Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2000
‎Donostiarraren aburuz, honako hauek dira liburuan jorratzen diren gai nagusiak: batetik," Evak Paradisuan sugearekin izandako pasadizoari egiten dio erreferentzia izenburuak, erruaren eta zigorraren figurak baititu eleberriak ardatz nagusitzat"; bestetik," gizakion arteko komunikazioarena, gizakion arteko erlazioak eta hor sortzen diren ulertu eta ezin ulertuak" (Egunkaria XII). Olaziregik gizon emakumeen arteko inkomunikazioaz dihardu:
‎Pertsonaia garrantzitsuenak, Markos zein Nestor, lekuz, jokoz, oroz kanpo daude ia beti; guztiz arrotzak zaizkien goitibeheitiek erabakitzen dituzte beren aldarteak eta norabideak, ez dira gai beren bizitzak gobernatzeko, izutu egiten ditu askatasunak. Gizaki izateak urduri jartzen baititu , nahiago lukete postontzi edo karrota izan gizaki baino: pairaezina zaie erabakiak hartzeko ahalmena.
‎Bestalde, bere bi ipuin bildumetan argi geratzen da idazleak berak elkarrizketa batean aitortu zuen bezala" begirale amorratua" dela, beste pertsonaien irudiak egoki marrazten baititu . (Mendizabal, Iñaki:
‎Antza denez, pertsonaiak gertaera xelebre batzuk aurkezteko aitzakiak besterik ez dira. Are gehiago, ez du pertsonaien jarrerak ulertarazteko ahaleginik egiten, pertsonaia lauak sortzen baititu . " Oro har, pertsonaiak ere definituegiak daude eta, askotan, gauza gehiegi kontatzeko nahiagatik edo, soberan dauden pertsonaiak ere badaude." (Egunkaria XII)
‎Honela, bizitza eta heriotzaren arteko jauzi txikia edo mugarik eza irudikatuko luke. Naturak ere leku berezia du, honen bidez giroa deskribatzeko irudi ezberdinak sortzen baititu : urtaroei erreferentzia eginez, eguraldiari erreferentzia eginez (haizea, euria, eguzkia,...),...
‎Leku hauek guztiak, bestalde, Loitzu herrian kokaturik daude: beraz, kronotopo determinatua darabil, bai denbora bai espazioa zehaztu baititu . Jarraikortasuna aintzat hartuz, plano bakoitzean gertaerak kronologikoki narratzen diren arren, plano bat bestearekin tartekatuz eskaintzen zaigunez, aurrera eta atzera egiteak ugariak dira.
‎Elaberriaren egiturak Joan Mari Irigoienen Babilonia eta Consummatum est nobela zoragarriekin gogorarazten du, honakoan ere kronologikoki lotutako bi istorio (garai berean agitzen baitira) izango baititu abiapuntu liburuak: batetik, Udarben hasten dena (Jaxinto gazteak On Ernestoren jauntxokeriari aurre egitea erabakitzen duenean), eta, bestetik, Urtuellan hasiera ematen zaiona (Jaxinto, Juxto anaiaren eraginagatik eta On Ernestorengandik ihes egitearren Urtuellara lan bila joaten denean).
‎bata, Ladix Petrirenekoa da, bera baita Santa Luzia ikusiko duen pertsonaia bakarra (Santa Luzia ermitatik alde egin ondoren); bigarren pertsonaia nagusia On Benjamin apaiza da. Hau pertsonaia gatazkatsua da, izan ere, fedearen inguruko zalantzak izango baititu , liburuan zehar zalantza hauen nondik norakoak ikusi ahal izango ditugu. Hau izango da, hortaz, pertsonaiarik gatazkatsuena:
‎Hirugarren pertsonako narratzaile hau orojakilea izateaz gain, ere bada: esan bezala, sarri han hemenka bere gogoetak tartekatzen baititu . Izan ere, narratzailearen ahotsaren bidez kontaketan txertaturiko gai ezberdinei buruzko gogoetak, azalpenak eta komentarioak istoriotik harago doaz, irakurlearengana hain zuzen ere.
‎Istorio honen bidez, Bilboko gaueko giroa islatzen denez, kronotopo zehaztua darabil: eleberria idatzi zuen garaiko Bilboko gauak baititu kontagai. Are gehiago, data ere zehazten du:
‎Hain zuzen ere, idazleak jostearen metafora darabil bizitzari buruzko bere ikuspegia emateko, eta ondorioz, josten ikasteko manual gisara antolatu du eleberria bera. Jose Jabier Fernandezek dioen bezala," jostorratza eta haria bai era metaforikoan baita era zuzenean ere (askotan liburuak josten ikasteko manual itxura hartzen du) erabiltzen baititu idazleak istorio historioa multzo desberdinak lotzeko." (Egunkaria 1996 X10) Hortaz, adabaki txikitxoez osaturiko liburua eleberriaren beraren eduki eta xedearekin bat dator. Honela, jostearen inguruko termino ugari ekarriko ditu hizpidera behin eta berriz, lotura gabekoak diruditen hainbat testu aske hauen arteko hurbiltasuna azpimarratuz:
2001
‎Esandakoak esanda, nobela honen irakurketek beste hainbeste Ene Jesussortuko dituztela itxarotea besterik ez zaigu geratzen. Literaturak, norbaitek esan zuen moduan, gauza esentzialak kontatzen baititu . Gizakion epopeia biografikoa, dudarik gabe.
2002
‎Belandia alegiazko herriak trilogiaren azken bi nobelei batasuna ematen dien arren, nabarmenak dira haien arteko desberdintasun estilistikoak, batez ere lehenengoaren (Kcappo, autorearen eleberri bikainen eta irakurriena), eta Krisalida azkenaren artekoak. Azken honen tonua errealismo fantastikotik hurbilago dago, autoreak, alegia estilo petoa erabiliz, mintzatzen diren pertsonaia animaliak agerrarazten baititu bertan. Harri jasotzaile baten hilketa misteriotsu baten ondoko ikerkuntza korapilatsua ironia handiz kontatzen du, eta horixe da obra honek irakurlea liluratzeko duen ezaugarri erakargarrietako bat.
‎Baina kontua da Mirandek errusiarraren eleberria irakurri gabe zuela Haur besoetakoa idatzi zuenean eta, lan hura gaztelaniara itzuli zuen E. Gil Bera idazleak eleberriaren hitzaurre interesgarrian dioen bezala, Mirandek egin zuen gauza bakarra izan zen mendebaldeko tradizioan Teokrito edo Virgiliogandik hasita presente dagoen motibo literario batez baliatu. Horretaz gain, aise hautematen dira euskal autorearen zaletasun literarioak, eleberrian zenbait aipu eta erreferentzia agertzen baititu . Haietako bat, E. Gil Berak aipatu zuenez," nevermore" hitza da, E. A. Poeren Beleatik hartua, edo" Gazteen Lurra" ren aipamena, besteak beste Yeatsek erabilitako heriotzaz gaindiko mito zeltiarrarena.
‎Beluna Jazz (1996) eta Pasaia blues (1998). Eta antza paratestutik bertatik azaleratzen zaigu, jakina denez, jazzaren sorreran bluesak garrantzi itzela izan baitzuen eta bien erritmo pausatuak baldintzatzen baititu eleberriotako orriak. Lehenengo eleberrian, Beluna Jazzen, Bob Ieregi tronpeta jotzaile beltz ospetsuaren bizipenak dira kontagai eta, bigarren planoan, eroetxe bateko gertakari nagusiak.
‎Kirikiñoren ipuinek ahozko narrazioa darabilte, eta umorezkoak dira. K. Mitxelenak berak goraipatu egin zituen autore bizkaitar honen prosaren ezaugarriak, bereziki" narratzaile sen berebizikoa, haiei esker maisulan xumeak marraztu ahal izan baititu , gai serio edo nahita umorezkoez baliatuz" (1960: 155). Nahiz ohiturazko poetikaren barruan kokatu, eta horregatixe generoaren baldintza propioetara makurtu behar izan (narratzaile orojakilea, gutxi garatutako pertsonaiak, testuaren moraltasun eta didaktismoa, zenbait pertsonaia tiporen ezaugarri topikoetan oinarritutako umorea), Kirikiñoren ipuinek, Pedro Migel Urruzunoren() Ipuinak (1930) eta Pernando Amezketarra; bere ateraldi eta gertaerak (1927) ezagunekin batera, badute merezimendurik; izan ere, prosa arin bat garatzen jakin zuten, eragin garbizaletik urrundua eta era honetako kontakizun tradizionalistak eskatzen zuen balizko irakurlearekin, landa giroko irakurlearekin, alegia, lotzen asmatu zuena4.
‎Ongi dakhusat, ene Parmenides, erran zuen orduan Sokratek. Zenon eta zure artean duzuen lokharri soila eztena, zure gaiok Zenonek ere, eta idazkera barne delarik, berdintsu azaldu baititu . Terminak bai aldatu ditu soilik, eta ziria sartuaz, hark diona bertzerik othe den gu xurikatzen bermatu da.
‎Par. Oraiko aldira heltzean, zaharrago bilhakatzeak ez othe mugarik, eta hunelatan ez bakharrik bilhakatzen ezta, iadanik zaharrago ere ez othe da, izan? Aintzinatze horreri iarrai ba dadikio, nehoiz ere ezlizateke oraikoan lothuz, aintzinatzen denak bia gauza hunkitzen baititu batetan: oraiko aldia eta ethorkizuna, oraikoa utziaz, ethorkizuna iarraikiaz, eta geroaren eta orainaren artean ibiliaz.
2003
‎" [Arratiar bi ferira]" (VascH I, 112)," [Euskaraz ikastea ezta gaitza]" (VascH I, 164)," [Mikolas eta Kospinasi]" (VascH I, 338)," [Joxeren kotxe berria]" (VascH I, 398)," [Bigarrenez ezkondutako emakumea]" (VascH II, 179), Kirikiñoren Abarrak liburutik egokitu edo atondua azkenengo hau. Metodo liburuko narrazio laburron balio literarioa apala da zinez, zeren idazleak ariketa didaktiko modura erabiltzeko baino ez baititu ondu, ez asmo literarioz.
2004
‎Joan ere berandu samar doa gaur zazpi t" erdietako trena, zortzirak jo baititu oraintxe puntuan elizako erlojuak.
2005
‎Gainera jokabideek ekartzen dituzten ondorioak ere azaltzen dira eta ez da gaitza ikustea egileak noren alde egiten duen. Horregatik guztiagatik ipuinok didaktikotzat har ditzakegu, egilearen pentsamolde eta etika sozialaren, zeinak oinarri ideologiko garbiak baititu , erakusleak dira. Moraltasuna ez dago kontaketan bakarrik," Abertzalea" izeneko ipuinean bezala, egileak berak irakaspena ematen digu.
‎Ez! Jadanik ohart arazia dugun bezala ahal zituenak oro egin baititu beti, ikusi behartsu guziak beren miseriatik ateratzeko. Zoriontsu dira, Jainkoaren beharra senditzen dutenak, haren beharra badutela badakitenak, behar horri idekiak zaizkionak.
‎Ez dezagun beraz Bibliak baino saindutasun gehiago igurika apezen ganik. Apez soil, apezpiku eta Elizako Burulehen, azken hauek ere apez baitira, apez nagusi, eta" apez nagusiak" baititu aipatzen hebrearrei igorri gutunak.
2007
‎Antzeko kasu bat aipatzeko, ingelesarena ipini daiteke: germaniar hizkuntza bat izanik, frantsesaren bidez latin erromantze jatorriko zenbat gura hitz eta egitura erraztasun handiz beregandu baititu .
‎Mendialdeko gaskoien gizataldean badira hiru ezaugarri garrantzizko: osagai antropologikoa (0 odol mota nagusi da), premuoinordekotza (seme zaharrena da oinordeko) eta gaskoihizkuntza (euskararekin kidetasun handiak baititu , batez ere fonetika alderditik). Hala bada, alderdi biologikoan eta kulturazkoan batera jotzen dute Euskal Herriko eta Gaskonia Goieneko lurraldeek:
2008
‎X k komunikabide guztiak eta bat gehiago erakarriko baititu , idazle hasberri bat komunikabideen desertuan aurki daitekeen bitartean, ez kazetaririk ez mikrorik. (18 aditua)
2011
‎Nola hustu nuen gurasoen etxea (Lydia Flem) liburuaz; itz. Joxan Elosegi: ongi jaso eta fin bulkatu baititu euskarara
‎(...) azpimarratzen du itzultzaileak, zeinak hiru edizio erabili baititu liburua euskaratzeko: alemanezkoa, ingelesezkoa eta frantsesezkoa; gainera, Károly Morvay, Budapesteko Eötvös Loránd unibertsitateko irakasle euskaltzalearen laguntza izan du.
‎Eta zalantzak puztu eta korapilatu baino ez dira egiten liburua Danilo Kisen Hildakoen entziklopedia ren gisakoa denean, alegia, obra bat non irakurlea perplexitatearen mugetaraino eramaten duen narratzailearen esku bihurriak, tradizio anitzetan barna sartu irtenak eginaz, erudizio erreal eta aizunaren alardea eginaz, narrazio teknikarik landu eta bihurrienak maisuki erabiliz, orain irakurketa lanbrotuz eta bat batean argituz. Zer argi gehitu diezaioke obraren irakurketari iruzkingileak, Danilo Kisek berak Hildakoen entziklopedia ko bederatzi ipuinei erantsitako post scriptum a leitu ostean, non agerian jar tzen baititu egileak karta guztiak, halako moldez non liburuan zehar ironiaz tratatzen duen kritikari egindako adarjotze jostariaren traza hartzen dion kritikariak. Dagoeneko esanda dagoenaren parafrasia egiteaz harago, ezer gutxi.
2013
‎Olentzero euskaldunen pentsamenduaren bilakaeraren erakusgarri ona da, solstizioen antzinako kultuaren aztarnak kristau tradizioko ezaugarriekin nahasten baititu . Urtea amaitzera doa, baina berria etorriko da, aldi berria sortuko da; gaizkiari agur egin eta bizitzako balore onei bidea egiteko unea da.
2015
‎Status quoa eta, zehazki, kapitalismoa eta kontsumo gizartea sustatzea leporatu izan diote kontrakulturari Joseph Heath eta Andrew Potter-ek (2005). Beraien aburuz, kontrakultura, kultura nagusia ukatzera baino berau indartzera dator, kontsumismoa eta kapitalismo postindustriala sendotzen baititu azken buruan. Kritika horiek, ordea, kritika postmodernoekin hedatuko dira nagusiki, zeinak ez baitira Euskal Herrian indarrez hedatuko 90etako hamarkada arte.
‎Naturala ez ote den. " Bizi humanoa" eta" venga de donde venga" ka ari zaigunak berriz, ez baititu heriotzak guk bezala sentitzen, batez ere zenbait heriotz: aitaren gerrikoa hartu, komuneko atea barrendik hertsi, korrea dutxa adarretik lotu eta bere lepotik pasa duen mutiko gaztearena, edo eta portal batetan tirokatu duten goiherritar presunto miembroarena.
2017
‎Ikus" Literatura y juego en la obra de Ramón Saizarbitoria", Bulletin of Hispanic Studies 82, 2 (2005), 207 orr. (229 or.). ren irudi utopikoa eskaintzen digula, maitasuna posible gerta dadin beharrezko baldintzak zein diren seinalatzen baititu . Kontakizuna ez da amaitzen amodioaren inguruan nahi eta ezin modura eraturiko paradoxa modernista tipiko horietako batekin.
2018
‎Alde batetik, Zerainen udal barrutian Oa edo Oamendi izeneko mendi bat dago, Harripillata izenez ere ezaguna. Morfologia dela-eta du izengoiti hori, haren gainean hareharri gorrixkako bloke itxuragabe batzuk baititu , beta pixka bat ilunagoarekin. Horregatik, harri bitxia eta bereziki ederra da jauretxeetako fatxadak eta elizetako dorreak apaintzeko.
‎Geroagora, ezin zutik jarriz, belaunak eduki baititu behegainari itsatsirik odolez, ispilutik ikusi du katean zeramala txakurtxo txikia astin astin zipristinez, atze biko andre beltzatona ipurtandia, diru piloa eskuan duela, etorri den lekutik poztasunez.
‎Itxura denez, Patroia, diruz josita dagoena izan behar du; egia esanda, hura izan baita ostiralean dena ordaindu duena. Baina, ez; Divina Pastorak esandakoetatik, biziki kobratu baititu interesak ilunabarrean gorputz trukean.
2019
‎Aldiz, Florak jasaten duena askoz ere mespretxu handiagoa dela iradokitzen du testuak. Adibidez, emazteak, haserretuta daudenean, egoera konpontzeko endibiak prestatzen ditu bazkaltzeko, Senarrak asko maite baititu eta berak estimatu beharrean, endibia horiek mespretxatu eta sukaldera joan eta sardina lata bat jaten du (80), adiskidetzeari uko egiten diola adierazteko. Haserre dauden beste batean, emaztea ohera sartzen denean, altxatu eta" zurekin lo egin baino nahiago..." esan eta salara joaten da sofan lo egitera (121); mespretxuzko pentsamenduak ere maiz izaten ditu Senarrak Florarekiko" a ze emakume inozoa[...] beti bidaiekin ametsetan" (158).
‎Gerrako kronikak. Batez ere, Genero Ikasketen ikuspegitik eginiko Saizarbitoriaren liburuen azken irakurketa zenbaitek Martuteneri buruzko adierazpen kritikoak egin baititu . Arestian aipatu dugun Amaia Gabantxok How difficult is to be Basque!
‎Felipe Juaristik ere ildo beretik jarraitzen zuen bikoteen arazo domestikoez diharduen eleberritzat joz: " Azken finean, Saizarbitoriak, batzuetan esajeratu samarturik bada ere, gizon emakumeen mekanismoak deskribatzen baititu , etxeko eremuan topo egiten dutenean gertatzen diren liskar, gaizki ulertuak, bihozgabekeriak" (1997).
‎Montero Gomezen hitzetan esateko, Lehen irakurketa batean ziurrenik eleberrian kontalariaren ahotsean aipatzen diren zenbait topiko matxista anekdota hutsa direla pentsa dezake irakurleak, umore zakarraren lekukotzat hartuko ditu edota pertsonaiaren karakterizazioaren zati dela irudituko zaizkio. Hala ere, pertsonaiaren bidez bidaltzen diren mezu matxista horiek oso interesgarriak dira idazle inplizituak gizon matxistaren adierazle gisa jarri baititu , modu horretan salatzeko pertsonen ideietan zein sakon itsatsi daitezkeen eta nola indarkeria justifikatzeko balia daitezkeen. Egiaz Senarraren profil psikologikoa bete betean biribiltzen dute emakumeez dituen usteen, topikoen eta konbentzioen multzoak, eta berez, aurretik profilatu den nortasun nartzisistaren osagai bat gehiago besterik ez dira, emakumeak gutxiesteko eta beheragoko maila batean kokatzeko baliagarriak, horrek eskatzen ez duelarik noski gizonak" bere goragoko maila" hori frogatu beharra.
‎Hala ere, abestiaren bitartez, bere desio hori agerian utzi eta indartu egiten du. Hau ere ez da arrazionala den zerbait, barrutik sortzen zaion haserrealdia da eta protagonistaren inkontzientean sortzen da abesti horrekiko lotura, batez ere momentu gogoangarrienak azpimarratzen baititu .
‎Kontalariari dagokionez Bihotz Bi. Gerrako Kronikakeko kontalaria subjektiboa dela, kontalari proustiarra dugula ondorioztatuko genuke, baina bere psikologia makiavelikoa eta neurotikoa denez, barne bakarrizketa baten ezaugarriak ere badituela, errepikapen eta itzulinguruen harian ia nahigabean adierazten baititu bere barrenean egosten direnak, irakurleak berak apurka apurka haren egiazko nortasunaren ezaugarriak igarri dituelarik.
2020
‎Erlezaina izateko, jakituna eta oso arduratsua izan beharra dago. Frai Luis Arregi Arantzazuko santutegiko erlezainaren arabera, ez dago erlezaintzaren antzea osoki ikasterik, hamaika kontu eta xehetasun baititu aintzat hartu beharrekoak. Hara nola azaldu zuen XIX. mendearen amaieran jaiotako fraideak, laurogei urte zituen:
‎Orozkok hain dauka lotura estua garrafarekin, ezen jatorri desberdinetako 400 garrafa modelo baino gehiago kontserbatzen baititu gaur egun.
2021
‎Edonola ere, gazteak konpetentzia desberdinen lorpenean gaitu behar ditu hezkuntzak, besteak beste, horietan alfabetatzeko baliabideak eskainiz. Eta, ez digitalizazio, ikus entzunezko edota informazioaren trataerari dagozkien konpetentzien kasuan soilik, alfabetizazioak konpetentzia desberdinen mobilizazioa eta elkarlana eskatzen dituzten komunikazio prozesuak hartzen baititu . Hortaz, garai batean alfabetizazio tradizionala58 zenak alfabetizazio anizkoitzari59 tartea utzi behar izan dio, lan, gizarte eta kultur testuinguruak aniztu diren heinean, horietan gertatzen diren askotariko adierazpideetan ikasleak trebatzeko.
‎" Testua ez da ohi moduan testu idatzi bat orrialde zuri batean, baizik eta formatu multimodal, kolore, forma eta bestelako informazio inguruan duten testuak irakurtzen dituzte gazteek" (BE1). Edonola ere, baliabide multimodalekin elkarbizitza estuagoa izateak ez du esan nahi horien erabilera egokian gaitasun handiagoa dutenik, erabilerak apurka apurka trebatzen duen arren, horretan alfabetatzeak beste gaitasun batzuk eskatzen baititu , 58 Alfabetizazio tradizionala (González García, 2013: Kalantzis, Cope eta Zapata, 2019) terminoaren baitan irakurketa, idazketa eta" gehiengoaren diskurtsoaren eta hizkuntza forma estandarraren irakaskuntza" biltzen dute Kalantzis ek, Cope k eta Zapata k (2019: 9).
‎Ezagutzeak ulertzea eta onartzea ekar lezake, eta, aldi berean, horrek nerabeen interes, grin eta bizipenei egokituta lan egiteari atea zabal diezaiokeela uste du BIR1 ek. Horrekin batera, zer nolako pertsonekin lan egiten den ezagutu behar dela adierazten du NE1 ek, irakas jardunaren egokitzapenak ez baititu interesak soilik aintzat hartu behar; tokian tokiko ikasle profilak zein diren presente izan behar dela dio. Elkarrizketatuak eransten duenez, egokitzapen horien partaide egin behar dira, eta, haien ikas prozesuen ardura hartzea eskatuko bazaie, prozesuen hartzaile pasibo izatetik subjektu aktibo izaten utzi behar zaie.
‎Eta, zentzu horretan, euskarazko literatur/ kultur ekoizpenen kasuan egoera zailago ikusten du MIR1 ek, literaturak dituen handicapez gain, euskarak ematen dizkionak ere gainditu behar baititu , eta horrek gaztearenganako bidea oztopatzen duela uste du: " Hor publizitate handiagoa dago erdarazko liburuekin, eta askotan gero liburuekin telesailak egiten dira.
‎Ezezagutzak irizpide zuzen eta egokien falta ekarri ohi du ezinbestean, eta hori irakasle zein ikasleei eragiten dien zerbait dela argi uzten dute, baina horretan ezin dira ardurak modu simetrikoan banatu, irakaslea baita horrekiko ardura profesionala duena. Modu horretan, irakurketaren kasuan, hautaketa egokirako irizpideak irakasleek argi izatea eta ikasleak horretan trebatzea garrantzitsua dela pentsatzen du GE2 k, horrek ondoren ikasleen heziketa eta gaitasun literarioan ondorioak baititu , are gehiago, irakurgaiak hautazkoak direnean:
‎Azken aipu honetan ikusten den legez, literatur eskaintzaren egokitasunari ere egiten zaio erreferentzia euskal literaturarekiko identifikazio falta argudiatzeko; hau da, dagoen literatur eskaintzak ez omen die gazteen interesei galdetutakoenei, bederen erantzuten eta, beraz, gazteek ez dute euskal literaturara jotzen ez baititu asebetetzen. Literatur eskaintza ez ezik, euskarazko telebista eskaintzan ere, adibidez, haien errealitate, kezka edota interesetatik hurbil dagoenik ez dutela aurkitzen esaten dute:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia