2023
|
|
Zehatzago esateko, zerga egitatea gauzatzean, gehienetan tributu betebeharra sortzen da, baina gauzatze hori egitate salbuetsi antzo kalifikatu bada, salbuespena sortzen da. Administrazioak gero emango duen baimen edo aitortzeak ondorio adierazleak
|
baino
ez ditu, hau da, salbuespena aplikatzeko betekizunak bete direla adierazten du.
|
|
Administrazioak titular bat
|
baino
ez badu ezagutzen, likidazio osoa titular horri jakinaraziko dio eta horrek ordaindu behar du, salbu eta titularrak zatiketa eskatu duenean eta gainerako titularkideen datu pertsonalak, helbideak eta horietako bakoitzari dagokion kuota zehaztu duenean.
|
|
Lokalaren errentamenduaren kasuan, ondasun higiezinen kapitalaren etekinak sortuko lirateke PFEZn eta bigarren kasuan ondasun higigarrien kapitalaren etekinak. Horiek horrela, Euskal Autonomia erkidegoko Auzitegi Nagusiak 2016ko abenduaren 30eko epaian baieztatu duenez, kalifikatzeko ahalmena ez da orohartzailea eta Administrazioak ezin dezake nahi duena ondorioztatu, agerian jarri den aberastasuna kargatzeko ahalmena
|
baino
ez du Administrazioak.
|
|
bada, sindikatu orok du negoziazio kolektiborako eskubidea, baina negoziazio hori da estatutuz kanpoko izaera duena. Estatutu izaerako negoziaziorako eskubidea, aldiz, ordezkaritza handieneko eta ordezkaritza nahikoa duten sindikatuek
|
baino
ez dute.
|
|
Horrela, estatuko ordezkaritza handieneko enpresaburuen erakundeak dira esparru horretan dauden enpresa orotarik %10 edo gehiago afiliatu gisa biltzen dituztenak, baldin eta enpresok enplegatzen badituzte langileen %10 edo gehiago. Jakina, ordezkaritza handieneko esparruaren hedadura aintzat hartuta, izaera hori konfederazio handiek
|
baino
ez dute, CEOEk, esaterako.
|
|
Horrek berarekin dakar aitortzea lan arloko jarduera betearazleak autonomia erkidegoen eskumenekoak direla. Aitzitik," lan" kontzeptua ez zaie hedatzen lan harremanekin zeharkako lotura
|
baino
ez duten gaiei (adib. enplegu politikei, merkataritzako ordutegien arauketari, kooperatiba sozietateen inguruabarrei, gizarte solaseko erakundeei eta erakundeetan partaidetza izateari). Beraz, autonomia erkidegoek gai horien inguruan legegintza eskumena izan dezakete, betiere, legegintza horrek kalterik egiten ez badio enpresen eta langileen arteko edo horien ordezkarien arteko eskubideen eta betebeharren arauketari.
|
|
Beraz, gastuen esparruan toki erakundeen finantza autonomia argiagoa da, KAk 109/ 1998 epaiaren 10 oinarri juridikoak adierazi zuenez: " Espainiako Konstituzioaren 142 artikuluak diru sarreren alderdia
|
baino
ez du berariaz jasotzen, baina ez dago inolako eragozpenik onartzeko konstituzio manu horrek, inplizituki eta Arau Gorenaren 137 artikuluarekin lotuta, toki ogasunen nahikotasun printzipioaz gain, autonomia ematen duela gastu publikoaren alderdian, hau da, bakoitzaren erantzukizunpean behar diren gastuak zehazteko eta antolatzeko, berezkoak dituzten eskumenak egikaritzeko" 187 Hori bai, Epai...
|