Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2002
‎Martín Manciñidoren iritziz, «Estatuko konpromiso bat falta da, propagandarako ez diren nazio kanpainak ezartzeko, agresiboak ez direnak eta emaile fidelak jasotzen dituztenak», dio. Beste puntu garrantzitsu bat eskola hezkuntza da: 12 eta 17 urte bitarteko segmentu sentikorra.
2004
‎Une hauetan puri purian dagoen hezkuntza arazoetako bat eskolako biolentzia da.
‎“Helburuak elkarren artean erlazionatuta daude, eta bakoitzak bere helburua lortzeko, besteek bere helburuak lortzen badituzte soilik lor dezake”, laburbiltzen du psikologoak. Beste jarduera bat Garaigordobilen iritziz, joko horien arrakastaren zati handi bat eskola programen barruan beste jarduera bat bezala sartzea da, eta ez curriculumaren salbuespen gisa. Esperientzian sartutako ikasleek asteko egun berean jokatzen zuten beti bi orduz, irakasleak eta behatzaile batek gainbegiratuta.
‎“Pertsona ezinduek aholkularitza juridiko berezia jaso ahal izango dute edozein prozesutarako, baina batez ere gehien behar dutela ikusi dugunontzat”, azaldu du Miguel Cabra de Lunak, ONCE Fundaziokoak eta Cermi erakundeko aholkulari juridikoak. Espainian dauden praktika juridikoko 60 bat eskolen bidez, abokatuek sakon ezagutuko dute kolektibo horri gehien dagokion legeria. “Funtzio publikoan sartzearekin, PFEZren aitorpenarekin edo pentsio eta gizarte prestazio ezberdinen artean dagoen bateraezintasunarekin zerikusia duten gaiez orientatuko dituzte –dio Luntako Ahuntzak–”.
2005
‎Neurri berrienetako bat eskola asistentziako ziurtagiriak ematea da
‎Espainiako arazo handienetako bat eskola uztearen eragin handia da
‎Eraso fisiko, hitzezko eta sozialak saihesteko irakasleen gehiengoak ikastetxeetan zer nahi duen ezartzeko mekanismoetako bat eskola bitartekotza da, Argentinan eta beste herrialde batzuetan ondorio positiboak dituen legeak arautua. Kataluniako Generalitateak, esperientzia horiei erantzunez, ikasleen eskubide eta betebeharrei buruzko eta unibertsitateaz kanpoko ikastetxeen bizikidetza arautzeko dekretu proiektuaren ardatz bihurtu du eskola bitartekaritza.
2006
‎Haur Hezkuntza, Lehen, Bigarren eta Hezkuntza Berezian diharduten milioi bat mutiko neskatok hartzen dute janari bat eskolako jantokian.
2007
‎Adoptatu duten familientzako tentsio gunerik latzenetako bat eskola da.
2008
‎Duela urtebete, gutxi gorabehera, Unicef ek 55 landa eskola birgaitzeko lanetan laguntzen du, eta 12.000 ikasle inguru joaten dira horietara. Laguntzaren zati bat eskolako materialak, ikasmahaiak eta osasun instalazioak hornitzean datza.
‎“Horietako asko, bai eta ikasketak utzi dituzten beste batzuk ere, adin goiztiarrean hasten dira lanean, askotan gutxieneko enplegu adinetik oso behera. Eta familia batek haur bat eskolara bidaltzea aukeratu behar duenean, askotan neskatoa da galtzen ateratzen dena”, dio Somaviak, bere erronka, mundu osoko haur langileei itxaropena eskaintzea baita, eskolara joateko eskubidea errealitate bihurtuz. Milurtekoko helburua LANEk gogorarazi du NBEren Milurtekoko Garapen Helburuetako bat haur guztiek Lehen Hezkuntzako ziklo osoa amaitzea eta 2015erako hezkuntzan genero berdintasuna lortzea dela.
‎Horrez gain, profepartikular.com ek zerbitzu gehigarri bat du atarian aurkitutako irakasleari azkar kontsultatzeko, telefono deirik egin edo zuzeneko mezu elektronikorik bidali beharrik gabe. Garrantzitsua da jakitea web gune honek ez duela aukerarik ematen iragarki bat eskola partikularrak eskatuz argitaratzeko, eta, beraz, irakasleentzako zerbitzu esklusiboa dela. Aisialdiko jardueretarako irakasle partikularrak hartzen ditu, hala nola sukaldaritza, lorezaintza, magia edo mahai jokoak.
‎Halaxe adierazten dute berriki argitaratu duten Elikaduraren Liburu Zurian. CONSUMER EROSKI aldizkariak eskoletako menuei buruz egindako azterketan iragarri zuen ondorio bat Eskolako jantokiak eginkizun garrantzitsua du haurraren hezkuntza integralean, eta bizimodu osasungarriak garatzen lagundu behar dio. Haurren obesitatearen eta elikagaiekiko alergien eta intolerantzien eragina handitzea faktore erabakigarria izan zen 2005eko ekainaren 29an “Osasun Sistema Nazionalaren Lurralde arteko Kontseilua” biltzeko.
2009
‎Ameriketako Estatu Batuetan ere badute proiektu bat eskoletan fruta freskoa doan banatzeko (USDA Fresh Fruit and Vegetable Program du izena); 2002an jarri zuten abian, lau estatutako 100 ikastetxetan, proba gisa.
‎Kooperatiben elkarte bat da, 1978an sortua, eta 30.000 pertsonak baino gehiagok egiten dute lan, %85 emakumeak. Erakunde horrek bere irabazien zati bat eskola irekiak mantentzeko, osasun laguntza emateko edo interes tasa biguneko maileguak ematen laguntzeko gizarte proiektuetarako erabiltzen du.
‎Erresuma Batuan, irakasleak behartuta daude beren lanak asko planifikatzera, eta, astea hasi aurretik, asteroko plangintza helbidera bidali behar dute. Herrialde honetan ohikoa eta naturala den beste praktika bitxi bat eskolak ematea da, ateak irekita, eta beste irakasle batzuk beren klaseen behatzaile gisa sartzea. Irakaskuntza ohitura horiek zuzenean ezagutzea, Europako beste herrialde batzuetan erabiltzen diren beste praktika pedagogiko asko bezala, orain posible da Hezkuntza Ministerioak Erresuma Batuarekin, Frantziarekin, Alemaniarekin, Austriarekin eta Suitzarekin hezkuntza lankidetzarako aldebiko hitzarmenen bidez sortu duen egonaldi profesionalen programari esker.
2010
‎Ebidentzia zientifikoa Saguen lagin txiki bateko azterketak ez dira aski animalia horiek jasotako erradiazioen eta gaixotasun baten sorkuntzaren arteko kausa ondorio erlazioa frogatzeko, askoz gehiago bailirateke. Gainera, telefoniako antena bat eskola batetik oso gertu egoteak ez du esan nahi eskola horrek eragiten dituela zenbait minbizi kasu, beste faktore batzuk ere egon baitaitezke horretan eragina duten inguruetan. Hala ere, 2006an, osasunerako arrisku berriak aztertzen dituen Europako batzordeak, ez zehaztutako gaixotasunengatik, baizik eta horiekin lotutako beste arrazoi batzuengatik, txosten bat egin zuen, eta bertan adierazi zuen ezin izan zela frogatu uhin elektromagnetiko horiek ICNIRPPk ezarritako mugak gainditzen dituzten esposizio mailetan ondorio negatiboak dituztela osasunean, nahiz eta ez dagoen epe luzeko daturik.
‎Horretarako, ordea, eskolarako sarbidea erraztu behar da. Eskola absentismoaren beste arrazoi kezkagarri bat eskolak, halakorik dagoenean, eta haurrak bizi diren eremuak bereizten dituzten distantzia luzeak dira, eta ez dira beti bide seguruetatik igarotzen. “Guztiontzako hezkuntzari buruzko txostena munduan.
‎Horretarako, Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak (LOE 2006) ezartzen du administrazio publikoek konpentsaziozko ekintzak garatu behar dituztela egoera ahuletan dauden pertsonei, taldeei eta lurralde eremuei laguntzeko. Neurri horietako bat eskola egoitza publikoak dira, egunero ikastetxe batera joan ezin diren ikasleentzat pentsatutako zerbitzua, etxetik urrun egoteagatik, garraio faltagatik edo beste familia egoera batzuengatik. Eskola egoitzen sareak, kasu batzuetan etxe eskolak izenekoak, gaur egun 489 ikastetxe ditu Espainia osoan, Hezkuntza Ministerioaren datuen arabera.
‎Gure herrialdeko hezkuntza arloko arduradunen kezka nagusietako bat eskola goiz uzten dutenen tasa handia da. Hezkuntza Ministerioak erregistratutako azken datuen arabera, %31, 2 da.
2011
‎Cantón de Cañarren (Ekuador), guraso askok emigratu dute, biztanleria erdira murriztu arte, eta “hiru umetik batek –8.000tik gora– erantzukizunak hartu behar ditu garaiz aurretik, familiak aurrera ateratzeko eta anai arreba txikiak zaintzeko”, azaldu du Plan GKEak. Beste ondorio bat eskola uztea da: nerabeen %8k ikasketak uzten ditu.
‎Jolasa da bide onenetako bat eskola adinean dauden haur eta gazteek egunero zerbait berria ikas dezaten edo dagoeneko ikasi dituzten ezagutzak errepasa ditzaten. Opor garaian, hainbat hezkuntza joko aprobetxa ditzakete.
‎Lan horien artean nabarmentzekoak dira jostura, arropa lisatzea edo publizitatea gutun azaletan sartzea, postaz bidaltzeko, besteak beste. Beste aukera bat eskola partikularrak (hizkuntzak, musika, beste irakasgai batzuk…) etxetik ematen dituzten irakasleen lana da. Urrutiko lanaren abantailak eta eragozpenak Abantailak:
‎Oro har, familia etorkinetako ikasleek kalifikazio okerragoak lortzen dituzte eskolan bertako ikasleek baino, eta gehienak ikastetxe publikoetara joaten dira (ikasturtean, ikasleen %82). Eskaeretako bat eskola ingurunean aukera berdintasuna bermatzea eta ikasle horien beharrei arreta jartzea da, eskola porrota saihesteko. Zailtasun nagusiak hauek dira:
2012
‎Kexatu gabe ibiltzen da, korrika eta inka, autoaren edo autobusaren ordez paseoan ibiltzen bada? Ariketa fisiko bat eskolaz kanpoko jarduera gisa egiten baduzu, gogoz eta energiaz joaten zara. Jarrera positiboa duzu esfortzu fisikoaren aurrean?
‎Ez da harritzekoa, beraz, AEPren Amets Taldearen azterketak dioenez, gaur egungo 11 eta 12 urteko haurrek 1985ean adin bereko haurrek baino 30 minutu gutxiago lo egitea, batez beste. Jarrera arazoez gain, lo faltaren beste ondorio bat eskola errendimenduaren okerrera egitea da; izan ere, adingabeak logaleagoak eta suminkorragoak dira, batez ere lehen eskola orduetan, eta horrek kontzentrazioa zailtzen du. Bartzelonako Unibertsitate Autonomoaren eta Bartzelonako Ramon Llull Unibertsitatearen azterketa bateratuak frogatzen du sei eta zazpi urte bitarteko haurrek behar baino ordu gutxiago lo egiten dutela eta lo egiteko ohitura desegokiak dituztela, eta emaitza akademiko okerragoak lortzen dituztela.
2013
‎Ikasle nagusientzako eta txikientzako maileguak Finantzaketa egokiena bilatzeko orduan, beharrezkoa da eskolara itzultzea eta unibertsitate karreretan sartzea bereiztea, gastuak asko alda baitaitezke eta, ondorioz, finantzaketa espezifikoa behar baita. Gaur egungo banku eskaintzaren aukera generikoenetako bat eskola umeak hartzaile gisa dituena da, hala nola, 3 Kutxako Crediteskola, ikasturte berriaren hasiera ordaintzen duena gastu guztiekin (uniformeak, eskolako eta kiroletako materiala, etab.). Horretarako, eskola gastuak finantzatzeko sistema bat du kreditu txartel baten bidez. Sistema horrek 3.000 euro aurreratzen ditu, eta gutxienez 90 euro. Amortizazioa hileroko ordainketen bidez egiten da, eta hiru eta bederatzi hilabete arteko epea dago itzultzeko.
‎Kasuen %40an bakarrik ikusi zen, eta muga batez beste 30 km/ h zen. Ezinbesteko beste seinale bat eskola eremua dela adierazten duena da. Aztertutako inguruneen erdietan baino ez zegoen seinaleztapen bertikalik.
2014
‎Bigarren eskuko azoka txikiak, eskolako materiala erosteko Irudia: Bezeroaren izena Aurrerapen teknologikoak esparru mota guztietan aplikatzen dira, eta horietako bat eskola da. Orain, bigarren eskuko materiala erosi daiteke mugikorretik edo smartphonetik, aplikazio desberdinen bidez. Aplikazio horiek eskolan etapa berria hasten duten eta testuliburuak, motxilak, kirol materiala, jantziak eta abar hornitu behar dituzten bezeroentzat dira.
2015
‎Maria Angeles Albiamontek, gainera, psikoanalista eta Espainiako Psikiatria eta Psikoterapiako Psikoterapiako Elkarteko kidea da (SECTYPNA), hau adierazten du: «Komeni da azaltzea zer den denbora pixka bat eskolan, beste haurrekin eta, paperak bezala, zaindu eta gauza asko irakatsi behar dituzten adineko pertsonekin». Bestalde, Ricardo Jarastek, Madrilgo Elkarte Psikoanalitikoko kide den Ricardo Jarastek, eta, ahal izanez gero, eskolak hasi baino lehen, adingabearekin ikastetxera joatea gomendatzen du, bere instalazioak eta baita irakasleak ere.
2016
‎ikasgela originaletara itzultzea Irudimenarekin eta gogotsu, eta bat trebea bada, zenbait gastu daude ikasgeletara itzultzeko. Horietako bat eskolako motxila da. Izan ere, erraza da bat egitea eta josteko makinarik gabe!
‎Irudia: choreograph 1 Opari solidarioak erostea benetan behar dutenentzat Elkartasun keinu bat eskola materiala, eltxo sareak eta txertoak erostea izan daiteke, baliabide gutxiago dituzten haurrentzako opari gisa Eguberriak erostea baino zerbait gehiago da Eguberriak, baina, tradizioaren arabera, Errege Magoen edo Aita Noelen zain dauden familiako neska mutilen zoriontasunari laguntzea ere bada. Beste opari batzuk ere badaude munduko beste leku batzuetan:
2017
‎Ez da ezinbestekoa haur bat eskolara joan dadin 6 urte egin aurretik
‎Ez da ezinbestekoa haur bat eskolara joan dadin 6 urte egin aurretik.
2019
‎Horregatik, azken urteotan, FEDEk gogor lan egin du eskola erizainaren irudia bertan egon dadin. Ildo horretan, azken urratsetako bat Eskola Erizainaren Estatuko Plataforma sortzea izan da. Horretarako, bat egin du Erizaintzako Sindikatuarekin (SATSE), Irakaskuntzako Profesionalen Elkarte Nazionalarekin (ANPE) eta Pazienteen Espainiako Foroarekin (FEP).
2021
‎Lanegun luzeak eta bi gurasoen lana direla eta, eskolako jantokiak uztartzeko funtsezko pieza bihurtu dira, baina baita jaten ikasteko gune ere. Laurogeiko hamarkadan, su motelean, egunero mahaira eseri eta familiarekin bazkaltzeko, egiten zen hezkuntza horren zati bat eskoletara igaro da, egunero eskoletan bazkaltzen duten 12 urtetik beherakoen %65, 8k. Eta erabilera oneko eskuliburuak badaude ere, zer egiten ari dira eskolak elikadura ohitura onak sustatzeko?
‎Bizikidetza. Beste helburu bat eskola komunitateko kideen artean adiskidetasuna eta errespetuzko, hezkuntzako eta tolerantziako jarrerak sustatzea da, giro emozional eta sozial egokian. Nolakoa izan behar du eskolako jantokiak?
2022
‎. Haurrentzako Europako bermea (GIE) Europako Batasuneko haur eta nerabe guztiek, bereziki ahulenek, oinarrizko zerbitzuak, hala nola osasuna, zaintza, hezkuntza eta eskolaz kanpoko jarduerak, modu eraginkorrean eta doan eskura izatea, gutxienez otordu osasungarri bat eskola egun bakoitzeko eta etxebizitza egoki bat izateko aukera izatea. . Haurren pobreziarekin amaitzeko pausoak eman behar dira, haurren eta gizarte babeseko politika babesgarriagoak eta integratzaileagoak erabiliz.
‎Helburua da “Europar Batasuneko haur eta nerabe guztiek oinarrizko sei eskubide izatea bermatzea: haur hezkuntza eta zaintza, hezkuntza eta eskolaz kanpoko jarduerak, gutxienez otordu osasungarri bat eskola egun bakoitzeko, osasun laguntza, etxebizitza egokia eta elikadura osasungarria”. Europako Haurren Bermea Ezartzeko Estatuko Ekintza Planak hiru ardatz estrategiko ditu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia