Emaitzak: 6
2006 | ||
Horrek agerian uzten du sektorearen errealitatea, batez ere gure herriko beste sektore batzuekin alderatuz gero. Ondorioetako | bat badakigu zein den: gazte gutxik heltzen diotela nekazaritzari. | |
2013 | ||
Ikerketa honen lehen etapan (ikasturtea) ikastetxe guztietan egin zen diagnostiko | bat jakiteko zein ziren ikasleen ahozko trebetasunak eta gaztelania zein euskararekiko jarrera eta erabilera maila zer nolakoa zen. Ondorioztatu zen ikastetxe bakoitzeko errealitate soziolinguistikoak baldintza zezakeela ahozko hizkuntzaren trebetasunetan eta ikasleen ikaskuntza eta jabetze prozesuan (Zabala eta Ayerza, 2011), eta lan hartatik erabaki zen gazteen komunikazio gaitasunean sakondu zukeela ikerketa honek. | |
2015 | ||
Ikerketa honen lehen etapan (ikasturtea) ikastetxe guztietan egin zen diagnostiko | bat jakiteko zein ziren ikasleen ahozko trebetasunak eta zer nolakoa zen gaztelania zein euskararekiko jarrera eta erabilera maila. Ondorioztatu zen ikastetxe bakoitzeko errealitate soziolinguistikoak baldintza zezakeela ahozko hizkuntzaren trebetasunetan, baita ikasleen ikaskuntza eta jabetze prozesuan ere (Zabala eta Ayerza 2011), eta lan hartatik erabaki zen gazteen komunikazio gaitasunean sakondu zukeela ikerketa honek. | |
2017 | ||
Eta zer da lege naturala? Batbederaren kontzientzia, zeinetan barrena baitago bere buruzko ezagutza | bat jakiteko zein den zuzen eta zein makur, zein den ongi eta zein gaizki; halako moldez, ezen ez baita zer ibilirik frogatzen gauza gaiztoa dela bekatua eta gauza ona bertutea, zeren badakigu hau geuk ere geure burutik, lege naturalak berak, kontzientziak erakutsirik. | |
2019 | ||
Nolatan dago gai hori hain jardunaldi monografikoen, azterlan eta analisi sektorialen, graduondoko atal beregainen eta berariazko doktore tesien behar gorrian2? esplikazio posible | bat badakigu zein den: lan zaila da hori, eta (bere zailean ere) ondotxoz errazagoak diren ekimenetatik hastea gustatzen zaigu gehienoi: | |
2021 | ||
Orain gutxiago gertatzen da, gero eta audio gehiago grabatzen ditugulako, baina denoi gertatu zaigu, adibidez, gure ahotsa irratian edo grabazio batean aditu eta arrotz sentitzea, gurea ez balitz bezala. Umeak bai, etengabe jolasten dira ahotsarekin, batik | bat jakiteko zein soinu egin dezaketen. Nik uste dut denok izan gaitezkeela esperimentatzaile, soinu sortzaile. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 6 (0,04) |
Lehen forma
bat | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
Berria | 1 (0,01) |
Sustraia | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bat jakin | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
bat jakin zein | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |