Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Ikuspegi aldatzaile izeneko beste joera teorikoaren iritziz, berriz, garapena erritmo ezberdinetan gertatzen da eta hainbat aroz osaturik dago; horietariko bakoitzak bere ezaugarri, zailtasun eta bat bateko aldaketa bereziak biltzen ditu. Ikuspegi horren arabera, haur baten lehen urratsak ez dira garapen prozesu baten azken emaitzak, aro berri baten hasiera baizik, zeren gertakari horiek jokabide berriak izatera eramaten baitute umea. Igel baten bizi zikloak islatzen du ikuspegi hori.
2013
‎Pasa dira eguberriak eta gure eguneroko bizitzari ireki dizkiogu ateak berriro ere... Gaurkoan joko eta jostailuei tartetxo bat egitea interesgarria iruditu zaigu, eguberrietan paper garrantzitsua bete baitute umeak eta gaztetxoak dauden etxeetan batik bat.Irurtzungo zonaldeko Gizarte Zerbitzuak joko eta jostailuen inguruan urte bukaeran ekintza desberdinak antolatzen ditu (joko kooperatiboen erakusketak, joko eta jostailu egokiaren erakusketa, trukaketak...), hauek paper garrantzitsua betetzen baitute ume eta gaztetxoen garapenean, baita hauen familietan ere. Prebentzio programatik joko eta jostailuaren inguruan familiak duen papera azpimarratu nahi dugu.
‎Pasa dira eguberriak eta gure eguneroko bizitzari ireki dizkiogu ateak berriro ere... ...eta jostailuei tartetxo bat egitea interesgarria iruditu zaigu, eguberrietan paper garrantzitsua bete baitute umeak eta gaztetxoak dauden etxeetan batik bat.Irurtzungo zonaldeko Gizarte Zerbitzuak joko eta jostailuen inguruan urte bukaeran ekintza desberdinak antolatzen ditu (joko kooperatiboen erakusketak, joko eta jostailu egokiaren erakusketa, trukaketak...), hauek paper garrantzitsua betetzen baitute ume eta gaztetxoen garapenean, baita hauen familietan ere. Prebentzio programatik joko eta jostailuaren inguruan familiak duen papera azpimarratu nahi dugu.
2014
‎Ikuspegi aldatzaile izeneko beste joera teorikoaren iritziz, berriz, garapena erritmo ezberdinetan gertatzen da eta hainbat aroz osaturik dago; horietariko bakoitzak bere ezaugarri, zailtasun eta bat bateko aldaketa bereziak biltzen ditu. Ikuspegi horren arabera, haur baten lehen urratsak ez dira garapen prozesu baten azken emaitzak, aro berri baten hasiera baizik, gertakari horrek jokabide berriak izatera eramaten baitute umea. Igel baten bizi zikloak islatzen du ikuspegi hori.
2016
‎Ez genuke harritzekoa Generalisimoaren detaile delikatu hau, zeren berak horren zuzen daraman gobernuak atletismo instalakuntza berriak eraiki baitizkigu, zeren Generalisimoak berak aski froga emana baitu zenbateraino maite duen kirola, ehiztari eta arrantzari bikaina dugunez. Ekar dezagun gogora, besterik gabe, iaz Kantaurin harrapatu zuen zeroi handia, Generalisimoaren Azor yatearen eskoltako gure itsas armada loriatsuak daukan fragatarik onenetako batek, Hernan Cortesek, zeinak uda oroz gipuzkoarrok eta hartara berariaz Pasaiako portura egun pasa heldutako nafar ugarik ere bisitatzen ahal baitute umeen eta gaztetxoen pozean eskalak goiti eta beheiti, makina aretoan motorren segurtasun sistemako argiek eta orratzek liluraturik, kanoien zerbitzarien aulkian jesarrita Espainia katolikoaren etsai amorratuak akabatzen, Hernan Cortesek alegia ekarri zuela zeroia Pasaiako portura, Donibaneko arrantzale trebeek abilezia txundigarrian estekaturik gizaldiz gizaldi egundaino ekarritako jakinduria er... Armada beltz hura antolatu arte, direnak eta ez direnak porrokatu arte, dibagazioa eta hiperbolea ziren Muñagorrik bizi zuen errealitate motzaren gaineko mendekuaren iskiluak, hiztegi eta estilo ofiziala barregarria bihurtzeraino puztuz.
2017
‎Horrek, baina, ez du esan nahi gizonezkoen egoera berean direnik. Asko eskolara joan gabe gelditzen dira, Siriako familia kurdu gehienek ezin baitute ume bat baino gehiago bidali eskolara. Mutilak eskolan dauden bitartean, neskatoek senide gazteenez arduratu behar dute, edo ura ekartzeaz, sukaldeaz...
2021
‎Motibazioan oinarrituriko teoria edo pedagogia gehienek izaera hedonista daukate, zoriontasunaren paradigma berriak bezala. Alabaina, motibazioaren psikologian egindako azken ikerketen arabera, gogorik gabe zer edo zer egiteko gai ere izan genuke, bizitzan horrelako egoera anitzekin topatu baitute ume eta gazteek, gainera. Ez al ditugu bizitzarako prestatu behar?
‎Eskolaren produkzioaren aurpegi batean kultura edo identitatea dagoen bezala, bestean ekonomia dago, Everhartekin, eskolak enfasia jartzen duelako interes kognitibo eta teknikoetan lan merkatuaren interesei jarraituz. Ildo beretik mintzo zaigu Ogbu, bere esanetan egungo gizarteek eskolaren eskuetan utzi baitute umeen prestakuntza bizitza ekonomiko helduan parte har dezaten. Lehendabizi, ekonomia industrialean bizirauteko beharrezkoak diren oinarrizko trebetasunak edo gaitasunak irakasten zaizkie (irakurri, idatzi, zenbatu...); ondoren, lan espezifikoetarako beharrezkoa den formakuntza espezializatuagoan jarraitzeko prestatzen dira; horretan guztian, lan munduan ezinbestekoak diren gaitasun sozio emozionaletan ohitzen dira (ikasle irakasle harremana, kalifikazio sistema...); azkenik, lan munduan sartzeko beharrezkoak diren ziurtagiri edo tituluak ematen ditu eskolak.
‎Uste dut egungo heziketak zuzentzailea izaten jarraitzen duela. Ez irakasleriaren zati handi batek betiko erritu zuzentzaileetara jotzen duelako bakarrik, erritu horiei uko egiten dietenek ere jarraitzen baitute ume eta nerabeak zuzentzen bestelako erritu edota helburu batzuen bidez. Lehenengoen kasuan ortopedia zuzena eta agerikoa den ez bezala, bigarrenena ezkutukoa eta zeharkakoa da, baina ortopedia izaten jarraitzen du. Azken horiek jokatu ohi dute Zizekek deskribatzen dituen egungo gurasoen antzera.
‎Labur deskribatu dudan izurri gupidagabearekin batera, arestian aipatu inozokeriarena ere hedatuz doa gutxika, arestian esan bezala. Ez bakarrik baikortasunaren izurritearen ondorio edo albo kalte gisa bakarrik, bestelako indar askok baitute ume eta gazteen inozokerian erantzukizunik. Batetik, aipatu politikarien utzikeria dago, liburuan zehar defendatu bezala, politikarien buruetan ez baitago ume eta gazteak benetan ondo prestatzea, inozokeria hedatzea baizik —edo, besterik gabe, ume zaintzarako eta familia kontziliaziorako burbuila aparkalekuak irekita mantentzea— Horren adibide adierazgarria ezagutu berri dugu, eta ez komunikabideetan agertu delako —gazteleraren eta erlijioaren inguruko eztabaidak komunikabide guztietan agertu dira, ordea, ez baitute horren inguruan ezer esan, ezkutuan mantendu izan baita.
2022
‎Umeen eragina bikoitza da, beraz, kalean: euskaraz gehien haiek egiten dute, eta gainerakoak euskaraz jartzen dituzte, helduek beren artean baino gehiago egiten baitute umeekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia