Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2006
‎Hartzaileari errorea sorraraztea halabeharrezko baldintza izan arren, ez da nahikoa publizitate mezu bat engainuzkoa izan dadin, horretarako PLOk eskatzen baitu hartzaileen merkatuarekiko jarrera aldatzea eta une berean lehiakidea kaltetzea (Lema, 1995b: Hortik dator, hain zuzen ere, merkataritza lehiaketaren eta publizitatearen arteko erlazioa, zilegi izateko publizitateak merkatuaren funtzionamendu ona izan behar duelako helburu (Feliu eta Bendito, 1989:
2012
‎Hartzaileari errorea sorraraztea halabeharrezko baldintza izan arren, ez zen nahikoa publizitate mezu bat engainuzkoa izan zedin, horretarako Publizitatearen Lege Orokorrak eskatzen baitzuen hartzaileen merkatuarekiko jarrera aldatzea eta une berean lehiakidea kaltetzea (Lema 1995b: Hortik dator, hain zuzen ere, merkataritza lehiaketaren eta publizitatearen arteko erlazioa, zilegi izateko publizitateak merkatuaren funtzionamendu ona izan behar duelako helburu (Feliu eta Bendito, 1989:
‎Baina, Lehiaketa Desleialaren Legearen bi artikulu horiez gain, aipatu behar da izatez engainuzkoak kalifikatzen diren jardueren katalogoa, lege testuan 21 artikuluan eta hurrengoetan jasotzen direnak. Horrela, publizitate iragarki bat engainuzkoa kalifikatzerakoan, frogatu da hura Lehiaketa Desleialaren Legearen 21 artikulutik 27 artikulura bitartean berez engainuzkotzat hartzen diren jardueren suposamenduetariko batean sartzen den. Erantzuna ezezkoa bada, iragarki horretan, 5 artikuluan edota 7 artikuluan aurreikusitako premisak betetzen diren aztertu da hura engainuzko publizitatetzat emateko edota engainuzko omisiotzat, hurrenez hurren.
‎Merkataritzako jarduera bat engainuzkotzat emateko beharrezkoa da bi premisa betetzea: jarduera egokia izan behar du haren jasotzaileengan uste okerra eragiteko eta, era berean, bigarrenik, haren egokitasuna eskatzen da haien portaera ekonomikoan eragina izateko.
‎Lehiaketa Desleialaren Legearen 5.1 artikuluan ezarritako bigarren tipoa jarduera bat engainuzko ekintzatzat emateko, eskaintzen den informazioa da, zeinak, nahiz eta zehatza eta egiazkoa izan ikuspegi abstraktu batetik errealitatearekin bat egiten baitu, eragin dezakeen errealitate horren zuzena ez den interpretazio bat. Egoera horrela izanda, jarduera bat, gure kasurako publizitatea, engainuzkotzat kalifikatzeko ez da erabakigarria eskainitako informazioaren zehaztasuna edo egiazkotasuna.
‎Garrantzi handia duena da informazioak hartzaileengan eragiten duen iritzia edo ustea. Ildo horretatik, informazio bat engainuzkotzat jotzeko oinarritu da, ezinbestez, haren hartzaileen artean eragiten duen interpretazioan. Lehen esan dugun bezala, Lehiaketa Desleialaren Legeak batez besteko kontsumitzaileari egiten dion aipamena argi dago dela «kontsumitzaileari, eskuarki informaturik dagoena eta zentzuarekin erne dagoena eta azkar dabilena».
‎Lehiaketa Desleialaren Legearen 7.1 artikuluaren arabera, beharrezko informazioaren isiltzeak soilik ekar lezake merkataritzako jarduera bat engainuzko publizitatetzat hartzea. Badirudi 7.1 artikuluak berak beharrezko informazioa honela definitzen duela:
2015
‎Baliteke ni oker egotea, baina horretaz dakienari bestelako arrazoirik entzun arte, beti eutsiko diot iritzi honi; eta honela badakit pertsona bat engainu hauen beldurrez beterik izaten zena, baina otoitz honen beldurrik sekula ere ezin zuen izan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia