2000
|
|
Berba batez esateko, egintza mingarri askorengatik. Horietako
|
bat
ere ez da larria; horien metaketak, berriz, beroriek pairatu behar dituen ezkontidearentzat, nahigabe eta sufrikario izugarriak.
|
2001
|
|
Adigai bat milaka kasutan egikaritzen da, milaka" txori" daude. Baina txori bakar
|
bat
ere ez da" txori" adigaia, honek ez du hegan egiten, ez ditu lumak. Espazioa, ordea, ez da adigaia, bere zatiak ez baitira espazioaren egikaritzapen bat, baizik eta espazioaren zatiak besterik ez, eta zati bakoitza beti espazioa da ere berean eta horrela mugarik gabe jarrai dezakegu.
|
2003
|
|
16 Gizartearen antolakuntza unibertsala moldatzen dutenak legeak izan eta horrek dakar, euretariko
|
bat
ere ez dela jarri ez gizabanako batentzat, ez kasu bakar baterako, ezta egitate berezi eta banandu baterako ere. Guztiak, ostera, ohiz gerta daitekeenari so daude, eta euren xedapenek zein pertsona eta kasutara heda daitezkeen eta horiek oro barruratzen dituzte.
|
|
Dirutza itzelak xahutzen dira ideia zientifikoen hobekuntzan. Sasiko arloek, zientziaren filosofia kasu, beren burua bermatuko duten aurkikuntza xume
|
bat
ere ez duten arren, zientziaren goraldia baliatzen dute. Giza harremanak berak ere modu zientifiko batez lantzen dira, hezkuntza programek, presondegi erreformetarako proposamenek, trebakuntza militarrak eta abarrek erakusten duten legez. la arlo zientifiko guztiak beharrezko ikasgaiak dira gure eskoletan.
|
|
Halako suposizioak egin behar ditugu baldin eta galderei indar polemikoa eman behar badiegu, badutela pentsatzen baitugu. Horietatik
|
bat
ere ez da zutik mantentzen azterketa xeheago baten aurrean.
|
2004
|
|
Hipotesiak adierazten duen ahaltasunean datza hain zuzen ere logikaren ahaltasuna. Izan ere premisak egiazkotzat hipotetikoki hartzerik ez balego, inferentzia logiko bakar
|
bat
ere ez legoke eta, ondorioz, ez legoke logikarik batere. Eta logikarik gabe ez legoke gogoetarik ez mundurik.
|
2005
|
|
Zuretzat Justiziaren alderdi
|
bat
ere ez da ezezaguna. Zernahi gisaz, alderdi hau, liburu honen gaiari dagokiona, alegia, gerra eta bakearen gaineko eztabaidei dagokiena, Zuri dagokizu beren beregi, Errege baitzara, eta frankoen errege gainera.
|
2007
|
|
izaki batzuk indartsu bihurtu zituen, eta beste batzuk azkarrak —ahulak indartsuetatik babes zitezen—; batzuk armez hornitu zituen eta besteak hegoz —ihes egin zezaten—, edo eskaini zizkien hobiak eta harpeak ezkutatzeko. Alegia, oreka neurtua —unibertsoan zegoen berbera— gorde zuen baliabideak eta ahalmenak banatzerakoan, arraza bakar
|
bat
ere ez zedin desager. Baliabide eta dohain guztiak banatu zituenean konturatu zen, ordea, giza espeziea osatzea falta zitzaiola; egin zituen azkar azkar gizon emakumeak, baina haientzako baliabiderik ez zeukan:
|
|
Handitasunarekin ere, doitasun teknikoaren adibidetzat jar daiteke tenplu arkaikoen eraikuntza; izan ere, monumentaltasunak ez zituen alboratu neurria eta proportzioa —eskulturan gertatuko zen bezalaxe—, beti arkitekto arkaikoen xede izango zirenak203 Partenon ezaguna jar daiteke doitasun teknikoaren adibidetzat, Iktinos arkitektoak burututako tenpluak204 oinarrizko marra bakar
|
bat
ere ez baitu zuzena205:
|
|
palmondoak, meandroak, grekak, basapiztiak, pertsonaia mitikoak, eszena figuratiboak...; tonu berdeak, urdinak, arrosak, horiak, moreak, gorriak277.. Zentimetro koadro bakar
|
bat
ere ez zegoen margoz estali gabe, alegia, harria, marmola, brontzea..., dena zen mihise eder bat margolariarentzat278 Eta margolariak ez ziren betelanean ibili: koloreak nahasten zituzten, ñabardura piktorikoak sortzen zituzten perspektibaren arabera279..
|
2008
|
|
Tesia: a) badena eta bata ez badira substantziak, orduan inolako beste unibertsal
|
bat
ere ez da izango, badena eta bata unibertsalenak baitira; b) berezko dena eta berezko bata singularren banandurik ez badaude, orduan ez da unibertsalik egongo; c) bata substantzia ez bada, orduan zenbakia ere ez, zenbakia unitatez osatzen baita, eta bata eta unitatea gauza bera da. Antitesia:
|
|
Tesia: a) badena eta bata ez badira substantziak, orduan inolako beste unibertsal
|
bat
ere ez da izango, badena eta bata unibertsalenak baitira; b) berezko dena eta berezko bata singularren banandurik ez badaude, orduan ez da unibertsalik egongo; c) bata substantzia ez bada, orduan zenbakia ere ez, zenbakia unitatez osatzen baita, eta bata eta unitatea gauza bera da. Antitesia:
|
2009
|
|
Horrela mintzatzen denean, ordea, Kantentzat ‘ezagutza, berez’ zen harekin antzekotasunik
|
bat
ere ez duen zerbaitez ari da. Nietzschek esan nahi du ez dagoela izaera, esentzia edo baldintza unibertsalik, ezagutzaz ari delarik; alderantziz, ezagutza aldiro aldiro, ezagutzaren ordenakoak ez diren baldintzen emaitza historikoa (eta kasuan kasukoa) dela.
|
2011
|
|
Ekitaldi hau jatorrizkoaren[" das Anfangliche"] ezespena baita, eta jatorrigabekoaren[" das Anfanglose"] aldeko erabakia. Jatorrizkoaren ezkutuko espirituak mendebalean, destainazko begirada
|
bat
ere ez du edukiko jatorrigabekoaren bere burua mortutze prozesu horrentzat, baizik ere jatorrizkoaren jabalduraren naretik bere izar orduari igurikiko dio (GA 53: 68).
|
2014
|
|
Venus eta Elisabeth biak dira sublimearen figura metafisikoak: bietako
|
bat
ere ez dago destinatua emazte arrunt bat izatera. Elisabeth, ordea, birjina sakratua da, entitate soil soilik espirituala, maitasun gortesauaren Dama ideal ukiezina, Venusek ere gehiegikeria metafisiko bat ordezkatzen du, sexu gozamen biziagotuegia; agian, Elisabeth da lurreko bizitza arruntetik gertuen dagoena.
|