Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2004
‎Baina B k erc justifikatuaegon behar du, zcren horrela ez bada, A ere ez da justifikatua cgongo. Aukera bat litzatekeB beste C uste batetik ondorioztatzea, baina zer gcrtatuko litzateke C rckin orduan. Usteenbenetako justifikazioak ezin gaitu erregresiora eraman.
‎Beraz, bi gai ditugu mahai gaineam bata, historia kontingentearen rola organismoenformak egiteko (hau da, hautespen naturalaren ikuspegitik badirudi dena inguruarekikomoldatu beharraren ondorioz datorrela, baina zer puntutaraino gertatzen dira gauzak bestearrazoi historiko eta kontingenteen ondorio gisa?). Bestea autoantolaketa da:
2005
‎– ... Ahozko literatura aberatsa dugu, baina zer egin dugu. Idatzizkoa egin behar dugula geure buruei agindu.
2006
‎Akonplexatuak gara agian, eta bai, txikitasunetik abiatu beharkogenuke, baina ez didazue ukatuko «Ni Normandiako lehorreratzean izan nintzen»esan edo «Ni Ebroko guduan izan nintzen» esatea ez dela gauza bera munduzabalean. «Santoñako errendizioa» esan dezakegu, baina zer liburutan azaldu duguguk, euskaraz, gure Santoñako errendizioaren kronika. Zer fikzio nobelatutan?
‎Ate itxi bat eta bisita ezohiko orduetan.Ikaskide baten gurasoak etxean. Zerbait serioa, baina zer ote. Gure etxean abokatubat izan eta abokatu baten premia zuen norbaitek.
2007
‎Nazio estatuek eratutako identitateen aldean. Ispilu jokoezberba egin du hainbatek, bestearen tamaina baitzen neurria, baina zergatik zenbeste hura, beste bat, eta ez kide bat?
‎Hau da alor bat arras irristakorra zalantza gabe, baina zer landu asko duena oraindik, eta landu beharra horregatixe legokeena, sartzen den oro nahitaez beti laprasta ez dadin.
‎Jakina, perpaus txikietan ez dago alde handirik ordena bata ala bestea erabili, baina zergatik ez idatzi (1) ordenan eta ez (2) hurrenkeran, horrela errazago irakurtzen bada, eta jakinda horrelaxe egiten dela berba ere. Ikus dezagun batera edo bestera idatzita zelako alde onak dituen hurrenkera batak, eta zelako txarrak besteak.
2008
‎Handik hogei egunetara Ibarzabalen abokatuak erabaki horren aurka helegitea aurkeztu zuen, non Ibarzabalek Boluntarioen Milizian izena eman izanaren arrazoia estatuarekin zituen arma kontratak ez galtzea izan zela esaten zen. Haren esanetan, Boluntarioen Milizian sartu zen, baina zer egin behar zuen bada«, un hombre que tenia antticipos de tantta consideracion en el Govierno, canttidades enormes empleadas en la fabrica y matteriales empleados en la elavoracion sabiendo que aquel Govierno miraba con odio a los que no afecttasen ser partidarios suyos? »638 Ez dakigu zein puntutarainoko eragina eduki zuen Ibarzabalen abokatuak landutako defentsa ildo berriak, baina oraingo honetan purifikazio batzordeak Ibarzabalen eskakizuna onartzea erabaki zuen«?
2009
‎Injustizia bat egon baldin bada, memoriak, horiperspektiban ikusten lagundu egiten digu. Baina noski, hori guztia zertarako. Gauza bat da iragana berreskuratzea, horren inguruko kontzientzia argia edukitzea, baina zertarako. Mendekua hartzeko baldin bada, gudan sartzeko baldin bada, edodemokrazia eta eskubideak lortzeko, bestelako gizarte sendoago bat eraikitzekobaldin bada.
‎Hori, azpiegiturari dagokionez, baina zer esan dezakegu euskarak berak sarean daukan presentziaz. Lehentxoago ikusi dugu zelan icebergaren azpian zeuden 30.000 internauta euskaldunez mintzo zen Fernandez 1998an.
‎Alegia, apirilera arte. Ordura arte ETBren seinalea Nafarroako etxeetara helduko da, baina zer gertatuko da gero. Nafarroako Gobernuak eta Eusko Jaurlaritzak dute azken hitza.
2010
‎Ez dago ingurumen eremu globalaren gain lehentasunezko edo pribilegiozkoeskubiderik duen herrialderik, baina zer egin daiteke batzuen jokabideak printzipiohau puzkatu duenean eta gainerakoak antzeko baldintzetan espazio horretara sarbidea izateko aukerarik gabe uzten dituenean. Zentzu horretan, herrialde bakoitzaren energia eta material kontsumoak bateragarria izan behar du gainerako herrialdeei dagokienarekin, eta biosferaren zama gaitasunaren neurrietara mugaturikegon behar du.
2011
‎Ikasleek erremintak ezagutzen dituzte baina erreferentziak falta zaizkie. Zer egin edota nola egin daitekeen badakite, baina zertarako den ez daukate oso garbi. Sintesi ahalmena falta zaie.
2012
‎Zer pentsa emanbeharko liguke gure burujabetzari dagokionez, kasu honetan irizpide kualitatibokuantitatiboen uztarketak sinesgarriago egiten baitu kontzeptua bera. 1864an, Bismarck-en garaietan, Danimarkak Alemaniarekin bat egiteko aukera izan zuen, baina zer etorkizun izan zezakeen batasun horretan?
‎Diskurtso nazionalista, helburu politikoak lortzeko estrategia dela esan dugu, baina zergatik erabili nazionalismoa eta ez beste estrategia bat?
‎Diskurtso nazionalista, helburu politikoak lortzeko estrategia dela esan dugu, baina zergatik erabili nazionalismoa eta ez beste estrategia bat?
2015
‎zer bitarteko, zer baliabide, zer tresna jartzen du? Lekubatzuetan asko eta beste batzuetan gutxiago hitz egiten dela esatea ondo dago, baina zer egingoda. Ez dugu etorkizunerako prospekzioa bat dela ahaztu behar, hemendik 15 urtetara nola egonnahi dugun eta horra heltzeko zer bitarteko jarriko ditugun.
‎Eta kasu hau, lurralde antolaketarena, bat da. Zergarrantzia daukan ikusi dugu, baina zergatik ez kulturaren plangintza bat zehazten denean, edolurraldearen garapen ekonomikoaren plangintza baten barruan?
‎Baina badakigu askotan gure herrian zer gertatzen den, eta lehen Peiok aipatu dutxosten batzuk gaur egun derrigorrezkoak direla, ingurumen txostena eta, eta orduan zer bide egindaiteke, zer prozedura edo nori eskatu. Aurtengo jardunaldietan hausnartu beharreko eta ondorioetan jaso beharreko zerbait izan daitekeela uste dut, ikusita tresna bat jada badaukagula, zukesan duzu sustatu egingo dela tresna hau udaletan erabiltzea, neurri zuzentzaileei begira, hizkuntzapolitikei begira eta bestelako politikei begira, baina zer urrats eman litzateke. Guztiz instituzionala izango den, erantzukizunak ere partekatuak, edo zeinena izango den... baina nire usteztresna hau, benetan, eta honen potentzialitatea kontuan hartuta, zer egin genuke benetanderrigortasuna egon dadin tresna hau aplikatzeari begira?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia