2000
|
|
Logikak eta matematikak ez dute esperientziari buruz ezer esaten. Logikak ez dauka edukirik, ezta edukien inguruko ezagutzarik ere; pentsamenduaren ordenaren oinarriak
|
baino
ez ditu aintzat hartzen27 Erlazio logikoak formal hutsak dira, adierazpenen edukiaz aparte froga daitezke. Ez dute ezer esaten dena edo ez denari buruz, soilik pentsamenduaren ordenari dagozkie.
|
|
Hori dela eta, beharrezkoa da esatea balioa harriduran datzala, balioen itsasoa hartzeko gure te kikara
|
baino
ez dugula ikustean. Latinoek ‘perplexitas’ deitu zioten harridura horri (latinez, ‘perplexio’ lotura edo lokarria da; ‘perplexitas’ lotura, lokarria da, baita anbiguotasuna ere; eta ‘perplexus’ bihurgunetsua, bihurria, ekibokoa, anbiguoa, enigmatikoa, iluna da).
|
2001
|
|
Horregatik, guk begiesten den objektuarekin
|
baino
ez dugu harremanik, eta ez dago benetan espazio denboratik at dagoen berbaitango gauzarik. Agerpenean dagoen oro agerpena baino ez da.
|
|
• Metafisika ezinezkoa da zientzia gisa. Bertan sortzen diren ideiek balio erregulatzailea
|
baino
ez dute. Hala ere, Metafisikaren ideien baliotasuna frogatu ezin bada ere, era berean, beren baliotasun eza ere ezin da frogatu.
|
2006
|
|
Egoismo psikologikoa sinplea da, printzipio bakar batean oinarritzen delako: ‘gizabanakoak bere hobe beharrez
|
baino
ez du jokatzen’ Jakina, Humerentzat garrantzitsuagoa da teoria gertakarietara ondo egokitzea teoriaren izaera sinplea baino. Zentzuzkoa dirudi Humeren kritikak:
|
2007
|
|
Wittgensteinen lehen ondorio logikoak gogorarazten dizkigun pentsamenduaren eta errealitatearen arteko lotura horren ondorioz, ezagutza mota bi bereizten ditu Parmenidesek, arrazoimenezkoa (logoj) eta sentipenezko oharmena (aishsij): lehendabizikoak
|
baino
ez du egiazko baliorik, noski, Izakiaren egia (alehia) atzematera eramaten baikaitu iritziaren (doa) gainetik640.
|
|
Nagusi bihurtu den eredu horretatik10 bi adibide garaikide
|
baino
ez ditugu ekarriko orrialde hauetara —ikusiko dugunez, kontraesanaz pentsarazteko abagunea irekitzen zaigulako, besteak beste—: J. Barnes eta K. Popper.
|
|
Aipatutako hezkuntzaren perspektibatik egiten dugu, jarraian, hizkuntzaren interes pedagogikoaren inguruko galdera, zeinak —bere unean aditzera emango dugun bezala— hizkuntzen didaktikarekin zeharkako harremana
|
baino
ez duen. Azpimarra dezagun, hasteko, hizkuntzak hezkuntzarako duen esanahia eta garrantzia, egiaz, gizakiaren berezko linguistizitatean oinarritzen dela:
|
2011
|
|
Izatea, izan, ez da bere buruaren berdina ere berdintasun logiko oro baino haragokoa baita; hitza erabat isilaraziko lukeen metaforak
|
baino
ez luke [adieraziko; ezinezko hitzak, Atman Brahman dela dioen hitzak nahiz eta Brahman ek zatirik izan ez.
|
|
Osotasuna esatean agertzen den moduan geureganatzen dugu, hala uste dugu, baina horretarako alde batera utzi behar dugu ezen gizakiak hor dagoen hori
|
baino
ez duela biltzen, nahiz eta haraxeago ere izan zerbait, pentsaturik gabeko zerbait, beste modu batez eta beste une batean ezagutza berri gisa ager dakigukeena, edo giza ikuspegiak inoiz inola irits ez dezakeena. Horixe adierazten digu paradigma holografikoak:
|
|
Sortu, haitzuloan eraikitzeko berez gizakiak ez duena. Eta ez dugu nahastu behar sorkuntzan benetakoa baino, itzala
|
baino
ez duena: birtuala.
|
2016
|
|
Baina bizitzaren zentzua filosofoen ‘sineskeriak’ gabe argitu behar zigun Dawkins apenas dabil hobeto. Esatea determinazio genetikoa betiko, erabateko eta itzulezina ez dela, geneek determinatu zentzu estatitiskoan
|
baino
ez gaituztela determinatzen (323), ez da salbuespenaren posibilitatea, askatasunaren faktoa hortaz, printzipioz ametitzea baino gehiago (gure ezjakintasunari ihesbide bat irekitzea, esango zukeen Spinozak), buruhaustea ez baitago hori aitortzean, hori esplikatzean baino. Ordena natural unibertsalaren barruan salbuespen kasuak (edo eremu oso bat salbuetsia, kulturarena) nola justifikatu, beharbada memeen teoriarekin ubidetxo bat ireki edo iradoki gura zen (ik.
|
2017
|
|
Nozio iheskorrak baino ez dira izango beti, ihes egiteko izaera izango dutenak: ez dut nire gaiztotasuna atzemango ez bada ekintza horren edo haren baitan, ihes egingo diot nire buruari, sentituko dut nire alienazioa eta nire isurtzea izate baterantz alferrik
|
baino
ez dudana gaiztotzat hartu eta, haatik, banaizela sentituko dudana eta distantziara biziko dudana, lotsa edota beldurra dela bitarte.
|