Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 289

2000
‎Gauza objektiboak etaseguruak dira derrigor... Bide bat ala bestearen artean, arrazoiak haztatu eta, azkenean zio absoluturik ez baita egongo, arriskatu eta hautatu egin beharkodugu.
‎Adibide aberatsa da borroka armatuari buruzko balioen salda, baina beste hainbatgairi buruz hitz egitekotan, baliagarri gerta dakigukeena ere. Gertaera bera, antzekoegoera, ekintza bat ala bestea baloratzeko kinkan, segun eta nongo protagonistak diren, bi diskurtso politiko ezberdin sortzen baitira. –Odolaren mintzoaz?
‎Zazpiak bat ala zazpiak zortzi? (Orain eta Hemen).
‎SAIZAR, Xabier Euskal Herria eta Europa ekonomi arloan. 40 zk. (1986), 17 Euskal jitea Karrantzan (Orain eta Hemen). 14/ 15 zk. (1980), 165 Zazpiak bat ala zazpiak zortzi? (Orain eta Hemen).
2001
‎Honetaz guztiaz gain, Seaskakoek mintzaleku publiko bat antolatu dute eta beren mezua Iparraldeko hautetsi eta botere publiko guztiei ere bidali diete, dena ahalik eta jende gehien eta garrantzitsuenarengana iritsi asmoz. Azkenik, martxoaren 31n Ipar Euskal Herriko ikastola guztietan" ateak zabalik" delako eguna egin zuten, ikasleen gurasoentzat baina batez ere arrazoi bat ala beste medio orain arte beren seme alabak Ikastolan sartu ez dituzten gurasoei begira.
‎Zigortutako ingurune honek (kirol portua 2003 urterako bukatua egongo omen da eta dagoeneko paduraren beheko erdia betetzen du), itsasaldiaren arabera aurpegi bat ala beste bat erakusten du, baina biak ederrak, eta horrez gain padura eta dunek ekosistema bakana osatzen dute, beranduegi izan baino lehen bisitatzea gomendatua.
‎‘Zer da hori, indirekta bat ala? ’ esango diozu tabernariari.
‎Atetik ohera, aulkitik leihora, eguneroko unibertsoak emandako neurri zehatzen barruan bizi naiz eta, bat ala beste, objektuen objektibitatea ametitu eta natura hilen gogoezera egokituko naiz ala, ostera, saia naiteke zerbait lekuz aldatzen, piztuz amodioak, katastrofeak eta eklipseak, eta gauzen insurrekzioa eraginez...
2002
‎Konparazio baterako, Picassoren litografia bat ala Picassoren koadro bat erosteko aukera, kontsumoa edo goi mailako kontsumoa, hor dago koska: biek dute balioa, bakoitzak berea, baina batetik besterako aldea sekulakoa da.
‎Harreman keinuak: mintzakideen artean harreman maila bat ala bestea den salatzen dutenak. Ez dira berdin portatzen gizaki bi amorante direnean edo nagusi langile harremana besterik konpartitzen ez dutenean.
‎Kalküla ezazü. Ez baldin bazira segür, kütxak eta kanikak marraz itzazü kaierean. este hamarreko bat ala ez?
2003
‎eta, hizkuntza? ez dira, jakina, Platonen ideien zeruan ikusi behar; bat ala bestea historian zehar gauzatu dira, eta elkarrekin gurutzatu. Erran behar dugu laburzki, nola kristau fedea, edo hobeki erran, nola kristau fededunak berak, ibili diren harremanetan, azken hogei mendeetan zehar, bidean aurkitu dituzten hizkuntzekin, eta bereziki euskararekin.
‎Eta kontu mitikoekin gertatzen den bezala, estilo propioa garatzen du, horren bitartez errealitatea errepresentatzeko —baita sortzeko ere— Eta estilo bakoitzak bere egiaren nozioa lantzen du, eta horrekin batera objektibotasun eta arrakasta kontzeptuak ere bai. Estilo bat ala bestea aukeratzea gizarte ekintza da, Feyerabenden ustez; historian kokatzen den gizarte ekintza, eta ez egia aldaezina. Baina aukeraketa oso gutxitan izaten da razionala.
‎–Argitu beharrekoa zera da –aztoratutik nabaritu nuen–, ea herriko Talaian, elizondoan, hilobi bat ala bi izan ziren. Horra!
‎Oraingoan galdera jakin baten erantzun zehatz baten bila. " Hilobi bat ala bi egon ziren herriko Talaian, elizondoan?", horra galdera egina nion galdera.
2004
‎Mutiko gazte bat ikusi dugu bidean( bat ala bi izan dira?), eta ez du barrerik egin gu ikusi gaituenean. Harriturik gelditu da.
‎erabaki garai bakoitzetik zer den garrantzitsuena. Batzuk historia politiko militarrari eman diezaiokete garrantzia, beste batzuk ekonomiko sozialari, edo kulturalari, etab. Ez dut hortik sakonduko hezkuntzak historia ikasgaiaren bidez landu nahi dituen balioak ideia oso konkretuei baitaude lotuta (tolerantzia, askatasuna...) eta ez hainbeste iragan aztertzeko ikuspegi historiografiko desberdinei (nahiz egia esan ikuspegi historiografiko bat ala beste hautatzeak izaten duen lotura balio konkretu batzuk ala besteak lehenestearekin). Hortaz, akademikoki gutxi asko lor daitekeen historiaren sintesiaren gainean bigarren hautaketa bat egin da balio konkretuagoen arabera.7
‎Zer da legea? Erregulartasun enuntziatu bat ala ezinbestez agintzen duena. Baina, gainera, legeak, zientziaren unitate asertibo txikiena denez, zer dio munduaz. Egiaala gezurra esaten digu, kontuan izanik lege guztiak idealizazioak direla?
‎Ile beltz oso ilunak zituen, larru beltzaran argia, begi argiak, hortz xuri ederrak eta irri xarmant bat. Kilo bat ala bi gehiegi zeuzkan eta oso argia zen bere adinerako. Burrasoekin bizi zen.
2005
‎hiru kasu eman dira, hiru kasu gertatu dira esan beharrean. Komunikatiboagoa edo akademikoagoa da bat ala bestea. Bat euskara ona da eta bestea txarra, traketsa, inoiz gure artean erabili ez dena.
2006
‎Noiz eta zergatik atsegin duzun ezagutu berri bat ala aspaldikoa duzun lagunen bat, zein egoeretan zauden gustura, zerk eragiten dizun etxean bezala sentitzea eta zerekin sortzen dituzun konplizitate sareak. Galdera horientzako erantzun bila nenbilen.
‎Izen hori eman zaio material militar garestien salerosketetan ordaindutako komisioek Frantziako epaitegietan piztuarazi duten ikerketari. Jujeek aurkitzen dutenaren arabera, ministro bat ala bestearen karrera politikoa joango da hankaz gora, nork daki Jacques Chirac presidentearena ere. Frantziako zerbitzu sekretuetako goi kargu bat baino gehiagori lepoa seguru moztuko diotela.
‎Arrazoia hainbat arrazionaltasun esferatan zatikatuta geratu da, eta bakoitzak autonomiaz gidatzen du bizitzaren ordena bat ala bestea. Ondorioz, esfera bakoitza oztoporik gabe garatu da, baina galdu dugu interes guztiak batuko dituen arrazoi bakar eta integratzailearen ideia ilustratua.
‎Autore alemanetan ez dago" izpiritu" metafisiko aldez aurrekorik, edozertsutarako ahalmen zedarrigabetu gisa; dago izpiritu (kultura) manifestatu sozial historiko bat –herri bakoitzak berea–, izpiritu (nortasun) baten obra bezala interpretatzen dena. Aitzitik, autore espainolek, alde batetik arraza bat berbaitan suposatzen baitute, bestetik hizkuntza eta kultura bat aparte, arraza hari ahalmen bat eta" izpiritu" bat hizkuntzaurrekoa suposatu beharra daukate, hizkuntza bat ala bestetik eta ekintza kultural bat ala bestetik menpegabea; hots, izpiritua eta kultura baino lehenagoko izpiritu eta kultura bat. Hori gertatzen zaie –orain Ortega-ren kategorietan mintzatzeko– ez dakitelako natura (arraza) eta historia (izpiritua, kultura) filosofikoki pentsatzen beren arteko erlazioan.
‎Autore alemanetan ez dago" izpiritu" metafisiko aldez aurrekorik, edozertsutarako ahalmen zedarrigabetu gisa; dago izpiritu (kultura) manifestatu sozial historiko bat –herri bakoitzak berea–, izpiritu (nortasun) baten obra bezala interpretatzen dena. Aitzitik, autore espainolek, alde batetik arraza bat berbaitan suposatzen baitute, bestetik hizkuntza eta kultura bat aparte, arraza hari ahalmen bat eta" izpiritu" bat hizkuntzaurrekoa suposatu beharra daukate, hizkuntza bat ala bestetik eta ekintza kultural bat ala bestetik menpegabea; hots, izpiritua eta kultura baino lehenagoko izpiritu eta kultura bat. Hori gertatzen zaie –orain Ortega-ren kategorietan mintzatzeko– ez dakitelako natura (arraza) eta historia (izpiritua, kultura) filosofikoki pentsatzen beren arteko erlazioan.
‎–Ezagutzen zuen amak Germanen bat ala?
‎Zenbait hiri handitan nolabaiteko lehentasunaren arazoa planteatzen da, 100 hizkuntza dauden lekutan ezinezkoa baita denak irakastea. Nola aukeratu bat ala bestea. Europako Batasunean, zenbait herritan, baliabideak mugatuak direla eta irakasleriaren prestakuntzak bere mugak dituela-eta, ikasle kopuruaren arabera etorkinen hizkuntzen lehentasunak ezartzea defenditzen da.
2007
‎Orkestra zuzendariok lantzen duguna, batez ere, testu hori oratoria bihurtzeko modua da. Musikak hainbat parametro eskaintzen digu, haien bitartez guk bide bat ala bestea hauta dezagun, eta konpas bakoitzari bizia eman diezaiogun emozioen alorrean. Kixotea duzu, esaterako.
‎Argi dago ez dela horrela, baina horrek beste galdera batzuk egiteko aukera ematen digu, esate baterako, zein da" zoriontasuna"," poztasuna"," alaitasuna"... eta antzekoen arteko harremana? Edo, zer da zoriontasuna, sentimendu bat ala egoera bat. Zein da gizabanako eta gizarte barruko eta kanpoko egoeren arteko lotura?
‎5 E skara bat ala gehiago?
‎Eta, ohikoa ez bada ere, inhalazioz ere sar daitezke esporak biriketara. Bidea bat ala bestea izan, toxina odol zirkulazioan sartzen da, eta nerbio bukaerak muskuluarekin elkartzen diren lekura iristen da. Hor eragiten du.
‎esan geniezaioke: sexu bat ala bestekoa da, arraza bat ala bestekoa, etab., eta, arima natural, honen estudioa antropologiari dagokio (natur zientzia bati, alegia, Hegel-ek garaiko antropologia hala ulertzen duenez) 505 Bestela esan, ni hori ez dagokio historiari eta ez filosofiari, giza jardun espezifikoen estudioari.
‎esan geniezaioke: sexu bat ala bestekoa da, arraza bat ala bestekoa, etab., eta, arima natural, honen estudioa antropologiari dagokio (natur zientzia bati, alegia, Hegel-ek garaiko antropologia hala ulertzen duenez) 505 Bestela esan, ni hori ez dagokio historiari eta ez filosofiari, giza jardun espezifikoen estudioari.
‎118 Ideia hori, izan ere, ala ez da bat ala historian asko aldatua da, nahasteria totalaren iturria (edo ondorioa!) baino ez da gutxienez, < Volksgeist> az diharduten autore guztiek esangura berdinean hartzea.
‎Ezagutzaren bitartez eraikitzen da konzientzia, baina prozesuaren garapenean sentimendu bihurtuta eragiten du gure buruan. la automatikoki agintzen dusentimenduak burmuinean guretar bat ala aurkakoren bat agertzen denenan. Indarizugarria du gure erabakietan nor garen sentimentuak.
‎Baina bistan da esamolde biak konbentzio hutsak direla; errealitatea bera esamoldetik menpegabeki dela. Aldiz, errealitatea, esapide bat ala beste edo hizkuntza bat ala bestetik bai, baina hizkuntzazkotasunetik ez litzateke mendegabea, autore beraren aburuan:
‎Baina bistan da esamolde biak konbentzio hutsak direla; errealitatea bera esamoldetik menpegabeki dela. Aldiz, errealitatea, esapide bat ala beste edo hizkuntza bat ala bestetik bai, baina hizkuntzazkotasunetik ez litzateke mendegabea, autore beraren aburuan:
‎hala, azaltzen digu Txillardegik, Yukatango indigenek ez dute mendirik ezagutzen, eta beren hizkuntzak ez du ideia horri dagokion hitzik. Eta aukerakoa da hots segida bati adierazki bat ala beste egokitzea: «beso» hotssegidari euskaraz adierazki bat dagokio eta beste bat gaztelaniaz.
‎Ib., 176 Boas ek espresuki dio ezen hizkuntzan koloreen klasifikazio bat ala bestea edukitzeak ez duela hiztunengan haien tonuak hautemateko ahalmena (fisiologikoa) baldintzatzen.
‎— Ago... kameluak... bat ala bi konkor ditik?
2008
‎euren benetako bokazioa sakrifikatu dutenak ere badira, sugeak bezala azala derrigorrean eta bortxaz mudatzera derrigortu dutenak euren burua, zeregin ustez noble eta jasoago baten ohore. Idazleak intelektualarekin tupust egiten duen lurraldea da horren kausa gehienetan, badu bere zentzua eta bere tradizioa (finean, zer da, bada, arriskutsuago politikan, idazle bat ala teknokrata bat?), ez da atzo goizekoa, literatura eta konpromisoaren arteko eztabaida. Fernando Savater bat, duela hogei urte irakurzaletasuna eta pentsamendua gai hartuta hain gauza jostari, eder, sakonak idatzi zituena, ez ote du politikak zapuztu?
‎Pertsonaren lehen hizkuntza erabakigarria da hizkuntza gaitasun erlatibo bat ala beste izateko. Horrela, bada, lehen hizkuntza euskara bakarrik duten pertsonek hizkuntza gaitasun erlatiboa dezentez handiagoa izan ohi dute lehen hizkuntza gaztelania dutenek baino.
‎Hauek izan daitezke testuinguru jakin batean euskaraz komunikatzeko aukeran eragina izan dezaketen aldagai disposizionalak: hizketakidearen edo taldearen hizkuntza; erreferentzia taldearen hizkuntza erabilerak; edo hizkuntza bat ala bestea aukeratuz gero aurreikus daitezkeen ondorioak. Horrenbestez, (a) gure solaskideak gure lagun taldeko euskal hiztunak badira eta ez badago osagai berririk, (b) ohikoa bada hizkuntza hori erabiltzea eta (c) baldin badakigu ongi ikusita dagoela euskaraz hitz egitea, euskara aukeratzeko probabilitatea gehienekoa izango da.
‎Gizarte balioak gizarte talde zabalek partekatutako aurretiazko ideiak (aurreiritziak) dira, eta balio orokortzat hartu ohi dira. Aztertzen ari garen jokabidearen kasuan, oso garrantzitsuak dira testuinguru jakinetan hizkuntza bat ala bestea erabiltzeko egokitasunari erreferentzia egiten dietenak. Hizkuntzak gutxitze prozesuan barneratuta daudenean, bada aipatu behar den ezaugarri bat, eta hauxe da:
‎Alde batetik, hizkuntza aukeratzeko (bata ala bestea aukeratzeko) jokabidea aztertu nahi dugu, ikuspegi psikologikotik. Horretarako, jokabide hori funtsezko zer aldagaik gidatzen duten identifikatu behar da; hau da, zer aldagaik baldintzatzen duten hizkuntza bat ala bestea aukeratzeko probabilitatea. Bestetik, gatazka egoera horiei aurre egiteko pertsona arteko baliabideak garatzeko esku hartze eredu bat proposatzea da gure helburua, betiere hizkuntza gutxituko hiztunen ikuspegitik.
‎Jokabideak ebaluatzeko ereduen ezaugarri nagusietako bat eskura dagoen informazio guztia txertatzeko gaitasuna da, jokabidea azaltzeko eta aurreikusteko tresna sortzeko. Kasu honetan, hizkuntza aukeratzeko jokabidean zer aldagaik esku hartzen duten jakiten saiatuko gara; hau da, zerk daraman pertsona bat hizkuntza bat ala bestea aukeratzera egoera jakin batean.
‎Hau, ordukotz adinean aitzinatua nahiz berri kondan eta lumaz bere euskaran paregabea, beti bertsulari munduan ere berekin karreatzen zuen famattoare kin, Mehaineko apez Oxobi beste idazle famatu lagunarekin, zer arraintzariak bestalde Lekuine ta Haltxuko errekatto horietan! Apez ezagutuak ere bai haa tik bat ala bestea. Ez ahal zituen igandez bezperak ere hutsegitekoak Gerezietakoak, eguerdi aitzin meza nausitik landa emanen bazituzten ere ai tzintzerat herriko elizan, aratsaldeko pilota partida hura ezin utzia izanki eta Hazparne alde hortan.
‎Forma horiek guztiak protagonista beraiek erabili zituzten, une batean ala bestean. Gainera zerabilten hizkuntzen arabera aukera bat ala beste egiten zuten (eta ez beti berbera ere).
‎Jakina, faktore horietako bakoitzak ezaugarri desberdinak izan ditzake, zedarritu ezinezkoak, egoerak, hiztunak, asmoak eta testuinguruak askotarikoak direlako. Horrenbestez, kontestua osatzen duten elementuak (NORK, NOREKIN, ZERTAZ, ZERTARAKO, NOLA... aritu alegia) baldintzatzen dute erregistro bat ala beste erabiltzea. Dena den, erregistroa ez da ulertu behar gauza finko eta egonkor gisa, bi muturren artean gauzatutako continuum bat bezala baizik.
‎Edonola ere ez dirudi herritik kanpo zeudenak gelditu zirenak baino gehiago izatera heldu zirenik. Zeintzuk ote ziren batzuek eta besteek azaltzen zituzten arrazoiak erabaki bat ala bestea hartzeko. Sarasketak adina eta makaltasuna aipatu ditu arrazoi nagusien artean, baina kasurik okerrenean ere 12 urte eta erdiko aldea baino ez zegoen batzuen eta besteen artean.
‎Enpedoklesen doktrinei dagokienez, zailtasun berberak plantea daitezke; eta horietaz gain, ondoko hauek: a) gorputz sinpleak elkarrengandik sortzen direnez, gorputzek ez dute beti haiek beraiek (alegia, sua edo lurra) izaten jarraitzen; b) mugimenduaren kausari dagokionez, ez du argitu kausa bat ala bi (alegia, Adiskidetasuna eta Gatazka) ezarri behar den; c) aldaketa ezabatzen dute (aldaketak aurkarientzako azpigai bat behar baitu). Anaxagorasen homeomerien doktrinari buruz, Aristotelesek absurdoa dela pentsatzen du; izan ere, a) homeomerietan nahastu aurretik, osagaiek banandurik existitu lukete; b) edozein nahasketa litekeena balitz, ezaugarriak edonola eman litezke; c) ez du ezer berririk esaten (kausa materiala eta eraginkorra besterik ezartzen ez baitu); dena nahasturik balego, orduan ez legoke ez entitaterik ez ezaugarririk.
2009
‎Ez da erraza jakitea Europako zine zuzendari gazteena den ala ez. Erantzuna bat ala bestea izan, argi du bere etorkizuna zineman dagoela. Bere ibilbide laburrean bi film laburretan aktore gisa parte hartu du eta hirugarren batean zuzendari, gidoilari eta produktore gisa lan egin du.
‎arimaren espiritualtasuna, hilondoko bizitza baten kontzeptua, iraupenaren edo gainbizitzaren ideiak, saria, bakea edo atsedena, denak antropomorfismoak dira, hildakoari hobian armak edo janariak ipintzea bezain primitiboak azkenean. Jainkoa ni bat bezala, edo pertsona, subjektu (zerbait pentsatzen, kreatzen, etc.), antroporfismoa da orobat, edo Jainko bat ala asko dagoen auzia, etab., kuestioak berak, planteamolde antropomorfistak aurresuposatuz bakarrik dira ulergarriak. Gizon emakumeek Jainkoen eitea beren eitearen erakoa imajinatzen dutela, Xenofanesengandik Aristotelesganaino errepikatua da aspaldidanik, eta ebidentea da, ezin baita ez horrela izan.
‎Zer egiten dugu uharte jendegabetu batean? Zer da hau, opari jainkonzko bat ala istripu zoritxarreko bat. Aukera paregabe hau aprobetxatu behar dugu ala errezatu egin behar dugu lehenbailehen gure bila etor daitezen?
‎–Jipoi goxo bat ala besterik gabe oroigarri xume bat?
‎Dena zen gerra. Dena zen lubakiaren alde bat ala bestea. Dena odola eta izerdia.
‎Elkarte horren zeregina nola mugatu zen orain kontua: euskara ikertzea ala euskara babestea edo zaintzea, zer egin behar zuen, horietako bat ala biak?
‎Windows edo Linux sistema eragilea daukaten horiengana bideratuko ditugu. Sistema bat ala bestea erabili, ez dago diferentzia nabarmenik ikusiko duzuen bezala.
‎Aste honetako asteazkenean berrehun urte bete dira Nikolai Gogol idazle errusiarra jaio zenetik(). Egokiera hori aitzakia, iraganaren gainean fokua ezarri nahi dugunean, zer tamainatako lente handitzailea aukeratzen dugun, egileaz irudi bat ala beste lor daiteke. Gogol item bakarrera laburbilduz gero, Arima hilak nobelaren aipamena bazterrezina litzateke, literatura unibertsaleko eleberri handienetakotzat hartua.
‎Uzturre Fundazioak udazken honetan antolatu dituen hitzaldi sortaren baitan hitz egin zuen. Aurreko asteetan Xabier Arzalluz EAJko EBBko presidente ohiak eta Markel Olano Gipuzkoako ahaldun nagusia izan ziren hizlariak, eta datorren ostegunean, Juan Jose Ibarretxe Eusko Jaurlaritzako lehendakari ohiaren txanda izanen da Konpromiso politikoa, aukera bat, behar bat ala betebehar bat izeneko hitzaldiarekin.
‎Inork espero ote dezake, beraz, ezer onik hizkuntzen arteko harremana gatazka bidean eta" hizkuntza bat ala bestea" ikuspegi baztertzailearekin egituratzetik. Molde horretako ikuspuntuak indar biziz plazaratu ziren Espainian, 2008 urtean," espainiera, hizkuntza komuna" manifestuaren bultzatzaileen eskutik.
‎Hizkuntzen auzira fundamentalismo erlatibistaren betaurrekoak jantzita hurbiltzen direnek esango digute ez dagoela ezinbestekoa den hizkuntzarik, eta, beraz, gaineratuko dute: " zer axola dio hizkuntza bat ala beste erabiltzeak, elkar ulertu ahal bagintezke?". Ziurrenera egia da ez dagoela ezinbestekoa den hizkuntzarik (esan ohi da" bizitzan ezinbestekoak omen zirenen gordeleku" direla kanposantuak), baina hori bezain egia ere da ez dagoela alferrikakoa den hizkuntzarik, behinola Maalouf-ek ederki azaldu zuenez.
‎Esanahi eta motibazio ezberdinak erantsi ohi zaizkio lanari, baita bizitzari ere. Munduan kokatzeko modu bat ala beste bat. Lanari loturiko unibertso sinboliko bat ala beste bat, afektu multzo bat ala beste bat.
‎Munduan kokatzeko modu bat ala beste bat. Lanari loturiko unibertso sinboliko bat ala beste bat, afektu multzo bat ala beste bat.
‎Munduan kokatzeko modu bat ala beste bat. Lanari loturiko unibertso sinboliko bat ala beste bat, afektu multzo bat ala beste bat.
‎Ikusitakoaren inguruko beste auzi bat informazioaren kulturen kopuruarena da: horrelako zenbat kultura daude informazioaren gizartearen barnean, bat ala asko. Pentsalari postmoderno batzuek —beharbada ironikoki— bat dagoela diote eta funtsezko ezaugarrien bila jarri dira —informazioaren saturazioa, autoritate epistemiko eta politiko zentralizatuen beheraldia, indibidualismoa, abiadura, kontsumismoa, merkantilizazioa, eta abar (ikus Brey & Sraker, argitaratzear) — Informazioaren kulturaren filosofiarako, interes berezikoa da Jean Baudrillard en jauzi teorikoa ondasunen ekonomiatik ikurren eta espazioen ekonomiara (Baudrillard 1995).
‎Denak berdin ari ziren, estatua kritikatzen zuten bere ezagun aberezaleak barne. Zer zen bada lanik gabe inor ez zela ustezko konplexu likits hori, heziketa euskaldun fededunaren emaitza dorpeetarik bat ala. Euskaldunak langilea izatearen fama zeukan eta esklabo izaterainoko langilekeria laudatzen zen prediku aulkietan edo igandeetako familia bilkuretan, sekulan proletarizatu gabeko izeba zaharrak biltzean bereziki.
2010
‎Erasoen jatorria bat ala bestea izanda, ezker abertzalearen desmarkatzea erabatekoa da?
‎Horixe dio Jesus Lizcano Madrilgo Unibertsitate Autonomoko katedradun eta Transparencia Internacional España erakundeko presidenteak, El Pais egunkarian argitaratutako artikulu batean (2010eko otsailaren 14an). Zenbateko absolutuetan, bildutako kopurua urteko 300.000 eta 700.000 milioi euro artean legoke, beti ere Lizcanoren esanetan; %0, 05eko ala %0, 1eko tipoa ezartzearen arabera, eta soilik dibisen eragiketetan ala finantza eragiketa guztietan ezartzearen baitan egongo litzateke kopuru bat ala bestea.
‎Erakundeetan bideratzen den ordezkaritzaren politikarekin jokatu dugu. Baina ez da gauza bera gizarte zibil ahul bat ala klabe subiranistan eta kontraboterean dabilen gizarte zibil antolatua eta saretua izatea. Lehentasuna horretan jartzen dut nik.
‎Jakinekoa da helburu hori lortzea ez dela erraza, eta horrela aitortzen zuen etxenike berak ere legea eztabaidatzerakoan. ...hizkuntza ezberdinak izan diren gizarte guneetan, sarritan hizkuntza batzuen eta besteen arteko mailaketa egiteko joera izan ohi da. bat izan ohi da hizkuntza nagusia, aldeko baldintzak dituena, estatus politikoa edo hiztunen gehiengoa edo prestigioa e.a. dituelako, eta gainontzeko hizkuntzak gutxiengotuak izan ohi dira. honela, giza harremanetan hizkuntzak elkarren lehian bizi ohi dira. hizkuntza bat ala bestea aukeratu beharra; gure gizartean, bat da nagusi edo bestea. giza harreman jarraituetan hizkuntza bat edo bestea nagusitzen da eta denborarekin hizkuntza batek bestea ordezkatzen du.
‎Euskara ahaztu samarrik edo aurreko belaunaldi (et) an galdua zuen erdal (elebi) dun askotxo40 bildu zen, gainera, euskalgintza horretara. Jatortasun etnokulturala eta modernizazio ekonoteknikoa uztartuz, ez? bat ala beste, aukeratuz, euskarazko bizibide berria eratu eta elkarlanean zabaldu nahi izan zuen4142 euskalgintza horrek.
‎jakingo (jakiteko aukera izango) dutela? Bistan da interpretazio bat ala beste aukeratzea ez dela hutsaren hurrengo erabakia: aski ondorio diferenteak ateratzen dira, segun bidegurutze horretan bide bat ala beste aukeratzen den.
‎Bistan da interpretazio bat ala beste aukeratzea ez dela hutsaren hurrengo erabakia: aski ondorio diferenteak ateratzen dira, segun bidegurutze horretan bide bat ala beste aukeratzen den. Lehenengo kasuan,, ikasle guztiei aukera bera?
‎Kontua da, fenomeno mediatikoak behar direla, arlo batekoak nahiz bestekoak. Ez da bat ala bestea, behar dira modu masiboan kontsumituko diren produktuak. Bestelako jarduerak ere beharrezkoak dira, hori ez dut ukatu nahi.
2011
‎Sistema sozial ekonomiko eta politikoaren «aldaketa» ezinbestekoa ikusten duela, aldaketa horren baldintzak sorrarazteko lanean ariko dela azaldu zuen.Hautagaitza independentea«Erabakiak hartzerakoan, nire kontzientzia, abertzale eta ezkertiar gisa, izan da beti nagusi». Hori dela eta, Senaturako hauteskundeei begira ere, aurkezteko erabakia hartzerakoan ez du beste eragile edota alderdien «laguntza edo baimena» ukan nahi.Batera plataformari eta EH Bai koalizioko alderdiei eman zien lehenik berria, baina desadostasunak izanki bat ala bertzeekin, bakarrik independente gisa aurkezteko erabakia hartu zuen. Hori dela eta, ez du alderdiei haien sostengua eskatuko.Hautetsiek dituztenez senatariak bozkatzen, hauen ikustera joanen da, baina horrez gain, herritarrei ere zuzenduko zaie.
‎" Beti egon naiz disidenteen bandoan". Zer da, printzipio bat ala konstatazio bat?
‎Gorka Urbizu: Ez nuke bat ala beste aukeratuko. Grabatzerako orduan bi muturrak probatu ditugu, aurreko diskoa oso berezia izan zen alde horretatik, zortzi egunetan grabatua, dena oso gordin, ia ez zegoen geruzarik, polaroid argazki baten modukoa zen.
‎1.1 iritzi orokorra euskarari buruzko iritzi orokorrari dagokionez, elkarrizketatuei bi esamoldeen artean bat aukeratzea eskatzen zaie, bat ala bestea hautatzea, alegia. Inkestan erabilitako hizkuntzetan, gaztelera eta euskara, aldatu ditugu hona. a) Niretzat, euskara euskal herritarren hizkuntzetako bat da, ez euskal herritarren hizkuntza bakarra.
‎Lehenago ez zanez aurretiaz jakiten jaioko zana mutikoa ala neskatoa izango zan, izen kontu hori bateo aurre txuan erabagiten eben. Lekukoei entzunda dakigu, inoiz eleizara bidean eztabaidan be joan zirala bat baino gehiago, izen bat ala bestea ipini ebatzi ezinik. Euskerazko izen barriak agertzen hasi ziranean, abadeak apur bat atzez edo kontra egon ei ziran.
‎Ondorioz, marko edo egitura orokorra ezin da kolokan jarri, ezin da aldatu. Bizitza sozialaren aspektu bat ala bestea aldatzea bakarrik da posible. Bukatu dira kosmo ikuskeraren garaiak.
‎Aukeran ez daukagu. Huxleyren terminoetan mintzatuz jarraitzeko? metafisikarik bai ala ez, baizik metafisika bat ala bestea hobesten dugun(, it is impossible to live without a metaphysic?). Metafisika, ikuspuntu?
‎Baina segmentu bakoitzera konektatutako pinari egoera logiko bat ala bestea aplikatuko zaio, probatzen ari garen pantaila motaren arabera:
‎Neurtze sistema bat ala bestea aukeratzeko, hauek hartuko dira kontuan:
‎Konplexuak dira eta akats mekanikoak izan ditzakete. Ondoan garbigailu desinfektagailu automatiko bat ala gehiago egoten dira matxura egotekotan materiala garbitu ahal izateko.
‎zinta itsaskorra, eta termozigilatzea. Esterilizazio zentraleko ikuskatzaileen arabera erabiltzen da sistema bat ala bestea, hark erabakitzen baitu zein den egokiena, pakete motaren eta esterilizazioaren eraginkortasun mailaren arabera.
‎Esan izan da hiztunaren intuizioa edo sena erabili daitekeela hiztun horrek egiten duena hizkuntza bat ala aldaera bat den jakiteko. Alegia, hiztun batek jakin lezakeela berak hitz egiten duena hizkuntza bat den ala aldaera bat besterik ez den.
‎Fishamen ustez, ordea, baieztapen hori ez da guztiz zuzena. Zuri ala beltz planteamendutzat jotzen du, bat ala beste planteamendutzat. Hizkuntza indarberritzearen aldekoek ez daukate zertan demokraziaren aurka egin hizkuntza indarberritzeko.
‎hizkuntza handia menderatzea ez da bateragarria helduek haurrari hizkuntza txikia hitz egitearekin edo irakaskuntza hizkuntza txikian egitearekin. Aukeratu bat ala bestea. Hizkuntza handia eta gizartean mugitzeko balio duena aukeratu, ala hizkuntza txikia, etxeko zulokoa aukeratu.
‎Baina lehendabizi hizkuntza kopuruak zehaztearen zailtasunez jardungo dugu. Batek pentsa lezakeenaren kontra, beti ez baita erraza hiztun talde batek egiten duena hizkuntza bat ala hizkuntza baten aldaera soila den zehaztea. Behin zailtasun hauen berri emanda, munduko eta Europako hizkuntza kopuruak eta hizkuntzen hiztun kopuruak aurkezten dira.
‎Olivares, Rosa, Piqueras, Méndez eta Ramos-en (2003) arabera, continuum baten ertz bakoitzean koka litezke herabetasuna eta nortasunaren nahaste saiheskaria, eta bien artean fobia sozial zehatza eta orokorra. Nahastearen sintomek pertsonaren eguneroko bizitzan eragiten duten interferentziaren arabera, nahaste bat ala bestea duela esan daiteke. Nortasunaren nahaste saiheskariaren eta fobia sozialaren arteko bereizketa zaila gerta daitekeenez, kapitulu honetan bertan atal berezi bat eskaini zaie.
2012
‎Mahmud Salemek hauteskundeei boikot egiteko asmoa du, eta, haren ustez, honetan dago hautua: «Iraultzaren kontrako diktadura militar sekular bat ala iraultzaren kontrako diktadura islamista bat».
‎A gizarteko kide guztiek hitz egiten dute, eta B, berriz, gutxiengo elebidun batek bakarrik. Garatuko dugun ereduan, agente elebidunek erabaki estrategikoak hartu behar dituzte elkarrizketa batean hizkuntza bat ala bestea erabiltzeko, partehartzaileen elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik. Ahal dela, populazio elebiduna bi taldetan banatuta dago:
‎Garatuko dugun ereduan, agente elebidunek erabaki estrategikoak hartu behar dituzte elkarrizketa batean hizkuntza bat ala bestea erabiltzeko, parte hartzaileen elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik.
‎Demagun N dela gizarteko agente elebidun guztien populazioa; x, berriz, t mementoan Si estrategia purua baliatzen duten elebidunen proportzioa —notazioak ez du adierazten denborarekiko mendekotasuna—; eta (1 x), azkenik, S2 estrategia purua baliatzen dutenena. Estrategia mistoaren oreka egoeran, (x, 1 x) k populazioaren egoera adierazten du; hain zuzen ere, adierazten du populazio elebiduneko agenteen zer zatik baliatzen duen estrategia puru bat ala bestea [Si, (i= 1, 2)]. Bestalde, ordainak ez lirateke interpretatu egokitasun biologikoaren ikuspegitik, baizik eta baliagarritasunaren ikuspegitik.
‎Auzitegiko medikuek autopsia egin ostean, handik egun bat ala bi egunetara zabalduko dituzte ondorioak baina Houstonen odolean drogaren edo alkoholaren arrastoak aurkitzen baldin badituzte, litekeena da emaitzak ezagutzeko 6 aste itxaron behar izatea.
‎Aukeran ez daukagu. Huxleyren terminoetan mintzatuz jarraitzeko? metafisikarik bai ala ez, baizik metafisika bat ala bestea hobesten dugun(, it is impossible to live without a metaphysic?). Metafisika, ikuspuntu?
‎Eskuinera... ezkerrera...; urruti, zabal, espiritu madarikatu bat bezala intzirika; bihotzeraino, tigrea bezala urrats isilaz. Aldizka barre egiten nuen eta aldizka marru, ideia bat ala bestea nagusitu.
‎Ez da erraza horrelako egoera ezagutu ez duen norbaiti hango gizonen samina azaltzea. Ez genekien non ginen, zein lur zen hura, uharteren bat ala kontinentea, jendez hornitua zegoen edo jenderik gabea zen; eta, haizearen erauntsiak oraindik gogorrak zirenez gero, hasieran baino pixka bat ahulagoak hala ere, ez genuen itxaropen handirik ontziak txiki txiki egin gabe luze iraungo zuenik uste izateko, baldin eta haizea, mirariz edo, berehala baretzen ez bazen. Hitz batean, eserita geunden bata besteari begira, une oro heriotzaren zain; itxuraz gizon guztiak beste mundurako ari ziren prestatzen, ez baikenuen beste egitekorik.
‎Galdutako marinelek bezala, bere bizitzako bakardadean barrena begi etsituak paseatzen zituen, urrunean laino artean bela zuriren baten bila. Berak ez zekien zein izango zen adur hura, zer haizek bultzatuko zuen bereganaino, zein itsas hegitara eramango zuen, txalupa bat ala hiru zubitako ontzia ote zen, larriduraz kargatua ala zorionez kainoizuloetaraino betea. Baina, goizero, esnatzean, egun hartarako espero izaten zuen, eta zarata guztiak entzuten zituen, itsumustuan jaikitzen zen, harritu egiten zen hura etorri gabe izateaz; gero, eguzkia sartzean, betiere tristeago, jada biharamunean izatea desiratzen zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat ala beste 171 (1,13)
bat ala bi 17 (0,11)
bat ala gehiago 5 (0,03)
bat ala bertze 3 (0,02)
bat ala asko 2 (0,01)
bat ala besta 2 (0,01)
bat ala besteko 2 (0,01)
bat ala itsasontzi 2 (0,01)
bat ala konstatazio 2 (0,01)
bat ala maitasun 2 (0,01)
bat ala txorizo 2 (0,01)
bat ala zazpi 2 (0,01)
bat ala abesti 1 (0,01)
bat ala aldaera 1 (0,01)
bat ala arma 1 (0,01)
bat ala aspaldiko 1 (0,01)
bat ala aterabide 1 (0,01)
bat ala aurkako 1 (0,01)
bat ala bahiketa 1 (0,01)
bat ala banana 1 (0,01)
bat ala baserri 1 (0,01)
bat ala ben 1 (0,01)
bat ala berdin 1 (0,01)
bat ala besarkada 1 (0,01)
bat ala besterik 1 (0,01)
bat ala betebehar 1 (0,01)
bat ala bidatu 1 (0,01)
bat ala bularki 1 (0,01)
bat ala disenteria 1 (0,01)
bat ala egoera 1 (0,01)
bat ala egundo 1 (0,01)
bat ala erredakzio 1 (0,01)
bat ala etorkizun 1 (0,01)
bat ala ez 1 (0,01)
bat ala ezinbeste 1 (0,01)
bat ala eztabaida 1 (0,01)
bat ala filosofia 1 (0,01)
bat ala gauza 1 (0,01)
bat ala geroko 1 (0,01)
bat ala hiru 1 (0,01)
bat ala hiruzpalau 1 (0,01)
bat ala historia 1 (0,01)
bat ala hizkuntza 1 (0,01)
bat ala ilusio 1 (0,01)
bat ala interes 1 (0,01)
bat ala iraultza 1 (0,01)
bat ala iritzi 1 (0,01)
bat ala istripu 1 (0,01)
bat ala iturri 1 (0,01)
bat ala joera 1 (0,01)
bat ala kantu 1 (0,01)
bat ala klabe 1 (0,01)
bat ala kontinente 1 (0,01)
bat ala laminar 1 (0,01)
bat ala lau 1 (0,01)
bat ala liburu 1 (0,01)
bat ala mailu 1 (0,01)
bat ala mehatxu 1 (0,01)
bat ala nerabe 1 (0,01)
bat ala neskato 1 (0,01)
bat ala ospakizun 1 (0,01)
bat ala ozeano 1 (0,01)
bat ala Picasso 1 (0,01)
bat ala politika 1 (0,01)
bat ala pribatu 1 (0,01)
bat ala saio 1 (0,01)
bat ala teknokrata 1 (0,01)
bat ala txapelketa 1 (0,01)
bat ala udaberri 1 (0,01)
bat ala ukan 1 (0,01)
bat ala ukitu 1 (0,01)
bat ala urte 1 (0,01)
bat ala yate 1 (0,01)
bat ala zerbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia