Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2007
‎Naturala den orok (arraza, familia, ahaidetasuna, tradizioak? , etnia?), historia izan zer den esplikatzeko, balio du, baina historia hori dena gaindituz nola doan esplikatzeko hain zuzen607 Historian filosofiari interesatzen zaiona (razionala) arrazoiaren mugimendu aitzinketaria da, arrazoia nola doan aitzinatzen eta forma objektiboa erakundeetan finkatzen, eta hori bereziki Estatuan egiten du: Estatua da erabakigarria, herriak edo etniak608, eta are gehiago masak, ez dira tresna itsuak baino (Hegel ez da filosofo batere, demokratikoa?).
‎izan ere harentzat herriak ez bakarrik ez du esan gura arrazoia, baizik jeneralean zuzenean ezarrazoia esan gura du (instintoa, emozioak, egoismoa). Volksgeista historiaren aurrerabideko elementu erreal bat da, baina historiak aldian aldian gainditzen duena eta gainditu beharrekoa.
‎Horrela, arraza (galiarra) eta haren aiurria, historiatik haratago, fisiologian errotzen da; eta bilakaera historikoak funtsean axaletik baino afektatzen ez duen faktorea, nolabait denboraz gaindikoa?, bilakatu da bera historian. Arrazak egiten du historia, baina historiak ez du arraza egiten. Thierry nagusiaren arraza (galiar) historikoa, Thierry gaztearekin prehistorikoa bilakatu da, Edwards-ekin trans historiko, naturala786 Biontzat era berean, les invasions étrangères, les conquêtes, les migrations n, altèrent pas les caractères fondamentaux des types et ne bouleversent pas fondamentalement une race.
‎deitzen den horretan). Jada Hegel-ek, guztiaren historikotasun jariokorrari eutsiko dio eta erradikaldu ere (natura ere historizatua izango da; Jainkoak berak bere buruaren bilakaera isurketarian dihardu), baina historiaren joaira, izpirituarena, inoizko razionalista hertsiena berak bururatu du.
2008
‎Modu horretan, estatu bat Euskal Herriaren historiaren ardatz bihurtu dute, horrek dituen abantaila guziekin (pasa den kapitulu batean aztertu ditugun horiexekin, hain justu). Espainia Errekonkistan bezala, euskaldunok gure estatalitatearen etenaldi batean gaude, baina historiaren manatuari obedituz gero, berriz ere erdietsiko dugu geure buruaren jabe izatea. Gure historiak ere lerro zuzenak izanen ditu, hasiera eta amaiera hausturarik gabe lotuko dituztenak.
‎Ez da, noski, osagai bakarra. Gauza gehiagoz ere baliatu dira, baina historiak berebiziko garrantzia izan du eta izaten jarraitzen du ideologia horren baitan. Honek, paradoxikoki, ez du ekarri Nafarroako Liburutegiarekiko edo Artxibo Orokorrarekiko ardura berezirik.
2010
‎Gure bizitzak imajinatzera behartuta gaude, baina historian zehar sorturiko esne beltzaren tantak ahazteke. Imajinatu behar dugu zer gertatu zitzaien biktimei, eta nola geratu diren gure hitzak, gure literatura, gure bizitzak.
2011
‎Alejandro ez zen, gainera, iritzi hura jakinarazi ziòn lehena, garbi errana baitzion ordurako Alfredo Huegunek etorkizun gaiztoa izanen zuela, baldin eta emakume harekiko ametsak betetzen ahalegintzen bazen, ez Anastasiagatik, baina beronen aita ankerragatik: ahantz ezak emakume hori, erran zion Alfredok, haren aitarekin ez baituk deus egiterik, ogro hutsa duk eta; baina historia haiek eta lagunaren aholkuek, kikildu beharrean, are gehiago sutu zuten Atilano, bat batean heroi erromantikoaren paperean sentitu zena: nik salbatuko diat emakume hori ogroaren atzaparretarik?
‎Oso gutxi izan ziren, ondorioz, liburuan biltzeko balio izan zidaten historiak. Bizpahiru emakumek gonbidatu ninduten auto barrura, egia da, baina historia horiek laburregiak izan ziren liburua gizendu ahal izateko. Errepide ertz batean bukatu zen lehena.
‎Hautu librea da. Librea, baina historiarekin datorrena. Horrela, mendebalean behintzat (agian mundu guztian honezkero), azken mundu horrek funtsean berdin berdina dirudi fededun eta fedegabeentzat, liberalentzat, marxistentzat, anarkistentzat, feministentzat, neofalangistentzat, bakezaleentzat ala terroristentzat:
‎Sartrek berak aitortu du nolako inpaktua eragin zion berari ere Merleau Pontyren testuak. Alabaina, horren planteamenduari jarraiki bai, baina historiaren irakurkera marxista bere existentzialismoarekin osatu beharra zegoela pentsatu du. Beraz, berriro pertsonarengana itzuliz (marxista dogmatikoei gustatuko ez zaiena), bortxaren historia determinatuari drama pertsonalaren fenomenologia gehitu dio:
2012
‎Hautu librea da. Librea, baina historiarekin datorrena. Horrela, mendebalean behintzat (agian mundu guztian honezkero), azken mundu horrek funtsean berdin berdina dirudi fededun eta fedegabeentzat, liberalentzat, marxistentzat, anarkistentzat, feministentzat, neofalangistentzat, bakezaleentzat ala terroristentzat:
‎Sartrek berak aitortu du nolako inpaktua eragin zion berari ere Merleau Pontyren testuak. Alabaina, horren planteamenduari jarraiki bai, baina historiaren irakurkera marxista bere existentzialismoarekin osatu beharra zegoela pentsatu du. Beraz, berriro pertsonarengana itzuliz (marxista dogmatikoei gustatuko ez zaiena), bortxaren historia determinatuari drama pertsonalaren fenomenologia gehitu dio:
2014
‎Azken hauetan berriro bi esplikazio molde dago. Esplikazio bat izanen da, bi arraza edo nazioak, beti gatazkan bai, baina historian zehar elkarri hurbilduz joan direla, eta Iraultzan, nobleen pribilegioak eta ezabatu direlarik, bien batasun eta anaitasun totala erdietsi dela (Guizot); Trantsizio, demokratikoa?, esango lukete espainolek. Beste esplikazioak (Thierry) arraza galiarraren borroka eta garaipenaren garrantzia nabarmenduko du:
‎Batez ere, alabaina, Renanek fusioa nola agitu den eta zer izan den ez du nahi gogoratu. Alegia, historiak esan behar digu nazioa zer den; baina historiari guk esan behar diogu zer esan behar digun. Bestela, anbiguitate guztizkoaren erresuma da historia.
‎ez du arrazoirik gabe eskatu barkazioa metaforarengatik1625 Deduzitu dezakeen guztia, ordea, da: Estatu bat baldin badago (nazioa) badago; eta hori, egia da ez dela norbanakoen nahiaren produktua, baina historiaren produktua da, eta norbanakoek egunero bizi dutena (nahita ala pairatuta?), hau fakto ukigarria eta ukaezina baita argi eta garbi. Horixe baino ez da eguneroko plebiszitua.
‎Egungo paristarraren eta Alesiako zeltaren identifikazioak problemarik gabe funtzionatzen du. Artean sozialdarwinismo terminoa ez zegoen oraindik asmatua, baina historia, kultura, edotariko fenomeno sozialak, politika (Thierry, Guizot), erlijioa (Renan), literatura (Taine), artea (Ruskin), arraza terminotan esplikatzea arrakastaz gailentzen ari zen Frantzian, Ingalaterran, USAn.
‎Le nationalisme civique, tel que l? évoque Artaud, est un choix préferentiel pour son pays contre les autres pays? un choix, donc, antiuniversaliste? 61 Egiaz, Sudupek nazio kulturazko edo etnikoa deritzonak eragin ditu zalantza gabe matxinada eta krudelkeriak (askapen bila batik bat mendean zeukan Estatuaren aurka), baina historian behin eta berriro gerrak eta txikizioak sortu dituen eta sortzen dituena, etxean ezin kabitu eta kontinenteak inbaditu, kolonietako herriak hankaperatu eta triskatu,, arraza behereak, esklabotu eta ustiatu, Mundu Gerrak piztu eta bonba atomikoaz armatu dena, eguna joan eguna etorri milioika haur goseak hiltzen ari dituena, ez dirudi gure nazio etnikoaren eta ez Artauden Nazio kulturalaren nazionalismoa denik, Nazio zibiko, eguneroko plebiszituan euskarri hartzen omen duenarena baizik!
‎Zibilizazioan aurreratu ahala,, la langue se substitua ainsi presque complètement à la race dans la division des groupes de l, humanité, ou plutôt le mot «race» changea de sens. La langue, la religion, les lois, les moeurs firent la race bien plus que le sang? 841 Beraz, esango dugu, prehistoria berdina dute, baina historia total ezberdina. Argumentazioaren atal inportante bat. Zer da nazioa?, n Renanek hemendik eraman nahiko du.
‎Zinezko atzerakadarik edo jausirik ez dago historian, gehienez ere atzerapausoak jauzi handiagoa egiteko. Augustoren Erromarekin alderaturik Erdi Aroak beldurgarrizko erorikoa ematen du, baina historiaren indarbiltze bat besterik ez da jauzi handirako moderniara: –C, est la scolastique qui a rendu possible «l, esprit rationnel et scientifique des modernes»; «comme l? état politique des sociétés modernes a pris naissance sous la religion aux Croisades, les sciences et la philosophie modernes sont nées de la théologie»? 409 Bortxakeria odolkoi ankerrena, guri irrazionala iruditzen zaiguna, izan ere maiz agente pertsonalki irrazionalen ekintza dena (horiek Renanek eroak, fanatikoak, amorratuak, burunahastuak kontsideratu ohi ditu), razionala da guztiz historiaren osoan begiratuta(, la marche du monde se fait par l, impulsion des fanatiques et des violents?) 410 Iraultza, horregatik, Renan kontserbakoi estua da eta, ezin du maite, baina kondenatu ere ezin du egin (iraultzaileak kondenatuko ditu, pigmeo halakoak, ez Iraultza bera, edo gutxienez Iraultzako lehen momentua) 411 Fenomeno natural itsu bat bezala da412, nolabait positiboa bere tzarkeria guztiekin ere413 Historia guztia progresoaren historia da, eta, le progrès suffit pour tout légitimer? 414 Dena da positiboa, gerrarik triskatzaileena ere bai, historiak bere tresnak ditu:
2015
‎–Ni ere pazifista naiz? idatzi zion gutun sutsu batean Berkeleyk Britteni,? baina historian inoiz egon bada indarra erabiltzeko momentu bat, hauxe da. Badakizu zer egiten ari diren nazi horiek Polonian, Txekoslovakian, Ukrainan??
2016
‎Nora eraman dezakegu orduan? Deriora agian, Txorierritik atera gabe hau ere, bertan baitago kokaturik Bizkaiko apaizgaitegi erraldoia, garai batean abadeen fabrika izana gaur elizbarrutiaren ikastetxe soil bilakatua, baina aldi berean euskal kulturako hainbat ikerlari eta idazle fin biltzen dituena; herriaren erroak deskubritu nahi baditu ez da bide txarra abiapuntu kulturalista hau, baina historiaren sinesgarritasunaren aldetik apur bat herrena iruditzen zaigu, Athletic Club aren berri izatea baino gaitzago izango baitzen Alsina Labayru ikastegiaren eta Mikel Zarateren liburuen jarraitzaile egingo bagenu; Derioko hilerrira, berriz, ezin eramango dugu otoitz egiteko hilobirik ere ez daukan emakumea. Ez dago erraza, beraz.
2017
‎Baina erreinu tipi hauek handitu eta, anitz erreinu tipirekin egin dira erreinu handiak eta orduan erreinu handi askorekin galdatu da Inperioa?. Doktore Nafarrak inork baino zio gehiago zeukan hori bilakaera arras bortitza dela jakiteko, baina historia nare nare baten modura,, prozesu naturalaren, eran alegia, deskribatzen du.
2018
‎Bestela esanda: «disposiziok» dira derrigortutako debeku sexualen historiaren aztarrena, baina historia hori kontatu gabea da eta debekuok kontaezin bihurtzeko xedea dute. Disposizioak postulatzearekin abiatzen den generoaren eskurapenaren kontakizunak kanpoan uzten du, hain zuzen ere, kontakizun horren abiapuntua, zeinak agerian utziko lukeen narrazio hori debekuaren beraren taktika bat dela bere burua hedatzeko.
‎Historiak gugan jarraitzen du: baina historia geuk hautatu batek (geuk hautatzen ditugu arbasoak!).
‎Eta nahi zen noranzkoan. Lan handia egon da honen guztiaren atzean, nekeak eta buru-hausteak, baten batek esango dit etikoki zuzenaren muga mugan ibili dela batzuetan, baina historiara emaitzak baino ez dira pasatzen, zerbait onerako denean. Merezi duzuen saria izango duzue, ez izan zalantzarik.
‎Irrintzia ere oihua da, hizkuntzaren aurretikoa, baina historiak esanahiz betea. Aho biko zeinua da, gainera.
‎Zure begien beste aldea seriean egiten duen keinua absolutua da, erabatekoa, medioaren hizkuntzari batere aukerarik uzten ez diona. Begiratu batera keinu sinplea da, bestela bezala egindakoa, jolas bat kasik, baina historia ezabatzen du, alegia deus ez.
2020
‎Baina, begiratzen dugunean gorputz bakoitza zer egoeratan dagoen lurralde jakin bakoitzean, erresistentzian eta eraikuntzan dabiltzanak aurkitzen ditugu, lotura berriak sortzen ari direnak erasoei aurre egiteko. Eta hor ez daude emakumeak bakarrik, baina historian izandako erresistentzia eta borroka feministen ezaugarriak jasota dauzkate mugimendu horiek".
‎Erizainaren ahotsak atera du Amaia bere baitatik, gaixoen izen zerrenda esan duenean. Oraindik ez du etxean esan baina Historia ikasten hasi nahi du, Iruñean. Kontsultako atea ireki da; Teresak ezagutzen du atera den bikotea.
2021
‎Ondorio juridikoak berdinak dira, baina Historiaren aurrean gauza ezberdinak. Nahi nuke autor esan izan balu, baina ez, culpable esan du.
2022
‎Eskolan baino askoz zailagoa zen dena. Orduak eman nitzakeen nobela batean murgildurik, baina Historia eta Literaturako liburukote haiek buruko mina ematen zidaten ikuste hutsaz. Algebrako problemak txineraz idatzita baleude bezala zen.
2023
‎Garajea? Eñauti utzi zion, zerbaiterako nahi bazuen, Théodoreren diru mugimenduak argitzeko edo... baina historia irakasle batek han ez zuen bazka handirik ikusten. " Ordainagiri interesgarri bat aurkitu dut –jarraitzen du Eñauten audioak–, eskuz idatzitako ohar bati lotuta.
‎" Hemen amaitzen da zure historia, akabo susmoak eta aurrerantzean utzi guri lan egiten", baina jakin gabe hain zuzen ere kontrakoa eragiten ari zitzaidala. Hala, bada, deia bai, gutxi gorabehera hitz haiekin amaitu zen, baina historia inondik inora ez, zeren, gorputzaldi txarrarekin bazen ere, Ireneri lasaiago deitzen saiatu, eta haren ahotsaren larriari antzeman bainion lehenengo hitzetzik bertatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia