Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Ikasle askok sinonimo zerrenda ikaragarriak ikasten dituzte buruz, eta nahikoa izaten da" agian" esatea" akaso"," beharbada"," apika" eta beste zazpi hitz gaineratzeko. Txiste bat kontatzen jakin gabe, Lekeition edatean darabilten onomatopeia ezagutuko dute (hori bai, testuingurutik erabat kanpo), bai donostiarrek bai iruñarrek.
‎Horretaz gain, erizain batentzat, suhiltzaile batentzat eta Haur Hezkuntzan arituko den irakasle gai batentzat gauza berdinak lantzen ditugu, azterketa ereduek halaxe eskatzen dutelako. Haur Hezkuntzakoak alkateari makina bat gutun idatziko dizkio, baina ez du ipuin bakar bat kontatuko. Ez dugu kontuan hartzen ikasleak hizkuntza zein testuingurutan eta zertarako erabiliko duen, baizik eta zein ariketa mota menperatu behar dituen.
‎Haur Hezkuntzakoak alkateari makina bat gutun idatziko dizkio, baina ez du ipuin bakar bat kontatuko. Ez dugu kontuan hartzen ikasleak hizkuntza zein testuingurutan eta zertarako erabiliko duen, baizik eta zein ariketa mota menperatu behar dituen.
2009
‎Anekdota asko daude horren inguruan. Zuei soziolinguistika gustatzen zaizuenez, soziolinguistikari buruzko bat kontatuko dizuet. Gure garaipenik handiena ez zen izan puntu cat lortzea bakarrik, baizik eta katalanez hitz egiten duten katuak daudela aitortzea merkataritza kontratu batean.
‎Bat bateko testuetan mota bi landu ditugu, testu librea eta narrazioa. Lehen mota jasotzeko gai bati buruz berba egiteko eskatu zitzaien eta bigarrenean ipuin bat kontatzeko. Hona hemen aztertu ditugun testu zatiak:
2013
‎Hala ere, Stenström, Andersen eta Hasund ek (2002) esaten dute gazteek beren hizkuntza egokitu egiten dutela ingurune sozialera, eta ez dutela modu berean hitz egiten toki batean eta bestean. Horrela, ez dutela hizkuntza bera erabiltzen lagun bati txiste bat kontatzeko, ikasgelan irakaslearen galderari erantzuteko edo gurasoekin etxekolanei buruz hitz egiteko. Eta azpimarratzen dute nerabeek badutela trebetasuna beharrezko den tokietan modu formalean hitz egiteko.
2014
‎Pasadizo bat kontatzen ari da. Berak gazteleraz galdetu zion Urbil merkatal zentroko norbaiti eta hark euskaraz erantzun zion.
2015
‎Eta ikasleek elkarri galderak egiteko aukera daukatenean, egiten dituzte?, nola sustatzen da ikasleek elkarri galderak egitea?, badago benetako solaskidetzarik ikasleen artean?, zer gertatzen da makinistak galderak egiten dituenean? edo ikasle batek bizipenen bat kontatu eta horren inguruan galderak egiten dizkiote?, eta irakasleari galderarik egiten diote zalantzak argitzeko?
2017
‎...o hauen erabakiaren arrazoiak ulertu nahi ditugunez (irudikapenak, diskurtsoak, iritziak, estrategiak, eta abar.), ezinbestekoa zaigu haiei hitza ematea; diskurtsoaren analisiaren bidez erantzunak emateko gai izanen gara. aktoreen diskurtsoen eta praktiken arteko harremana erakustea da gakoa. eta horretarako ikerketa tresna egokiena bizitza kontakizuna iruditu zaigu. norbere bizipenaren atal jakin bat kontatzea da bizitza kontakizuna (bertaux, 1997: 36). beraz, bizipenak, gertaerak, egoerak, egitasmoak eta ekintzak interesatzen zaizkigu (ibid., 38), betiere hizkuntzarekin lotuta. gure ikerketa galderari erantzuteko hainbat lagunen ibilbide biografikoak harremanetan jarri eta konparatu ditugu. errepikapen eta berezitasunei erreparatuta, euskarazko murgiltze ereduaren aldeko hautua egiten duten guraso erdaldun guztientzat orokortzeko moduko ondorioetara ailegatu gara. konparaketa ikerketa etno soziologikoaren muinean dago, ibilbide biografikoak alderatuta egoera berdintsuak eta ekintza logika antzekoak agertzen dira eta mekanismo edo prozesu sozialak ondorioztatzen (ibid., 95).
2023
‎Saioa hasi baino lehen HIGAko partaideei galdetu zitzaien oholtza gainean zerbait antzeztu, errezitatu edo kantatu nahi al zuten, eta azkenerako 22 txanda antolatu genituen: poesia errezitatzen, a capella kantatzen, dantzak erakusten, ipuin bat kontatzen, bertso emanaldi bat... Azkenerako 45 pertsonatik gora igo ziren oholtzara eta ikusi zen HIGAko kideen gaitasun artistikoa itzela dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia