Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2005
‎pazienteen %70ek ongi erantzuten die tratamenduei, baina %10 bakarrik joaten da psikiatrarengana arazoa konpontzeko. Obiolsen arabera, horri gehitu behar zaio mediku jeneralista askok ez diotela galdetzen pazienteari nola dagoen gogoz, ikuspegi itxia baitute, eta ez baitute uste psikologikoki sufritzea haiei dagokien kontua denik. Paziente askok ez dute laguntza profesionala eskatu nahi.
2007
‎Isabel Forcadas neurobiologoak dioenez, “%5ek jasan dezake aldi baterako”. Patologia hain da ohikoa, eta oso modu desberdinetan agertzen da; kasu asko diagnostikatu gabe daude, gaitza dutenek ez baitute uste beren arazoak arreta medikoa behar duenik. Krisi arinak daude, eta kaltetuek ere ez dituzte haien berri izaten; beste batzuk, berriz, hain bihurriak, ezen ez baitira kontrolatzen ez botikekin.
2008
‎Zentzuz hautatu Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioak 2006an egindako Kontsumoaren eta Elikagaien Banaketaren Behatokiaren datuen arabera, light elikagaiak kontsumitzaileak gutxien fidatzen dituen produktuetako batzuk dira, «ez baitute uste kaloriarik ekartzen ez dutenik». Datu hori, gutxienez, bitxia da, gero eta produktu gehiago merkaturatzen baitira izen desberdinekin:
‎ukazioa, haserrea, negoziazioa, depresioa eta onarpena. Lehen fasea, ukapenarena, sinestezinezko etapa bat da, non maite duten pertsona baten heriotzak kaltetutakoek ez baitute uste galdu egingo dutenik, eta etengabe ukatzen dute, eta, Kowalskiren arabera, batzuek entzun egiten dute animalia arnasten. Haserrearen edo haserrearen fasean, bigarrenean, amorru eta frustrazio sentimenduak agertzen dira, izandako galeragatik.
2009
‎Baina irakasle askok uste dute gurasoen ahalegina dela mutil alfer eta lotsagabe baten funtzionamendu okerra justifikatzeko. Uste dute mutil horien alde egin dezaketen gauzarik onena haiek gogor eskatzea eta bat ere ez pasatzea dela.’ Gehienetan, profesional onak izaten dira, adimen minusbaliotasuna duen mutil bat aurrera ateratzeko gai direnak, baina gaizki bideratzen dutenak TDAHrekin duen arazoa, ez baitute uste beste mutilekin alderatuta desberdina denik, eta berdin eskatzen diote. Zein dira irakasle batek har ditzakeen hezkuntza estrategia nagusiak TDAH diagnostikatutako ikasle batekin?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia