabiltzeko gomendioak ematea.
2005
‎Eskuliburu askotan, idazketa eta lokuzioa, bakoitza bere bidetik doaz, baina guk elkar uztartuta ikusten ditugu, ezinbestekotzat jotzen ditugu bat bestearekin lotuta egotea, batak besteari eraginez, gainera. Halaber, nahiago izan du egile honek osotasunean elkartu aipatu ditugun zatiok, ikus entzunezko lengoaia, idazketa eta lokuzioa.
2008
‎–Espetxeetako egoera lazgarriak bildu gaitu, espetxe berrien eraikuntza planek eta, batez ere, arazoaz jabetu izanak?, adierazi dute plataformako kideek. Egun? batak besteari eragiten dizkiogun kalteak nola konpondu, galdetzean gehienetan, espetxera sartuz?
2009
‎Dominoko fitxak bezala, batak besteari eraginez sistema osoa hankaz gora jartzea lortuko dugu, indarkeriarekin amaituko dugu.
2011
‎–Hizkuntza, kultura eta kosmobisioaren arteko harremana ez da unilaterala, unibokoa eta norabide bakarrekoa. Fishmanek eta diotenez?: hizkuntzak bakarrik ez ditu baldintzatzen edo suposatzen hizkuntza taldeko hiztunen kosmobisioa eta kultura, baizik eta batak besteari eragiten dio. Hizkuntzak eragina baldin badu kosmobisioan, kosmobisioak berak hizkuntzan eragina dauka?.
2013
‎Framing moduko kontzeptualizazioek bi ikuspuntuak lotzeko balio digute. Gurpil bat osatzen da jarrera eta ekintzaren artean, zeinean batak bestean eragina duen. Framing horren osaeran, komunikabideen eta agenda politikoaren eragina handia da.
2014
‎1 Jasangarritasun zientziek gizarte eta naturaren hartu emanak elkarlotzeko beharretik sortu da sozio ekosistema terminoa. Sozio ekosistema batean gizarte sistema eta natur sistema elkarturik ulertzen dira, batak besteagan eragina izanez. Giza banakoen zein giza taldeen akzioek eragina dute natur sisteman eta modu berdinean natur sistemak kulturalki definitzen gaituzte eta bertan gertatzen diren aldaketek gure bizimoduan eragin zuzena dute.
2015
‎Hiruki bat imajinatzen badugu, hiruki horren erpinean kokatukolirateke Lurralde Antolamendurako Gidalerroak, haren azpitik bigarren maila batean Lurralde PlanPartzial eta Sektorialak, eta piramide horren oinarrian Herri Antolamenduko Plan Orokorrak. Beraz, beraien artean lotura bat, eta batak bestean eragiteko ahalmen bat daukate.
‎Lehen kalean eta atari zabalean egiten ziren ikustaldiak bakoitzarentzat sorturiko eraikinean bahitzen dira, adibidez: frontoiak, futbol zelaiak, belodromoak, azokak, etab. Espazio publiko berean egiten ziren ekitaldiak, bakoitzak zuen bere programatze tartea, batak bestean eraginik izan ez zezan, hau da, espazio publikoa erabilera anitzeko espazioa zen2.
2017
‎beti esan izan zidaten nire ama haurdun gelditu berritan sartu zutela Karmen desintoxikazio zentroan, eta Valentziako Cortijo de Santa Elenan ingresatuta zegoela jaio nintzela ni 1982ko martxoan. Nire jaiotza eta izebaren desintoxikazioa bat eginda egon ziren familiaren errelatoan, batak bestea eragin zuela ere iradoki izan zidaten...
2019
‎egokitzea, bariazioa eta alterazioa. Prozesuhauek era berean ari dira beti lanean giro jakin batetan, baina batak bestea eragiteko gaitasuna aldakorra da girobetetik bestera, giro batzuk eraldatze hau hobeto onartzen dutelarik, inprobisazioa etabariazioa hobeto onartuz. Testuinguruaren irekidura edo itxidura handiago edo txikiago baten kontua da hau, edobeste era batera esanda, giza jardueren bizi indarra integratu, areagotu edo neutralizatzeko giroak duen gaitasunerlatiboa.
‎Pedagogiatik arkitekturara eta arkitekturatik pedagogiara, batak bestearengan eragin nahian edota bata bestearen menpe jarriz, norabide bakarreko begiradaren ondorio izan dira hezkuntza espazio gehientsuenak. Helburu higienista eta funtzionalen araberako programen definiziotik sortutako edukiontzien barruan, espazioa oztopo bihurtu da praktika pedagogiko berritzaileenetan.
2020
‎islen jolasa, urruntasunean igartzen den figura, teknikaren bitartez eraldatutako ingurua... Alabaina, ezinezkoa da batak bestearen eragina izatea, Anozen zein Maierren argazkiak ez baitira azkeneko hamarkadara arte jendaurrean aurkeztu.
2021
‎Emozioak eta euskara dira Pulunparen ardatz. Emozioek eta hizkuntzek harreman zuzena dute, eskutik baitoaz, batak besteari eragiten. Sentitzen dugun emozioaren arabera idatziko dugu, hitz egingo dugu eta komunikatuko gara.
‎Emozioak eta euskara dira Pulunparen ardatz; emozioek eta hizkuntzek harreman zuzena baitute, eskutik baitoaz, batak besteari eragiten baitio. Sentitzen dugun emozioaren arabera idatziko dugu, hitz egingo dugu eta komunikatuko gara.
‎Hain zuzen ere, hori izaten da kezka handienetako bat literaturaren irakaskuntzan: nola uztartu idazle eta testu kanonikoen irakurketa nahiz lanketa eta literaturzaletasuna/ irakurzaletasuna nerabeen artean, batak bestearengan eragin negatiboa izan gabe. Edota, problema alderantziz planteatuta:
‎Azkenean, ez da bakar batek garrantzia duela: batak besteari eragiten dio, eta dietaren eta bizi ohituren arteko asoziazioa ikusi izan dugu.
‎Arriskua modulatzen du. Ez dauka bakar batek garrantzia; batak besteari eragiten dio.
2023
‎Goi Erdi Aroan Britainia Handira mendebaleko hizkuntza germaniko bat heldu zen,, bertan mintzo ziren hizkuntza zeltak (eta balizko latina) leku askotatik uxatu zituena. Egia esan, hizkuntza bat ez, zenbat gizatalde hainbat aldaera baizik, gerora ere noiz bakoitza bere aldetik, noiz batak bestea eraginik aldatuz segitu zutenak. Ingelesaren Historia omen hau guztiau, baina gaurko erraldoiaren alturatik begiratu beharrean behe behetik begiratuko bagenio:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia