2005
|
|
Bukaeran ez du nahi izango generalizazioan erori. Espiritu etnografikoak dirau bai,
|
baina
hori ez da maila teorikoan ez duelako kezkarik, erredukzionismo antzuan ez erortzeko bidea baizik. Deskribapen soila eta formala gainditurik gelditzen da, ikerketa teori koan aukerak eginez, ez modu abstraktuan, enpirikoan baizik, berez etorri zetorren ondorioa modu naturalean agiriaz.Sozilogismo berriaren ekarpenak jasoko ditu 1950ean, aurkakoa, hurren go hamarkadan, sikologismoan murgilduz.
|
|
Eguneuskarabatuarenetaberreuskalduntzeareninguruan sortu denedo sortuazdoan«prosodiagaztea> > ereez dagauzaarrotzaguretzat, egunoroz entzuten baitugu inguruan
|
,
baina horrek ez du esan nahi ongi ezagutzen dugunik, deskribapen guztizko bategitekogaigarenik.Antzera gertatzen da arestianaipatzen genuenestandarrarenetaherri hizkerarenbitartean dagoen iraganbidezabaletakonplexu horren guztiaren kasuanere.
|
2019
|
|
M. Azkue, J. Urquijo eta Pío Baroja. P. Barojak 1935ean RAEko sarrera hitzaldia irakurri zuenean, G. Marañón liberal errepublikazaleak erantzun zion,
|
baina
horrek ez bezala, P. Baroja Parisko erbestetik 1937ko irailean itzuli eta zin frankista egin zuen. Madril Alcaláko apezpikuak, zina heretikotzat jota, promes baino ez omen zuen egin.
|
|
858 Euskaltzaindiaren Artxiboa, Jokin Zaitegi funtsa: A. Ibinagabeitiaren gutuna J. Zaiteguiri, Horren arabera, C. Morcillo Bilboko apezpikua hitzaldiaren edukiarekin bat zetorren,
|
baina
hori ez da oso sinesgarria, Egiz aldizkariarekin izandako jarrera ikusita.
|
|
M. Azkuek eskarian iradoki bezala, bibliotekan izan zela adierazten da.269 Une zehaztugabe batetik aurrera, agian 1950 inguruan, Donostiako batzarrak I. M. Echaide probintzia funtzionarioaren bulegoan egin ziren, solemnitaterik gabe, ahal zen diskrezio handienarekin. Aro berri bati ateak zabaldu nahiz, Baionan eta Iruñean batzar bana egin zuten 1950eko udan, euskaltzain berrien sarrera ekitaldiak ospatzeko,
|
baina
horrek ez zuen iraun, ikusiko dugunez.
|
2021
|
|
Iparragirre aipatzen duten testuetan, bada, bere bizitzak izan dezake protagonismoa, edo foralismoak, edo legitimismoak, edo abertzaletasunak, edo bere figuraren garapen gisa garai ezberdinetan batzuek eta besteek burututako lanak. Bertsolaritzari ez zaio toki handirik gordetzen,
|
baina
horrek ez du esan nahi bertsolaritza aipatzen ez denik. Bertsolari, bardo nahiz trobalari gisa definitu ondoren85, askotan esaten da euskal inprobisatzaileen tradiziotik sortua dela, eta zenbaitetan tradizio horri lerroren bat eskaintzen zaio.
|
|
Egia da euskarazko kultura popularraz aritzeko forma tradizionaletara jo behar izan dela,
|
baina
horrek ez du zerikusirik euskal kulturaren izaerarekin, populartasun modu berriak eskuratzeko izan dituen zailtasunekin baizik. Euskal kultura atzeratua eta atzerakoia dela, kultura modernoaren garapenari kontrajarria dela esaten duten ahotsak asko entzun izan dira, baina planteamendu horiek ez dira zapalkuntza kulturala modernitate saio gisa mozorrotzeko ahalegina baino.
|