Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 93

2004
‎Aipatu kasazio hori ezin da gure gizartean gauzatu; gainera, hori ez da beharrezkoa, ezta egokia ere, justiziaren zentzuzko irizpideekin bat ez datorrelako, oraindik justiziapekoaren eskubide eta interes legitimoak ebazteke dituen auzigaia hiru jurisdikzio prozedura maila desberdinetatik igaro ahal izatea, nahiz eta prozedura horietatik azkena kasazio prozedura mugatu eta berezia izan. Espainiako tradizio historikoari ezdua kasazioaren eginkizun nomofilaktikoa edozein epaitara edota edozein ara dagokio, eta ez da Konstituzioaren aginzo nahiz gaitara hedatzea.
‎1881eko Legearen eta horren berrikuntza ugarien arabera, kasaziora sarbidea izan zitzaketen auzi motak mugatuak ziren eta tratamendu berezia zuten. Horren eretzean, lege honek ezarritako kasazio errekurtsoan, dagoeneko ezin da eskatu errekurtsoa zein epairen aurka jarri eta hori deuseztatzea, auzialdira berriro igorriz, eta, aldi berean, modu subsidiarioan, auzialdiko epaiaren ordeztea eskatu, berori zuzenbide substantiboarekin bat ez datorrelako. Lege honek jardunaren prozesu zuzenketarako tresna egokiagoak jasotzen ditu.
‎Auzilari bati emandako kopia eta jatorrizkoa bat ez datozela salatzen bada, auzitegiak, gainerako alderdiek esan beharrekoa entzun ondoren, kopia noiz eman eta hortik aurrera jardun denaren deuseztasuna adieraziko du, baldin eta zehaztugabetasunak eragina izan badu alderdiaren defentsaren gain; horrek ez dio kalterik egingo kopia zehaztugabea aurkeztu duenak izan dezakeen erantzukizunari.
‎563 artikulua. Titulu betearazle judizialarekin bat ez datozen betearazpen egintzak
‎Epai edo ebazpen judizialen ondorioz betearazpena agintzen bada eta betearazpenerako auzitegi eskudunaren betearazpen egintza titulu betearazlearekin bat ez badator, alderdi kaltedunak birjartze errekurtsoa jar dezake, eta, horri gaitz iritziz gero, gora jotzeko errekurtsoa.
‎Halere, betearazpe kopuru zehatz oro. Kopurua adierazteko modu desberdinak euren artean bat ez badatoz, letraz adierazitako kona agintzeko ez da beharrezkoa alderdi betearazleak eskatu kopurua likidoa izatea, betearazpen bidezko korrituak eta betearazpenak sortutako kostuak direla eta.
‎Alderdi exekutatuak gehiegi eskatzea alegatzeari kalterik egin gabe, auzitegiak ezin du betearazpenaren agindua ukatu, zor den kopurua eta alderdi betearazleak demanda betearazlean ezarri kopurua bat ez datozela ulertzeagatik.
‎2 Adostasunik lortu ezean, bat ez etortzea ebatziko da, beste ikustaldi baten bidez, aurreko ikustaldira joan ziren magistratuak, gehi beste bi bertan agertuz, bakoitia izan bada bat ez datozenen kopurua, eta gehi beste hiru, bikoitia izan bada hori. Halakoetan, honako hauek bilduko dira; lehenik, sala edo ataleko burua, lehenago bertan izan ez bada; bigarrenik, auzia ikusi ez duten eta sala berekoak diren magistratuak; hirugarrenik, audientziako burua; eta, azkenik, gainerako sala zein ataletako magistratuak, jurisdikzio ordena berekoek lehentasuna dutela, gobernu salak erabaki hurrenkeraren arabera.
‎2 Adostasunik lortu ezean, bat ez etortzea ebatziko da, beste ikustaldi baten bidez, aurreko ikustaldira joan ziren magistratuak, gehi beste bi bertan agertuz, bakoitia izan bada bat ez datozenen kopurua, eta gehi beste hiru, bikoitia izan bada hori. Halakoetan, honako hauek bilduko dira; lehenik, sala edo ataleko burua, lehenago bertan izan ez bada; bigarrenik, auzia ikusi ez duten eta sala berekoak diren magistratuak; hirugarrenik, audientziako burua; eta, azkenik, gainerako sala zein ataletako magistratuak, jurisdikzio ordena berekoek lehentasuna dutela, gobernu salak erabaki hurrenkeraren arabera.
‎Aurreko paragrafoaren arabera osatu salaren buru izan behar denak data zehaztuko du, probidentzia bitartez, bat ez etortzea argitzeko ikustaldirako eta izendapen egokietarako.
‎2) Kondenaren baldintza edo erabaki nagusi edo bakar gisa, jarduera edo jokabide zehatzen bat zilegi ez dela edo legearekin bat ez datorrela adierazten bada, orduan epaian zehaztuko da adierazpenak sortutako ondore prozesalak prozesuan alderdi izandako alderdientzat mugatuko diren ala ez, kontsumitzaile edo erabiltzaileak babesteko legeen arabera.
‎Euren artean bat ez badatoz, epailea saiatuko da, adostasunera iris daitezen. Lortzen ez badu, egintza amaitutzat joko da, ondorerik gabe.
‎Lekukoen adierazpenak euren artean bat ez badatoz, epaileak testamentu gisa onetsiko du horien artean bat datozen adierazpenetatik sortutakoa.
‎Gobernu salak Fiskala entzungo du, eta, behin espedienteak izan ditzakeen akatsak ongituta, gobernuari helarazi beharreko txostena erabakiko du; horrela, jatorrizko espedientea bidaliko dio gobernuari, Fiskaltzak prestatuko irizpenaren kopia ziurtatuarekin batera. Magistraturen bat gehiengoarekin bat ez badator, bananduta eman ahal izango du bere irizpena, eta hori kontsultan barneratuko da.
‎Epaileak beti izendatuko ditu bi aditu, balorazioa egiteko, eta horiek ezin izango dira ezetsi. Hirugarrena ere ezin izango da ezetsi, baldin eta hori izendatzeko beharra egon bada, aurreko biak bat ez etortzeagatik.
‎Bi aditu izendatzen badira eta horiek bat ez badatoz, epaileak hirugarren bat hautatuko du, haien arteko desadostasuna ebazteko.
‎2083 artikuluan ezarri epean, adituek egindako apeoarekin bat ez datozenak epailearen aurrean aurkeztu ahal izango dira, eta azalduko dituzte euren desadostasuna zein arrazoitan oinarritzen duten, akta egokia eginez.
‎Bi aditu bat ez etortzearen ondorioz beharrezkoa bada hirugarren bat, desadostasun hori ebazteko, horren izendapena zotz bidez egingo da, 616 artikuluan xedatutakoa kontuan hartuta.
‎Kodearen 218 artikuluak aipatu zalantzen eta eztabaiden kasuan, interesdunek, adituen izendapenean bat ez badatoz, epailearengana joko dute adituok izendatzeko. Izendapena egin ondoren, adituek euren adierazpena egingo dute, eta, ados ez badaude, epaileak hirugarren bat hautatuko du.
‎2) Eskatu beharreko kopurua zehaztean okerra izatea, baldin eta bermatutako zorra bada alderdi betearazlearen eta alderdi exekutatuaren arteko kontu bat ixtean dagoen saldoa. Alderdi exekutalik, bat ez datozenean libreta horrek jatuak kontuaren idazkunak jasotzen dituen libretaren alea ekarri du, eta aurka jartzea onartuko da, soil soisotako saldoa eta alderdi betearazleak aurkeztutako libretaren alean jasotakoa.
‎Ulertuko da alderdi betearazleak alegatutako egitateekin ados dagoela zorduna, baldin eta hamar eguneko epea igarotzen utzi eta zordun horrek ezer esaten ez badu, edo kalte galerak oro har ukatzen baditu, hartzekodunak aurkeztu zerrendatik batera ez datozen aldeak zehaztu gabe, eta bat ez etortzearen arrazoiak eta norainokoa adierazi gabe.
‎Ezin izango da inolako idazkunik egin Erregistroak frogatutako seme alabatasun egoerarekin bat ez badator, salbu eta bestelakoa xedatzen denean adierazpeneko epaiketan emandako epai irmoaren bidez, betiere Fiskaltzaren entzunaldiarekin.
‎Halako medikurik ez duten erregistroetan, arduradunak, inskripzioa egin aurretik, parte egokia eskatuko dio behartuta dagoen medikuari, inskripzioaren presak hori ahalbidetzen duen unean, eta parte hori eskuratzen ez badu edo adierazleak emandako informazioarekin bat ez badator, Erregistro Zibileko medikuaren ordezkoak egiaztatuko du egitatea, horrek nahitaezko partea berretsiz edo hori ordeztuta.
‎Inskripzioak ezin dira zuzendu prozesu penalean emandako epaiaren bidez; hala ere, inskripzio horiek epaiak frogatutzat adierazi dituen egitateekin bat ez badatoz, gobernu espedientearen bidez zuzenduko dira.
‎Inskripzio bat beste batekin bat ez badator bi biok egitateen fede eman eta egitate horiei dagokienez, zuzenketa epaiketa arruntean bakarrik lortu ahal izango da, eta horren idatzoharra bi folioetan egingo da, Fiskaltzak hala eskatuta.
‎Inskripzioa egin arren, errekurtsoa jar daiteke, inskripzio horren gorabeherak tituluekin bat ez badatoz.
‎Arduradunak, inskripzioa egin aurretik, parte egokia eskatuko du, eta, hori lortzen ez badu edo lortutakoa adierazleak emandako informazioarekin bat ez badator, egitatea egiaztatuko du Erregistro Zibileko medikuaren edo horren ordezkoaren bitartez, eta eskatutako partea berretsi edo ordeztuko du.
‎Seme alabatasunarekin bat ez datozen abizenen ezartzeari eta aldarazpenari buruzko arauak, V. tituluko I. kapituluaren V. atalean jasotakoak, aplikatuko dira, berebat, beharrezko aldaketak eginez eta identifikazio ondoreetarako, aitaren edo amaren izenak ezarri eta aldarazten direnean.
‎Epai eta ebazpen irmoak behar besteko tituluak dira horiek eratu edo adierazten duten egitatea inskribatzeko; inskribatuta dauden egitateekin bat ez badatoz, zuzenketa egokia egin da, haiek inskribatzeko modukoak izan daitezen.
2005
‎Kalifikazioa egitean, erregistratzaile ordeztuak zehaztu akatsak bakarrik aztertuko ditu ordezkoak, interesdunak akatsokin bat ez datozenean eta hala adierazi dutenean ordezkoaren esku hartzea eskatzeko idazkian; kalifikazioa ezin izan daiteke beste arrazoietan oinarritutako uzien edo epe barruan eta modu egokian aurkeztu ez diren agirien gainekoa. Erabakiaren arrazoiak azaltzeko, erregistratzaileak txostena egitea eska diezaioke Espainiako Jabetza Erregistratzaileen eta Merkataritzako Erregistratzaileen Elkargoari, eta horrek bertako ikerketa zerbitzuetara joko du; hori guztia erregistratzailearen erantzukizunpean eta kalifikazioa egiteko epean egin behar da.
‎Espedientean norbanakoek aipaturiko errealitatearekin bat ez datozen erregistro adierazpenak izateagatik balioespena zainpean jarri denean, kasuan kasuko idazkunak ezerezteko, Notario Erregelamenduaren 209 artikuluan ezarritako izapideekin egin den akta aurkeztu behar da, titularra dela alegatzen duenaren eskubidea frogatzeko. Akta horrekin batera, ordainketa akta edo prezioa pertsona horren izenean zainpean jarri dela egiaztatzen duen agiria aurkeztuko da.
‎3 Jatorrizko finka bakoitzaren deskripzioan edo titulartasunean gertatutako aldaketen zehaztapena, Erregistroko datuak bat ez datozenean proiektuan jasotako datuekin.
‎Jabetza kentzearen inguruko arau orokorrak aplika daitezen, nahiko da Hipoteka Erregelamenduaren 32 artikulua erabiltzea, baina jardununean oso osorik edo zati batez sartutako finken jabetza kendu nahi denean, Administrazioak aukera dezake finka guztiak edo batzuk batera inskribatzea, kaltzari esku hartze berezia eman zaio, ezezagunak diren edo agertu ez diren ti eta orduan, gerta daitezkeen arazoentzako irtenbide berriak ezarri behar dira. Hori berori egin da, zati handi batean egun indarrean dirauen Lurzoruari buruzko Legearen 1976ko apirilaren 9ko Testu Bateginean jasotako irtenbideak esparru honetara ekarrita; horrela, fistularren interesak defenda ditzan, eta onartu da errealitatearekin bat ez datozen erregistro adierazpenen inguruko arazoak nabaritasun aktaren bidez konpondu ahal izatea, epailearen onespenik gabe. Gai honen arauketa osatzeko, jabetza erregistratzailearen laguntza
2006
‎gunea; dagoeneko, datu hori nazioarteko erregeletan ere agertzen da, eta berorri eman zaio lehentasuna, batik bat juridikoa eta formala den egoitzaren datuaren gainetik. Zernahi gisaz, zordunaren interes nagusien gunea eta egoitza bat ez badatoz, konkurtsoa eskatu duen hartzekodunak horietatik bat aukeratu ahal izango du, lurralde eskumenaren ondoreetarako. Pertsona juridikoen kasuan, toki biak bat datozela uste izango da, baina, ondore horietarako, konkurtsoa eskatu baino sei hilabete lehenago egindako egoitza aldaketa eragingabekotzat joko da, eskumena gezurrezko irizpideen bidez zehaztu ez dadin.
‎Intzidentean demandak metatzen badira eta horien eskariak bat ez badatoz, bertan esku hartzen duten alderdiak zein uziren aurka agertu eta horien demandak erantzun dituzte, kasuan kasuko esku hartzearen uneak hala ahalbidetzen duenean; erantzun horretan modu argi nahiz zehatzean adierazitzen duten. Hori egiten ez badute, epaileak erabat ukatuko du euren esku har dute zer nolako babesa eskatzea, eta ebazpen horren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri.
‎Auzipetuak erantzukizun kriminala duela aitortzen badu, baina ez erantzukizun zibila, edo, hori onartuta ere, kalifikazioan zehaztutako zenbatekoarekin bat ez badator, auzitegiak aginduko du epaiketak aurrera egitea.
‎Auzipetuak edo auzipetuek euren erantzukizuna aitortu badute kalifikazioaren ondorioekin bat etorriz, eta, euren defendatzaileen iritziz, epaiketarekin aurrera egitea ez bada beharrezkoa, baina erantzukizun zibila bakarrik nori eratxiki eta pertsona hori auzitegian aurkeztu ez bada, edo, agertuta, kalifikazio idazkian berari buruz jasotzen diren ondorioekin bat ez badator, 695 artikuluan xedatutakoaren arabera jardungo da.
‎Epaiketak aurrera egin behar duenean, dela akusatuak akusazioarekin bat ez datozelako, dela delitua zigortzeko aflikzio zigorra eskatu delako, modu honetan jardungo da:
‎Gobernuak, eztabaida sakona egin ondoren, ezezkoa aukeratu du. Konponbide hori erabakitzeko, lehenengo eta behin, logikaren eskakizunei men egin die; izan ere, sumariora bildutako datuek epaiketa prestatzeko baino ez dute balio, eta, ondorenez, datu horiei ezin zaie erabateko baliozkotasunik edo eragingarritasunik aitortu, hori akusazio sistemaren izaera eta muinarekin bat ez datorrelako. Horrek ez du esan nahi, ordea, instrukzio epealdian iruzurra eta gezurra baimentzen direnik, eta, are gutxiago, goraipatu.
‎Txostengilea gehiengoaren botoarekin bat ez badator, epaia beste magistratu batek idatziko du; baina, kasu horretan, hark boto berezia eman du.
‎Auzipetua edo auzipetuak bat ez badatoz, erantzukizun zibilari dagokionezrikusia duten puntuen froga eta eztabaida bakarrik gauzatuko dira epaiketan. soil soilean, erantzukizun horrekin ze
‎Espainiako kodegintzaren alorrean suertatu zenari eutsiz, gaztelania izan zen estatu osorako ezarri ziren lege testuen adierazpide bakarra. Estatuaren eskualde desberdinetan aurretiaz indarrean zeuden legeak ez ziren oinarri izan aurreko kode liberalak eratzeko tenorean, azken horiek aldarrikatu zutelako, behin eta berriz, lege batasuna, hain justu ere, estatuko lurralde askoren errealitatearekin bat ez zetorrena.
‎Lekukoak edo auzipetuak euren artean, edo haiek hauekin bat ez badatoz sumarioan interesgarri den egitate edo inguruabar bati buruz, epaileak bekaldura gauzatu ahal izango du bat ez datozenen artean; hala ere, erregela orokor gisa eginbide hori ez da gauzatuko bi pertsona baino gehiagoren artean aldi berean.
‎Lekukoak edo auzipetuak euren artean, edo haiek hauekin bat ez badatoz sumarioan interesgarri den egitate edo inguruabar bati buruz, epaileak bekaldura gauzatu ahal izango du bat ez datozenen artean; hala ere, erregela orokor gisa eginbide hori ez da gauzatuko bi pertsona baino gehiagoren artean aldi berean.
‎Adituak bat ez badatoz eta horien kopurua bikoitia bada, epaileak beste aditu bat izendatuko du.
2007
‎Orobat, indarrik gabe geratuko dira lege honen lerrun bera edo txikiagoa duten arau guztiak, lege organiko honekin bat ez datozen edo lege organiko honen aurka dauden aldeetan.
‎f) Tratamenduen arduradun eta eragileei, aldez aurretik horiek esan beharrekoa entzunda, beharrezko neurriak har ditzaten eskatzea, datuen tratamendua lege honen xedapenetara egokitzeko, eta, hala denean, tratamenduak bertan behera utz ditzaten eta fitxategiak ezerez ditzaten agintzea, horiek lege honen xedapenekin bat ez datozenean.
‎Batzordearen proposamena eta Barne Arazoetarako ministroaren irizpidea bat ez badatoz, Barne Arazoetarako ministroak espedientea bidaliko dio Ministroen Kontseiluari, horrek eskabidea ebatz dezan.
‎Kaleratzea bidezkoa dela ulertuko da enpresaburuak komunikazio idazkian alegatutako ez betetzea egiaztatzen denean. Kaleratzea bidegabea izango da alderantzizko kasuan edo formari dagokionez artikulu honen 1 idatz zatian ezarritakoarekin bat ez datorrenean.
‎Interes legitimoa duen edonork, baita enpresak ere, halako interesa badu, rriak izatea, hautatutako hautagaiek gai aurkara ditzake hautaketa, mahaiak hartutako erabakiak nahiz mahai horrek hauteskunde prozesuan gauzatutako beste edozein jardun. Horretarako oinarri hartuko dira hauteskunde prozesuko bermeetan eragina izan eta hauteskundeen emaitza alda dezaketen akats latasunik edo legitimaziorik ez izatea, akta eta hauteskunde prozesua bat ez etortzea eta hauteskundeetako aktan jaso den langile kopurua eta hautatutako ordezkari kopurua bat ez etortzea. Hauteskunde mahaiaren egintzak aurkaratzeko erreklamazioa egin da egintza gauzatu eta hurrengo lanegunean, eta mahaiak hurrengo egun baliodunean ebatzi du hori, lege honen 74.2 artikuluko azken lerrokadan ezarritakoari kalterik egin gabe.
‎Interes legitimoa duen edonork, baita enpresak ere, halako interesa badu, rriak izatea, hautatutako hautagaiek gai aurkara ditzake hautaketa, mahaiak hartutako erabakiak nahiz mahai horrek hauteskunde prozesuan gauzatutako beste edozein jardun. Horretarako oinarri hartuko dira hauteskunde prozesuko bermeetan eragina izan eta hauteskundeen emaitza alda dezaketen akats latasunik edo legitimaziorik ez izatea, akta eta hauteskunde prozesua bat ez etortzea eta hauteskundeetako aktan jaso den langile kopurua eta hautatutako ordezkari kopurua bat ez etortzea. Hauteskunde mahaiaren egintzak aurkaratzeko erreklamazioa egin da egintza gauzatu eta hurrengo lanegunean, eta mahaiak hurrengo egun baliodunean ebatzi du hori, lege honen 74.2 artikuluko azken lerrokadan ezarritakoari kalterik egin gabe.
‎Erregelamendu orokor honen 4, 12.1.1, 27.1.1, 32.2 eta 33.1 artikuluetan xedatutakoa gorabehera, enpresaburuen inskripzio eskabideak eta langileen afiliazioaren, alten eta bajen eskabideak, eta batzuen zein besteen datu aldaketen eskabideak eredu normalizatuen bidez aurkezten direnean, eskabide horiek aurkezteko betebeharra zein subjektuk izan eta subjektu horren egoitzarekin bat ez datorren Gizarte Segurantzaren administrazio batean, eskabideok jaso dituen administrazioak gauza dezake kasuan kasuko inskripzioa, afiliazioa, alta, baja edo datu aldaketa.
‎Langileei lanpostu batzuetan ez zaie lanik emango, ezaugarri pertsonarioz, langile horiek, osterantzeko langileak nahiz enpresari lotutako beste perlen, egoera biologikoaren edo behar bezala aitortutako desgaitasun fisiko, psikiko edo zentzumenezkoaren ondotsona batzuk arrisku egoeran gera daitezkeenean edo, orokorrean, kasuan kasuko lanpostuen betekizun psiko fisikoekin bat ez datozen egoera iragankorretan daudenean.
‎Aurreko arauen kasuetan, inorentzat lan egiten duen langileak bere jarduera hasten edo amaitzen duenean, egutegiko hilabetearen hasierarekin edo amaierarekin bat etorri gabe, edo jarduera hori hasteko zein amaitzeko ezarritako data eta enpresaburuak edo langileak komunikatutako data bat ez datorrenean, araubide berezi honen erroldako inskripzioak edo bajak ondoreak sortuko ditu, hurrenez hurren, hilabete horretan langileak nekazaritza jarduera hasten duenetik edo langile horrek araubide honetan izateko baldintzak betetzeari uzten dion egunetik.
‎6 Agintaritza publikoak edota interes zuzeneko, pertsonal eta legitimoa egiaztatzen duen edonork agintari judizialari eska diezaiokete gordailutu eta argitaratutako edozein estatutu zuzenbidearekin bat ez datorrela adieraztea
‎2) Beregaineko langileen altarako agirietan jasoko dira, inorentzat lan egiten duen langilearen inguruan aurreko idatz zatian jasotako datuez gain, langile horren lanbide jardueraren datuak, lanbide jarduera horren egoitza, hori titularraren bizilekuarekin bat ez badator, langilea Gizarte Segurantzaren zein araubidetara biltzea eskatzen den, eta, hala denean, kotizazioaren eta babes ekintzaren berezitasunei buruzko datuak.
‎Alderdiak bat ez badatoz, jurisdikzio eskudunak ezarriko du oporrak hartzeko data, eta jurisdikzio horren erabakiari ezin izango zaio errekurtsorik jarri. Prozedura sumarioa eta lehenespenekoa izango da.
‎Lekualdaketa betearazi behar da, lanean hasteko ezarri epean. Hori gorabehera, kontratua azkentzea aukeratu ez duen langileak enpresaburuaren erabakia aurkara dezake jurisdikzio eskudunean, baldin eta erabaki horrekin bat ez badator. Epaiak adieraziko du lekualdaketa justifikatua ala justifikatu gabea den; azken kasu horretan, epaiakko lantokian lanean hasteko eskubidea. langileari aitortuko dio bere jatorriz
‎Aldarazpena betearazi behar da, aldarazpena egiteko ezarri epean. Hori gorabehera, kontratua hutsaltzea aukeratu ez duen langileak enpresaburuaren erabakia aurkara dezake jurisdikzio eskudunean, baldin eta erabaki horrekin bat ez badator. Epaiak adieraziko du aldarazpena justifikatua ala justifikatu gabea den; azken kasu horretan, epaiak langileari aitortuko dio aurretiaz zituen lan baldintzak berriro izateko eskubidea
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren agiri sistemetan dauden inskripzioa, lan istripu eta lanbide gaixotasunek eratorri gertakizunen babesa, tarifazioa, aldi baterako ezgaitasunaren ondoriozko prestazioaren estaldura, afiliazioa, altak, bajak eta aldaketak bat ez datozenean legeetan, erregelamendu honetan eta osterantzeko xedapen osagarrietan ezarritakoarekin, horrelaxe ondorioztatu delako Diruzaintza Nagusiak gauzatutako kontrol ahalmenetatik edo beste edozein inguruabarretatik, horiek guztiak arauekin bat etor daitezen, Diruzaintza Nagusiak beharrezko neurriak hartu eta beharrezko egintzak gauza ditzake. Neurri eta egintza horiek direla eta, Diruzaintza Nagusiak ofizioz berrikus ditzake bere egintzak, artikulu honetan eta hurrengoetan ezarri moduan eta norainokoarekin.
‎3 Orobat, indargabetuta geratzen dira errege dekretu honek onetsi Erregelamendu Orokorrarekin bat ez datozen xedapen guztiak, lerrun berekoak edo beheragokoak direnak.
‎Prebentzio jarduerak aldarazi dira, enpresaburuak antzematen duenean, aurreko a) paragrafoan jaso aldizkako kontrolen ondorioz, horiek bat ez datozela lortu beharreko babesarekin.
‎Hauek dira kasazio errekurtsoaren ezaugarri berezienak: errekurtso hori soilik jarri ahal zaie kognizio epaiketaren izapideak zein prozesutan egin eta horien epaiei, baldin eta lehen eta bigarren auzialdiko epaiak bat ez badatoz, eta kontratuen errenta legean ezarritako mugen azpitik badago.
‎«1687.3 artikulua. Audientziek arauketa berezirik ez duten botatze epaiketetan emandako epaiak, errenta ez ordaintzeagatik egindako botatze epaiketan emandakoak salbu; kognizio epaiketaren izapideen bidez burutako hiri errentamenduen prozesuetan emandako epaiak, epaiok lehen auzialdian emandakoekin bat ez datozenean; eta atzera eskuratzeko epaiketetan emandako epaiak, kasu guztietan horrelako errekurtsoak jarri ahal izateko beharrezkoa den zenbatekoa lortzen denean adierazpenetarako epaiketa arruntetan.
‎2 Kontratuak 9 artikuluko aipamenen edo agiriren bat ez badu, edo eskuratzaileari behar besteko informaziorikkua urratu edo artikulu bereko gainera eman ez bazaio, 8.1 artikuluko debeko paragrafoetako betebeharren bat bete ez delako edo emandako informazio agiria erregistroan artxibatutakoarekin bat ez datorrelako, eskuratzaileak kontratua suntsiaraz dezake hiru hilabeteko epean, kontratuaren datatik zenbatzen hasita, eta ezin izango zaio eskatu inongo zigor edo gasturik ordaintzerik.
‎Lege honen xedapen iragankorretantan ezarritakoarekin bat ez datozen xe ezarritakoari kalterik egin gabe, indarrik gabe geratzen dira abenduaren 24ko 4104/ 1964 Dekretua, Hiri errentamenduen 1964ko Legearen Testu Bategina onetsi duena; Politika Ekonomikoko Neurriei buruzko apirilaren 30eko 2/ 1985 Errege Dekretu legearen 8 eta 9 artikuluak; eta lege honedapen guztiak, lerrun berekoak edo beheragokoak direnak.
‎Epaiak eta onargarritasun eta onartezintasun ebazpenak ziodunak izango dira, eta epaileek horietan boto partikularrak sar ditzakete (auzitegiaren gehiengoaren irizpidearekin bat ez datozen iritziak). Salak epaia ematen duenean, hiru hileko epean, auzian alderdi den edozeinek, salbuespen kasuetan, auzia Sala Handira igortzeko eska dezake.
‎Horrek ez du arazorik planteatzen, salbu eta zenbait titular daudenean; kasu horretan, horietako baten adostasuna nahikoa dela ulertuko da. Nolanahi den ere, Konstituzio Auzitegiak azken hori ñabartu egin du, hau da, titularkide batek ezin du baimendu etxebizitza erkidean modu legitimoan sartzea beste baten kaltetan, interesei dagokienez bat ez etortze egoeran badago, adibidez, zigor prozesu batean (otsailaren 10eko 22/ 2003 KAE);
‎Baina RUMASAren desjabetzapen polemikoa eragin zuen otsailaren 23ko 2/ 1983 Errege Lege Dekretuaren aurkako errekurtsoa jarri zenean (lege dekretuaren konstituziotasuna oso eztabaidatua izan zen, EKren 33 artikuluko jabetza eskubidea ukitzen zuelako, hain zuzen ere, 2 atalekoa da? ), Konstituzio Auzitegiak jarrera aldatu eta botazio estuan (lehendakariaren kalitate botoak erabaki zuen), lege dekretu haren konstituziotasuna onartu zen epai polemiko baten bidez. Auzitegiko kideen erdiek boto partikularra eman zuten, gehiengoaren erabakiarekin bat ez zetorrena (abenduaren 2ko 111/ 1983 KAE), eta lege dekretutik kanpo utzitako arloak modu hedakorrean ez zirela interpretatu behar argudiatu zuen, lege dekretua bera arau tresna erabilgaitza ez bihurtzeko; «ukitu» terminoa ezin zen erabat hedatu, izan ere, orduan zaila izango litzateke lege dekreturen batek eskubideren bat ez ukitzea. Hori zela eta, ez zen ulertu behar EKren 86.1 artikuluko murrizketek lege dekretuaren aukerak ezerezera murrizten zituztenik, ezta eskubide eta askatasunen araubide orokorra arautzen zutenik ere.
‎Senatuak baimena ematen badu, orduan Erregeak berrespen tresna egokia emango du. Aitzitik, Senatuaren akordioa eta Kongresuarena bat ez badatoz, Kongresua Senatua batzorde mistoa eratu eta horrek testu bat aurkeztuko du, eta bi ganberek horren inguruko botoa eman dute. Bi ganberek testu hori onetsiko ez balute, Kongresuak erabateko gehiengoz erabakiko du.
‎Vatikanok denbora asko behar izan zuen Errepublika aitortzeko, prelatu batzuek, esaterako Toledoko artzapezpiku eta Espainiako primatuak, Segura kardinalak, Errepublikaren aurkako apustu argia egin zuten (horren eraginez, behin behineko Gobernuak Espainiatik kanporatu zuen 1931ko ekainean, Elizaren eta Estatuaren arteko banaketa aldarrikatzeagatik Errepublikaren aurka egin zuen pastoral entzutetsuaren ostean), behin behineko Gobernuak ez zuen erreakzionatu 1931ko maiatzean komentuak erre zituztenean, Elizak ez zuen onartu erlijio askatasuna aldarrikatzea, Vatikanok Espainiako enbaxadore berriari Egoitza Santuan placet delakoa ukatu zion, gotzain gehienek (ez denek) Segura kardinalaren pastoraleko arrazoien antzekoengatik protesta gutun kolektibo bat idatzi zuten, etab. Gertakari horien guztien eraginez, berez oso handia zen tenkadura handitu egin zen. Vatikanoren eta Errepublikaren arteko bat ez etortzea hain handia zenez, 1935ean ere, Errepublikaren bigarren biurtekoan, eskuineko gobernua zegoela, Egoitza Santuak ez zuen Errepublikarekin akordiorik sinatu nahi izan. 1936tik aurrera, Fronte Popularrak irabazi ondoren, egoerak okerrera egin zuen, eta ondoren, gerra zibila etorri zen.
‎lehenengo eta behin, Konstituzioa eraldatzeko proiektuak ganbera bakoitzean hiru bosteneko gehiengoak onetsi ditu. Baina bi ganberen artean adostasunik izan ezean, hau da, Senatuak onetsitako testua Kongresuak aldez aurretik onetsitakoarekin bat ez badator, Konstituzioan ezarri da adostasun hori lortzeko ahaleginak egingo dituela diputatu eta senatariez osatutako batzorde parekideak; batzorde horrek testu bat aurkeztuko du, eta Kongresuak eta Senatuak testu horren gaineko botazioa egingo dute. Bi ganberetako hiru bostenek onesten badute, parlamentu onespenaren betekizuna baduela ulertuko da.
2008
‎Gai horretan, betidanik agertu izan dira elkarren kontrako bi ulerkera: batzuen aburuz, pertsona bakarreko sozietatea, jatorrizkoa zein gertatze bidezkoa, enpresa txiki eta ertainen eskakizunei aurre egiteko bide juridikoa baino ez da; beste batzuentzat, haatik, pertsona bakarreko sozietatea aukera orokor moduan aintzatestean, legegilearen zintzotasuna goraipatu behar da, hori berori egin behar duelako errealitatea eta zuzenbidea bat ez datozela ikusten duen edozein legegilek? 1951ko Legearen zioen azalpeneko hitz ezagunak erabilita?. Bigarren ulerkera horren ildotik, zuzenbide berri honek, pertsona bakarreko erantzukizun mugatuko sozietatea onartu eta arautu ez ezik, pertsona bakarreko sozietate anonimoa ere arautu behar du, eta hori legean bertan sartu litzateke, egun Sozietate Anonimoen Legeak sozietate publikoei begira jasotzen duen salbuespena erregela orokor bihurtuz.
‎edota epaiaren edukiarekin bat ez datozen geroko erabakien inskripzioa ezerezteko.
‎2 Erregistro egoitza eta aurreko paragrafoaren arabera zehaztutakoa bat ez datozenean, hirugarrenek bietatik edozein har dezakete egoitza gisa.
‎1 Erantzukizun Mugatuko Sozietateei buruzko martxoaren 23ko 2/ 1995 Legearen bigarren xedapen iragankorrak aipatzen du bat ez etortzearen inguruko oharra, eta ohar hori egingo da, hauxe aipatuz: eskrituraren edo sozietate estatutuen zein xedapeni buruzkoa den eta legearen nahiz erregelamenduaren zein arau hausten den.
‎2 Xedapen iragankor horretan aipatzen dira bat etortzearen eta bat ez etortzearen inguruko bazter oharrak, eta, erregelamenduaren 426 artikuluaren ondoreetarako, ohar horiek ofizioz eginiko idazkunekin parekatzen dira.
‎2 Erregistro egoitza eta aurreko paragrafoaren arabera zehaztutakoa bat ez datozenean, hirugarrenek bietatik edozein har dezakete egoitza gisa.
‎6) Elkartzearen jarduera eta xedea bat ez etortzearen ondorioz.
‎Mota horretako etekinak ordaintzen dituenak diru sarrera egin behar du Herri Ogasunean. Eraentza juridikoari begira, konturako sarrerak eta atxikipenak antzekoak dira, nahiz eta erakunde ezberdinak izan eta batzuetan bat ez etorri.
‎Simulazioan beti agertzen da itxurazko errealitatea, alderdien barne borondatearekin bat ez datorrena. Hortaz, bi negozio ditugu:
‎Jarduna amaituta, interesatuari ebazpen proposamena jakinaraziko dio hurrengo hamabost egunetan nahi duena alega dezan; hala ere, ebazpen proposamena interesatuak eskatutakoarekin bat badator, bestelako izapiderik gabe, likidazioa jakinaraziko zaio. Prozedura ebazpen idatziaren bidez amaituko da; ebazpena zioduna izan da ezezkoa denean edo eskabidearekin bat ez datorrenean. Ebazpena jakinarazteko gehieneko epea sei hilekoa da; epea igaro bada ebazpen idatzirik gabe, eskabidea ez dela onartu ulertuko da.
‎b) Datu aitortuak bat ez badatoz betebeharpekoak berak aurkeztutako beste aitorpen batzuetako datuekin edo Administrazioak bere esku dituen datuekin.
‎Datuak egiaztatzeko prozedura hasiko da Administrazioaren agindeiaren bidez, tributu betebeharpekoak argitu edo justifikatu ditzan atzemandako bat ez etortzea zein datu aitortuak. Prozedura ere has daiteke likidazio proposamena jakinaraziz, Administrazioak proposamena egiteko datu nahikoak dituenean.
‎b) Datu aitortuak bat ez badatoz betebeharpekoak berak aurkeztutako beste aitorpen batzuetako datuekin edo Administrazioari informazioa emateko betebeharretik lortutako datuekin.
‎Salbuespenez, likidazio proposamena aurretiaz jakinarazi da tributu betebeharpekoak nahi dituen alegazioak egin ditzan, baldin eta bat ez badatoz datu aitortuak eta Administrazioak bere esku dituen datuak, azken horiek ez direnean b) letran aipaturikoak. Halaber, likidazio proposamena aurretiaz jakinarazi behar da, likidazioa egiaztapen murriztuko prozeduraren txostenetik aldenduz gero.
‎Horrek ez du esan nahi zergadunak Administrazioaren balorazioa erabili ezean, zehatzeko moduko arau haustea gauzatu duenik. Zergaduna ezin daiteke zigortu Administrazioaren iritziarekin bat ez etortzeagatik, horrek ezin duelako Administrazioaren balorazioa aurkaratu.
‎administrazio egintza izan arren, ezin daiteke aurkaratu, prestatze egintza delako, alegia, likidazioa prestatzeko egintza. Hortaz, subjektua bat ez badator Administrazioaren balorazioarekin, likidazio egintza aurkaratu du. Ildo horretatik, tributua autolikidazioen bidez biltzen denetan, zor ez diren sarrerak itzultzeko prozedura erabili behar da.
‎Aurkakotasunezko tasazioa erabiltzen da subjektu pasiboa Administrazioak egindako balorazioarekin bat ez datorrenean. Kasu horretan, subjektu pasiboak aurkakotasunezko tasazioa eskatu behar du.
‎Administrazio egintzaren eragingarritasuna eteteko, zordunak bermeen kostuak ordaindu behar ditu. Gerogarrenean, ebazpenak adierazten badu egintza antolamendu juridikoarekin bat ez datorrela, Administrazioaren jarduna akastuna izan da; beste hitz batzuekin esateko, Administrazioak legearen arabera jardun izan balu, zordunak ez zituzkeen bermeen kostua ordaindu behar izango. Horregatik, guztiz bidezkoa da Administrazioak ordaintzea kostu horiek.
2009
‎Ontziaren edukiera bat ez datorrenean eduki ziurtagirian adierazitakoarekin, edota nabigazioko bandera okerretara aipatu denean.
‎Kanbio letraren zenbatekoa letraz eta zenbakiz adierazi denean, eta bi zenbateko horiek bat ez datozenean, letraz jasotakoa hartuko da kontuan.
2012
‎...dela eta, babespeko edozein pertsonari egitez tratu txarra ematen badio edo pertsona horren bizia, osasuna nahiz osotasuna arrisku larrian jartzen badu, pertsona hori torturatzen badu edo horri gizabidezkoa ez den tratua ematen badio, esperimentu biologikoak barne daudelarik, sufrimendu handiak eragiten badizkio, edota pertsona horren osasun egoerari ez dagozkion eta medikuntzako arau orokorrekin bat ez datozen mediku egintzen menpe jartzen badu pertsona hori, jardunaren gaineko erantzukizuna duen alderdiak, horien antzeko medikuntza inguruabarretan, bere nazioko pertsona askeei halakorik aplikatuko ez liekeenean, orduan, pertsona horri lau urtetik zortzi arteko espetxealdi zigorra ezarriko zaio, eragindako ondorio kaltegarriei egoki dakiekeen zigorrari kalterik egin gabe....
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia