Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2023
‎Zerrendak, ordea, betebeharpekoen motak jaso ordez, betebehar mota ezberdinak jaso ditu. Arauon idazketak bat ez badatoz ere adibidez, TLOk ez ditu subjektu pasiboak aipatzen, TFAOek, ordea, bai aipatzen dituztemodu honetara bil ditzakegu betebeharpeko guztiak: a) Subjektu pasiboak:
‎Likidazioak jakinaraziko dira hurrengo edukiarekin: tributu betebeharpekoa nor den, tributu zorra zenbatzeko osagaiak, likidazioaren behin behineko edo behin betiko izaera, likidazioaren arrazoiketa baldin eta tributu betebeharpekoak aurkeztutako aitorpen edota autolikidazioarekin bat ez badator, likidazioaren aurkako bideak, errekurtsoak jartzeko epeak eta organo ebazlea zein den, eta tributu zorra ordaintzeko lekua, epea eta bidea (Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 98 artikulua, Bizkaiko TFAOren 100 artikulua eta TLOren 102 artikulua).
‎Proposamen hori betebeharpekoari bidali behar zaio, eskubidez komeni zaiona alega dezan. Nolanahi den ere, proposamena ez da jakinarazi behar, eta ondorioz, likidazioa zuzenean jakinaraz daiteke, besteak beste, baldin eta aitorpen edo autolikidazioak formazko akatsak edo akats aritmetikoak baditu, datu aitortuak bat ez badatoz betebeharpekoak berak aurkeztutako beste aitorpen edo autolikidazio batzuetan sartutako datuekin edo hirugarrenek emandako informazio betebeharretik lortu eta Administrazioaren esku dauden datuekin, indarreko arauketa bidegabe aplikatu bada, edota likidazioa egiaztapen murriztuko prozedura batean oinarritzen bada. Halaber, Araban eta Gipuzkoan, bi lurraldetako TFAOren 27 artikuluaren aurreko errekerimendurik gabeko autolikidazio eta aitorpenak epez kanpo aurkezteagatik ezarritako errekarguak eta berandutze interesak kobratzeko soilik bada.
‎Tributu administrazioak prozedura hasiko honako inguruabarren bat gertatuz gero: ...dura iraungi bitartean; eta c) Tributu administrazioak ikusten duenean behin behineko likidazio baten bidez berrikusi den autolikidazioan edo aitorpenean hurrengo inguruabarren bat gertatzen dela, hala nola, aurreko behin behineko likidazioetan kontuan hartu ez diren beste inguruabar batzuk agertzen badira, aitorpen edo autolikidazioak formazko akatsak edo akats aritmetikoak baditu, datu aitortuak bat ez badatoz betebeharpekoak berak aurkeztutako beste aitorpen edo autolikidazio batzuetan sartutako datuekin edo hirugarrenek emandako informazio betebeharretik lortu eta Administrazioaren esku dauden datuekin, indarreko arauketa argiro bidegabe aplikatu bada, edota likidazioa egiaztapen murriztuko prozedura batean oinarritzen bada.
‎Administrazioak egiazta ditzake interesdunak aitorpen edo autolikidazio batean aitortutako balioak. Administrazioak zehaztutako balioa eta tributu betebeharpekoak aitortutakoa bat ez badatoz, hark bere balioespenaren berri emango dio zergapekoari, behar bezala arrazoituta, behin behineko likidazioaren jakinarazpenean, aurretik jakinarazita egon ezean. Betebeharpekoak errekurtsorik edo erreklamazio ekonomiko administratiborik jar dezake behin behineko likidazioaren aurka, baina Administrazioaren balioespenaren aurka peritu tasazio kontrajarria soilik sustatu ahal izango du (likidazioa balioa zehazteko egintzatik aparte modu lokabean jakinarazi ezik).
‎51 Arabako TFAOren 139.1 artikuluak jaso duenez, egiaztapen mugatuko prozedura ikuskapeneko jarduketa eta prozeduren artean ere koka daiteke. Puntu honetan, alabaina, kudeaketa organoena den egiaztapen mugatuko prozedura soilik aipatu nahi dugu. b) Tributu administrazioak bere esku dituen datuak eta aurrekariak aztertu, hain zuzen ere zerga egitatea edo tributu betebeharraren egitezko kasua gertatu dela edo betebeharpekoak tributu betebeharrean eragina duten elementuak ez dituela aitortu edo aitortu dituenekin bat ez datozen elementuak daudela agertzen dutenak. Aurrekoen artean daudela ulertuko ez balitz ere, Arabako eta Gipuzkoako TFAOek gehitu dutenez, erregularizatu behar diren justifikatu gabeko ondare irabaziak ere aztertu daitezke. c) Tributu arauketan eskatzen diren liburuak, erregistroak eta gainerako agiriak aztertu, bai eta merkataritzako kontabilitatearen kopia ere, eta liburu, erregistro eta agiri horietan adierazitako eragiketak frogatzen dituzten fakturak edo agiriak miatu. d) Hirugarrenei errekerimenduak egin, hornidura bidez (ez bilketa bidez) informazioa emateko betebehar orokorraren arabera, edo aurkeztu diren aitorpenetan jasotako informazioaren frogagiri egokien bidez informazio hori berresteko.
‎Kode Zibilak, 6.4 artikuluan, jasotako kontzeptuaren definizio zehatzarekin bat ez badator ere, TFAOen 14 artikuluko itzurpenaren aurkako klausula (edo TLOren 15 artikuluko tributu araua aplikatzeko gatazka) da tributuen arloan lege iruzurrari eman dioten izena Tributuen Arau Orokorretan (ekainaren 18ko 65/ 2020 KAE, 10 ZO). Kasu horietan, legearen espiritua saihesten da legearen hitzak errespetatuz, edo bestela esanda, lege iruzurraz dihardu legearen esana bete arren horren helburua saihesten duenak.
‎Mota horretako etekinak ordaintzen dituenak diru sarrera egin behar du Ogasun publikoan. Araubide juridikoari begira, konturako sarrerak eta atxikipenak antzekoak dira, nahiz eta erakunde ezberdinak izan eta batzuetan bat ez etorri.
‎Pertsona juridikoek eta Sozietateen gaineko Zergaren mendean dauden gainerako erakundeek euren egoitza fiskala Euskadin izango dute, Euskadin baldin badute sozietate egoitza eta, betiere, sozietate egoitza horretan baldin badute zentralizatuta administrazio kudeaketa eta negozioen zuzendaritza. Sozietate egoitza eta negozioen zuzendaritza eta administrazio kudeaketa zentralizatuta dagoen lekua bat ez badatoz, kudeaketa edo zuzendaritza hori Euskadin egiten bada. Aurreko irizpide horiek huts eginez gero, ibilgetuaren baliorik handiena non daukaten hartuko da kontuan.
‎Eskubide eta ondasunen eskualdaketa da baldin eta halako eskualdaketa Estatuak beretzat gordetzen badu modu esklusiboan eta, ondorioz, merkatuko trafikotik ateratzen badu. Europar Batasunean halako monopolio fiskalak debekatu dira Merkatu Bakarrarekin bat ez datozelako elkar lehia askearen printzipioaren aurkakoak izanik. c) Herri zorra edo kreditu publikoak: Erakunde publikoak dirua eskatzen duenean mailegu bidez Herri zorra osatzen da.
‎Simulazioan beti agertzen da itxurazko errealitatea, alderdien barne borondatearekin bat ez datorrena. Hortaz, bi negozio ditugu:
‎Horiek horrela, gerta daiteke betebehar nagusia betetzeko lotura puntua Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren autolikidazioa aurkezteko eta ordaintzekoeta zergaren menpeko etekinen gaineko atxikipenak eta konturako sarrerak zehazteko lotura puntua bat ez etortzea. Demagun pertsona fisikoa Bizkaiko egoiliarra dela baina jarduera ekonomikoaren etekinak jaso dituela Madrilen kokatutako enpresa batetik:
‎Bestalde, ekoizpen inguruabarrak LELTBren 16.1 artikuluan jarraitutasunik gabeko lan kontratu finkoak egiteko zein kasu ezarri eta kasu horiekin bat ez etortzea kontratuan inguruabar horien aldi baterako izaera justifikatzearen araberakoa da. Are gehiago, ondore horietarako, hitzarmen kolektibo batzuek zehaztu dute noiz ulertuko den sasoikako lanak edo denboraldien arabera zein ekoizpen jarduera izan eta jardueroi lotutako lanak daudela edo horrelako lanak izan ez arren, aldizka eta ziurtasunez, data zehatzetan edo zehaztugabeetan, betearaziko diren lanak.
‎(c) Akta eta hauteskunde prozesua bat ez etortzea.
‎(d) Hauteskundeetako aktan jaso den langile kopurua eta hautatutako ordezkari kopurua bat ez etortzea.
‎Agintaritza publikoak edota interes zuzeneko, pertsonala eta legitimoa egiaztatzen duen edonork agintari judizialari eska diezaiokete gordailutu eta argitaratutako edozein estatutu zuzenbidearekin bat ez datorrela adieraztea.
‎Aurrekontratuaren inguruan sor daitezkeen arazoak direla eta (adib. berau ez betetzea; eskainitako lan kontratuaren hizpaketak eta aurrekontratuan itundutakoak bat ez etortzea), hurrengo irizpideak ezarri behar dira:
‎Gainera, horren parean eratzen da enpresaburuen ordezkaritza kolektiboa. Behin erakunde kolektiboak identifikatuta, negoziazio kolektiboa aztertu behar da, bai eta horren emaitzarik garrantzitsuena ere, hots, hitzarmen kolektiboa; bada, horien bidez bi alderdien ordezkariek dituzten interesak egituratzen dira, batik bat, interesok bat ez datozenean eta, horren ondorioz, interesen arteko orekari eutsi behar zaionean.
‎(g) Prozesuak ofizioz hastea, esate baterako, lan harremanak dauden ala ez erabaki behar denean (adib. beka faltsu baten kasuan), Administrazioa eta kasuan kasuko administratua bat ez etortzeagatik negozio juridikoak izan beharreko kalifikazioaren inguruan (adib. bekaduna zein enpresatan aritu eta enpresa horrek bekadunarekin lan lotura duela ukatzen duenean). Horrelako kasuetan, administrazio zehapena ezarri aurretik —bidezkoa litzatekeena lan harremanak izan eta enpresaburuak langile horri altarik eman ezean—, organo judizialek negozio juridikoaren izaera juridikoa argitu dute, hain zuzen ere, Lan Administrazioak ofizioz hasitako prozesuaren ondorioz.
‎Kasu honetan, El Prateko Udalak 1976ko Lurzoruari buruzko Legearen 180.2 artikuluaren bidez egin zitzaion eskaerari erantzun zion, hitzez hitz, eta, beraz, ez zuen inbaditu inoren eskumenik, eta ez zen gainditu bereak erabiltzean. Hori dela eta, txostenaren edukia alde batera utzita, kontrol dorre berriaren proiektua hirigintza antolamenduarekin bat ez datorrela esatea zuzena den ala ez kontuan hartuta, prozedura espezifikoa eta nahitaez jarraitu beharrekoa ez zen aipatutako akordioaren aurkaratzea, baizik eta Lurzoruari buruzko Legearen 180.2 artikuluan bertan ezarritakoa, hau da, Ministroen Kontseiluak baloratzea hura gauzatzea komeni ote zen. Udalaren erabakiaren aurka, bere izaeragatik beragatik, ezin da funtsari buruzko errekurtsorik jarri, eta, horregatik, ezin zen errekurtsorik jarri Toki Araubidearen Oinarriak Arautzen dituen Legearen 66 artikuluaren bidetik" 275.
‎Kontu hartzailearen funtzioak betetzean kontu hartzailea egintzekinn, dokumentuekin edota espedienteekin bat ez badator eta bere desadostasuna adierazten badu, erreparoa egin behar du414 Erreparoa da kontu hartzaileak kudeaketa organoen eta organo politikoen egintzen aurrean desadotasuna adierazteko bidea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia