Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2007
‎Eta ikertzaile hasi berriak edo ikasle tesina egileak galdurik samar ibiltzeko arriskua du horrelako lanak aurkitzeko. Lan horiek oso ikergai bestelakoak izan ditzakete, eta, jomugetan bederen, bat ez etortzeak zaildu egiten du ikerketa lerro komunen eraikuntza han hemenka jotako mailukada elkarren loturarik gabekoen itxura hartuz.
‎Euskal Herriko euskararen kale erabileraren neurketa honek interes handia piztuko du, zalantzarik gabe, euskalgintzan eta hainbat gizarte eragileengan. Izan ere, bost aldiz errepikatu den eta hamazazpi urteko bilakaera jasotzen duen neurketa bat ez da, euskal soziolinguistikan, ahutzaren gauerdiko eztula.
‎neurketak urtez urte leku berean burutu arren, inguru horretako etxepeetan kokatutako dendak, tabernak lantokiak eta eurek eragiten duten giroa, aldiz aldi aldatzea. Egia da solasaldi bakar bat ez dela neurtzen eta neurtutako solasaldi edo mintzaldien kopurua handia denean datuek egonkortzera jotzen dutela, baina hala ere...
‎Nire iritzian, hizkuntza bat ez da komunikabidea bakarrik, mundua ikusi eta ulertzeko sistema baten adierazle edo azaltzailea baizen. Hori ez ezik, nik esango nuke, hizkuntzek eurek moldatzen dituztela, neurri handi baten, eurek aditzera ematen dituzten kulturak ere.
‎Erakunde juridiko hori, esate baterako, galarazita dago Espainiako Zuzenbidean. Sistema bat ez da bestea baino hobea edo txarragoa. Ezberdinak dira, hori baino ez, eta, aldi berean, hori baino gutxiago ere ez.
‎Nire iritzian, hizkuntza bat ez da komunikabidea bakarrik, mundua ikusi eta ulertzeko sistema baten adierazle edo azaltzailea baizen. Hori ez ezik, nik esango nuke, hizkuntzek eurek moldatzen dituztela, neurri handi baten, eurek aditzera ematen dituzten kulturak ere.
2008
‎Hizkuntza ofizial bat baino gehiago duten komunitateetan, legeen bidez arautzen eta zigortzen da erabilera Maila teorikoan bai, gutxienez Baina, legeetatik haratago, badaude zenbait faktore herritarrei, hainbat gizartetestuingurutan, hizkuntza baten edo bestearen alde eginarazteko Hizkuntza bat hizkuntza hori ezagutzen dutenekin komunikatzeko tresna da, jakina. Baina hizkuntzaren ezaugarri nagusia horixe den arren, hizkuntza bat ez da tresna soila, jendeak bere nortasuna adierazteko erabiltzen duen funtsezko moduetako bat ere bai baita (Adell 2003).
2009
‎NFBHLOk xedatzen zuenari ez ziola men egiten. Izan ere, deitura desegokia zerabilen; hizkuntzaren izendapenari ez zitzaion egokitzen; zehaztasunik ez zuen euskararen ofizialtasuna nora mugatzen zen finkatzeari zegokionean, edo euskararen erabilera ofiziala iradokitzen zuen euskal hiztunen eremuetatik harago; 13/ 1982 Legeak aurreikusitakoarekin bat ez zetozen" eremu euskalduna" eta" mistoa" finkatzen zituen; hizkuntza hautatzeko borondate printzipioa ez zuen behar adina bermatzen; eta horrenbestez, errealitate soziolinguistikotik harantzago, ikasketa planetan euskara sartzea xedatzen zuen.
‎Mota honetako proiektu bat ez da osatzen eta amaitzen egun batetik bestera. Urteak dira euskararen historia soziala ahalik eta xehetasun gehienarekin ezagut dezagun.
‎10 Berrikuntza: Asko dira blog bat ez duten euskaltegiak. Zaharkituak geratzeko arrisku handia dute.
2010
‎kontsumitzailearen oreka, ekoizlearen oreka eta langilearen oreka. Ekarpen teoriko gisa lehen mailako kontribuzioa iruditzen bazaigu ere, lortzen diren emaitzak datu enpirikoekin bat ez datozela uste dugu, gutxienik euskararen kasuan eta ekoizlearen orekari dagokionean. Horregatik, eredu honen azalpen laburtu bat eskainiko dugu artikulu honen hurrengo puntuetan, erabilitako hipotesiak doitu behar direla adierazteko, inoiz eredua euskararen kasuan kontrastatzen bada baliagarria izan dadin.
‎Ondorioz, guztiek izan behar dute nahi duten hizkuntza erabiltzeko aukera eta beste bi hizkuntzak ulertzeko gaitasuna. Hala eta guztiz ere, hori betetzen ez bada, edo ez pertsona guztiei dagokienez behintzat, irakasle edo ikasle batek hizkuntza batean izan dezakeen urritasuna —hau da, hiru hizkuntza horietako bat ez jakitea edo behar bezala ez jakitea— inola ere ez da hartuko unibertsitatearen urritasuntzat. Norbanakoaren urritasuntzat hartuko da, eta, halere, inork —ez irakasleek, ez ikasleek, ez erakundeak— du ikasketaedo erakunde jardueren hizkuntza aldatu horregatik.
‎Buru belarri murgilduta, eztabaidaren edukiak, gaiak zehazten doaz. Eta behin betiko erantzunak ez badituzte ere, eredu bat ez badute ere, irtenbideak eman edo sortzeko abiatu dira, bidean daude eta identifikatu dituzten ildo edo lerro bideak, labur, segidan aipatuko ditugu.
‎Teorikoak izanda, ekarpen hauek gabe ezinezkoa da erreferentziez bete jarduera praktikoa, ez gizartean ezta lan munduan ere. hizkuntzaren aldetik nola jokatu (arauak, prozesuak, irizpideak,...) garbi ez badago. Hau da, paper garbi bat ez izateak langilearen esku hizkuntza aukera uztea dakar. Ondorioz gaizki ulertuak izateko, erabilera" bazterrak" sortzeko, nagusi den hizkuntzaren erabilera indartzeko, posizio pertsonalak areagotzeko edo gatazkarako bidea ireki daitezke.
‎Momentu hartan, enpresak bizi zituen gorabeherak eta horiei buruzko balorazioak eta sentsazioak azaleratu zituzten kongresuan. Nahiz eta momentuz eredu bat ez duten osatu, beharrean oinarrituta, bidean zeudela adierazi zuten.
‎irakaskuntzan, administrazioan, gizarte zerbitzuetan eta lan munduko enpresa komiteetan. liburu batean jaso ziren egun haietan esandakoak honela zioen euskara batzordeak" Euskara, beste edozein hizkuntza bezala, identitate nazionalaren ezaugarri izateaz gain, gaur egun euskaldun eta erdaldunen artean eztabaida handiak eta askotan aurkako jarrerak sortarazten dituen gaia da"..." Jardunaldi hauen helburua zera da... partaidetzarik handieneko eztabaida eragitea... euskararen normalkuntzarako norabide oinarrizkoak ezartzeko... gure hizkuntza komunitateak bizirik irauteko eta hiritar harremanak hobeagotzeko balio izango baitu" 5 eta iñakik honela hitz egin zuen: " Hizkuntza bat ez da hiltzen ez bizitzen, erabili edo ez erabili egiten da. Erabilpen hau ez da hautapen pertsonala, hautapen soziala baizik, funtsean."..." Hizkuntza komunitate baten superbibentzia, eskubide kolektiboan datza, eta irtenbide guztiak, testuinguru kolektibo batetan planteatu behar dira, beste guztiak gezurrezko irtenbideak direlarik.
2011
‎Oinarri hauekin" aqu� nunca se ha hablado euskera" doxa edo egi konpartitu hori elikatzen ari den euskararen naturalizazio prozesu bat ez ote dagoen plantea daiteke. Bilbon ezaugarri partikularrak hartu dituena, baina orokorra dena.
‎Tres forasters de Madrid delakoaz. orobat domènec Bernardó ren eta Bernat rieu ren 1977ko" diglòssia a Catalunya Nord" argiaz. eta hor dago, nola ez, rafael Lluis Ninyoles en 1969ko Conflicte lingü� stic valencià ezaguna. Leku eta aldi diferenteaz dihardutelarik horko hainbat azalpenek, ezin esan liteke (ez, behintzat, era zorrotzean)" diglosia bai/ ez" kontuan bat edo bat ez datozenik. Antzeko gaia aztergai duten kasuetan, aldiz, konparazioa egingarria da. konparazio hori behin baino gehiagotan egin delarik, emaitza ez da oro har baiezkoa izan127 ondorio praktikoetan ez datoz bat. desadostasunik handiena, berriro ere, badirudi Ninyoles en eta gainerakoen artean dagoela. esplikazioa argia da zenbaitentzat. guillermo rojo, konkretuki, honela mintzo da:
‎Testuinguruan eginkizun jakin batzuk betetzen dituztelako existitzen dira hizkuntzak; bestela, zergatik existituko dira? hizkuntza bat ez da bere kabuz existitzen; aitzitik, hizkuntza hori darabilten hiztunentzat eta gizartearentzat erabilgarria delako existitzen da. Beraz, hizkuntza bat salbatzeko, ez da hizkuntza bera salbatu behar, baizik eta haren habitata; hau da, haren garapen eremua, existentziaren testuingurua. hori dela eta, gutxieneko ekosistema egokiak eraiki behar ditugu, hizkuntza gordetzeko eta garatzeko. hauxe da erronka:
‎zein da beste hizkuntzekiko loturaren oinarrizko kontzeptua? hizkuntza bat ez da galtzen hiztunek bat batean hitz egiteari uzten diotelako edo mututu egiten direlako, baizik eta hiztunek beste hizkuntza bat hitz egitea erabakitzen dutelako, hau da, hizkuntza ordezten dutelako. hizkuntza bat hiltzen denean, giza komunikazioa ez da bertan behera gelditzen; hizkuntza kodea ordezten da.
‎Bigarren hutsunea diskurtsoarekin zer ikusia duena izango litzateke. diskurtsoaren alorrean gabeziak antzematen dira, eta diskurtso egituratu samar bat ez dagoela aipatzen da. zentzu horretan, diskurtsoa mamitu egin litzateke, eta gero sozializatu. Baina hasteko diskurtsoa sendotu eta aberastu egin litzateke:
2012
‎Aztertutakoen artean familia euskaldun berriturik ez dago eta ez dut informaziorik herrian badenik ere, berriki kanpotik etorritako familiaren bat ez bada. Izan ere, familia euskaldun berrituak, hau da, euskaldunak azkeneko belaunaldian baizik ez dituztenak, herri oso erdaldun (du) etan izaten dira arruntak.
‎Alde nabarmena dago, etxean euskaraz egiten duten gazteen hizkuntza gaitasunean, gazte hauek erraztasun handiagoa daukate euskaraz aritzeko: ahoz zein idatziz. hizkuntza gaitasunak zerikusi zuzena du erabilerarekin; izan ere, hizkuntza bat ez bada ondo menperatzen, nekez erabiliko da. ezagutza urria izanda hizkuntza bat erabiltzeko, motibazio bereziak lirateke, gutxiengoa dira Barakaldon motibazio hori duten gazteak. dena den, esan beharra dago, d ereduan ikasi zuten lehen belaunaldi horietako askok, egun seme alabak izan dituztela, eta Barakaldoko kasuan, guraso gazte askok euren seme alabei euskaraz egiten dietela. horrek esan na...
2013
‎Hizkuntza bizikidetzarako eredu bat ez ezik, gizarte eredu bat dago aukera horren atzetik. Eta planteamendu horretan dautzan balioak egoPatxi Baztarrika –" Geuk nahi dugun arte" kiak lirateke framing berrirako, 1982an Euskararen Legearen testuinguruan lorturiko adostasun sozial eta politikoa arnasberriturik atera baitaiteke aztergai dugun framing berriaren eskutik.
‎Alde horretatik, oso adierazgarria da Coulmasek (2005) hizkuntza eta lasterketa nozioen artean egindako alderaketa: lasterketa bat ez da" gauza" bat, prozesu bat baizik, giza talde batek portaera jakin —eta kolektibo— bat hartzen duenean hasten dena, eta jardun kolektiboa eteten denean amaitzen dena. Komunitate baten barruan hizkuntza erabiltzea, praktika linguistikoa, nahitaezko baldintza da benetan hizkuntza bat edukitzeko.
‎Koadrila. Espazio fisiko mugatu bat ez diren arren, koadrilak antolaketa zehatz eta itxiak izaten dira. Ikusi ez arren, sentitzen diren paretak dituztenak.
2014
‎Hizkuntza bat ez da zerbait estatikoa. Hizkuntza bat bizia da, aldakorra, etengabe mugimenduan dagoena.
‎Netzako status hobea dauken batek, batek kriston diru pille daukelako, kriston kotxea... ez da ni baiño gehio, ni baño diru gehio eukikou baño... garai bateko klase bereizketa ez dao. Nik zer dakit, kalek garbitzen ibiltzean bat ta enpresako jefen bat, igual bik jungoie kafea hartzea ta bat ez da bestea baño gehio izango...". (Iñigo.
‎nik hiri... bestela konbertsazio bat hikaz ematen ez digute erakutsi, ez due erakusten. Ez da ia ezer lantzen hika ikastolan, gutxietsi egiten da, serio hitz egiteko modu bat ez balitz izango bezala, baseik ya ez dao. Taulakin ez goaz iñoa, moduik hobena hitz eittea da.
‎Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan), baina ikerketa honen emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratua izana sistematikoki.
‎Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan), baina ikerketa honen emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratu izana sistematikoki.
2015
‎Gainera, agian gehiegi utzi nien hitz egiten, eta erantzunean eragiteko beldurragatik esku hartu nahi izan ez nuenez, ez nituen gaira birbideratu, edota interesgarriak izan zitezkeen gauza batzuen inguruan sakondu zezatela eskatu. Hau dela eta, transkripzioan jasotako materialaren zati bat ez da ikerketarako oso erabilgarria izan.
2016
‎Nork bere buruaz duen inpresioa adierazten du erabilera aitortuak, eta gerta daiteke inpresio hori bat ez etortzea egiazko erabilerarekin. Edonola ere, erabilera aitortuaren eta behatuaren arteko korrelazio azterketa interesgarria da oso.
‎Laburpena. Mikel Zalbide, Fishman abiapuntu hartuta, euskara indarberritzeko language planning huts bat ez dela nahikoa eta social planning aren alde agertzen da. Beraz, jendartea helburu, soziolinguistika eta hizkuntzalaritzaz gain, soziologia ere behar da.
‎104). Bi autore horiek hainbat adibide eman dute frogatzeko, batzuetan pertsonek esaten dutela hizkuntza bat ez dakitela benetan badakitenean eta erabili ere erabiltzen dutenean. Jokabide horren arrazoiak asko izan daitezke; pertsona horiek beren hizkuntzari buruz dituzten jarrerengatik eta autogorrotoagatik gertatu ohi dira maiz horrelakoak.
‎Modu horretan, inkesta horietan adierazten da ofizialtasunari eusten zaiola gehienbat, eta hori legezkotasun demokratikoko iturritzat hartzen da hizkuntza aldarrikapenari dagokionez. Hala ere, inkestek bat ez etortzea eta hurrenez hurrengo hauteskundeetako emaitzak (ofizialtasunaren kontra dauden alderdiak bermatzen dituztenak) argumentu onak dira inkestei berei garrantzia kentzeko. Beraz, argi dago testuinguru zehatz horretan ezinezkoa dela mota horretako azterketa baten balioa argitzea.
2017
‎Katakraken adibidea argia da horretan, eta uste dut EHZk berak izaten ari duela oihartzun berezia gaurko euskal gazteriaren baitan: galdegin Donostiako Piratei ez ote duten deus ikasi Lekornen, elkarren arteko saretze bat ez ote duten buruan bederen irun, unibertso komuna osatzeko puntan, bakoitzaren berezitasunetik, baina denen artean...
‎9 1980tik indarrean dagoen Tratatuen Zuzenbideari buruzko Vienako Konbentzioaren 27 artikuluari jarraiki: " Alde batek ditu bere barne zuzenbideko xedapenak arrazoitzat aipatu akordio bat ez betetzea justifikatzeko"
‎Honi loturik garrantzitsua da gogoratzea aurrerago jarritakoa oin ohar batean non Alberdik (1993) dioskun konfidantza maila handi bat ez dela derrigorra hitanoan hitz egiteko11 Gure kasuan badirudi zaila dela edonorekin pertsona konkretu batzuekin ez badaohitura hartzea hitz egiteko.
‎Gazte batzuek hitanoaren bazterketa bat ikusten dute honen transmisio bat ez delako egon. Zergatik ez digute hitanoan hitz egin?
‎Gazte batzuek hitanoaren bazterketa bat ikusten dute honen transmisio bat ez delako egon. Zergatik ez digute hitanoan hitz egin?
‎%46, 8 eta %43, 8 hala ere, emaitza horiek engainagarri ere izan daitezke. izan ere, pentsa dezakegu euren burua katalan hiztuntzat dutenek gehiago erabiltzen dutela gaztelania bizitza errealean gaztelania hiztunek baino. baina beste datu bati," jatorrizko" hizkuntzarenari, begiratuz gero, kontrakoa pentsarazten digu: ...aitza horien aurrean, adierazi genuen seguruenik ari ginela galtzen katalanaren egoera soziolinguistikoaren zatirik funtsezkoena. izan ere, bi hizkuntzak ulertzen, hitz egiten edo idazten zituen jendeaz harago, edota batarekin edo/ eta bestearekin identifikatzen ziren pertsonez harago, edo normalean hitz egiten zuen jende kopuruaz harago, bazeuden istorio eta bizitza ibilbide asko etiketa horiekin bat ez zetozenak. argiago ikus dezakegu 1 grafikoan. oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak
‎Ingelesa hitz egiten zen nagusiki baina suposatzen dut beti ulertu dugula irlandera bagenekien existitzen zela harremanak genituelako [Gaeltacht inguruko toki] hartan eta lagunak genituen [Gaeltacht] eremuan ere eta eh Lehen Hezkuntzan nengoen eta [Gaeltacht] eremuan baino enfasi handiagoa egiten zuten irlanderan Gaelscoil bat ez bazen ere[...] eta gogoan dut poema zailak ikasi nituela oso gaztea nintzenean, orain Leaving Cert [selektibitatea] prestatzeko ikasmailetan ere ikasiko ez lituzketenak eta [Gaeltacht] eremuko irakasleak genituen ere beraz/ etxean irlanderaz hitz egiten genuen zenbaitetan hori ziur eta lehen esan dudan bezala beti ulertu dut/ bagenekien existitzen zela baina ingelesa zen gehien hitz egiten zen...
2018
‎Sistema bat ez da aske eta zabala den eremu bat, baizik eta araututa, mugatuta eta determinatuta dagoena. Sistemak definizioz antolamendu eta egitura dituzten eremuak dira.
‎Gurean, ordea, giza baliabide sendoak daudela esan daiteke. Nekez egingo du aurrera edozein euskara planak, ordea, indarrean dagoen ebidentzian ez bada oinarritzen; arreta sanitario integratuaren ereduarekin bat ez badu egiten; nazioarteko ereduak ez baditu kontuan hartzen; botere guneetatik aldenduta baldin badago;
‎Esaldi honen baitan hainbat datu aurki genitzake. Batetik, eta nahiz eta hitanoaren arau esplizitu bat ez izan, bi pertsonek soilik adierazi dute beraien gurasoek, edota beraiek bikotearekin, hitanoz hitz egiten dutela. Hau da, badirudi nahiz eta hitanoak konfiantza eta gertutasun bat adierazi, intimitaterako ez dela hizkuntz tratamendu egokia.
‎Komunikazio konpetentzia neurtzeko erabiltzen diren proben emaitzen aplikagarritasuna hertsiki lotua dago proba horiek ematen dituzten puntuazioen esangura substantiboarekin. Hizkuntza proba bat ez da inolaz ere galdera edo ataza multzo bat soilik. Komunikazio konpetentzia neurtzeko eredu teoriko batez gidatuta sortzen diren atazak ebaztetik lortutako kalifikazioak ereduaren beraren zenbakizko adierazpena dira; haren operazionalizazioa alegia.
2019
‎...Mikel Zalbide eta bere iritziak kontu handiz eta kritikoki hartzeko modukoak dira. ikasitako, irentsitako berritasunen arabera gure ikuspuntua zabalduz. ondoren, aberastasun berri hori kontuan harturik, ekintzetara pasatzea da hurrengo pausoa, edo dagoeneko abiatuta ditugun ekintzak berritasun horien arabera moldatzea edota, are, eraldatzea, beharrezkoa balitz. gure ezagutza teoriko praktikoarekin bat ez datorrena, aldiz, alde batera utzi dugu, baina beti ere zabaltasunez eta ondo aztertu ondoren irakurritakoa edo entzundakoa. Baikortasunez lan egin behar dugu, euskaltzale guztion helburua bera baita:
‎OInARRIA hizkuntza bat ez da erabat hilko azken hiztunaren heriotza gertatu arte, baina badira hiru seinale argi, haren berehalako heriotza aurretik antzemateko. Lehena, hizkuntza jakin horren funtzio galera da, beste hizkuntzek eremu funtzional osoak merkataritza, esaterakohartzen dituztenean behatu daitekeena.
‎kontrako edo alboko ondorio gehiago, ospitaleratze tasa altuagoak, gogobetetze maila eskasagoa, tratamenduak edo gomendioak ez betetzea, etab. hizkuntza mugak ageriagoak dira ahuldade egoeran dauden pertsonen artean, hala nola adinduak, haurrak, narriadura kognitiboa dutenak edo osasun mentaleko arazoak dituztenak. Bestalde, hizkuntza ez da komunikaziorako tresna soilik, eta norbanakoaren identitate zein izaerarekin guztiz lotuta dagoela ere defenda daiteke ezbairik gabe; hizkuntza parekotasunik gabeko arreta, hortaz, pertsonan ardazturiko arreta ereduarekin bat ez datorrela esan daiteke.
‎Hizkuntzaparekotasunik gabeko arreta, hortaz, pertsonan ardazturiko arreta ereduarekin bat ez datorrela esan daiteke. azken batean, estandarrak horrela definitu daitezke: jarduera espezifiko batentzat egokituriko eta jarraitu beharreko irizpideak, maila goreneko kalitatea bermatzen lagun dezaketenak arlo jakin batean. kasu honetan, hizkuntzaren arloan arreta soziosanitarioak jarraitu beharreko irizpideak, edo beste era batera esanda, arreta soziosanitarioa zer nolakoa izan litzatekeen eremu elebidunetan. estandarrak, nahitaez, neurgarriak edo ebaluagarriak izan daitezkeen irizpide edo jarraibideak lirateke, erakundez kanpoko ebaluatzaile baten bitartez akreditazio ofiziala eskuratzea ahalbidetuko dutenak. estandarrak, ezinbestean, akordioz adosturikoak izan behar dira, ahal den heinean indarrean eta eskura dagoen ebidentzian oinarriturikoak, eta betiere nazioartean edo estatu mailan gaitasuna erakutsi duen eta berariazko baimen administratiboa aitortu zaion erakunde batek sorturikoak.
‎Jon Fernandez San Martin – Ondarroako nerabeen hizkuntza ohiturak sare sozialetan hutsezko eta nagusiki euskarazko elkarrizketak batuta, berriz, erabilera %85, 27koa da sare sozialetan, kalean baino 8,73 puntu gutxiago. euskararen erabileraren autopertzepzioa eta errealitatea bat ez etortzeak hainbat irakurketa izan ditzake: besteak beste, autoestimu linguistiko txikia, hiperzuzentasunaren presioa, eta ahozkoaren eta idatzizkoaren kontzientzia ezberdina.
‎Euskararen erabileraren autopertzepzioa eta errealitatea bat ez etortzeak hainbat irakurketa izan ditzake: besteak beste, autoestimu linguistiko txikia, hiperzuzentasuna ren presioa, eta ahozkoaren eta idatzizkoaren kontzientzia ezberdina.
2021
‎Beraz alde gainean egiten genuen desberdintasun hori beharrezkoa iruditzen zitzaigulakoan, diferentzia markatzen da hemen. Euskaldun bat ez da bortxaz euskaradun bat. Euskaradun hitzak hizkuntzari erreferentzia egiten dio.
‎2010ean %67a elebakarrean eskolarizatua bazen, %33a elebidunera joaten zen jadanik. 2019ko datuen arabera, kopuruek berdintasun bat ez badute lortu ere, ikusten da aitzinatu direla %59a elebakarrean baita eta %41a elebidunean.
‎Baina kubo batek, zortzi erpin baino gehiago ezin ditu ukan. Hala balitz kubo bat ez zen gehiago izanen. Euskara eta irakaskuntza gai horren bi erpinak direla pentsatuz, marra arrunt batera iritsiko ginateke, eta beraz zentzua zehazten ez duen norabide bat markatuko luke.
‎Baina kubo batek, zortzi erpin baino gehiago ezin ditu ukan. Hala balitz kubo bat ez zen gehiago izanen. Euskara eta irakaskuntza gai horren bi erpinak direla pentsatuz, marra arrunt batera iritsiko ginateke, eta beraz zentzua zehazten ez duen norabide bat markatuko luke.
‎Beraz alde gainean egiten genuen desberdintasun hori beharrezkoa iruditzen zitzaigulakoan, diferentzia markatzen da hemen. Euskaldun bat ez da bortxaz euskaradun bat.
‎Babesgune bat ez da" emanda" datorkigun zerbait; aitzitik, praktika deta ekimenez eraiki behar da. arc� a, Maialen Iñarra Arregi eta Jaime Altuna Ram� rez – Babesguneak: euskal hiztun gazteak aktibatzeko aukera gua en condiciones bastante ideales, sin estar demasiado expuesto al habitual escrutinio lingü� stico por parte de la sociedad en general (Puidgevall et al. 2019:
‎Aurretik esan den moduan, babesgune bat ez da" emanda" datorkigun zerbait; aitzitik, praktika eta ekimenez eraiki behar da. Taldea gorpuztu behar da, eta horretan datza, hain zuzen ere, nozioaren beste ahalmen bat.
‎Inkestetan alsaziarrak alsazierari atxikiak zaizkio, baina denentzat hizkuntza moderno bat ez da, alemana den bezala.
‎Sinplifikatuz, inkestetan alsaziarrak alsazierari atxikiak zaizkio, baina denentzat hizkuntza moderno bat ez da (dialecte izendapena erabiltzen dute), alemana den bezala. Herri antzerki tradizioa badago.
2022
‎% 38 egunpasa etorritakoak eta% 40 lotara gelditutako turistak. Baina Iparraldeko kasuak badu berezitasun bat; ohe turistikoen% 44a bigarren etxebizitzetan kokatzen direla13 Eta hortik uler daiteke, besteak beste, etxebizitza hazkundea eta biztanleriaren bilakaera bat ez etortzea [ikus 7 irudia].
‎c. Beste sektore garrantzizko bat ez da euskarara hurbiltzen, ez bakarrik behar ez dutenak, baizik eta, ezta luketenak ere, aurreko hamarkadetan gertatutakoaren kontra.
‎Nekez. Norbanakoaren borondateaz haraindiko indar estruktural batzuk daude, populazioak asmo politikoekin bat ez datorren hizkuntza ohitura bat eskuratzera eta garatzera eramaten dituztenak.
‎Adibide bat ipintzeko, egungo erabilera tasetatik abiatuta aztertu litzateke ea, lurralde batzuetan izan ezik, egokia den Erkidegoko eremu guztietan egungo profilen eskariekin jarraitzea; ea kasu horretan, euskara sustatu ala praktika protekzionistak mantentzen ari garen, elite berri baten interesak ziurtatzeko. Hau da, mikrogizarte bat ez ote garen ari osatzen. Gai horiek arreta eskatzen dute etsaigo intelektualetatik sozialetara ez igarotzeko.
2023
‎Hizkuntza gutxituko hedabideak eratzean, erronketako bat corpus plangintza da, alegia, hitz eta erregistro berriak sortzea.... Estatus plangintzari dagokionean, telebista edo irrati bat ez da nahikoa familiako transmisio hizkuntza aldatzeko, baina, kontsumitzaileek hizkuntzarekiko duten jarrera eta pertzepzioa aldatzeko gai izan daitezke.
‎Estatus plangintzari dagokionean, telebista edo irrati bat ez da nahikoa familiako transmisio hizkuntza aldatzeko. Hala ere, kontsumitzaileek hizkuntzarekiko duten jarrera eta pertzepzioa aldatzeko gai izan daitezke, lehenago eremu itxi edo bakandu bateko hizkuntzatzat zutena esfera publikoan kokatzen baitute (Ó Laoire 2000, 152).
‎Lutxo Egiak hizkuntza ofizial horietako bat ez jakitea erabaki zuen 2015ean. Hain zuzen, Euskal Herrian herritar asko bizi diren bezala aritu zen hilabetez, baina ezagutzen zuen hizkuntza bakar hori euskara izan zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia