2000
|
|
Bertanhonako kanal multiple hauek aurreikusi ziren, bakoitza, gutxienez, kalitate estandarrekolauna programaziorentzako kapazitatearekin: lau Estatu mailako hedapenekoak, frekuentzia bakarrekoak eta, hortaz, deskonexiorik egiteko aukerarik gabe;
|
bat
Estatu mailakohedapenekoa eta frekuentzia anitzekoa, deskonexio territorialak egiteko aukerarekin, beraz?, eta hedapen autonomikoko multiple bana Autonomia Erkidego bakoitzeko.Halaber, zehaztu gabeko hainbat frekuentziaren erreserba egin da, aurrerantzean zerbitzuen estaldura zabaldu eta deskonexio territorialak eta hedapen lokala sustatzeko erabiliko direnak.
|
|
Irrati hedapenaren esperientziaren hasiera hartan bada ezaugarri nagusi
|
bat
estatu eta nazio guztietan gertatu zena: ez zegoen kontrol ofizialik, gobernuek ipinitakorik.
|
2001
|
|
Ezin esan nobela honek barneratzen dituen hari tematikoek ere berritasunikekarri ez zutenik. Besteren artean, Egunero hasten delako eleberrian, arrazakeriaeta matxismoa («Lehendabiziko aldiz, emakume beltz
|
bat
Estatu BatuetakoKongresoan», 1997: 107) eta birjintasunaren inguruko eztabaida aipatzen dira (1997:
|
2002
|
|
Mende zaharreko hirurogeita hamarreko urteetan izan zen; enpresa asko eta asko jardun zuten euren produktuak nola etxe barruan hala munduko lau bazterretan komertzializatzen. Esperientzia ez zen erabat berria izan, baina urte horietan izan zen inoizkorik eta eztandarik haundienetako
|
bat
estatu mugak gainditzeko ahalegin komertzialean nahiz enpresarialean. Denon ezagunak dira Colgate, Ford, Coca Cola?
|
|
Diogunez, hiru ertz horietako
|
bat
estatuak osatzen du, berori Mendebaldeko erara ulertuta, alegia: erakundetze bat, indar administratiboa eta fisikoa erabiltzeko zilegitasunez hornitua dena, lur espazio baten barruko bizimodu kolektiboa arautzeko, zaintzeko eta fiskalizatzeko; Europako nazio estatua, hain zuzen ere.
|
2007
|
|
Naziogintzari emandako erantzunetako
|
bat
estatu gabeko kulturen politizazioa izan da: hizkuntza, bizimodua, erakundeak, sinbolo zenbait, eta abar, naziobaten izaeraren ezaugarri eta adierazpidetzat hartu eta nazio berri horri egokitutakoestatua eskatzea.
|
|
izan ere, horrek bere etniaren mintzaira naziohizkuntza bihurtu eta besteak ezerezera kondenatu zituenetik munduko hizkuntzaguztiak politizatuak daude. Berrehun
|
bat
estaturen monopolioa da hizkuntzapolitikaren ardura, hizkuntzak sei mila inguru izan arren.
|
2011
|
|
XIX. mendearen bukaera aldera bereziki hedatu ziren azpiratze ereduak, industrializazioak ekarritako hezkuntza formalaren beharrak eraginda gero eta haur gehiago eskolaratu baitzen. Garai bertsukoa da, halaber, nazio
|
bat
estatu bat hizkuntza bat ideia, eta hau ere erabakigarria izan zen han eta hemen azpiratze ereduen hedapenean (Skutnabb Kangas, 2008b). Uste zen, eta oraindik ere uste da, azpiratze programek haur guztiek nazio menderatzailearen hizkuntza nagusia ikastea bermatzen dutela, eta horrek, aldi berean, estatuaren homogeneotasuna eta batasuna bermatzen dituela.
|
2012
|
|
Edonola ere, herri bat, nazio bat edo lurralde
|
bat
estatua ez izateko arrazoinagusia, ia kasu guztietan, beste estatu baten inposizioa izan ohi da. Hori da, adibidez, Euskal Herriari gertatzen zaiona:
|