Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2003
‎Bai, gehienak joango ziren ikastola berberera, euren ikastolatik aurrerako bide naturala bakarra zen eta, behin bigarren hezkuntza amaituz gero. Batek edo bik errepikatu zuten, baina ikastolan bertan, artean ezagunen artean zeudela. Baina berak, azkenean, bakarra izanda, irakasleek gainditzea erabaki eta graduatua ematen bazioten ere, handik irten eta amaren lagun batzuen dendan lan egin zuen.
2005
‎Denok dakigu, hizkuntza bat, dakitenek hitz egiten ez dutelako galtzen dela, baina ikastoletan ez ezik, lan munduan, kalean... zenbat herren egiten duen euskaldun helduak ere erabileraren urratsean...
‎Bigarren aldi hau aurreko etapako eskola esperientziaren jarraipena izan zenhasiera batean, baina ikastolen fenomenoak berebiziko garrantzia izango du etapahonetan zehar euskarazko eskolatzean.
2006
‎Ikastolan egin ezin nituen gauzak han egiten nituen. Adibidez, baziren ikastolako umeak gabonetan gurekin batera irteten zirenak, baina ikastolak ez zituen lan haiek bereak bezala hartzen.
2008
‎Irurako ikastolako irakaslea da bera, eta zentro horretan egindako Bizikidetza Planean sorreratik aritu da. Iruran, ospatzear dagoen Kilometroak jaia izan da protagonista azken urtean, baina ikastolako kideek ez dute duela urte batzuk garatzen hasitako bizikidetza proiektua baztertu.
2010
‎Nik haserre zegoela ikusten nuen, besterik ez. Beraz, gero eta marrazki gutxiago egiten genituen, baina ikastolako lanak ere egin behar izaten nituen eta?
‎Zenbaitetan, ikastola bera zelako ekimen haien antolatzailea. Bestetan, beste talderen batek antolatu baina ikastolan bertan garatzen zirelako kultur ekitaldi haiek. Ondorioz, euskal nortasunaren topagune ez ezik, tokian tokiko dinamika kultural eta sozialaren bilgune bihurtzen zen ikastola, elizaren lokalen kaltetan.
‎Arrangoitzeko herria biziki eremu zabala zen, eta abenduko asteburu bakoitzean auzo batera joaten ginen Olentzerorekin. Etxean Papa Noelek ekartzen zizkien opariak, baina ikastolan Olentzerok?.
‎Eta hori beti garrantzitsua bada, are gehiago 70eko hamarkadaren erdialde hartan, ikastolek ezaguturiko hazkundearen ondorioz, prestatu gabeko profesionalen krisia eman zelako: irakasle berri asko iritsi ziren, baina ikastolak behar zuen profesionalaren soslairik gabekoak. Eta ikastolak, une haietan lehentasunak bestelakoak zirenez, ez zeuden prestatuta irakasle berri haiek guztiak formatzeko.
‎gisa. Legea, azkenean, ez zen aurrera atera, baina ikastolei buruz proposaturikoa, noski, ez zen oharkabean joan Ipar Euskal Herrian. Halaber, Mitterranden hauteskunde egitasmoaren. Frantziarentzako 110 proposamen izeneko dekalogo famatua?
‎Beraz, garbi genuen nolabaiteko tranpa izan zitekeela: hainbat ikastolaren karga ekonomikoa arintzen zen, bai, baina ikastolen mugimenduaren desagerpena ekar zezakeen. Eta hori guztia Euskal Herriari ekarpen handirik egin gabe.
‎Nik, ordea, garbi nuen hori ez zela bidea. Abokatuentzat bai, eta ni neu abokatua naiz lanbidez; baina ikastolen mugimenduarentzat ez, ezinezkoa dugulako barruan ostiaka jardun etengabe. Horrek ekartzen duelako, azken finean, zertan nabilen ahaztea eta etsitzea?.
‎elkarte kontratua izango zutela jakinarazi zien Seaskako partaideei. . Horrek esan nahi zuen ikastola eskola gisa aitortzen zutela; sare pribatuan, baina ikastolaren aitortza?, argitu du Maialen Garatek.
‎Zalantzarik gabe, aurrerapauso handia izan zen hura, ikastolek, azkenean, ezagupen ofiziala lortu zutelako Frantziako hezkuntza sistemaren barruan. Sare pribatuaren baitan eta 25 urteren bueltan, baina ikastola eskola zela aitortzen eta onartzen zuen Frantziako Estatuak.
‎Operazio konplexua zen hura, bai, baina ikastolen kulturarekin bat zetorren oso. Izan ere, zatiketa ez baitzen izan barruan eragindako zatiketa, kanpotik eragindakoa baizik.
‎Hasierako asmo hura gorpuztuz joan zen, federazioen funtzionamendua ere aldatu zen, eta Konfederazioak erreferentzialtasun handia lortu zuen. Arazoak ez ziren guztiz desagertu; baina ikastolaren irudia dagoeneko ez zegoen horren sakabanatuta.
‎Lehenago ez, lehenago oso euskara gutxi entzuten zen kalean. Oso erdalduna zen dena, baina ikastola behintzat bazegoen. Ikastolako lagunak hamar urterekin ezagutu genituen, zeren ikastolan adin hori arte bakarrik ikas baitzitekeen eta gero gure ikastetxera etorri behar.
‎Alde batetik ikastola dago, bestalde bi eskola erlijiotsu daude eta hauetariko bakoitzaz moja orden bana arduratzen da, baina ikastola askoz indartsuagoa denez bi moja ordenek elkartea osatu behar izan zuten, Titok dioenaren arabera ikastetxe bakoitzeko monjek gorrotatu arren beste ikastetxekoak.
2011
‎Agian Ibilaldirako ez dute euskaraz hitz egiten ikasiko, baina ikastolen aldeko jaiarekiko jakin mina ageri dute. " Batez ere, hango irakasleek galdetzen digute ikastolen baliabide ekonomikoei buruz.
‎Ikastola lehenengo lehenengotik bere sortzaileak, A. Migel Mariak, eroan eban amak umea eskutik legez. Gurasoen eta beste pertsona eta erakunde batzuen erabateko laguntza izan eban, baina Ikastola pertsona baten peskizan egotea ez zala ona uste eben haren buruak. Izan be, erlijiosoen artean ohi danez, A. Migel Maria beste komenturen baterako izendatua izan eitekean.
‎Lan haundia egin behar da. Seaskatik obrak anto­latu eta finantzatzen dira baina ikastola barreneko materialak, altzariak, pin­tatu eta hori dena guk egin behar dugu gure kon­tura. Ikastola berri bat ireki­tzeari lotutako gastuez gain, ikastolako la­gun­tzailearen (ASEM) postua manten­tzeko dirua ere behar dugu.
2013
‎Bai, egia. Ikastolarik gabe ez da salbatuko; baina ikastola ez da aski. Ipar Euskal Herriko hautetsiek, eta baita mugimendu abertzaleko sektore zabal batzuek ere?
2014
‎Kemen handia erakutsi da ikastoletan, baina jendartea ez dago ikastetxeetan bakarrik. Ikastolek euskararen erabilera ziurtatuko zutela uste zen, baina ikastolek euskaren jakintza ziurtatu dezakete, ez erabilera. Pertsona helduok euskaraz aritzeko erantzukizuna dugu, ez umeekin bakarrik, baita geure artean ere.
‎Seaska jarri zuten zenbaitek eredutzat. Oroitarazi zuten Ipar Euskal Herriko ikastoletako ikasleek ere Frantziako Gobernuak ezarritako etsaminak gainditu behar izaten dituztela baina ikastolek ez diotela horregatik uko egiten «curriculum berezkoa» lantzeari. Ildo horretan, «material propioan» indar gehiago jartzea ere aztertzeko bidea izan daitekeela adierazi zuten.
2015
‎Irakasleekin zuten harremana" zoragarria" zela diote ikasle izandakoek. " Larunbat goizetan klasea edukitzen genuen, baina ikastolarik ez zenean ere gu asko joaten ginen Pilartxoenera, eta irakasleak ere gurekin jolastera etortzen ziren", dio Aizpuruak. " Gu han bizi ginen", erantsi du.
‎Eta bertan kokatu zen ikastola. Marinelako eskola publikoan bi bungalow zituen ikastolak, baina ikastola sortu zenetik behin behineko eraikina izan zen hori. Iazko maiatzean auzapezak erabaki zuen ez berritzea ikastolarekin zuen akordioa eta hortik etorri ziren arazoak:
2018
‎Norberak hartu behar du erabakia… Guretzat oso zaila zen horra heltzea, jendeari esatea zer egin behar duen. Gobernuak ahalik eta ingururik erosoena jarri ahal dizu, baina ikastolako guraso taldean denak belarriprest edo ahobizi badira eta denek erdaraz egiten badute, hor zaila zen eragitea, eta gutxienez orain ikusten da jendeak baduela asmo bat hizkuntza ohiturak aldatzeko. Dena dela, ikusiko dugu zertan gauzatzen den.
‎Nerabezaroan, ordea, eta ahizpari jarraiki, hain zuzen ere, lehen eta azken bolada bihurria etorri zitzaion, adin horretan ohikoa dena. Naia M girora hurbildu zen, ez gehiegi, gazteegia zelako, baina ikastolarako lan bat egin zuen horri buruz eta, Arriaga plazan lanerako material bila zebilela, mutil nerabe zaratatsu bat elkarrizketatu zuen garaiko mugikorrean. Txetxu zen hura, eta bideoan elkarrizketatzaileari, Naiari, alegia, zirikatzaile ziotson hobe zuela bera ere kezkatzea, ageri baitzuen han bildutako beste asko legez burgestxoa baino ez zela, seguruenik Unibertsitatera joan nahiko zuena, eta titulatzeko ordua iristen zitzaionerako titulu horrek eskailerak garbitzen jarduteko baino ez ziola balioko.
2020
‎Ziur asko, mugimendu horrek bere bidea egingo du, baina ikastolen moduko aurrekari bat edukitzea funtsezkoa izan daiteke, lege estatusa aldatzeko. Erakundeen onarpena, hezkuntza onarpena eta proiektu hauen berezitasuna errespetatuko duen lege esparru propio bat eduki ahal izatea (xurgatuak izan gabe) ezinbestekoa da hezkuntza proposamen horiek finkatu eta hedatu ahal izan daitezen eta gizartesektore gero eta zabalagoetara irits daitezen.
2021
‎Nik ordea klasean bertan bakarrik egin ohi dut euskaraz eta gehienetan irakasleekin edota oso noizik behin ere ikaslagunekin baratzean, batez ere irakasleek euskara sustatzeko ekitaldiak antolatzen dituztenean. Euskara gogoko dut, bai, baina ikastolatik irten orduko erdarara jotzen dut nire aurrean zenbait ikaslagun euskaraz barra barra ari izan arren, ez dut inola ere berriro euskomoro deitzea nahi, hau da, aspaldi aurpegira bota bezala ikaslagun batzuengana ondoratu nintzela hitz eta pitz.
‎Nik ez dut seme alabarik, baina ikastolak finantzatzen jarraitzen dut, pentsatzen dudalako gaur egun finantzaketa behar duten eskola publikoak direla ikastolak. Hiru arrazoiengatik finantzatzen ditut:
‎Josu ez da hiltzen ari, baina ikastolak gustura emango lioke hildakoen tratamendua: omenalditxo bat egin eta, batez ere, bere soldata aurreztea.
‎46). Murgiltze ereduarekin alderatuta, euskararen erabilera ez bada hain intentsiboa, modelo horrek aukera eskaintzen du, ordutegi indartu bati esker, hizkuntza maila onargarri bat lortzeko, kontuan izanda erabat frantsesduna dena baino hobea dela baina ikastoletan praktikatzen dena baino okerragoa. " Zirkularra CERCLaren [ala hizkuntzentzako erreferentziazko marko europar komunaren] abiaraztea baino lehenagokoa denez, agertzen diren ezagutza mailak ez daude definituak erreferentzia marko horren arabera" (MI, MCC eta MEER 2016:
2022
‎Euskararen herria aitortzarik gabeko herri bat izanik, nazio izaerari heltzeko lan honetan badaukagu erronka bat ikastolok. Hiru ikastola handi gara gu, baina ikastolen sarean 112 dira guztira, eta denetik dago. Gure apustua beti izango da elkarlana.
‎Pena apur bat ere badaukat transmisio hori ez dagoelako. Euskararekiko konpromisoa eta euskal eskolarekikoa hor daude, baina ikastolarekiko konpromisoa galtzen joan da. Pentsatu genuen transmisio hori egiteko informazioa eman behar zela.
‎BENGOA: Gero, egia da ez zela hasierako helburu nagusia, baina ikastolak dituen zenbait balio herrian eta herritik kanpora erakusteko oso bide egokia izan da; kulturartekotasuna, bertako jangela, gastronomia, berrikuntzak... Komunikazio ildoa ere balio horien arabera egituratu zen, eta horiek azpimarratzeko eta indartzeko baliagarriak izan dira.
‎Zuzendariaren gomendioei ez segidarik ematea izan zen bere erresistentzia ekintza: ez zuen zientzietarako aukerarik egin, eta irakasle gelditu zen, baina ikastolan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak 10 (0,07)
Berria 5 (0,03)
ELKAR 4 (0,03)
Argia 4 (0,03)
Hitza 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia