2003
|
|
Neurri hokuntzako gida-lerroak bete dira, horrelakoak ezarri baditu kontrola egiten duen erakunde publikoak edo profesionalak. Gida-lerro horiek
|
bat
etorri behar dira esku hartze programarekin; programa hori beren beregi helburu horretarakoleak onetsi behar du. Neurri honen men prestatu behar da, eta adingabeen epaipe dagoen gizabanakoak elkarrizketak izan behar ditu, orobat, profesional horrekin, esku hartze programan ezarri bezala.
|
2004
|
|
Egin eginean ere, kasazioaren funtsari eutsi behar zaio, kasazioari datxezkion helburu eta ondoreekin. Baina kasazioan esparru objektiboak
|
bat
etorri behar du lehen aipatu beharrizanarekin, alegia, bereziki aginteduna den jurisprudentzia doktrinarekin.
|
|
Jurisprudentzia doktrina hori gidari izan behar da, prozesu arauak ezarri eta interpretatzean, segurtasun juridikoari eta berdintasunari dagokienez. Segurtasun juridikoa eta berdintasuna
|
bat
etorri behar dira Espainiako sistemaren berezko prozedura askatasunarekin eta jurisprudentziaren bilakaera egokiarekin.
|
|
Beste bide batzuk erabiliz egindako publizitatearen edukia
|
bat
etorri behar da kasuan kasuan erabilitako bidearen izaerarekin, eta ahaleginak egin behar dira kostuen ekonomikotasuna ahalik handiena izan dadin. Horrela, publizitatearen edukia muga daiteke ondasunak edo ondasun erloak, horien tasazio balioa, ondasun higiezinen kasuan 661 artikuluan xedatutakoaren araberako edukitza egoera, enkantea gauzatzeko tokia eta data, eta ediktuak argitaratuta dauden tokia edo tokiak identifikatzeko datuetara.
|
2005
|
|
Kasuaren konplexutasuna kontuan hartuta, eta komenigarria izanez gero, inskripzioan interesa duenak irizpen loteslea edo ez loteslea eska dezake; irizpen loteslea eskatuz gero, Erregistroaren egoera juridikoari eutsi behar zaio, eta akatsa ongitzeko bidea
|
bat
etorri behar da irizpen horren edukiarekin. Irizpena 355.4 artikuluko epean eman behar da.
|
|
aurkeztutako agiriek dituzten akatsak ongitu, zuzendu edo baliozkotzeko bideak zeintzuk diren, akatsok ongitzeko modukoak edo ongiezinak diren aipatuz. Halakoetan, kasuaren konplexutasuna kontuan hartuta bidezkoa izanez gero, inskripzioan interesa duenak irizpen loteslea edo ezloteslea eska dezake; irizpen loteslea eskatuz gero, Erregistroko egoera juridikoari eutsi behar zaio, eta akatsa ongitzeko bidea
|
bat
etorri behar da irizpen horren edukiarekin. Hala eta guztiz ere, interesdunak askatasun osoz ongi ditzake akatsak, bere eskubideak babesteko egokitzat jotzen dituen bideak erabilita.
|
|
Aurreko zenbakietako betekizunak agertzen badira egin beharreko idazkuna baino lehenagokoak diren inskripzio edo idatzoharretan, ez dira berriro jasoko idazkunean; horretarako, betekizunok
|
bat
etorri behar dira horiek eragin dituzten tituluetan jasotakoekin.
|
|
Kasu bietan, eskuraketa titulu publikoak nahitaez adierazi behar du immatrikulatu nahi den finkaren edo finken katastro aipamena, eta, horrekin batera, finka horiei begira katastroak emaniko ziurtagiri deskribatzaile eta grafikoa aurkeztu behar da; deskripzio hori
|
bat
etorri behar da tituluan agertzen denarekin, eta ziurtagiriek ondorioztatu behar dute, gainera, katastroan eskualdatzailearen edo eskuratzailearen izenean agertzen dela finka.
|
|
Jatorrizko eskrituran edo aurreko jatorrizko aktan teknikariak eginiko ziurtagiria sartuta; ziurtagiri horrek notarioak legitimatutako sinadura izan behar du, eta bertan obra berriaren deskripzioa jasoko da, egiaztatu nahi diren aldeetan tituluarekin
|
bat
etorri behar den deskripzioa.
|
2007
|
|
Ildo horretatik, Konstituzioaren 22 artikulua lege organiko bidez garatu behar da, artikulu hori oinarrizko eskubidea egikaritzeari buruzkoa delako (81 artikulua). Horren ondorioz, elkartzeko eskubidearen araubide orokorra
|
bat
etorri behar da lege berezietan eta lege horiek zein arauk garatu eta arau horietan jasotako elkartzeko eskubidearen modalitate bereziekin. Modalitate berezi horien artean daude alderdi politikoak, sindikatuak, enpresaburuen elkarteak, konfesio erlijiosoak, kirol elkarteak, eta epaile, magistratu eta fiskalen lanbide elkarteak.
|
|
Bestalde, irakaskuntza zentroak sortzeko askatasuna bermatu bada ere (27.6 artikulua), botere publikoak dira irakaskuntzaren programazio orokorraren erantzule (27.5 artikulua), herritar guztiei eskola postua ziurtatzeko. Amaitzeko, irakaskuntza zentroei eman beharreko laguntza (27.9 artikulua)
|
bat
etorri behar da irakasleek, gurasoek eta ikasleek diru publikoekin eutsitako irakaskuntza zentroen kontrol eta kudeaketan izan beharreko partaidetzarekin (27.7 artikulua). Legegileari dagokio manu horiek garatzea, gerogarreneko arautegi garatzean manu horiek modu orekatsuan molda daitezen.
|
|
Filosofia horren eragina arau osoan atzeman daiteke; egin eginean ere, parte hartzea benetakoa eta eraginera indartsua izatea. Edozelan ere, hori
|
bat
etorri behar da elkartzeko askatasuna errespetatzearekin eta elkarteen bargarria izan dadin, tresnarik garrantzitsuenetakoa da elkarteetan biltzeko jone jardunbidean esku ez sartzearekin, elkarteak suspertzeko aitzakiaz Konstituzioaren aurkako esku hartzeak ezkuta ez daitezen.
|
|
Bukatzeko, erregelamendu hau
|
bat
etorri behar da Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioaren «Gizarte Segurantzaren Kudeaketa Modernizatzeko Ekintza planarekin». Plan horrek proposatzen du, arauak antolatu eta sistematizatzeko programaren barruan, erregelamendu orokorrak egitea, eta, horien artean, Gizarte Segurantzan enpresak inskribatzeari, eta langileen afiliazioari, altei, bajei eta datu aldaketei buruzko erregelamendua.
|
|
Hori guztia dela eta, lege honen xede da beharrezko bermeen eta erantzukizunen oinarrizko arautegia finkatzea, lan baldintzek eratorritako arriskuen aurka, langileen osasuna maila egokian babes dadin. Gainera, xede hori
|
bat
etorri behar da lan arriskuak prebenitzeko politika koherente, koordinatu eta eragingarriarekin.
|
|
Bada, lege honek lan arriskuak prebenitzeko ezarritako ikuspegi berrian, oinarrizko osagai dira, prebentzioaren plangintza, enpresa egitasmoa diseinatzen denetik; lanari datxezkion arriskuen hasierako ebaluazioa eta ebaluazio horren aldizkako eguneratzea, inguruabarrak aldatu ahala; aurkitutako arriskuen izaerarekin bat datozen neurri koherente eta oro hartzaile batzuen antolaketa; eta neurri horien eragingarritasunaren inguruko kontrola. Orobat, ikuspegi berri horren oinarrizko osagaikuntza, langileek hobeto ezagutu ditza dira langileen informazioa eta prestaten, lanak eratorritako arriskuen benetako norainokoa eta arrisku horiek prebenitzeko zein saihesteko modua; informazio eta prestakuntza hori
|
bat
etorri behar da lantoki bakoitzaren ezaugarriekin, lantoki bakoitzean lan egiten duten pertsonen ezaugarriekin eta langileek gauzatzen duten jarduerarekin.
|
|
Etxebizitza edo lokala, edozein tituluren bidez, agerkari publikoan eskualdatzen denean, eskualdatzaileak adierazi du jabeen erkidegoari gastu orokor guztiak ordaindu dizkiola; edo, bestela, zein gastu zor dituen adierazi behar du. Eskualdatzaileak, une horretan, ziurtagiria aurkeztu behar du, erkidegoarekin dituen zorren egoerari buruz, eta ziurtagiri hori
|
bat
etorri behar da haren adierazpenarekin; kumentu publikoaren egilespena eskue ziurtagiririk gabe, ezin izango da dotsi, salbu eta eskuratzaileak beren beregi betebehar horretatik askatzen duenean eskualdatzailea. Ziurtagiria, gehienez jota, eskaria egin eta egutegiko hurrengo zazpi egunen barruan igorri du idazkari zeregina betetzen duenak, betiere, lehendakariaren ikus onespenarekin; errua edo zabarkeria izanez gero, bi biok erantzukizuna izango dute, hala ziurtagirian jasotako datuen zehaztasunari buruz, nola igorpena atzeratzeagatik eragindako kalteen gainean.
|
|
Amaitzeko, eta kalte ordainari dagokionez, Konstituzioak beti eta kasu guztietan egotea eskatzen du, hau da, ez desjabetzapen berezietan bakarrik, baita enpresen esku hartzea dagoenean ere, interes orokorrak hala eskatzen duenean (EKren 128.2 artikuluan ezarritakoaren arabera). Baina Espainiako konstituzio historian ez bezala, Konstituzioan inon ere ez da esaten kalte ordaina desjabetzapenaren aurrekoa izan behar dela, eta zenbatekoari dagokionez, desjabetutakoaren balio ekonomikoarekin
|
bat
etorri behar da. Desjabetze legeak balorazio modalitateak ezarri behar ditu.
|
2008
|
|
1 3 Kalifikazioari oso osorik nahiz zati batean eusten badio, erregistratzaileak ebazpena emango du; ebazpen honek, argia eta zehatza izateaz gain,
|
bat
etorri behar du eskatutako uziekin; halaber, alegaturiko egitateak, errekurtsoaren oinarri diren arrazoiak eta egindako eskaerak adieraziko ditu; eta zer nolako zuzenbide oinarriak erabili dituen azalduko du.
|
|
2 Aipatu inguruabarrak
|
bat
etorri behar dira bat egiteko proiektuarekin, hala denean.
|
|
Horretarako, batza orokorrerako deialdian esan-bidez agerrarazi behar da baztertze proposamena, eta administratzaileek proposamen hori azaltzeko txostena jarriko dute akziodunen esku. Eskuordetza hori erabilita egiten den gehikuntza bakoitzean, halaber, aurreko 1 b) idatz zatian aipatu txostenak egin dituzte administratzaileek eta kontu auditoreak, eta jaulki behar diren akzioen balio izendatua gehi, hala denean, jaulkipen primarena, eta kontu auditore horren txostenak adierazten duen zentzuzko balioa
|
bat
etorri behar dira. Txosten horiek akziodunen esku utziko dira, eta gehikuntza erabakiaren ostean eginiko lehenengo batza orokorrari komunikatuko zaizkio.
|
|
ahalbidea duenak berari dagokiona baino gutxiago ordaintzen du (salbuespen eta hobariak). Kasu horietan, tributua fiskalitateaz kanpoko helburuak lortzeko erabiltzen da eta, tributu hori bidezkoa izan dadin, Konstituzioarekin
|
bat
etorri behar da gainerako aldeetan. Alderantzizko desbideraketa, ordea, ez da onartzen, alegia, ezin daiteke zergaduna behartu berari dagokiona baino gehiago ordaintzera, azken finean hori konfiskazioa izango litzatekeelako.
|
2009
|
|
2 zenbakiaren arabera egindako kontratuen polizek indar betearazlea izan dezaten, poliza horiek
|
bat
etorri behar dira eragiketa horretan esku hartu duen artekariaren erregistroarekin. 3 zenbakiaren arabera egindakoetan, sinadura aintzatetsi behar da aldez aurretik.
|