2000
|
|
Eta, amaren aitorraren argitan, garbi oroit dezaket nik ere orain aldi hura eta aldi hartako hainbat gertaki. ...n eta pertsona baten eginak eta ekinak zentzuz aldatzen baitira eta erranahi berezia hartzen, noiz eta bertze pertsona batez amorosten den, nola izan baitzen amaren kasua, baina, ikusmoldeak ikusmolde, kontua da ezen ni ere ohartua nintzela orduko amaren joko bikoitz hartaz, osabarekin zuen erlazioneaz denaz bezainbatean, nahiz eta, nola artean haurra bainintzen eta, gauza haien alderakotzat, haur
|
bat
bezala pentsatzen bainuen —Platon eta Aristoteles errezitatzeko moduan nengoen arren, bertzalde—, ez nion bertzelako signifikantzarik eman.
|
2007
|
|
Herder historian interesatzen duena herriak dira (ez Estatuak), eta herrietan hura interesatzen duena, kultura: Volksgeista ama
|
bat
bezala pentsatzen da, familian benerazioz maitatua, kulturaren alor guztiak haren haurrak dira. (Aitarik ez da pentsatzen).
|
2009
|
|
gizakiaren definizio klasikotik,, abere razionala?, Descartesek ezabatu egingo du aberea). Gizon emakume moderno horrek bere nia, estreina substantzia edo gauza
|
bat
bezala pentsatzen du, arima, bere bere pribatua, eta espiritual metafisiko bezala gero, hedadurarik ez duena, ez duena gorputzarekin ukiturik, bere sorburua haraindian duena (Natura ez bezalakoa erabat). Hil eta biziraun behar badu,, eznatura?
|
2011
|
|
Izan ere, etorkizunari buruz, denok nahi duguna bortxarik gabe onezkoan bizitzea omen da. Ez genuke ebidentzia
|
bat
bezala pentsatu behar, ordea, orain bai, bide zuzenean gaudela. Bakezko bidea, razionalki, bortxazkoa bezalaxe izan liteke inmorala, moraltasunaren prejudizioa bere alde izaten badu ere.
|
2012
|
|
Izan ere, etorkizunari buruz, denok nahi duguna bortxarik gabe onezkoan bizitzea omen da. Ez genuke ebidentzia
|
bat
bezala pentsatu behar, ordea, orain bai, bide zuzenean gaudela. Bakezko bidea, razionalki, bortxazkoa bezalaxe izan liteke inmorala, moraltasunaren prejudizioa bere alde izaten badu ere.
|
2014
|
|
–berez izale?
|
bat
bezala pentsatzen du, gizakiok baino lehen edo gainetik berbaitan dagoen zerbait objektibo bezala, ez gizakiaren nahierara ipini edo kendu ahal dena. Logikoki, Renanen boluntarismo suposatua zokoratua geratzen da:
|
|
Turismoa batere ez zen tratatua izan Manex Pagolaren Biba turismoa z aparte, eta hau antzerki abertzalea zenaz gain, turistek rola txarra zuten eta frantsesez mintzo ziren, ez zen ustez on edo txar zela errateko baina antzerki naturalista zen eta ni ez nintzen batere horretan. Euskaldunen jokamoldea turismoaren industrian nuen erakusgai, instalazio bat itsas ontzi
|
bat
bezala pentsatu zen, mundu isolatu bat eta funtzionatu behar zuen, escanner gisa, ontzi maketa edo kupa bezala non denbora berean kanpotik ikus zitekeen makina horren erradiografia. Erakutsi kabinak, sukalde, sotoak eta makinen gela.
|
2015
|
|
Ni sagua naiz, cogeme! Katua lurzoru ehiztaria bada, erronka izango da sagu bat edo balizko presa
|
bat
bezala pentsatzea. Hala, naturan zer soinu egiten dituen irudika daiteke, eta hatzetako edo arraspetako kolpe soilekin erreproduzitzeko.
|
2018
|
|
Globalizazioaren ondorio ekonomikoek ez ezik, ondorio kulturalek ere berebiziko kezka sortzen dute, batez ere euskal nortasunari eta euskarari lotuta: «Herri oso
|
bat
bezala pentsatzeko, aritzeko, erabakitzeko eta garatzeko aukera ukatzen zaigu eta globalizazio ekonomiko, kulturak eta linguistikoak hainbeste garrantzia duen honetan, ondorioak areagotu dira» (Bat Eginez, 2000b: 49). Mehatxu kultural gero eta handiagoak kezkatzen du ENAM. «Neoliberalismoaren ikuspuntutik ez baitago ez Euskal Herriarentzat eta ezta euskararentzat ere inolako etorkizunik, neoliberalismoaren erabakia uniformizazioarena baita» (Bat Eginez, 2000a:
|
|
Topaketak arkitektura, hirigintza eta diseinuaren inguruan euskaraz lan egiteko desioa zutenen arteko elkarretaratze
|
bat
bezala pentsatu zen. Azken finean, profesionalen artean hitz egitean euskarazko ekoizpena «egon, bazegoela» ikusten zen; batek plegu batzuk eskuratu zituela lehiaketa publiko batetik, besteak aurrekontu bat prestatu zuela?
|
2020
|
|
Jatorrizko biolentzia horrek posible diren gizarte antolaketa ezberdinak era razionalean pentsatzeko aukera ezabatu eta legeak ezarritako ordena soziala beharrezko moduan agerrarazten du. Adibide moduan, Azurmendik ondo adierazten du demokraziaren aurka egotea ez zaigula aukera razional bezala ematen; are gehiago," de fakto demokraziaren aurka egotea posibilitate razional
|
bat
bezala pentsatu ezin den gizartean, ezin esan daiteke, razionalki pentsatzen dela demokrazia" (Azurmendi 1997). Horretarako, nahitaez, estatuak indarrez ezarri ditu mugak han eta hemen.
|