2011
|
|
Hutsa erakusteko aitzakia
|
baino
ez omen da batzuetan irudia; zuloak dauzkalako jotzen du txirulak soinua. Argibide askoren artean, hutsaren erabilgarritasunari buruzkoak ere ematen ditu Lao maisuak (V. mendea Kristo aurretik) bere liburuan eta, besteak beste, horrela dio:
|
|
Hori baita duten ahal berezia: eta ez errepertoriorik liluragarriena, edo ahots paregabea —maiz haien ahotsa txilioa
|
baino
ez omen da— Eskrupulu arrastorik gabe sirenek asmatzen dakitena bidaiari bakoitzaren musika propioa da. Ulisesek entzun zuena, bere aurreko eta ondorengo askok eta askok bezala, bere baitako muinetatik sortutako eta ondoren ezinbesteko egingo zaion" soinuaren iturria" bera da.
|
2015
|
|
Ez da esentziarik, dio, identitateek ez dute jendarte elkarrekintzazko prozesuetatik kanpo inongo existentzia edo berezko izaterik. Are gehiago, prozesu horiek
|
baino
ez omen dira identitatetzat jotzen ditugun efektuak. Baina, hala bada ere, zer dira efektuak?
|
|
Historia haren hastapenean euskal jendea behinolako basajende bat
|
baino
ez omen zen. Isila eta ulerkaitza, nonbait.
|
|
Orain ezgara garena, orain praktikatzen duguna gara. Orain presiorik badugu (eta bai, badugu egundokoa) ez da nor bera izan dadin baizik eta nork bera praktika dezan eta bera, kasu honetan, praktiken katalogotik hautatu duguna
|
baino
ez omen da. Bera horrekin dugun lotura ere arras aldatu da.
|
|
Hala gaztigatzen digute Identitatearen onuradunek eta hala sinesten dute euskal Zerzale zenbaitek ere Identitatean normalduta dauden neurri eta alderdian. Euskal Zera identitate hipertrofia
|
baino
ez omen da.
|
|
Horrexegatik, egokiagoa litzateke desertu hipermodernoa Inframunduarekin bainoago Tartaroarekin identifikatu edo parekatzea. Inframunduko hiru eremuetatik Tartaroan
|
baino
ez omen zuten sufritzen arimek, Eliseotako zein Alfodeloseko zelaiak nolabaiteko paradisuak baitziren. Gurean, berriz, ez dago benetako paradisurik —itxurazkoak bai, ordea—, den denek sufritu behar baitute.
|
2018
|
|
Arestian esan bezala, XV. mendea ere garai zaila izan zen, izurrite ondorioz, Iruñean 3.000 biztanle
|
baino
ez omen ziren geratueta gosete anitzekin. 1423ko Pribilegioak Erdi Aroan izandako borrokekin amaitu bazuen ere, gatazka berriak gertatu ziren hirian agaramontarren eta beaumontarren artean, erresuma osoan bezala.
|
|
Eman ez zenidan maitasuna arratsalde hartan egin nizun mina ahoskatu ez nuen barkamena omisioaren ulu itsusia elkarrekiko utzikeria patuaren kimu
|
baino
ez omen dira.
|
2019
|
|
Eta nere borda/ bordari kontuokin harritu edo haserretu bazara, begira faksimile horren hasieran bertan esaten dena" casas o corrales en la sierra donde no a avitado familia alguna, haviendo servido para albergue de ganado". Horra hor zure borda, ustez abere hutsentzako
|
baino
ez omen zenuena, casa ere deitua. Eta ondoko corrales horren ordez," casas o chozas" ere ikusia nauzu beste askotan.
|
2021
|
|
Eskola hil da; hil dugu/ dute, gainontzeko gauza guztiak bezala. Zaharkituta dago, oso bizirik dagoen
|
baino
ez omen da. Horregatik agertu dira hemen ere desertuko mesias edo profetak, diskurtso berritzaile ponposoekin eskola eta ikasleak salbatzera etorritakoak.
|
|
Inori ere ez dio ihes egiten lehendakariak hitz horiekin grebarako tarterik ez zegoela iradokitzen zuela, inoiz ez baitzaio une egokia irudituko —udan, beharbada? — Greba, besterik gabe, desegokia da; are gehiago, kexak eta pankartak desegokiak dira baikortasunaren eta positibismoaren oasian. Kexek eta aldarrikapenek egoera edota giroa kaskartu
|
baino
ez omen dute egiten, ingurukoak ozpindu eta ezkor bilakatu, hots, krisia areagotu. Ozpindua eta ezkorra saskiko sagar ustela da.
|