Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎Kondaira mitikoen bildumak irakurtzean, berehala konturatzen gara, berriemaile batetik bestera, istorio, bera? doi bat desberdina dela, bertsioakbadirela; berriemaile berak istorio bera modu desberdinean kontatzea ere gerta liteke.Ohar honek pellokeria ematen du, jakina eta onartua baita gertakari bakar bat kontatzeko orduan bakoitzak bere moduan egiten duela. Baina garrantzi handiko gauza damitoen aldagarritasuna, aldaketa txikietarik handietara pasatzen baita mailaka eta, istorio beraren bertsioz bertsio ibiliz eta zubirik zubi aitzina jarraikiz, posible da edozeinmitotatik abiaturik edozein mitotara heltzea, haustura sobera bortitzik egin gabe.
2001
‎Erdi Aroko euskal istorio hiritar bat kontatu nahiko banu, zein hiri hautatuko nukehorretarako. Hauta nezake Tutera.
‎Erdi Aroko euskal istorio bat kontatu nahiko banu, hauta nezake, kokagunemoduan, Donibane Garazi. Edo Uxue.
‎Nola lor dezaket antzina bateko istorio bat kontatzea, irakurleak kontakizuneko hizkera arbuiatu gabe. Izan ere, hizkeraren sinesgarritasunak bi mutur baztergarri baititu:
‎L. Educationsentimentale nobelan desagertu egin zen erabat abentura. Nobela horretan erabatdesagertu zen intriga; ordura arteko nobelaren bizkarrezurra zen istorioa (nobelakzerbait kontatzen bazuen, istorio bat kontatzen baitzuen), ito egin da nobelahorretan. L. Education sentimentale horretatixe garatu ziren, naturalismoareneskola?
2002
‎Eta hirugarren fasean, telefonoan bezala, aurretik ez dakiten lan bat, galderanagusiarekin harremana izaten du, batzuetan gaia da oinarria eta besteetan testu era; adibidez, eguneko efemerideak emanda, gertaera historiko bat kontatu, EuskalHerrian dauden desberdintasun klimatologikoak, jokoak edo denbora pasak...Estrategiak aktibatu behar ditu, aurrekoan prestatu duen lan hori honetaraekartzeko, ikasi dituen mekanismoak bat batean aktibatzeko. Ekintzek eginkizunbat edukitzea garrantzitsua iruditzen zaigu, ikasleek helburu bat izan behar dutezati honetarako.
‎Afalostean herrikotabernetara joateko asmoa zeukaten. Azkenean denak geratu ziren entzuten.Bukatzean, ipuinak kontatu zituen laugarren urratseko ikasleari beste bat kontatzeko eskatu zioten entzuleek. Gero, entzuleek euren borondatez parte hartzea erabakizuten:
‎Les liaisons dangereuses(. Harreman arriskutsuak?) izeneko nobelan, Choderlos de Laclos autoreak iritzi publikoaren kontzeptua aipatzen du modu argian. Emakume eta andereño baten arteko harreman epistolar bat kontatzen du autore frantsesak. Emakumeak maitalea baztertzeko aholkatzen dio andereñoari, gizona oso izen txarrekoa baita.
‎Egitate baten lekuko izatea, haren lehen eskuko irudikapenaren jabe izatea da, ez besterik. Egitate bat kontatzea, eraikia izan den errealitateari buruz berba egitea da. Egitatea berben, soinuen eta irudien bidez kontatzea da informatzea; kontakizuna da informazioa, inola ere ez egitatea.
2006
‎Estebanek gutun bat idazten dio Fernandoren emazteari. Milan Kunderarigertatutako gauza bat kontatzen dio bertan. Uste baino lehen, ordea, gutun batjasotzen du berak ere bueltan:
2007
‎Horretan askonahasten gara. Eta, esan bezala, publizitatean gauza bat kontatu behar da.Aukeraketa bat egin behar da.
‎Esandakoaren kontrako adibide bat jartzeko, hau da, aipatu morrontza horibalitekeela azpimarratzeko, ipuin bat kontatuko dut:
‎Gai hau ilustratzeko badaukat anekdota pertsonal bat kontatzeko. Urtebatzuetan, Acuarium eko prentsa arduraduna izan nintzen.
‎Istorioen teknikan, berriz, ikertzaileak istorio bat kontatzen dio gizabanakoarihitz, marrazki, txotxongilo eta halako prozeduren bidez, eta, gero, horri buruzkogalderak egiten dizkio. Adibide moduan aipa daitezke, besteak beste:
‎Horrek denak Whorf egiaz gezurtatzen du, ala ez du egiten arras beste istorio bat kontatu baino?
2008
‎y tengo entendido que la Ley proybe (sic) todo Pariente, por lo que prebengo a V.S. para que en su vista tome las providencias que le parescan mas combeniente». Betolazaren erantzuna hurrengo hilabetean ailegatu zen, errejidoreen arteko senidetasun harremanari zegokionez, bere garaian errekurritu behar zuela azalduz; eta bigarren alkatearen kontuaren inguruan, legearen arabera bost biztanle bakoitzeko auzokide bat kontatu behar zela argudiatuz,«, advirtiendo a V.S. que segun el estado formado en esta el año ultimo y partte que a V.S. se le dio de oficio, debe haber 2384 almas por lo que he suspendido el nombramiento de segundo Alcalde y de los dos regidores»522 Hortik aurrera, eztabaida luzea hasi zen Betolaza alkatearen eta Miguel Ibarzabalen artean, Eibarrek zehatz mehatz zeukan biztanle kopuruaren inguruan.
2010
‎Iraupen laburreko oroimena: istorio bat kontatu eta gero istorio horri buruzko galderak egin, parte hartzaileen izenak gogoratu, objektu batzuk kategorietan sailkatu edo bildu.
‎Lurrikaran Gipuzkoako Gerra Zibileko gertaera bat kontatzen digu, hainzuzen, eta Jostunan enkarguz egindakoa da, emakumezkoentzat soilik, hauenpsikologia ongi agertuz, hala nola hiri handi eta ttikien arteko kontraesanak.
2011
‎Kultura industrializatuaren produktu esanguratsuenen adibidea da The Lion King filma. Liburuaren kapitulu honetan, gure esperientzia bat kontatu nahi dugu. 14 eta 18 urte bitarteko gazteekin burutu genuen esperientzia hori.
‎Txikiak garenean gauza horiei ez diegu kasurik egiten. Istorio bat kontatzen da eta listo. Gero, nagusitan, berriro ikusten baduzu, gauza gehiago ikusten dituzu.
‎Emozio eskasiaren zeinu tipikoak dituzte: ...ten; mugimendu espontaneoen murrizketa eta gorputz adierazpenaren gabezia, hau da, ia ia ez dituzte gorputzak mugitzen (orduak eta orduak eman ditzakete postura berean) eta ez dute esaten edo pentsatzen ari direna gorputz keinuz laguntzen; besteekiko begi kontaktua ekiditen dute eta begirada galdua izaten dute; kongruentzia afektibo gabezia nabarmena izaten da (adibidez, norbait gertaera dramatiko bat kontatzen aritu arren, haien aurpegia irribarretsu egon daiteke); eta, ahots inflexio gabezia dela-eta, haien ahotsaren kalitatea monotonoa gertatzen da.
2014
‎Gerra zibilaz mintzo diren (GO) eta (AJ) eleberrien inguruan esan behar dairagan bat kontatzen zaigula oso modu linealean, iragan gogor bat, non gorputzbortxatuak azaltzen diren eta orainean ere estigma horrekin bizi diren. Eleberrihorien arteko diferentzia bakarra pertsona gramatikalaren erabileran legoke.
‎Behin egilea ezaguturik, Iholdi ezagutuko dugu eta, arestian esan legez, harengutunak, hark idatzitako ipuinak irakurriko ditugu. Amona zure Iholdin, Iholdikhildako amonari gutun bat idazten dio sekretu bat kontatzeko. Marinan Iholdikeskolarako idazlan bat idatzi behar du maistrak eskatuta, azken aldian gertatu zaiongauzarik garrantzitsuena kontatuz.
‎«Sally, Ana eta puxtarriaren proba», «puxtarria» eta sinesmen faltsuaren proba. Puxtarriaren proban, umeari istorio bat kontatzen zaio (eta miniaturen bitartez irudikatzen da), lau pasarte dituena eta bi pertsonaiak parte hartzen dutena. Hasierako agertokia kontakizuna hasi baino lehen deskribatzen da, eta pertsonaiak aurkezten dira:
‎egurrezkoak direla edo izoztuta daudela dirudi, ez baitute ia keinurik egiten; mugimendu espontaneoen murrizketa: ez dituzte beren gorputzak ia mugitzen (orduak eta orduak iraun dezakete postura berean), eta esaten edo pentsatzen ari direna gorputz keinurik gabe agertzen dute; besteekiko begi kontaktua ekiditen dute, eta begirada galdua izaten dute; kongruentzia gabezia afektiboa nabarmena izaten da (adibidez, norbaitek gertaera dramatiko bat kontatu arren, haien aurpegia irribarretsu egon daiteke); eta, ahots inflexio gabezia dela-eta, haien ahotsaren kalitatea monotonoa gertatzen da. Hala ere, eskizofrenia dutenek kanpora emozio gutxiago agertzen badute ere, horrek ez du esan nahi barnetik emoziorik sentitzen ez dutenik (Kring eta Neale, 1996).
2015
‎Dokumental kolaboratibo edo metanarratiboa: publikoak sarbidea du gertakizun jakin bat kontatzeko; hala nola #18daysinEgypt.
‎Orain arte izan den monomedia profesionaletik profil berri baterantz egiten ari da: istorio bat kontatzen jakiteko ezagutzak dituena, adierazpideetan (idatziak, ikus entzunezkoak, grafikoak, webekoak, etab.) gero eta hurbilago dauden kodeak artikulatuz.
2017
‎Horregatik, teknologia berriak gure eguneroko bizitzan nola txertatzen doazen ezagutzeko prozesuan mugarri txiki bat besterik ez da ikerketa hau. Era honetan irekita geratzen da antzekotasuna duten gaiak ikertzeko aukera, egindako ikerketa honekin erlazionatuz, gizartearen ezagutzaren argazki konkretu bat lortzeaz gain, istorio dinamiko bat kontatuko diguna.
2019
‎Errusiar Gobernuak emandako dirulaguntzekin egin bazen ere, emaitza ez zen agintarien gustukoa izan (Bonet, 2015; Koch, 2014). Filmakfamilia baten istorio gogor bat kontatzen du, baina atzean sustrai sakonagoak dituen filma da, arazopolitikoetan murgilduz. Bereziki, boterearen erabileraz eta ustelkeriaz hitz egiten du filmak, herritxikian ikusten den jokoa, egungo egoerara estrapolatu daiteke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia