Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Eta ikertzaile hasi berriak edo ikasle tesina egileak galdurik samar ibiltzeko arriskua du horrelako lanak aurkitzeko. Lan horiek oso ikergai bestelakoak izan ditzakete, eta, jomugetan bederen, bat ez etortzeak zaildu egiten du ikerketa lerro komunen eraikuntza han hemenka jotako mailukada elkarren loturarik gabekoen itxura hartuz.
2009
‎NFBHLOk xedatzen zuenari ez ziola men egiten. Izan ere, deitura desegokia zerabilen; hizkuntzaren izendapenari ez zitzaion egokitzen; zehaztasunik ez zuen euskararen ofizialtasuna nora mugatzen zen finkatzeari zegokionean, edo euskararen erabilera ofiziala iradokitzen zuen euskal hiztunen eremuetatik harago; 13/ 1982 Legeak aurreikusitakoarekin bat ez zetozen" eremu euskalduna" eta" mistoa" finkatzen zituen; hizkuntza hautatzeko borondate printzipioa ez zuen behar adina bermatzen; eta horrenbestez, errealitate soziolinguistikotik harantzago, ikasketa planetan euskara sartzea xedatzen zuen.
2010
‎kontsumitzailearen oreka, ekoizlearen oreka eta langilearen oreka. Ekarpen teoriko gisa lehen mailako kontribuzioa iruditzen bazaigu ere, lortzen diren emaitzak datu enpirikoekin bat ez datozela uste dugu, gutxienik euskararen kasuan eta ekoizlearen orekari dagokionean. Horregatik, eredu honen azalpen laburtu bat eskainiko dugu artikulu honen hurrengo puntuetan, erabilitako hipotesiak doitu behar direla adierazteko, inoiz eredua euskararen kasuan kontrastatzen bada baliagarria izan dadin.
2011
‎Tres forasters de Madrid delakoaz. orobat domènec Bernardó ren eta Bernat rieu ren 1977ko" diglòssia a Catalunya Nord" argiaz. eta hor dago, nola ez, rafael Lluis Ninyoles en 1969ko Conflicte lingü� stic valencià ezaguna. Leku eta aldi diferenteaz dihardutelarik horko hainbat azalpenek, ezin esan liteke (ez, behintzat, era zorrotzean)" diglosia bai/ ez" kontuan bat edo bat ez datozenik. Antzeko gaia aztergai duten kasuetan, aldiz, konparazioa egingarria da. konparazio hori behin baino gehiagotan egin delarik, emaitza ez da oro har baiezkoa izan127 ondorio praktikoetan ez datoz bat. desadostasunik handiena, berriro ere, badirudi Ninyoles en eta gainerakoen artean dagoela. esplikazioa argia da zenbaitentzat. guillermo rojo, konkretuki, honela mintzo da:
2014
‎Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan), baina ikerketa honen emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratua izana sistematikoki.
‎Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan), baina ikerketa honen emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratu izana sistematikoki.
2016
‎Nork bere buruaz duen inpresioa adierazten du erabilera aitortuak, eta gerta daiteke inpresio hori bat ez etortzea egiazko erabilerarekin. Edonola ere, erabilera aitortuaren eta behatuaren arteko korrelazio azterketa interesgarria da oso.
‎Modu horretan, inkesta horietan adierazten da ofizialtasunari eusten zaiola gehienbat, eta hori legezkotasun demokratikoko iturritzat hartzen da hizkuntza aldarrikapenari dagokionez. Hala ere, inkestek bat ez etortzea eta hurrenez hurrengo hauteskundeetako emaitzak (ofizialtasunaren kontra dauden alderdiak bermatzen dituztenak) argumentu onak dira inkestei berei garrantzia kentzeko. Beraz, argi dago testuinguru zehatz horretan ezinezkoa dela mota horretako azterketa baten balioa argitzea.
2017
‎%46, 8 eta %43, 8 hala ere, emaitza horiek engainagarri ere izan daitezke. izan ere, pentsa dezakegu euren burua katalan hiztuntzat dutenek gehiago erabiltzen dutela gaztelania bizitza errealean gaztelania hiztunek baino. baina beste datu bati," jatorrizko" hizkuntzarenari, begiratuz gero, kontrakoa pentsarazten digu: ...aitza horien aurrean, adierazi genuen seguruenik ari ginela galtzen katalanaren egoera soziolinguistikoaren zatirik funtsezkoena. izan ere, bi hizkuntzak ulertzen, hitz egiten edo idazten zituen jendeaz harago, edota batarekin edo/ eta bestearekin identifikatzen ziren pertsonez harago, edo normalean hitz egiten zuen jende kopuruaz harago, bazeuden istorio eta bizitza ibilbide asko etiketa horiekin bat ez zetozenak. argiago ikus dezakegu 1 grafikoan. oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak
2019
‎kontrako edo alboko ondorio gehiago, ospitaleratze tasa altuagoak, gogobetetze maila eskasagoa, tratamenduak edo gomendioak ez betetzea, etab. hizkuntza mugak ageriagoak dira ahuldade egoeran dauden pertsonen artean, hala nola adinduak, haurrak, narriadura kognitiboa dutenak edo osasun mentaleko arazoak dituztenak. Bestalde, hizkuntza ez da komunikaziorako tresna soilik, eta norbanakoaren identitate zein izaerarekin guztiz lotuta dagoela ere defenda daiteke ezbairik gabe; hizkuntza parekotasunik gabeko arreta, hortaz, pertsonan ardazturiko arreta ereduarekin bat ez datorrela esan daiteke.
‎Hizkuntzaparekotasunik gabeko arreta, hortaz, pertsonan ardazturiko arreta ereduarekin bat ez datorrela esan daiteke. azken batean, estandarrak horrela definitu daitezke: jarduera espezifiko batentzat egokituriko eta jarraitu beharreko irizpideak, maila goreneko kalitatea bermatzen lagun dezaketenak arlo jakin batean. kasu honetan, hizkuntzaren arloan arreta soziosanitarioak jarraitu beharreko irizpideak, edo beste era batera esanda, arreta soziosanitarioa zer nolakoa izan litzatekeen eremu elebidunetan. estandarrak, nahitaez, neurgarriak edo ebaluagarriak izan daitezkeen irizpide edo jarraibideak lirateke, erakundez kanpoko ebaluatzaile baten bitartez akreditazio ofiziala eskuratzea ahalbidetuko dutenak. estandarrak, ezinbestean, akordioz adosturikoak izan behar dira, ahal den heinean indarrean eta eskura dagoen ebidentzian oinarriturikoak, eta betiere nazioartean edo estatu mailan gaitasuna erakutsi duen eta berariazko baimen administratiboa aitortu zaion erakunde batek sorturikoak.
‎Jon Fernandez San Martin – Ondarroako nerabeen hizkuntza ohiturak sare sozialetan hutsezko eta nagusiki euskarazko elkarrizketak batuta, berriz, erabilera %85, 27koa da sare sozialetan, kalean baino 8,73 puntu gutxiago. euskararen erabileraren autopertzepzioa eta errealitatea bat ez etortzeak hainbat irakurketa izan ditzake: besteak beste, autoestimu linguistiko txikia, hiperzuzentasunaren presioa, eta ahozkoaren eta idatzizkoaren kontzientzia ezberdina.
‎Euskararen erabileraren autopertzepzioa eta errealitatea bat ez etortzeak hainbat irakurketa izan ditzake: besteak beste, autoestimu linguistiko txikia, hiperzuzentasuna ren presioa, eta ahozkoaren eta idatzizkoaren kontzientzia ezberdina.
2022
‎% 38 egunpasa etorritakoak eta% 40 lotara gelditutako turistak. Baina Iparraldeko kasuak badu berezitasun bat; ohe turistikoen% 44a bigarren etxebizitzetan kokatzen direla13 Eta hortik uler daiteke, besteak beste, etxebizitza hazkundea eta biztanleriaren bilakaera bat ez etortzea [ikus 7 irudia].
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia