2013
|
|
Aurreko miatze jardueran ikusi duzu zientziari eta unibertsoari buruz gehiago jakiteko ikerketa galderak egitea urrats garrantzitsua dela,
|
baina
zertaz ari gara ikerketa galderak aipatzen ditugunean. Zein dira galdera horien ezaugarriak?
|
|
Eta aldakorra! Badakigu gure galaxiak etengabe aldatzen ari direla,
|
baina
zer gertatzen da astroekin. Geldirik ote daude unibertsoko astroak, edota mugitzen ote dira?
|
|
2 Aurreko txostena betetzen ahalegindu zara,
|
baina
zer diote adituek gai horretaz. Ahalegin zaitez handik eta hemendik informazioa biltzen.
|
|
Programazioaren inguruan asko hitz egiten da,
|
baina
zer da programatzea?
|
2014
|
|
Herrialde batetik bestera alde handia dago jaiotza tasei eta heriotza tasei dagokienez,
|
baina
zer faktorek eragiten dute alde horietan. Azter dezagun.
|
|
Aurreko jardueran uhinen ezaugarriak landu dituzu,
|
baina
zer gertatzen zaie uhinei hainbat materialarekin topo egitean. Material motaren araberakoa al da?
|
|
Beheko irudian posizioa (s) eta denbora (t) adierazten dituzten grafikoak agertzen dira;
|
baina
zer grafiko dagokio lagun bakoitzari?
|
2016
|
|
Aurreko jardueretan argi geratu zaizu bizidunen egitura unitatea zelula dela,
|
baina
zer esango zenuke zelulen tamaina eta formari buruz?
|
|
Izaki bizidunen funtzio nagusiak aztertu dituzue aurreko jardueran,
|
baina
zer behar dute izaki bizidunek funtzio horiek betetzeko?
|
|
Bizidunen antolaketa mailak aztertu dituzu aurreko jardueretan,
|
baina
zer funtzio betetzen dute antolaketa maila horiek. Zein dira bizidun ororen funtzio nagusiak?
|
|
" Hizkuntza txikiak, sarean handi" dio Berria egunkariko erreportaje baten izenburuak. Badirudi lotura duela langai ditugun gaiekin,
|
baina
zeri buruzkoa izango da zehazki. Seiko taldetan jarrita jakingo duzue.
|
|
3 Molekulak marraztu dituzue,
|
baina
zer dago molekula horien artean?
|
|
Unitate honetan gai politikoei buruz ikasiko duzu. DBH1en sistema politikoei eta antolakuntza politikoari buruz ikasi zenuen,
|
baina
zer duzu gogoan?
|
|
Zenbait desberdintasunen kausak eta ondorioak aztertzen jardun dugu; gatazkan den eremu baten adibide gisa Kongo hartuta, hango egoerak gugan pizten dituen sentimenduak deskribatu ditugu; kanpainei buruz ikasi dugu&
|
baina
zertan datza gure proiektua. Zer egingo dugu unitate honetan?
|
2017
|
|
Aurreko jardueretan, besteren artean, kromosomak eta DNA aztertu dituzu;
|
baina
zer dakigu DNAri buruz. Zer garrantzi du?
|
|
Aldi berean, ez da hain harrigarria zientzialariak filosofia egiten ikustea. Exobiologiak bizia bilatzen du Lurretik kanpora;
|
baina
zer da bizia?
|
|
Halaber, aipatu izan duzue saio oso gutxi egiten direla kulturari eta, bereziki, kultura zientifikoari buruz, eta pentsatu duzue oso interesgarria izan daitekeela gai horri buruzko irratsaio bat prestatzea. Interesgarria da, bai,
|
baina
zer gai jorratu?
|
|
Halaber, aipatu izan duzue saio oso gutxi egiten direla kulturari eta, bereziki, kultura zientifikoari buruz, eta pentsatu duzue oso interesgarria izan daitekeela gai horri buruzko irratsaio bat prestatzea. Interesgarria da, bai,
|
baina
zer gai jorratu?
|
|
Orain arte materiak nola zirkulatzen duen ikusi dugu,
|
baina
zer gertatzen da energiarekin. Nola igarotzen da mailaz maila?
|
|
Lehen unitatean zera ikusi dugu, historia (iragana) ezagutzea eta ulertzea garrantzitsua dela etorkizun hobea eraikitzeko, eta adibide gisa autoaren atzerako ispilua aipatu dugu, tarteka erabili beharrekoa, aurrera arazorik gabe gidatuko badugu. Beraz, iraganari begiratu behar zaio, bai,
|
baina
zer iragan. Eta nola egin hori aspergarria ez den moduan?
|