2001
|
|
Hurrenez hurren legitimazio modu mitikoa eta modu razionala darabiltzaten bi gizartek
|
bat
egin dezakete balioetan (bere partaideen gizarteratze kolektibistan, adibidez), nahiz eta bat egite horren arrazoiak ezberdinak izan: lehenengoaren kasuan jainkoak beti banandu gabe bizi izan direlako eta bigarrenarenean betiereko bakea agintzen duelako.
|
2004
|
|
Izan ere, paradigma logiko-matematikoa eta fisiko-matematikoa ez dira daitezkeen paradigma zientifiko bakarrak ez eta gorenak ere; baina bai egokienak beren errealitate esparrua aztertzeko. Zientzia bakoitzak bere formalizazio-paradigma propioa behar du, bere metodologia propioa behar duen bezalaxe, nahiz eta hainbat aspektutan
|
bat
egin dezakeen beste zientzia baten edo batzuen paradigmarekin. Hala, biologia, fisiologia, geologia bezalako zientzia ukaezinak ez datoz bat paradigma fisikomatematikoarekin hainbat eta hainbat aspektutan, eta halere inork ez die ukatzen beren estatutu zientifikoa.
|
2006
|
|
Humeren ideia hauxe da: gizaki guztiok baldintza normaletan gauza bati kolore bera egozten diogun eran, edertasunari dagokionez ere
|
bat
egin dezakegu.
|
2010
|
|
Bata" borondatezko parte hartzea" da, zeinen arabera —honela Sierra— gurasoek bi gauzez" konbentzituta" egon behar duten, hala nola," komenigarria dela euren haurrek bigarren hizkuntza hori ikastea" eta" hizkuntza horretan ikastea dela hori lortzeko modurik onena" 295 Konbentzimendu hori, finean, funtsezkoa da ikasleak —hizkuntza berria dela eta— jarrera positiboa eduki eta jorra dezan. Bigarren baldintza, bestela, aipatutako" planteamendu komunikatiboarekin" lotuta dago, ze —Ruiz Bikandik adierazi bezala—" ahalegin didaktikoa" hor" hizkuntzaren alde ulergarrietan zentratu behar da", hain zuzen," beraren erabilerarako testuinguruak sortuz" 296 Hizkuntzak berezkoa du intentzio komunikatiboa, eta, horrexegatik,
|
bat
egin dezakete xede-hizkuntzak eta instrukzio-hizkuntzak. Eta bukatzeko, zera diogu:
|
|
Fasoldek, hemen, bi" ikuspegi" posible bereizten ditu: bata" instrumentalista", zeinek" hizkuntzak komunikazio-bitarteko bezala duen funtzioa nabarmentzen duen", eta bestea" soziolinguistikoa", zeinek" hizkuntzaren esanahi sinbolikoa eta soziala azpimarratzen duen" 194 Guretzat, jakina, bigarren hori da garrantzitsuena, hain zuzen, horrek pedagogia linguistikoaren dimentsio hezitzailearekin
|
bat
egin dezakeelako. Esan dezagun, beraz, hizkuntzaren inguruko ikerketa sozio-kulturalek, orokorrean, agerian uzten dutela zer puntutaraino den ere hizkuntz irakaskuntza, beti eta salbuespenik gabe, aldagai kontestualen menpeko.
|
2013
|
|
Nagusietako bat hauxe da: nolakoa da gorputz desberdinekin
|
bat
egin dezakeen arima hegalari edo aske hori. Arima zer ez den badakigu, jakin:
|
|
Emaitza etikoki katastrofikoa izatea ere gerta daiteke. Arraunlari guztiek
|
bat
egin dezakete koordinazio ezin hobean okerreko bidetik, amildegi etikorantz. Hori ere gerta daiteke.
|
|
Nonbait, osagarritasunaren tesiaren antzeko bat aldarrikatzen du. Leterekin
|
bat
egin zezaketen, nire ustez, hainbat pentsalarik: Wittgenstein, Tolstoi, Kierkegaard (1813-1855) eta William James (1842-1910) pentsalariek, besteak beste.
|
2014
|
|
Ez al du horrek argi uzten Tannhauserrek amaieran bien artean egin behar duen hautua? Azkenetan dagoenean Venusek berarekin
|
bat
egin dezan esaten dio(" Komm, O komm! Zu mir!
|
2017
|
|
Hortaz, nirea bezala eta niretzat aldarrikatzen dut ihes egiten didan ni bat eta, nik Bestea ez-izatera jotzen dudanez, Besteak nire bat-batekotasun bertsua duelarik, Ni-objektu hori ihes-egiten-didan-Ni gisa aldarrikatzen dut, hain zuzen. Ni-objektu hori da ihes egiten didan neurrian naizen Nia, areago, nirea denik ukatuko nuke nirekin
|
bat
egin balezake ipseitate hutsean.
|