2009
|
|
Orain oso erraza da esatea. Katalana teknologiaren eremuan sartzea arrakasta da,
|
baina
zer gertatuko zen ez zegoen batere seguru. Tokian tokiko ekimena oso garrantzitsua izan zen eta barruraino errotu zen.
|
|
Irakasle gehienok entzungaiak, bideoak eta argazkiak erabiltzen ditugu gure eskoletan,
|
baina
zer eskaintzen digu egunero erabiltzen dugun sakelako telefonoak. Motoblog a.
|
|
Txekoslobakian, Israelen, Quebecen, hori ageri da. Irlandan ez;
|
baina
zertara diren badakigu" 21.
|
|
Datu hauek guztiak positiboak eta baikorrak bai, baina, edonork honen aurrean egingo lukeen galdera ere ezinbestean egin beharra dago. Ezagutza bai,
|
baina
zer diogu erabilerari buruz. Soziolinguistika klusterrak azkena emandako datuen arabera, Donostian honakoa izan da erabileraren bilakaera azken hamarkadan:
|
2010
|
|
Justizia administrazioa euskalduntzearen inguruan, auzia ematen da euskara ikasi nahi ez duten epaileen kasuan. zenbait epaileren ustez euskal autonomi erkidegoan epaileentzat euskara meritu izan luke, borondatezko aukera bat, baina inola ere ez beharrizan edo baldintza bat, hau da derrigorrezkoa. euskara jakitea epaile batentzat ez da beharrezko bere lana egiteko eta ezta premiazkoa ere. gizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. ezadostasun eta auzi hauek eramangarri egiteko hitzarmenaren, akordioaren beharra daukagu. baina bai batzuen aldetik, zein besteen aldetik, bakoitzaren eskubide pertsonala ezinbestekotzat defendatu nahi denean, akordiorako aukera guztiak oztopatzen dira. kultura ezberdinen ondarea gordeko bada, suntsitu beharrean, kultura ezberdinen arteko elkar ulermena beharrezkoa da. eta kultura ezberdinen elkar ulermenerako, garrantzitsua da gizakien eta giza taldeen askatasun baldintzak ziurtatzea. aniztasunak hori bai, ahaleginak eskatzen ditu, jarrera arduratsua izatea bestearekiko. bi kultura ezberdin elkarrekin bizi ahal izateko elkarri egokitu beharra. gurean, euskalerrian, jatorrizkoa ez den hizkuntza da hizkuntza nagusia. Jatorrizkoa den hizkuntzak bere nagusitasuna izateari uko egiten dio eta beste hizkuntza onartzen dugu guretzat, gaztelaGizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. nia, geure egiten dugu bestea ere. honek, gu aldarazi egiten gaitu.
|
baina
zer gertatzen da ahulena den hizkuntzarekin, euskararekin, jatorrizkoa izanda ere, bizirauteko zailtasunak dituen hizkuntzarekin?
|
|
euskararen presentziaren arabera leku batzuetan bai eta besteetan ez? partaideei euskara integratzeko beharrezkoa den galdetu zaienean ezetz erantzun dute, euskaraz jakin gabe inolako arazorik gabe bizi daitekeela, bai bilbo moduko hiri erdaldunetan zein ataun moduko herri euskaldunagoetan ere.
|
baina
zer da" integratuta sentitzea". Mahai inguruetan partaideek ez dute kontzeptuaren definizioa eman baina, kontzeptu horretaz jardun dutenean erabili dituzten adierazpideak aztertuta, badirudi adierazpena modu mailakatuan erabili ordez modu dikotomikoan erabiltzen dutela —integratuta sentitu ala ez zentzuan— artikulu honetako autoreek kontzeptua era mailakatuan ulertu behar dela proposatzen dute, eta ez integratuta ez sentitzeak berez ez dakarrela integratuta sentitzea. gainera, beste galdera interesgarri bat egin daiteke:
|
2012
|
|
Beraz, Aldundiko eta udaletako teknikari eta arduradunen euskararekiko sentsibilitatearen (edo sentsibilitate ezaren) mende geratzen da euskarazko kulturaren aldeko politikak praktikan jartzea. Nolabait tazituki edota inertziaz onartua dago praktika hori,
|
baina
zer gerta liteke eragile horiek aldatzen badira. Are, zer gerta liteke mahaigaineratuko balitz arazo hori?
|
|
Horrelako zenbaki festaren ondoan, askotan galdetu izan diogu geure buruari: bai, datu asko,
|
baina
zer, orokorrean gora edo behera egin du euskararen erabilerak Euskal Herrian. Azken batean, ondo goaz edo oker gabiltza?
|
|
Hizkuntza gutxituen eta, zehazkiago esanda, euskararen inguruko ikerketa bat da gurea. Euskara zer den azaltzeko beharrik ez dago,
|
baina
zer da" hizkuntza gutxitua". Termino gehiago ere erabiltzen dira errealitate bera edo antzekoak adierazteko:
|
2014
|
|
Hizkuntza praktika aldatzea ez da soilik kode bat aldatzea, jokaera aldatzea da eta horrekin batera kasu askotan" pertsonaren disposizioak" aldatzea. Bistan da, hizkuntza bat ikastea neurri batean ikasi duen lagun hura aldatzea da,
|
baina
zer esanik ez, mintzo hori erabiltzeko eta are gehiago norberaren ohiko inguruan erabiltzeko ikasi den kasuetan.
|
2015
|
|
" Euskararen normalizazioaren gakoak", hortxe gaurko gaia;
|
baina
zeri deritzogu euskararen normalizazioa?, zeri normalizazio politika. Alegia, desabantaila edo gutxitu posizioan dagoen hizkuntza baten egoera soziolinguistikoa hobetzeko bideratzen den neurri multzoari (Goirigolzarri, 2015).
|
2018
|
|
Euskara transmititzeko baldintzak egokiak direnean euskararen transmisioa ziurtatuta dagoela esan daiteke. Baldintzak hain egokiak ez direnean, asko aurreratu da zalantzarik gabe,
|
baina
zer hobetu asko dago oraindik. Eta gai honetan arreta berezia jarri da seme alaba gazteak dituzten gurasoengan eta guraso izateko adinean dauden herritarrengan.
|
2021
|
|
Zapore gazi gozoa geratu zen: ontzat eman genuen egindakoa; proiektuari potentzialitate handia antzeman genion,
|
baina
zer hobetu ugari ere bai.
|
2022
|
|
Ados,
|
baina
zer gertatzen da hizkuntzarekin. Noam Chomsky hizkuntzalari ezagunaren teoria onartzen duen arren, mexikarrak aldaketa batzuk egiten dizkio:
|