Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2003
‎Baina bide hori lehiaketa bihurtzen denean, gizarteak beregan uztartua daraman lehiakortasuna bihurtzen denean, orduan ez da osasuntsua. Asteburuetan zikloturistekin aritzeari utzi diot, ez baitute ulertzen badela jendea astean zehar entrenatzeko aukerarik ez duena eta asteburuan soilik aritzen dena. Ezin dugu lehiakortasuna existituko ez balitz bezala jardun; lehiakortasuna badago eta gaizki ulertutako lehiakortasuna ere bai.
2007
‎Etxetik kanpo geratzen dira gehigarri horiek eskuratzeko aukera askoz ere mugatua duten etxeko elikagaiak edo janariak. Horregatik, agian, kontsumitzaileak kontserbatzaile kimikoak dituzten elikagaiak saihesten ari dira, gehienetan ez baitute ulertzen zertarako balio duten. Hala ere, erabat onartzen dira gehigarri askoren eragin kontserbatzaile bera duten eta erabat naturaltzat jotzen diren substantzia guztiak.
2008
‎eta, batzuetan gazte batek edo gazteago batek zaharrak baino hobeki erantzun dit eta osoki eskola gabea ez zait orainarte sekulan baliatu, ez baitute ulertzen zer nahi duzun eta ez baitakite beren hiztegi hibridoan euskara eta erdara beti ongi bereizten. Gero aurkitu behar pazentziako berriemailea eta euskara ongi ahoskatzen duena.
2010
‎Heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. partaideen pertzepzio horien aurrean, zenbait xehetasun ematea komeni da. gazteek ei duten euskararen erabilera urriak helduengan sortzen duen ardura eta harridura ulergarriak dira, batez ere, heldu horietako askok ez dutelako euskara nahiko luketen moduan ikastea lortu, eta ez baitute ulertzen ikasi dutenek, berriz, ez erabiltzea. edozein kasutan, gazteen benetako egoera sakonago aztertu behar da zer gertatzen den jakiteko. gazte denek primeran hitz egiten dutelako pertzepzioa, hau da, inolako arazo barik hitz egiten dutelako pertzepzioa, ez da guztiz zuzena. Familia eta giro erdaldunetan bizi diren ume eta gazte askok euskara eskolan ikasten dute gehienbat, eta euskaraz gaitasun handiarekin moldatzen ikasi dutela ezin da zalantzan ipini. hala ere, eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartu emanetan erabiltzen diren hizkuntza ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin (euskararen aholku batzordea 2009: 48). gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek. inguru euskaldunean bizi direnek, berriz, badituzte euskaraz eredu dinamikoak baina, hala ere, nerabezaroan erdarara jotzen dute sarri, helduen ustez, eta konpromiso falta erakutsita. ideia hauek auzitan ipin daitezke. batetik, ez dago argi gazteek erdarara erabat jotzen dutenik. aitzitik, taldekideen arteko bat bateko harreman eta erabat informal diren egoeretan jotzen dute gazte euskaldun askok gaztelaniara baina erabat ala euskara gaztelania kode —alternantziaz baliatuta—?
‎Ez gu bezala, noski, baina bere kabuz moldatzeko moduan bai.Hitz egiteko moduan izango dela ere uste dute. Medikuak harrituta daude gabezia horrekin, ez baitute ulertzen zergatik ez duen hitzik egiten. Zergatik joan behar duzue Galiziara. V.C. Leku bakarra da tratamendu hori egiten ari dena.
2011
‎Mosler en ustez, herrialde bakoitzaren zor/ BPGa frakzioak %20 baino gutxiago izan behar du. Eta hemen dago beste arazo bat, zeren EBn, nonahi bezala, agintean daudenek ez baitute ulertzen ezen aurrezki monetarioak inbertsioaren kontabilitatezko erregistroa besterik ez direla: inbertsioek aurrezkiak sortzen dituzte (http://moslereconomics.com/2010/ 11/ 26/ european debtgdp ratios the core issue/).
2012
‎Eta, aldaketa diogu, ez arazo, musika industriak sarea etengabe demonizatzeko joera izan duen arren. Internet etsai moduan ipintzeko saiakera hori industriaren akats handienetakoa da, ez baitute ulertu sarea, azken finean, jendea dela, audientzia, denok maila berean gauden gunea. " Disko industria krisian da jendeak legez kanpo musika jaisten duelako Internet bidez".
2013
‎Era horretako adierazpenek kendu egiten diote suizidioari orain 100 urte baino gehiago Durkheim ek «gertakari sozial»tzat (eta ez soilik indibidualtzat) definitzean emandako ikuspegia, eta zentzua kentzen diote pertsona batzuek bizitzari kalitate alderdi jakin batzuk exijitzeari; kalitate alderdi horiek oharkabean pasatzen dira, batzuetan, bizitza bizirik egotearekin identifikatzen dutenentzat, eta, lehentasunez, gaixotasunaren alderdi biologikoak kuantifikatzen dituztenentzat, kontuan erori gabe suizidioa norberaren autonomiarekin bat datorren gertakari soziala dela. Beraz, ez dute HEren eutanasia inondik inora onartzen, ez baitute ulertu nahi, kasu batzuetan, bizitzeko irrika sotilago ageri dela eta haren mugak ez direla bereziki gardenak. Gerta daiteke, izan ere, patologia klinikorik nozitzen ez dutenek ere hiltzeko beldurrik gabeko egoera batera iristea, eta bizi izatea zama edo buruhauste bihurtzea.
2014
‎Arraileria merkeak utzirik ohar errezago zaigu orain ongi kantatzea modari lotua zela guk uste baino gehiago. Eskaintza hazi delarik eta paradak murriztu, anitz dira boz ederrak ez baitute ulertzen zergatik ez den funtzionatzen. Behar bada orain moda ez baita aski, buzz kausitu behar da?
2017
‎Ezin dut imajinatu ere egin nola azalduko naizen lagun artera, amarenera, lantokira, hegaldi bat galdu duen hori izaten. Ezin baitute ulertu zer esan nahi duen horrek nigan, eta are tristeago, ez baitut nahi jakin dezaten ere. Lagunen bat poztu egingo da ziurrenik, behingoagatik humanoei gertatzen zaizkien gauzak gertatu zaizkidalako niri ere, esango didate, bizirik nagoela?
2020
‎Bistan denez, lehen erabakiak ondoeza eragin zuen haragiaren sektorean; bigarrenak, berriz, gauza bera egin zuen landarez egindako produktuen aldekoen artean. Batzuk eta besteak ados daude harrituta, ez baitute ulertzen nola, itxuraz antzekoak diren proposamenetatik abiatuta, kontrako ebazpenak hartzen diren. Baina alderdi hori ez da argitu.
‎Herritarrek ez baitute ulertzen, esaterako, etxe batean obra bat egiteko edo negozio partikular baten jarduera arautzeko izan ohi diren kontrol zorrotzak zergatik ez diren aplikatu kasu honetan ere. Hau da, zer egingo zuen Jaurlaritzak taberna batek erabili izan balu, aitortu gabe, zegokiona baino sei bider eremu handiagoa?
2021
‎Zer eta administrazio nagusiak propio sortutako artista pare baten lan mekaniko eta arimarik gabeak bolo bolo zebiltzalako, eta artelan zaharrei atxikitzea gustu txarrekotzat, burgestzat jotzen zutelako. Euren buruak aristokratatzat dauzkaten horiek ez baitute ulertzen gure egungo ustezko aristokratikotasuna konketa ziztrin batean zerbitzatutako gatzik gabeko zopa hotz baten modukoa dela. Burgesa diote, burges bat zer zen ulertu gabe, buruz ikasitako hitz gisa, susmatu gabe gure arbaso gehienak horixe zirela:
‎Egia da, ezin da zuzenean ikusi iraganeko gertaera bat; zientzia, baina, inferentzian sustraitu ohi da, ez behaketa pikarraituan, eta, kasurako, elektroiak ere ezin dira ikusi begiekin, ez grabitatea edo zulo beltzak. Azalpen historikoa bildumazaletasun filatelikoarekin konparatzea handiustekeria da sinpleki, alegia, zientzialari esperimentalen artean klasiko bihurtu den handiustekeria, ez baitute ulertzen zientzialari historiko baten arreta osoa fokalizatuta egon daitekeenik xehetasun ñimiñoen arteko konparazio artatsuan, ia obsesiboan.
2022
‎" Gure futbol zelaietan ugaritzen ari diren istilu larrien harira, Euskadiko futbol federazioek erabat gaitzesten eta zigortzen dituzte horrelako gertaerak, eta, gure kirolean gizalegearen aurkako edozein jokabideren aurrean tolerantziarik ez izateko politika berresten dute. Ezin da lausotu Euskadiko futbol klubek, entrenatzaileek eta epaileek egiten duten gizarte eta prestakuntza lan guztia gutxiengo baten jokabideekin, hauek ez baitute ulertzen zelaiak elkargune izan behar duela helburu komun batekin: elkartasunak, inklusioak, berdintasunak eta futbolariekiko, entrenatzaileekiko eta epaileekiko errespetuak balio absolutuak izan behar duten kirolaz gozatzea.
‎Arazoa litzateke, arazoetako bat behintzat, gustua zuzenean ulermenarekin lotzea. Sarritan dituzte gazteek honelako testuetan ageri diren elkarrizketa eta gogoeten haria ulertzeko arazoak, eta beraz, gogoko izan ote duten galderari erantzutean ezezko borobila ematen diote, ez baitute ulertzen. Ez dago horrelakoetan bigarren eginahalik, baina ezta ere, eta hori da etsigarriena, irakasle askoren aldetik.
‎Izan ere, denek dute senitartekoren bat garai hura bizi izan zuena, horren gomuta bere oroitzapenen bazter batean gorderik utzi zuen arren. Senitartekoen eta auzokoen kontakizunek hurbildu egin dituzte ikasleak denboran hain urruna ez den egoerara, eta gurasoei gogoratu egin die bere ingurua, europar kontinentea, non ezin baitute ulertu gaur egun halakorik gerta litekeenik, ez dagoela lurreko beste alde batzuetan sarriago gertatzen diren gerra arriskutik kanpo.
‎Gainera, erabakiak hartzean parte hartzea bultzatzen duen lidergoak erabaki horietan berrikuntza errazten duela ikusi da (Urbano et al., 2011). Baina, zuzendaritza taldearen eta langileen artean berrikuntzari buruzko informazio fluxurik ez dagoenean, berrikuntzaren esanahia ezberdina izan daiteke eta, horrek eraginda, langileak nekez inplika daitezke berrikuntza politiketan, ez baitute ulertzen ez bere garrantzia, ez nolatan egin
2023
‎Horrek zalaparta handia sortu du, noski, Arabako bazkideen artean, ez baitute ulertzen partidarako sarrera aparte ordaintzearen zergatia. Ikusiko dugu klubak nola konpontzen duen arazoa, baina oraingoz lan zaila du jarraitzaileek topatutako sentimenduekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia