2005
|
|
Bestalde, azken bolada honetan aipatu den laugarren hizkuntza ere ikastearen diskurtsoa bultzatu nahi bada, norbaitek serioski aztertu du gaurko eskola eredukocu rriculuma eta haurren gaitasunak uztargarriak diren bere horretan. Nolanahi ere, gauza
|
bat
ez dago onartzerik: hainbeste urte ereduak aztertu eta gainditu behar direla esaten ibili ondoren, gauzak berbideratzeko ardura etorri, zerbait aldatu eta beste urte mordoska batez itxaron behar izatea emaitzak lehengoak edo okerragoak direla jakiteko.
|
|
6 Philosophy and Social Hope liburuan modupragmatis tan Rortyk esan bezala, berak ez du" uste gauzak berez diren bezalako modu bat dagoenik", eta nahiago du" itxurazkoa errealitatea desberdintasuna mundua eta gu modu erabilgarrietan eta ez hain erabilgarrietan deskribatzen dituzten irudien arteko desberdintasunaz ordezkatu" (27 or.)." Ez dago egiarik", berresaten du Truth and Pro gress idazkian (1 or.), zeren berak" Nietzsche eta Jamesengandik, beste askoren artean, itxurazkoa errealitatea desberdintasunaz susmoak izaten" ikasi du. " Guk (pragmatistok) gertatzen ari denari buruz mintzatzeko modu ugari dagoela uste dugu, eta horietatik
|
bat
ez dago gauzak berez diren bezalako modutik gertuago beste bat baino. Ez dakigu ‘berbaitan’ek zer esan nahi duen ‘errealitatea bera berbaitan den bezalakoa’ adierazpenean".
|
2010
|
|
Alegia, zientziaren balio publikoa ez ezik, uste da berehalakoaren iparrak ariketa zientifikoa ere desitxuratu egiten duela. Izan ere, pertzepzioa da ikerketaren kultura
|
bat
ez dagoela errotuta, diskurtso erretorikoaz haratago neurri politikoak atzetik dabiltzala, eta kostata onartzen direla hurbileko emaitzak aurreikusten ez dituzten ikerketak, bereziki, oinarrizko ikerketari dagozkionak. Eztabaida talde orokorretan halako baieztapenak egiten dira, adieraziz politika zientifikoak gaur egun ikerketen artean diskriminatu ohi duela, lehiakortasun ekonomikoak baldintzaturiko irizpide teknikoan oinarrituta.
|
2014
|
|
Hau da, estatugintza naziogintza binomio osagarri baina tentsiodunari, euskalgintza eta herrigintza eremuak gehitzen dizkio. Borroka gune bakar eta nagusi
|
bat
ez dagoelako, haren esanetan. Laurak modu autonomoan landu beharreko eremutzat ditu, baina elkarrekikotasunez jokatuz, eta bat bera besteen gainetik jarri gabe.
|
2017
|
|
Hor perbertsio bat egon daiteke: ikastetxe batean emaitza hobeak lortzen dira eta ‘saltzen’ diraeskolan geruza sozial oso
|
bat
ez dagoelako presente? (Eta orduan ez da komeni presente egotea).
|
2020
|
|
Nik ez dut ulertzen literatura
|
bat
ez dagoena munduari lotua. Nik idazten dudan guztia dago bizi dudan eta bizi naizen mundu horri lotua.
|
2022
|
|
Praktikoki mintzatuz, argudio hau erabili zen jadanik Nurenbergen; hasieratik bertatik, ikusi zen ez zuela aurrera egingo, zeren, onartu izan balitz, Hitlerri berari ere, hitzaren zentzu bete betean hura baitzen egiazki erantzulea zen pertsona bakarra, ezin izango zitzaion kargu hartu, eta argi dago horrek zuzenbidearen sen funtsezkoena urratzen duela. Nolanahi ere, maila praktikoan irtenbiderik ematen ez duen argudio
|
bat
ez dago zertan maila teorikoan baztertu. Jendeak ondo daki, alde batetik, gaizkile banda batekiko analogia hain modu mugatuan aplikatu behar dela kasu honetan, non egiazki ezin baita batere aplikatu, eta, beste aldetik, delitu hauek, inondik ere, ‘legezko’ ordena batean gertatu zirela.
|