Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Zigarro bat pizteak eta garagardo hurrupada batek lagundu ninduten toki horretan azkena izan gineneko liburuak akordura ekartzera. Ugaldean agertutako atsoaren haritik, satanismoaz eskolatu nahirik erosi nituen, baina, sekta nekrofiloez jakingarriren bat ikasteko ez ezik, deus guti erabilirik nituen, erreportajeak apaindu beharrez hainbat irudi ebasteko izan ez bazen.
2003
‎Gainera, haurren garapenean nolabaiteko garrantzia izango duten beste bi irakasgai daude. Lehenik eta behin, nahiz eta atzerriko hizkuntza bat ikastea ez den derrigorrezkoa izango Lehen Hezkuntzako lehen mailara arte, “ondorio esperimentaletarako” Haur Hezkuntzako etapan ere ikasi ahal izango da. Bigarrenik, Erlijioa hasieratik eszenaratuko da, eta haurrek oinarrizko prestakuntza izatea nahi da, hiru gai nagusirekin:
2005
‎Unibertsitateko karrera bat ikasteko ez da beharrezkoa beste hiri batean pisu partekatu bat bilatzea, ez apunteak fotokopiatzea, eta, kasu batzuetan, azterketara ez aurkeztea ere. Interneteko campusak Espainian ere egia dira.
2006
‎Jaialdia zeneko lekura heldu, sartu, eta ez nuen ezer entenditzen. Ez nuen ezer lortu, lezio handi bat ikasi ez bada.
2008
‎–ingelesa ikasteak ez gaitu ingeles egiten?. Jadanik hor nonbait adieraziak berriro adieraziz, diogun, hizkuntza bat ikasteak ez gaituela dena delako hizkuntzaren erabilerari darion kultur eta nazio nortasunaz janzten. Honaino, gauzak argi samar daudela dirudi.
2009
‎Ikuspegi pedagogikoari helduz gero, jakin badakigu hizkuntza bat ikasteko ez dela nahikoa harekin harremanetan jartzea. Ellisen (1985) eta Wong Fillmoren (1991) arabera, elkarrekintza funtsezkoa da bigarren hizkuntza bat ikasteko inputak eta outputak nola elkarreragiten duten ulertzeko.
2011
‎Skutnabb Kangasek dioen bezala, ordea, hizkuntza berri bat ikasteak ez du berez lehen hizkuntzaren kaltetan izan behar. Munduan zehar erkidego minoritario askok eta askok hizkuntza handiak ikasi behar izan dituzte, eta era berean, euren hizkuntzak gorde ere egin dituzte.
2012
‎Ikasketa Ereduak proposatzen duenez, hartzaileak mezu pertsuasibo bat ulertzeko, onartzeko eta gogoratzeko duen gaitasunaren arabera gertatzen da aktitude aldaketa (Hovland eta beste, 1949; Hovland eta beste, 1953). Urte askotako ikerketen ostean, konturatu ziren mezu bat ikasteak ez dakarrela ezinbestean eragin pertsuasiborik eta, are gehiago, batzuetan pertsona bat konbentzitu daitekeela honek mezua ikasi behar izanik gabe ere. Ondorioz, ikasketan oinarritutako ereduak Erantzun Kognitiboaren Eredura bultzatu zituen ikerlariak.
‎Adibide jakin honetan, esatariak adierazi nahi digu hizkuntza bat ikasteko ez dela aski gogoa, astia eta ikasteko zaletasuna, gramatikaren laguntza ere ezinbestekoa dela, bestela Vladivostoken ikasleei gertaturikoa gertatuko zaiela; hau da, ez direla hizkuntza hori ikasteko gauza izango.
2013
‎Eta beraz, gehienak ados daude gramatika ikastea beharrezkoa den ideiarekin. Hala ere, bakar batzuek haurren ikaskuntza prozesua aipatu dute, eta esan dute haurrek hizkuntza bat ikasteko ez dutela gramatikaren beharrik, eta beraz, ez dela guztiz beharrezkoa komunikazioa gauzatu ahal izateko. Elkar ulertzeko ez omen da nahitaezkoa; ondo hitz egiteko, ordea, ezinbestekoa da.
2017
‎–Euskara jakiteak esan nahi du euskaraz erantzun ahal izatea horretarako beharrean aurkituz gero? 400 Baina euskara jakiteak ez du esan nahi euskaraz hitz egin behar denik, gazte askoren arabera401 Adierazgarria da zinez, ezer onik ez dakarrenaren adierazgarri, identitate euskalduna gisa horretan definitzea, euskararik gabeko jokamoldea edo bizimodua euskalduntzat jotzea402 Erabiltzen ez den hizkuntzak ez baitu hiztunaren nortasun eraikuntzan eskurik izaten. Betiko adibidea jartzeko, atzerriko hizkuntza bat ikasteak ez zaitu hizkuntza horren ezpaleko identitate kulturalaren jabe bihurtzen.
2020
‎Hara, hamabi urte nituenean txineraz ikastera eraman ninduten gurasoek. Handik urte batzuetara, taberna kinka larrian jarri zenean, erabaki zuten hizkuntza bat ikastea ez zela ezinbestekoa eta eskola partikular haietara joateari utzi nion. Harrezkero, bizi naizen auzoko bazar txinatarreko sal  tzailearekin egin ohi dut nolabaiteko mintzapraktika zeharo inprobisatu bat, ni hao, xiè xiè, bà o qià n eta abar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia