Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2023
‎"(...) Orain, esaldi horri honakoa gehituko diogu: konfiskatzearen debekuak dakar zentzuzko beste eskakizun bat sortzea, zergak ordaintzeko aitzakiarekin zergapetzeko aberastasuna ez agortzeko behartzen duelako, hori baita zergapetzearen oinarria edo funtsa. Horiek horrela, zergapetzearen gehieneko muga, Konstituzioak ezarritako muga behintzat, zergapetzearen ondorio konfiskagarria debekatzea da".
‎Zergaldiak denborazko aspektua osatzen du, zerga egitatearen oinarrizko osagai bihurtuz. Zergaldi bakoitzetik betebehar bat sortzen da, eta zergaldi bakoitzean sortutako tributua lokabe eta ezberdina da, gainerako zergaldietan sortutako tributuei begira.
‎G Aldi baterako ezinbesteko kasuak eragindako egoera bat sortzen denean, aldi baterako enplegu erregulazioko espedientea (ABEEE) erabil daiteke (ikusi LELTBren 47 artikuluko 5 eta 6 paragrafoak eta 51.7 artikulua, eta 1483/ 2012 Errege Dekretua), horren bi modalitateak baliatuz: lanaldia murriztea edo lan kontratua etetea.
‎Hain zuzen ere, ordezkaritza urri hori dela bide, ezinezkoa da LELTBren III. tituluko betekizunak betetzea. Hitzarmen horren bidez BGAE/ EPSV bat sortu da. Zein langilek baliatu dezakete BGAE/ EPSV hori?
‎Azken finean, zuzenbideak kontratu mota berezi bat sortzearen aldeko apustua egin du (lan kontratua). Langilearen eta enpresaburuaren harremanetan dauden ondare izaerako inguruabarrak ez ezik, harreman horietan dauden inguruabar juridiko pertsonalak ere kontuan hartzen dira.
‎Ehunka urteko tradizioa oinarri, Rerum Novarum Entziklikak garai berri bat hasi zuen; gizarteko gaien esparruan, Elizaren irakaspen berri bat sortu eta garatu zuen. Gizarte auziak berarekin zekarren errealitate gordinaren aurrean, Elizak bide berri bati ekin zion eta esku hartzeko beharrizana sentitu zuen:
‎Estatua, autonomia erkidegoa edota lurralde historikoa. Beraz, bi subjektu ezberdin dauden heinean, harreman bat sortzen da, kontrolatuaren eta kontrolatzailearen artean gauzatzen dena. Ildo horretatik, finantza zaintza Administrazioen arteko harremanen esparruan ere kokatu behar da.
‎Toki autonomia jorratu dugu lan honen lehenengo kapituluan eta horren mugak aipatu ere. Muga horiek gainditzen ez direla zehazteko, legegileak jursiprudentziarekin batera administrazioen arteko harreman sistema bat eratu du sistema koherente bat sortzen dela bermatzeko eta deszentralizazioa behar bezala gauzatu ahal izateko. Administrazioen arteko harremanetan, toki erakundeei dagokienean behintzat, teknika ezberdinak erabiltzen dira eta horien artean bi dira toki autonomiarekin talka egiten dutenak:
‎EKren 103 artikuluak berariaz aipatzen duen arren, ez dago argi testu horretan honako interpretazioa egin daitekeenik: Administrazio eraginkorrago bat sortzeko asmoarekin administrazio publikoek koordinatzeko beharra dute. TAOLk aipatutako helburu hori zehazteaz gain, toki erakundeak dignifikatzen dituen koordinazioaren muga ere ezartzen du 10.4 artikuluan:
‎Bat egiten dut LARRAZABAL BASAÑEZk egiten duen baieztapenarekin honakoa esaten duenean: " Beti pentsatu izan dut arrazoizkoa dela lurralde historikoek toki erakundeen aurrekontueta kontabilitate eskumenak izatea, tradizioz bezala, eta are gehiago udalerrien aurrekontu egonkortasuna bermatu nahi den garaiotan, baina kasu honetan ziurgabetasun egoera bat sortu izan da Lurralde Historikoek udal aurrekontuen arloan duten eskumenaren estaldura juridikoari buruz, eta ziurgabetasuna ez da inoiz ona eragile juridikoentzat, eta, hain zuzen ere, segurtasun juridikoa behar dute" 619 Epigrafearen hasieran esan dugun bezala, 1978ko Konstituzio garaiko finantza zaintzako ahalmenak errealitean Foru Aldundiek egikaritu dituzte, horiek izan dira toki eraku... Agian, Endemaño Arosteguik hainbeste bider eskatzen zuen lege esleipen zuzenik eta zehatzik ez zegoen620, baina, toki erakundeen interes orokorraren eta onuraren izenean, logikak eta praktikak finantza zaintzako ahalmenen egikaritza lurralde historikoen esku uztea egokiena izan zen eta da.
‎Lehenengo eta behin, eta aurreko azpi atalean adierazitakoarekin bat eginez, argi dago toki araubidearen arauketa orokorra EAEn salbuespenezko arauketa bat sortu duela, hau da, Estatuan aplikagarria dena EAEko toki erakundeei ñabardurekin aplikatuko zaiela. Nork zehaztuko du orduan EAEko toki araubideari dagokion arauketa?
‎Hala ere, helburu horiek lortzeak eta horien ondorioak saihesteak erakunde publikoen eta, bereziki, toki korporazioen" modus operandia" aldatzea ekarri du. Beraz," Beldurrak leundu egin ditu" eta galga bat sortu da bere eskumenak gauzatzean, arau fiskalak ez betetzeko arriskua murrizteko. AEFJLOk berak aztertzen ditu Administrazio publikoek aurrekontu egonkortasunaren, zor publikoaren eta gastu arauaren helburuen betetze mailari buruz egin behar dituzten txostenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia