Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2002
‎Bere garbitasuna zala ta, entzute andia zuen-emazteki andiki bat bizi omen zan beiñola, Efeso, n. Atzerrietako emakume asko efesoratzen ziran bera ezagutu naiez, eta baita, garbitasunarekiko zuen-ospea egiazkoa zanentz egiztatzeko ere.
‎– Bildots bat ari haiz ikusten, ez astoa; eginkizun guztietarako otzana duk, ez dik horzkarik egingo, ez eta ostikadarik jaurtiko; astotxo horren larruaren barnean aiurri oneko gizon bat bizi dela esan zitekek. Ez duk zaila hori ikustea; aurpegia hanka artean sartzen badiok, heuk igarriko diok zer nolako egonarria erakusten duen.
2006
‎Beste modu batera esanda: gizarte modernoetan funtsezko tentsio bat bizi da efikaziaren eta zentzuen artean, arrazoiaren eta fedearen artean, arrazionaltasun instrumentalaren eta balio-arrazionaltasunaren artean. Salvador Giner-i helduko diogu berriro:
2007
‎Hori bai dela profesionaltasun faltaeta espezializazio falta. Oso sintomatikoa den esperientzia bat bizi izan nuen nikneuk: prentsa-bulegoko arduradun batek deitu zidan behin, nik idatzi nuenarengaineko informazioa nondik atera nuen galdezka.
‎14.2 irudia. Munduko biztanleen heren bat bizi da pobrezian, eta hori egiturazkobortizkeriaren agerbide bat da (argazkia: www.rel-uita.org).
‎Ez gara mekanikari handiren baten artefakto ttattarrak ere. Deismoa jopuentzako, haurrentzako, genevarrentzako, erlojugileentzako erlijioa da»18; panteismoa, gizon-emakume natural haziaren fedea; Goethe-ren naturaren sentimendua; naturarekin bat bizi ziren antzinako germaniarren erlijioa19 Batez ere, ordea, Jainkoaren inkarnazioa gizadia da20, eta horregatik, «guk ez dugu konbatitzen herriaren giza eskubideen alde, gizakiaren Jainko eskubideen alde baizik»21.
‎Ez da, idealismoak ez daukala munduaren eta historiaren izaera tragikoarentzat sentsurik. Hölderlin berehala «desengainatu» da; hau da, gaurko munduan gizakia ez da eta ezin da naturarekin bat bizi, kantatuko du malenkoniaz, bera ez delako gizartearekin ere bat, eta jainkoak ere ez direlako polisaren politikarekin bat. Alegia, Tübingengo gazteek Grezian identifikatu duten natura jainkozkoa jada hila dago, jainko grekoak eta polis grekoa hilak diren bezala?, naturaren eta gizon-emakumearen harmoniazko ezkon-
2008
‎Sasoi hartan, gainera, botere-zentrotik urruti zeuden guneak kontrolatzeko aukerak ez ziren gaur egungoak. Euskal lurraldeek gozatzen zuten status juridiko hau ezagututa, autore batzuek baieztatu zuten68 absolutismoaren garaian euskal lurraldeetan sasidemokrazia bat bizi zela.
2009
‎Des-herritze prozesu bat bizi dugula iruditzen zait. Des-euskalduntze praktiko batbizi dugula esango nuke.
‎Gertakari jakinen inguruan jasotzen dirennarrazioak dira lekukotzak. Gehientsuenetan hitzezko narrazioak izan ohi dira, gertakari jakin bat bizi izandako pertsonek sortutako narrazioak. Badira irudizegindakoak ere, bai eta biak uztartzen dituztenak13 ere.
‎Horrela, hiruneurritakoak izan behar dira: 200 cm2, eme bat bere kumeekin edota umeketarako bikote bat bizi daiteke; 450 cm2 eta 900 cm2, animalia gehiago ostatudaitezke. Kontuan izan behar da, nahiz eta andui bakoitzak portaera ezberdina izan, arrak batera bizi direnean oldarkor jokatzen dutela euren arteaneta zauriak edo/ eta heriotzak egon daitezkeela (2 taula).
2011
‎1) Literatura unibertsaleko, eta bereziki greko-latindarreko obra ezagunak euskaratzea ez zen berria, baina oraingoan urrezko garai bat bizi izan zuen193 Gerraurrean zenbait saio izan ziren, eta gerraostean bide horretan sakondu zuten, Zaitegiren Euzko-Gogoa plataforman. Beraz, testu greko-latindar askoren itzulpena EuzkoGogoa aldizkarian argitaratu zen, eta maiz aldizkaritik kanpo ere, liburu formatuan, lanari zabalpen handiagoa emateko gogoz.
‎Gatazkarik gabeko balizko bizitza bat bizi dute animaliek. Zorioneko orekan bizi dira.
‎Gure hipotesi nagusia da ahula dela ikus-entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasuna gure gazteen artean. Irudiaren gainean, lilura burugabe eta arin moduko bat bizi du gazteak, gogoetazko analisietatik urrun.
‎– Bere distortsioak ez datoz bat bizi den kulturako taldearen arauekin.
‎Freud-en (1914) arabera, bere buruarengan libido gehiegi inbertitzen du nartzisistak. Nartzisistari iruditzen zaio ni idealaren gauzatzea edo hezurmamitzea dela, mundu guztiak miretsi beharreko existentzia bete bat bizi duela, besteen beharrik ez duela, besteen beharra izateak osoa eta betea ez izatea esan nahi duela.
‎Azken bost urteetan, arrazoi desberdinak direla-eta, 10 aldiz aldatu da etxez: «argia lapurtzen zidaten», «lotara joaten ginenean soinuak ateratzen hasten ziren», «drogazale bat bizi zen eraikuntzan», «nire semeari burla egiten zioten», etab. Ez du inoiz lagun minik izan «gaztetan oso heldua nintzen eta nire adinekoekin ez nintzen gustura sentitzen. Gainera, nire gurasoak oso zorrotzak ziren eta eskolatik edo lanetik irteten nintzenean etxera joateko esaten zidaten.
2012
‎Heroi gatazkatsutzat uler genezake: norbereburuarekin, norbere munduarekin konformagaiztasunen bat bizi delako, desorekahori gainditzeko moduren baten bilaketari ekiten dion gizabanakoa.
2014
‎Sexudimorfismoko aro bat atzean uzten ari gara, 2 zenbakitik haragoko aniztasuna duenbatean sartzeko. Historiako une bat bizi dugu, zeinean ulermen teoriko eta boterepraktiko nahikoa baitugu gure kulturan lehenengo aldiz galdetzeko: «bi sexu bakarrikegon behar al dira?».
‎Aztertu diren kasuen% 20an, prozesua goiz eteten da; besteak beste, izakiaren garapen-akatsak, anormaltasunak eta hutsak gertatzen dira. Halako gertaera bat bizi duen emakumearentzat kasu askotan oharkabekoak gertatzen dira horrelako berezko abortuak, eta odol-galera hainbat faktorerekin interpreta dezake.
‎Eskuarki helduaroan gertatzen da. Estres larri bat bizi izan duenean gertatzen da disoziazio-ihesa. Nahasteak hilabete batzuk iraun dezake, eta ihesaldia bat-batean amaitzen da.
‎Identitate disoziatuaren nahastearen eta trauma osteko estreseko nahastearen zergatiak antzekoak dira. Bizitza arriskuan jartzen duten egoeretatik bizirik ateratako pertsona gehienek disoziazio motaren bat bizi izan dute. Disoziazio-nahastean disoziazioa azpimarratzen da, eta trauma osteko estresean barne-herstura azpimarratzen da.
‎Hondarreko eskizofrenia. Eskizofreniaren pasarteren bat bizi izan du gutxienez, baina ez ditu geroztik eskizofreniaren sintoma positibo nagusiak agertu. Sintoma psikotiko positibo nagusiak (eldarnioak, haluzinazioak, asaldura psikomotorra?) ez ditu agertzen, baina sintoma negatiboak bai (inhibizio soziala, emozio eskasia, alogia, abulia, jarduerarik eza, eta abar).
‎Fobia soziala duenak jendaurrean aritzea edo performanceak egitea ekiditen du. Gertaera traumatiko intentsu bat bizi izan duten pertsonek, erresilientzia gutxi edo zaurgarritasun handia baldin badute, trauma osteko estreseko nahastea garatzen dute. Nahaste obsesibo-konpultsiboa duenak bere burutik pentsamendu beldurgarriak (obsesioak) urrundu nahi izaten ditu, errituzko portaera batzuk (konpultsioak) eginez.
‎Barne-hersturarik ez baldin badago, beldur normala sentituko dugu, baina fobiarik ez. Di Nardo eta lankideen (Di Nardo, Lawrence eta Rita, 1988) arabera, txakurrei fobia dieten askok txakurrekin gertaera traumatikoren bat bizi izan badute ere, txakurrei fobiarik ez dieten askok ere gertaera traumatikoren bat izan dute txakurrekin. Zertan dago batzuen eta besteen arteko aldea?
‎Nahaste akutua dutenen% 40 inguruk garatuko du trauma osteko estreseko nahastea. Gertaera traumatiko bat bizi izan dutenen% 15 -30ek agertzen du trauma osteko estreseko nahastea. Maiztasun handiagoz gertatzen da bortxazko gertaeren biktima izan direnen artean.
2015
‎Hamarkadetan izoztuta egon diren gatazkak berriro bueltatu dira. XX. mendearen hasieran bezala, nazionalismoen eztanda indartsu bat bizi dugu; ezkerra jokoz kanpo dago; eta Mendebaldeko inperialismoak, orain polo bakarrean antolatua, 1914an munduaren banaketan xede ziren lurralde asko berriro bilakatu ditu helburu, Europan zentro-periferia paperak indartzen dituen bitartean.
‎Aro digital berria teknologiaren garaipenaren aroa da, industria berriaren eta ekonomiaren motor nagusia baita, eta kulturaren eta industriaren arteko faktore erabakigarria. Iraultza isil bat bizitzen ari gara: inprenta edota lurrun-makina asmatu zireneko agertoki bertsuan kokatu gaituzte Internetek eta globalizazioaren kontzeptuak.
2017
‎Nahiz eta parte-hartzaileen adina txikia izan, ia erdiak noizbait egoera deseroso edota arriskutsuren bat bizi izan du. Mascheroni eta Cuman-en (2014) lanean adierazten den bezala, ikasleek identifikatzen eta zerrendatzen dituzten egoera gehienak irudi eta mezu desatseginak ikustea edota ezezagunekin topo egitearekin dute harremana.
‎. Egoera deseroso edota arriskutsuren bat bizi izan dute (irudi eta mezu desatseginak ikustea/ ezezagunekin topo egitea): % 43
‎Gure bizitzaren gertaerak gogoratzeko faktoreen artean dauden aspektu kritikoetariko bat da gertaera bat bizi izan den adina, honakoak gogoratzeko prozesuari eragiten diola ere.. Adibidez, jendarte bateko pertsonak adin kohortez banatuz gero, erraz ikusten da pertsona guztiek ez dituztela proportzio berean gertaerak gogoratzen (ikusi CEVI proiektua, d' Epinay, Cavalli, eta Aeby, 2008), gertaerek eragindako inpaktua ezberdina da eta.
2019
‎Horrexegatik, ezker erradikaleko partiduek, eta batez ere eurenoinarri sozialak, euskaltzaletasuna bereganatu eta haustura demokratikoaren ideiarekin lotuzuten, abertzaleak sentitu ez arren. Elkarrizketa batzuetan, esate baterako, 76 -77 urteetan gutxigora behera, euskaltzaletasunaren bat-bateko olatu gorakor bat bizi izan zela azpimarratu dute.
‎Trantsizioaz geroztik ezker iraultzailea ia desagertu egin zen eta krisi luze bat bizi izan zuen.Garaian garrantzi handia izan zuten arren, hainbat hamarkaden ondoren, gizartearen memoriakolektiboan alderdi iraultzaile hauetatik guztietatik deus gutxi baino ez da geratzen. Beraz, frankismoaren hondar urteetako oposizioko talde nagusietako batzuei merezi duten garrantziaemateko balioko duen lan bat da hau.
‎Hala, egunkarietan eta auzokideen ahotan ageri den Donostia hiri pinpirina da, frantsestua, burgesa eta Espainiako turismoari begira saltzen dena. Ekintzek, ordea, bestelako hiri baterakusten dute, gatazka politiko bat bizi duen hiri bat, errepresioaren eta bortizkeriaren testigu dena.Hortaz, Saizarbitoriak eleberriaren tesia azpimarratzeko elementu gisa erabiltzen du hiria: errealitatedesberdinen elkarbizitza kontraesankorra erakutsi, eta gizartearen indiferentziaren aurrean borrokaarmatuaren sakrifizio absurdoa azaleratzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia