2007
|
|
Ikasle askok sinonimo zerrenda ikaragarriak ikasten dituzte buruz, eta nahikoa izaten da" agian" esatea" akaso"," beharbada"," apika" eta beste zazpi hitz gaineratzeko. Txiste
|
bat
kontatzen jakin gabe, Lekeition edatean darabilten onomatopeia ezagutuko dute (hori bai, testuingurutik erabat kanpo), bai donostiarrek bai iruñarrek.
|
|
Horretaz gain, erizain batentzat, suhiltzaile batentzat eta Haur Hezkuntzan arituko den irakasle gai batentzat gauza berdinak lantzen ditugu, azterketa ereduek halaxe eskatzen dutelako. Haur Hezkuntzakoak alkateari makina bat gutun idatziko dizkio, baina ez du ipuin bakar
|
bat
kontatuko. Ez dugu kontuan hartzen ikasleak hizkuntza zein testuingurutan eta zertarako erabiliko duen, baizik eta zein ariketa mota menperatu behar dituen.
|
|
Haur Hezkuntzakoak alkateari makina bat gutun idatziko dizkio, baina ez du ipuin bakar
|
bat
kontatuko. Ez dugu kontuan hartzen ikasleak hizkuntza zein testuingurutan eta zertarako erabiliko duen, baizik eta zein ariketa mota menperatu behar dituen.
|
2009
|
|
Anekdota asko daude horren inguruan. Zuei soziolinguistika gustatzen zaizuenez, soziolinguistikari buruzko
|
bat
kontatuko dizuet. Gure garaipenik handiena ez zen izan puntu cat lortzea bakarrik, baizik eta katalanez hitz egiten duten katuak daudela aitortzea merkataritza kontratu batean.
|
|
Bat bateko testuetan mota bi landu ditugu, testu librea eta narrazioa. Lehen mota jasotzeko gai bati buruz berba egiteko eskatu zitzaien eta bigarrenean ipuin
|
bat
kontatzeko. Hona hemen aztertu ditugun testu zatiak:
|
2013
|
|
Hala ere, Stenström, Andersen eta Hasund ek (2002) esaten dute gazteek beren hizkuntza egokitu egiten dutela ingurune sozialera, eta ez dutela modu berean hitz egiten toki batean eta bestean. Horrela, ez dutela hizkuntza bera erabiltzen lagun bati txiste
|
bat
kontatzeko, ikasgelan irakaslearen galderari erantzuteko edo gurasoekin etxekolanei buruz hitz egiteko. Eta azpimarratzen dute nerabeek badutela trebetasuna beharrezko den tokietan modu formalean hitz egiteko.
|
2014
|
|
Pasadizo
|
bat
kontatzen ari da. Berak gazteleraz galdetu zion Urbil merkatal zentroko norbaiti eta hark euskaraz erantzun zion.
|
2015
|
|
Eta ikasleek elkarri galderak egiteko aukera daukatenean, egiten dituzte?, nola sustatzen da ikasleek elkarri galderak egitea?, badago benetako solaskidetzarik ikasleen artean?, zer gertatzen da makinistak galderak egiten dituenean? edo ikasle batek bizipenen
|
bat
kontatu eta horren inguruan galderak egiten dizkiote?, eta irakasleari galderarik egiten diote zalantzak argitzeko?
|
2017
|
|
...o hauen erabakiaren arrazoiak ulertu nahi ditugunez (irudikapenak, diskurtsoak, iritziak, estrategiak, eta abar.), ezinbestekoa zaigu haiei hitza ematea; diskurtsoaren analisiaren bidez erantzunak emateko gai izanen gara. aktoreen diskurtsoen eta praktiken arteko harremana erakustea da gakoa. eta horretarako ikerketa tresna egokiena bizitza kontakizuna iruditu zaigu. norbere bizipenaren atal jakin
|
bat
kontatzea da bizitza kontakizuna (bertaux, 1997: 36). beraz, bizipenak, gertaerak, egoerak, egitasmoak eta ekintzak interesatzen zaizkigu (ibid., 38), betiere hizkuntzarekin lotuta. gure ikerketa galderari erantzuteko hainbat lagunen ibilbide biografikoak harremanetan jarri eta konparatu ditugu. errepikapen eta berezitasunei erreparatuta, euskarazko murgiltze ereduaren aldeko hautua egiten duten guraso erdaldun guztientzat orokortzeko moduko ondorioetara ailegatu gara. konparaketa ikerketa etno soziologikoaren muinean dago, ibilbide biografikoak alderatuta egoera berdintsuak eta ekintza logika antzekoak agertzen dira eta mekanismo edo prozesu sozialak ondorioztatzen (ibid., 95).
|
2023
|
|
Saioa hasi baino lehen HIGAko partaideei galdetu zitzaien oholtza gainean zerbait antzeztu, errezitatu edo kantatu nahi al zuten, eta azkenerako 22 txanda antolatu genituen: poesia errezitatzen, a capella kantatzen, dantzak erakusten, ipuin
|
bat
kontatzen, bertso emanaldi bat... Azkenerako 45 pertsonatik gora igo ziren oholtzara eta ikusi zen HIGAko kideen gaitasun artistikoa itzela dela.
|