2003
|
|
Jaiotza horren bidez, Jainkoak elkarrenganako maitasuna ezarri du, eta maitasun horrek bame bametik lotzen ditu inori bizia eman diona eta bizi hori hartu eta haren antzeko bihurtu dena. Hori dela bide, gurasoen maitasuna
|
bat
etorri behar da seme alabek jaiotzean duten egoera horrekin; bat etorri behar da, orobat, bizia izateagatik seme alabek dituzten beharrizan guztiekin. Gauzak horrela, gurasoek hainbat eginbehar dituzte, hala nola, hezkuntza eginbeharra, heziketa eginbeharra, bai eta gainerako guztiak ere.
|
|
Jaiotza horren bidez, Jainkoak elkarrenganako maitasuna ezarri du, eta maitasun horrek bame bametik lotzen ditu inori bizia eman diona eta bizi hori hartu eta haren antzeko bihurtu dena. Hori dela bide, gurasoen maitasuna bat etorri behar da seme alabek jaiotzean duten egoera horrekin;
|
bat
etorri behar da, orobat, bizia izateagatik seme alabek dituzten beharrizan guztiekin. Gauzak horrela, gurasoek hainbat eginbehar dituzte, hala nola, hezkuntza eginbeharra, heziketa eginbeharra, bai eta gainerako guztiak ere.
|
|
Gauzak horrela, gurasoek hainbat eginbehar dituzte, hala nola, hezkuntza eginbeharra, heziketa eginbeharra, bai eta gainerako guztiak ere. Seme alabek ere maitasuna zor diete euren gurasoei, eta maitasun hori
|
bat
etorri behar da seme alabon eginbeharrekin, alegia, mendekotasun, esker on, obedientzia eta bestelako eginbeharrekin. Izan ere, seme alabek eginbehar horiek bete behar dituzte, gurasoengandik eskuratu dutelako biziaren onura, eta Jainkoak berak erakusten digu gurasorik gabe seme alabek ez luketela bizirik izango.
|
|
9 Beharrizan jakin batzuek eragin dute subjektu pribatuen arteko borondatezko betebeharrak eta, zehatzago, betebeharron erabilera nahitaezko gertatzea. Hortaz, betebeharrak eurak halako beharrizanekin
|
bat
etorri behar dira. Ondorenez, norbera aske da betebeharrok dibertsifikatzeko eta berak nahi bezala betebeharron menpe jartzeko, betiere hitzarmenak hurrengo erregela hausten ez duen neurrian.
|
|
2 Gizonezkoa eta emakumezkoa batu daitezen, Jainkoak ezkontza ezarri du; ezkontza izan behar da ugaltzearen oinarria eta, era berean, giza leinuaren lotunea. Ezkontzaren oinarriak, bestalde, maitasunaren ezaugarriekin
|
bat
etorri behar dira, maitasuna baita ezkontzaren muina. Hori guztia lortu nahian, Jainkoak, lehenik eta behin, gizonezko bat bakarrik eratu zuen.
|
|
Izan ere, lehenengoetan bakar batek hitz egiten du, eta haren borondatea da legea; baina, bigarrenetan, kontratugileen gogoa da lege egiten dena. Hainbatez, baten gogoa bestearekin
|
bat
etorri behar da, eta premiazkoa da bi biek elkar ulertu eta bateratzea; sarritan ematen da, printzipio horren arabera, klausula ilunen interpretazioa ez dela egiten mintzo ari denaren gogotik, bestearenetik baino, hori arrazoizko denean. Salmentan, beraz, saltzaileak hitz ilunak erabili baditu salduaren ezaugarriak adierazteko, kasurako, etxe baten kasuan esan bada bere zortasunekin saltzen zuela, eurok aktiboak edo pasiboak ziren bereizi gabe eta berehala idoro bada ezkutuko baten menpean dagoela, norbaiti bidea emateko, edo eraikina jasotzeko debekua edo horrelako kaltea sortzen duen modukoa, halako moldez, ezen, erosleak, hori ezaguturik, erosiko ez zukeen edo salneurri txikiagoa emango zukeen; orduan, saltzailearen esamolde iluna ez da interpretatzen gogoaren arabera, ezpada eroslearenetik, horrek baitu bere alde halako ustea, hain zuzen ere, etxea zortasun horrek ukitua zela ez ulertzearena; kasu horretan saltzaileak berme eragingarria gauzatu du, gai hau arautzen duten erregelen neurrira.
|