2023
|
|
"(...) Orain, esaldi horri honakoa gehituko diogu: konfiskatzearen debekuak dakar zentzuzko beste eskakizun
|
bat
sortzea, zergak ordaintzeko aitzakiarekin zergapetzeko aberastasuna ez agortzeko behartzen duelako, hori baita zergapetzearen oinarria edo funtsa. Horiek horrela, zergapetzearen gehieneko muga, Konstituzioak ezarritako muga behintzat, zergapetzearen ondorio konfiskagarria debekatzea da".
|
|
Zergaldiak denborazko aspektua osatzen du, zerga egitatearen oinarrizko osagai bihurtuz. Zergaldi bakoitzetik betebehar
|
bat
sortzen da, eta zergaldi bakoitzean sortutako tributua lokabe eta ezberdina da, gainerako zergaldietan sortutako tributuei begira.
|
|
G Aldi baterako ezinbesteko kasuak eragindako egoera
|
bat
sortzen denean, aldi baterako enplegu erregulazioko espedientea (ABEEE) erabil daiteke (ikusi LELTBren 47 artikuluko 5 eta 6 paragrafoak eta 51.7 artikulua, eta 1483/ 2012 Errege Dekretua), horren bi modalitateak baliatuz: lanaldia murriztea edo lan kontratua etetea.
|
|
Hain zuzen ere, ordezkaritza urri hori dela bide, ezinezkoa da LELTBren III. tituluko betekizunak betetzea. Hitzarmen horren bidez BGAE/ EPSV
|
bat
sortu da. Zein langilek baliatu dezakete BGAE/ EPSV hori?
|
|
Azken finean, zuzenbideak kontratu mota berezi
|
bat
sortzearen aldeko apustua egin du (lan kontratua). Langilearen eta enpresaburuaren harremanetan dauden ondare izaerako inguruabarrak ez ezik, harreman horietan dauden inguruabar juridiko pertsonalak ere kontuan hartzen dira.
|
|
Ehunka urteko tradizioa oinarri, Rerum Novarum Entziklikak garai berri bat hasi zuen; gizarteko gaien esparruan, Elizaren irakaspen berri
|
bat
sortu eta garatu zuen. Gizarte auziak berarekin zekarren errealitate gordinaren aurrean, Elizak bide berri bati ekin zion eta esku hartzeko beharrizana sentitu zuen:
|
|
Estatua, autonomia erkidegoa edota lurralde historikoa. Beraz, bi subjektu ezberdin dauden heinean, harreman
|
bat
sortzen da, kontrolatuaren eta kontrolatzailearen artean gauzatzen dena. Ildo horretatik, finantza zaintza Administrazioen arteko harremanen esparruan ere kokatu behar da.
|
|
Toki autonomia jorratu dugu lan honen lehenengo kapituluan eta horren mugak aipatu ere. Muga horiek gainditzen ez direla zehazteko, legegileak jursiprudentziarekin batera administrazioen arteko harreman sistema bat eratu du sistema koherente
|
bat
sortzen dela bermatzeko eta deszentralizazioa behar bezala gauzatu ahal izateko. Administrazioen arteko harremanetan, toki erakundeei dagokienean behintzat, teknika ezberdinak erabiltzen dira eta horien artean bi dira toki autonomiarekin talka egiten dutenak:
|
|
EKren 103 artikuluak berariaz aipatzen duen arren, ez dago argi testu horretan honako interpretazioa egin daitekeenik: Administrazio eraginkorrago
|
bat
sortzeko asmoarekin administrazio publikoek koordinatzeko beharra dute. TAOLk aipatutako helburu hori zehazteaz gain, toki erakundeak dignifikatzen dituen koordinazioaren muga ere ezartzen du 10.4 artikuluan:
|
|
Bat egiten dut LARRAZABAL BASAÑEZk egiten duen baieztapenarekin honakoa esaten duenean: " Beti pentsatu izan dut arrazoizkoa dela lurralde historikoek toki erakundeen aurrekontueta kontabilitate eskumenak izatea, tradizioz bezala, eta are gehiago udalerrien aurrekontu egonkortasuna bermatu nahi den garaiotan, baina kasu honetan ziurgabetasun egoera
|
bat
sortu izan da Lurralde Historikoek udal aurrekontuen arloan duten eskumenaren estaldura juridikoari buruz, eta ziurgabetasuna ez da inoiz ona eragile juridikoentzat, eta, hain zuzen ere, segurtasun juridikoa behar dute" 619 Epigrafearen hasieran esan dugun bezala, 1978ko Konstituzio garaiko finantza zaintzako ahalmenak errealitean Foru Aldundiek egikaritu dituzte, horiek izan dira toki eraku... Agian, Endemaño Arosteguik hainbeste bider eskatzen zuen lege esleipen zuzenik eta zehatzik ez zegoen620, baina, toki erakundeen interes orokorraren eta onuraren izenean, logikak eta praktikak finantza zaintzako ahalmenen egikaritza lurralde historikoen esku uztea egokiena izan zen eta da.
|
|
Lehenengo eta behin, eta aurreko azpi atalean adierazitakoarekin bat eginez, argi dago toki araubidearen arauketa orokorra EAEn salbuespenezko arauketa
|
bat
sortu duela, hau da, Estatuan aplikagarria dena EAEko toki erakundeei ñabardurekin aplikatuko zaiela. Nork zehaztuko du orduan EAEko toki araubideari dagokion arauketa?
|
|
Hala ere, helburu horiek lortzeak eta horien ondorioak saihesteak erakunde publikoen eta, bereziki, toki korporazioen" modus operandia" aldatzea ekarri du. Beraz," Beldurrak leundu egin ditu" eta galga
|
bat
sortu da bere eskumenak gauzatzean, arau fiskalak ez betetzeko arriskua murrizteko. AEFJLOk berak aztertzen ditu Administrazio publikoek aurrekontu egonkortasunaren, zor publikoaren eta gastu arauaren helburuen betetze mailari buruz egin behar dituzten txostenak.
|